wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:24

Electra63 schreef:
sarabande schreef:
Wat een vreemd artikel, Albayrak is toch helemaal geen staatssecretaris meer

Janesmit, dit was hier een reactie op.
Je bent wel snel aangebrand zeg ;)

Ik ben niet aangebrand, maar als een artikel van 8 maanden geleden oud genoemd wordt, dan zeg ik daar wat van want dan krijgt het allemaal een muggezifterig karakter, en vraag ik me af waarom er om bronvermeldingen gevraagd wordt daar ze toch alleen maar als geldig of relevant betiteld worden indien de strekking er een is die in de persoon in kwestie zijn straatje past.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:26

KiWiKo schreef:
en hoe weet jij dan dat dat ene gegeven niet opgebouwd was uit de uitkomst van heel veel meer cijfertjes????

1. Ten eerste natuurlijk omdat ik een kristallen bol heb die minstens zo goed is als die van janesmith, waardoor ik alles weet of in elk geval net kan doen alsof
2. Ten tweede omdat het er gewoon bij stond wat er gemeten was :)*

KiWiKo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:32

joh........... ik zie alleen maar uitkomsten :) :)

niet hoe er tot die uitkomsten gekomen is :) :)

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:39

Heino schreef:
En wat vind je dan van de reactie die mevrouw Cornel in het artikel dat je aangehaald hebt geeft, Janesmith?

Ik geloof dat ze helemaal gelijk heeft met de cijfers die zij heeft, maar ik denk ook dat ze niet alle cijfers onder ogen krijgt, daar een woordvoerder van het Migranten Gehandicapten Platform liet weten dat de cijfers veel hoger lagen en dat die officieel niet te boek staan daar er in die gemeenschap zeer terughoudend gedaan wordt vanwege het feit dat een gehandicapt kind als een schande gezien wordt. Een geestelijk gehandicapt kind wordt al helemaal zelden aangemeld omdat men het ontkent en denkt dat het een langzaam of sloom kind is, maar niet geestelijk gehandicapt. Die woordvoerder van het M.G.P. zei ook dat we ons eens af moesten vragen waarom we zelden allochtone gehandicapten op straat zien. Daar had ik nooit bij stilgestaan maar na het lezen van die uitspraak besefte ik inderdaad dat het zo is. En als er zoveel zijn dan is het raar dat ze zelden te zien zijn. Toch?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:48

Shadow0 schreef:
Maar het cijfer dat genoemd werd, was slechts één gegeven. En dat ging simpelweg over het percentage allochtone kinderen onder kinderen in het speciaal onderwijs. NIET over de samenstelling in het reguliere onderwijs, niet over de verhouding speciaal/regulier, niets van dat alles. Al die cijfers kun je uitrekenen als je dat leuk vindt, maar, en dat is hier de clou, dat was NIET wat er gezegd was. Het cijfer dat genoemd was ging over de afkomst van kinderen in het speciaal onderwijs. Niet minder dan dat, en ook niet meer.

Laat ik nou gedacht hebben dat juist op de speciaal onderwijs instellingen de meeste gehandicapten zitten. Stom van mij! De meeste zitten natuurlijk op reguliere scholen. -:)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:01

janesmith schreef:
Ik geloof dat ze helemaal gelijk heeft met de cijfers die zij heeft, maar ik denk ook dat ze niet alle cijfers onder ogen krijgt, daar een woordvoerder van het Migranten Gehandicapten Platform liet weten dat de cijfers veel hoger lagen en dat die officieel niet te boek staan daar er in die gemeenschap zeer terughoudend gedaan wordt vanwege het feit dat een gehandicapt kind als een schande gezien wordt. Een geestelijk gehandicapt kind wordt al helemaal zelden aangemeld omdat men het ontkent en denkt dat het een langzaam of sloom kind is, maar niet geestelijk gehandicapt. Die woordvoerder van het M.G.P. zei ook dat we ons eens af moesten vragen waarom we zelden allochtone gehandicapten op straat zien. Daar had ik nooit bij stilgestaan maar na het lezen van die uitspraak besefte ik inderdaad dat het zo is. En als er zoveel zijn dan is het raar dat ze zelden te zien zijn. Toch?

Ik vind het heel jammer dat je zonder een onderzoek zélf gezien te hebben zulke onzin de wereld in stuurt. Zo komen vooroordelen nu de wereld in. Iemand leest ergens iets en gooit het als zijnde waarheid het internet op. En er zijn heel veel mensen die niet kritisch nadenken (helaas) en dus vanalles klakkeloos aannemen. Waardoor Islamitische gemeenschappen nóg een slechtere naam krijgen dan ze al hebben. Bedankt hè.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:07

janesmith schreef:
Laat ik nou gedacht hebben dat juist op de speciaal onderwijs instellingen de meeste gehandicapten zitten. Stom van mij! De meeste zitten natuurlijk op reguliere scholen. -:)

Ik weet even niet wat de cijfers zijn aangaande leerlingen met een rugzakje in het regulier, sorry. Maar zou je kunnen uitleggen waar je op reageerde?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:26

Heino schreef:
janesmith schreef:

Ik vind het heel jammer dat je zonder een onderzoek zélf gezien te hebben zulke onzin de wereld in stuurt. Zo komen vooroordelen nu de wereld in. Iemand leest ergens iets en gooit het als zijnde waarheid het internet op. En er zijn heel veel mensen die niet kritisch nadenken (helaas) en dus vanalles klakkeloos aannemen. Waardoor Islamitische gemeenschappen nóg een slechtere naam krijgen dan ze al hebben. Bedankt hè.

Ik vind het heel jammer dat jij onderzoeken die je zelf niet eens gelezen hebt, afdoet als onzin. Zo komen dus de vooroordelen de wereld in. Je vindt iets, bent ergens tegen en stuurt het dan maar de wereld in als zijnde de waarheid. Er zijn heel veel mensen die (helaas) maar klakkeloos alles ontkennen en afdoen als onzin en niet wetenschappelijk zodra het niet in hun straatje past. Waardoor ze van Islamitische gemeenschappen een beeld schetsen dat geheel niet conform de werkelijkheid is. Bedankt hé.

Verstandelijke beperking taboe bij Turken en Marokkanen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:37

Ik doe geen onderzoeken af als onzin, ik doe voorzichtig. Liever te voorzichtig, dan groepen onterecht in een kwaad daglicht zetten omdat ik onzorgvuldig geweest ben.. Ik sluit mijn ogen nergens voor, dus stoppen met die verwijten! En je kan met nog 100 artikelen komen, zolang ik de bron voor die beweringen niet kan inzien overtuig je mij nergens mee. Maargoed, stook jij het vuurtje maar lekker verder op met grove beweringen en oordelen, daar komen we pas echt ver mee in Nederland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:42

Janesmith, je bent nu de boel opzettelijk aan het verdraaien, wat bijzonder onsympathiek. Je zegt zelf dat je afgaat op het woord van het MGP zonder daar veel van te weten. Daar reageert Heino (terecht) op. Verder vind ik je manier van schermen erg vreemd... wat wil je bereiken? Er zijn nuttige punten in dit topic langsgekomen, maar dat is de laatste pagina's wel goed verdwenen. Ik doe daar zelf heel bewust aan mee, omdat ik liever niet heb dat jouw kwalijke verdraaiingen rond blijven zingen zonder weerlegging - maar waarom je het op deze manier doet is me niet duidelijk.

En dat blijft trouwens ook mijn punt in het geheel. Het gaat niet om het spel, het gaat niet om het tactisch onderhandelen, het gaat erom dat we uiteindelijk iets willen bereiken IN HET ECHT. Dat het leuk lijkt om huwelijken te verbieden om onze statistieken van kindersterfte te fixen, doet niets af aan het feit dat het op een te groot deel van onze gyneacologie-afdelingen niet goed geregeld is bijvoorbeeld.

In het hele topic heb ik je een boel onsympathieke dingen zien beweren, maar wat ik niet heb gezien is het miniemste beetje constructieve bijdrage.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:47

Ik ben het wel een beetje met Shadow eens.

We kunnen wel proberen een beetje normaal met elkaar te discussiëren, ook al zijn we het niet met elkaar eens.

En, dan heb ik al eerder gezegd, ik vind dat sommigen alleen maar negatieve berichten/artikelen plaatsen.
Dat is niet kop in het zand steken, maar op internet is over ieder onderwerp wel een negatief artikel te vinden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:51

Als je je gelijk wilt bewijzen lukt dat altijd met een beetje zoeken. Dingen tegen elkaar afwegen is iets heel anders

Vind het een beetje zorgelijk dat er mensen zijn die bewust dingen opzoeken om de nieuwe Nederlanders toch vooral in een kwaad en achterlijk daglicht te stellen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:54

sarabande schreef:
Vind het een beetje zorgelijk dat er mensen zijn die bewust dingen opzoeken om de nieuwe Nederlanders toch vooral in een kwaad en achterlijk daglicht te stellen.

Tja tis maar net wat je uitgangspunt is hè... Mensen die toch al negatief tov allochtonen staan zien negatieve dingen sneller, en mensen die positief/neutraal tov allochtonen staan zien ook de fijne berichten :)

Ik praat in elk geval liever over hoe we het met z'n allen fijner kunnen maken in Nederland. En dat klinkt wel weer heel wollig en knuffelig, maar is een stuk nuttiger dan continu hameren op problemen zonder naar concrete en realistische oplossingen te zoeken..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:57

Precies Heino.

We zouden wat met het onderschrift van Sarabande moeten doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:01

Heino schreef:
En dat klinkt wel weer heel wollig en knuffelig, maar is een stuk nuttiger dan continu hameren op problemen zonder naar concrete en realistische oplossingen te zoeken..

Maf is dat he? Hoe het zoeken naar concrete en realistische, maar waar mogelijk ook positieve, oplossingen haast als iets doms en slechts wordt voorgesteld?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:02

ach........... ik ben niet voor of tegen......... maar steek ook niet mijn kop in het zand of zeg zie je wel

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:03

Ach, ik krijg altijd het verwijt van mijn rechtse vrienden, dat ik naief ben.
Nou, als ik iets niet ben, dan is het wel naief.
Maar ik hou niet van vooroordelen en alles negatief benaderen.
En ook lees ik hier soms van die oneliners, dat ik denk, menen ze dat nou echt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:05

KiWiKo schreef:
ach........... ik ben niet voor of tegen......... maar steek ook niet mijn kop in het zand of zeg zie je wel

Dat doet niemand hier toch?
En toch wordt het ons wel verweten.. Word ik een beetje moe van...

Shadow, ik weet ook niet wat het is. Lijkt wel alsof men de goede dingen van elkaar niet meer in wíl zien ofzo. Nadruk ligt zo vaak op het negatieve, in andere discussie topics ook al.
En alles moet maar van 1 kant komen, want "ze zijn te gast", ook al wonen ze hier al 60 jaar of is men hier zelfs geboren :/

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:07

Heino schreef:
Ik doe geen onderzoeken af als onzin, ik doe voorzichtig. Liever te voorzichtig, dan groepen onterecht in een kwaad daglicht zetten omdat ik onzorgvuldig geweest ben.. Ik sluit mijn ogen nergens voor, dus stoppen met die verwijten! En je kan met nog 100 artikelen komen, zolang ik de bron voor die beweringen niet kan inzien overtuig je mij nergens mee. Maargoed, stook jij het vuurtje maar lekker verder op met grove beweringen en oordelen, daar komen we pas echt ver mee in Nederland.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:10

janesmith schreef:

Dat was weer een feilloze niet-onderbouwde afkapping, maar ik ben nog steeds benieuwd naar je constructieve ideeen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:14

janesmith schreef:

Wil je meedoen aan deze discussie op een constructieve manier of moeten we je met z'n allen maar negeren?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:17

Shadow0 schreef:
Janesmith, je bent nu de boel opzettelijk aan het verdraaien, wat bijzonder onsympathiek. Je zegt zelf dat je afgaat op het woord van het MGP zonder daar veel van te weten. Daar reageert Heino (terecht) op. Verder vind ik je manier van schermen erg vreemd... wat wil je bereiken? Er zijn nuttige punten in dit topic langsgekomen, maar dat is de laatste pagina's wel goed verdwenen. Ik doe daar zelf heel bewust aan mee, omdat ik liever niet heb dat jouw kwalijke verdraaiingen rond blijven zingen zonder weerlegging - maar waarom je het op deze manier doet is me niet duidelijk.

En dat blijft trouwens ook mijn punt in het geheel. Het gaat niet om het spel, het gaat niet om het tactisch onderhandelen, het gaat erom dat we uiteindelijk iets willen bereiken IN HET ECHT. Dat het leuk lijkt om huwelijken te verbieden om onze statistieken van kindersterfte te fixen, doet niets af aan het feit dat het op een te groot deel van onze gyneacologie-afdelingen niet goed geregeld is bijvoorbeeld.

In het hele topic heb ik je een boel onsympathieke dingen zien beweren, maar wat ik niet heb gezien is het miniemste beetje constructieve bijdrage.

Omdat jij mij alleen constructief zou vinden als ik mezelf ook die knuffel-mentaliteit aanmeet. Dat doe ik dus niet, accepteer dat maar.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:19

Electra63 schreef:
Precies Heino.

We zouden wat met het onderschrift van Sarabande moeten doen.

Daar mag iedereen wel eens een voorbeeld aan nemen, en dan heb ik het niet over Sarabande, want wat dat betreft vind ik het ironisch dat juist de persoon die tot nu toe nog geen water bij de wijn heeft gedaan een dergelijk onderschrift heeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:21

Ach, ik heb het niet over de mening van Sarabande, ook al ben ik het wel vaak met haar eens.
Maar ik vind haar netjes reageren en haar mening goed onderbouwd. Maar dat vind ik van meer mensen hier.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:22

Topic gaat weer helemaal de verkeerde kant op...
Wat is daar nou toch zo moeilijk aan, serieus discussiëren?????