Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:04

Mensen ik wil niet heel banketstaaf zijn maar de dader had nooit meer bij bewust zijn gekomen. Als je hersendood bent dan kan je niks meer alleen nog leven als een plantje.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:05

De dader is OVERLEDEN

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:05

Hersendood was nog niet officieel bevestigd. ;)

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:06

bedankt allemaal voor de sterkte wensingen. Ik ben blij dat ik zo ook af en toe even mijn verhaal kwijt kan.

Jammer dat de dader dood is... nu hebben we geen waarom. en zo komt hij er lekker makkelijk vanaf. ukje je hebt wel gelijk ALShij al hersendood was kwam er zo iezo niks meer uit

Flowq

Christyj138 schreef:
De dader is OVERLEDEN

BRON: Radio

Amandie

Het licht eraan, met de techniek van tegenwoordig ;).
Want het is mogelijk om iemand die hersendood is, weer heelmaal bij te bregen. Met impulsjes of wat dan ook. Heb ik laatst gezien bij per ongeluk of zo iets. Maar in ieder geval, baal ervan dat hij niet heeft kunnen zien wat hij heeft aangericht

Onali

Dader is vannacht overleden, hij was klinisch dood (dat zeggen ze nu ineens) :?
3 slachtoffers nog in kritieke toestand, het strafrechtelijke onderzoek wordt gestaakt, het heeft immers geen zin om de dader te vervolgen. De rijksrecherche gaat wel verder met onderzoeken.

(Bron:RTL 4)

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:07

Christyj138 schreef:
Christyj138 schreef:
De dader is OVERLEDEN

En rtl 4 ;)

xDramaQueen

ukje schreef:
Mensen ik wil niet heel banketstaaf zijn maar de dader had nooit meer bij bewust zijn gekomen. Als je hersendood bent dan kan je niks meer alleen nog leven als een plantje.

dat weten we, alleen is er nooit bevestigd dat hij hersendood was tot het journaal van net :j

_Lisanne

Jammer dat hij dood is.. En ook jammer dat hij klinisch dood was al daarvoor. Had 'm wel de rest van zn leven achter de tralies willen zien.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:08

IndianLady schreef:
3 slachtoffers nog in kritieke toestand, het strafrechtelijke onderzoek wordt gestaakt, het heeft immers geen zin om de dader te vervolgen. De rijksrecherche gaat wel verder met onderzoeken.

Oke, dus het was al bekent dat hij overleden is.
Waarom hebben ze dat niet eerder gezegt :oo??

En tsja strafrechtelijk onderzoek moet wel gestopt worden, want wie valt er nu te straffen :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:08

Christyj138 schreef:
De dader is OVERLEDEN

daar hebben we het de laatste pagina's al over, als je nou een heul klein beetje bijleest ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:09

Amandie schreef:
IndianLady schreef:

En tsja strafrechtelijk onderzoek moet wel gestopt worden, want wie valt er nu te straffen :=

ook al had hij nog geleefd, hij was hersendood dus we zouden toch nooit iets te weten komen..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 09:09

Kweetnietje1 schreef:
Verschrikkelijk. Ik ben geschokt! Niet eens door het gebeurde van gisteren maar de 134 pagina's ramptoeristen hier in dit topic :r

Dat dit mag !! :n

Lieve Kweetnietje
Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen met de vereselijke gebeurtenis waar je gisteren vlakbij geweest bent en waar je,waarschijnlijk,net zelf aan ontsnapt bent.
Als de mensen die het live op tv zagen gebeuren,net als ik, helemaal ondersteboven zijn van wat ze gezien hebben,dan kan ik me heel goed inleven in hoe jij je nu moet voelen.
Ik denk dat het voor de meeste mensen vreselijk onwerkelijk is wat er gebeurd is.
Het rare is dat ik een paar minuten daarvoor een paar wagens met paarden zag en dat ik hoopte dat alles goed zou blijven gaan zo in die drukte met al die grote wagens enzo.Het eerste wat ik dacht toen ik het lawaai hoorde ,was dus ook dat er iets met de paarden in de stoet gebeurde.Niemand houd op dat moment rekening met een aanslag.
Je zit te kijken naar een heel lieflijk tafereel met heel veel blije mensen en het volgende moment zit je in een hele slechte B film.Als je naar een film zit te kijken houdt je er rekening mee dat er zoiets kan gaan gebeuren;Hier niet.Daarom zijn ,net als ik, heel veel mensen van de rel.
Vlak nadat het gebeurd was zat ik te trillen op mijn stoel,toen kwam het ongeloof en daarna was ik woest.
Ik ben gaan douchen en heb staan huilen.
Gewoon uit machteloosheid.
Als ik me al machteloos voelde snap ik ook jouw gevoel over dit topic maar net als jij hebben anderen ook recht op het verwerken van het gebeurde,al is dat hier op Bokt.
Nogmaals heel veel sterkte!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:10

Amandie schreef:
Het licht eraan, met de techniek van tegenwoordig ;).
Want het is mogelijk om iemand die hersendood is, weer heelmaal bij te bregen. Met impulsjes of wat dan ook. Heb ik laatst gezien bij per ongeluk of zo iets. Maar in ieder geval, baal ervan dat hij niet heeft kunnen zien wat hij heeft aangericht

Hersendood is onomkeerbaar!!! Mensen kunnen vanuit een coma bijkomen (wat totaal iets anders is, die kans is klein, ligt aan de mate van het herselletsel)
Even niet tactisch, iemand die hersendood is daar zijn de hersenen moes bij, geen activiteit, geen kans meer van ontwaken.
Alleen de hersenen zijn dood, gewoon dood.
Het enige wat nog werkt is je hart, je hart heeft een eigen motorje en kan dus eventjes (zonder zuurstof) doorgaan. Maar iemand die hersendood is wordt geintubeerd (er word voor die persoon geademd) daardoor blijft iemand nog even 'leven', blijft hij warm en lijkt het alsof hij in coma is.
Laatst bijgewerkt door Onali op 01-05-09 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:11

[
verkeerde geqoute

Al was ie niet hersendood geweest denk je dat hij als hij bij was gekomen het nog allemaal op een rijtje had. Volgens mij heeft die man namelijk een behoorlijk harde klap met zijn hoofd gemaakt, en niet alleen aan het bloed te zien want dat hoeft per direct nog niks te zeggen.
Laatst bijgewerkt door ukje op 01-05-09 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Amandie schreef:
IndianLady schreef:

hij was toen nog niet echt overleden, hij is vannacht rond 3 uur overleden. dus logsich dat ze er niet eerder uitspraken over hebben gedaan.. hij was wel hersendood, maar misschien zijn er technieken om iemand weer op te lappen en hebben ze daar op gehoopt?

kazary

Christyj138 schreef:
Christyj138 schreef:
De dader is OVERLEDEN

Je loopt achter, dat wisten we al ruim een pagina lang :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:12

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het een zelfmoordaanslag is geweest. En dat ie dat niet onopgemerkt voorbij wilde laten gaan en het daarom zo deed. Want als hij echt op meerdere doden had uitgeweest had hij wel explosieven gebruikt. Maar wel jammer dat we het nu nooit te weten krijgen wat precies de bedoeling was.

nowornever

HEt is een beetje dubbel hij heeft het recht niet om te leven maar de nabestaande hebben wel het recht te weten waarom. Azzaro ik zal voor je duimen maar die drie zwaargewonde die er nog zijn waren dat niet allemaal kinderen?

Shiloh

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:13

Ik hoorde het gisteren van iemand op straat. Dacht dat hij helemaal lam was en een grapje maakte.. Wij snel naar het huis van een vriend om te kijken of het waar was. En helaas was het waar.. Later op straat, via via hoorde we dat er al 2 doden waren. En vanmorgen las ik de krant waren het er opeens 5 plus de dader zelf! Wat een GEK!! hoe kun je zo iets verzinnen!

Azzaro, heel erg veel sterkte..

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:15

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:15

Heb niet alles bijgelezen, lijkt ook een onmogelijke taak.
Azzaro begrijp uit de sterkte wensingen dat je betrokken bent, sterkte

Jammer, echt jammer dat de dader voor altijd zal zwijgen....

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:16

Het jammere is gewoon dat er nooit een waarom zal komen, en dat deze idioot nooit gestraft zou worden.
Maar wat ik niet snap, als je al klinisch dood bent, ga je toch niet meer opereren? of zie ik dat nou verkeerd...
De dader heeft het voor zichzelf erg goed gedaan, want zo komt hij er mooi van af.
Maar voor de nabestaande, familie leden, en alle andere betrokkenen, lijkt het me vreselijk om te moeten horen dat hij dood is, hij heeft 5 andere mensen het leven niet gegund...
En nog vele andere slachtoffers.
Terwijl hij er zelf zo goed van af komt, deze man had gestraft moeten worden, heel zn leven achter slot en gredel...
Het valt jammergenoeg niet meer terug te draaien.
Erg veel sterkte voor iedereen!!