ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:20

katiavl schreef:
over die haren wacht ik wel af tot ze forensisch materiaal uit politieonderzoek, denk je nu echt dat advocaten iets laten onderzoeken als het schadelijk voor de client zou zijn

Het niet een advokaat die het laat onderzoeken, het is een bevel van de rechter-commissaris die dat gedurende het gerechtelijk onderzoek die zorgt voor dergelijke onderzoeken. Een advokaat adviseert alleen en zorgt dat hij alle bewijsstukken en onderzoeken en verklaringen in een dossier compleet heeft en adviseert. De rechtbank/justitie heeft de leiding van hetonderzoek in handen en geen advokaat of verdachte kan daar in sturen naar eigen willen.

@Sarabande ik reageer op het onderwerp en dat houdt soms ook in dat ik op jouw berichten inhaak Knipoog ,hoef je niet moe van te worden en als je alles persoonlijk opvat is bokt idd erg vermoeiend. Maar zoals al bekend is zitten wij in dit topic niet op een lijn en dat zal ook niet meer gebeuren, lees je niet graag mijn commentaren, heeft bokt speciaal voor dit soort ongemakken een foei-knop geinstalleerd Knipoog Wil je dat ik niet meer reageer, wellicht temmen? Misschien krijg ik dan wel straf van een moddie. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:25

Wat er bedoeld wordt, en dat zie ik ook wel voorbij komen, dat er nog als eens wordt gereageerd met "huppeldepuppie (vul maar een naam in) dat kun jij wel zeggen/vinden, maar...."
Of iets als "huppeldepuppie, je kletst uit je nek want..."
Die naam kan gewoon weggelaten. Men kan gewoon de mening geven zonder dat er iemand in genoemd wordt of het naar iemand gericht is. Zelfs in de bovenstaande post had er in dat laatste stuk dus gewoon begonnen kunnen worden met "ik reageer op het onderwerp en dat houd in dat ik soms op iemands bericht inhaak".
Een nuance verschil, maar het houd de sfeer beter en discussie open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:24

Ik wordt persoonlijk aangesproken Lusitana, dus ik reageer dan ook even persoonlijk, de sfeer heb niet ik alleen in de hand. Nu gaat het dus idd persoonlijk worden als iedereen mij nog eens eventjes persoonlijk in dit topic gaat aanspreken. Ik ben geen temmer, maar dit is nu wel temwaardig Nors opkijken

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:01

Allez dames en heren...je kan ook eerst even een bak koffie nemen of iets anders gaan doen voordat je antwoord.
Het gaat in dit topic om de zaak rondom Maddie, laten we het daarbij houden...Knipoog

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:16

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:21

Soms is heel het verhaal erger dan een amerikaanse soap, kwalitatief gaat boven kwantitatief maar goed de kranten moeten worden gevuld

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:23

meelen schreef:
En het verhaal gaat verder.......

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2551 ... html?p=3,1

Als het toch eens waar zou zijn.

Als dit waar zou zijn.........brengen ze Maddy alleen maar in gevaar doordit vrij te geven, heel onproff.

Trouwens als je dan weer effe verder kijkt is dit allemaal gemeld toendertijd aan Pj en die gaan dat vast zelf wel onderzocht hebben en dit heeft heel waarschijnlijk niks opgeleverd

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:30

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... 0&ito=1490

Stukje over Tanner en haar getuigenis. Staat gequote dus zouden haar woorden zijn.

Describing what she witnessed on the fateful evening of May 3, Miss Tanner said: "Never in a million years did I think it could have been Madeleine. But I didn't know then.

"I just saw a person walk along the top of the road with what could have been a child in his arms."

Wat een kind zou kunnen zijn in z'n armen?????????

En dan vraag je je af, is deze getuigenis opgeblazen (door de MCanns, de krant, door haarzelf ) en komt ze er nu op terug.
Als ze dus dit werkelijk zo heeft gezegd dan ben je dus echt niet zeker van je zaak.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:35

Tja, het is wel de Telegraaf he? Slapen
Die plaatsen rustig "geruchten". Ze bellen vaak wel eventjes na of het klopt, maar wanneer de bron niet wilt bekennen of een andere verklaring wil afgeven drukken ze vaak toch het gerucht.
Het is natuurlijk vreselijk wanneer zoiets gebeurt, want welke bron is echt betrouwbaar wanneer een zaak zo vreselijk veel aandacht krijgt wereldwijd. Dat trekt een hoop gekken aan....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:37

meelen schreef:
En het verhaal gaat verder.......

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2551 ... html?p=3,1

Als het toch eens waar zou zijn.

Wat een gezeur. Slapende babies worden zovaak met een doek over hen heen overgedragen van oppas naar ouders of andersom. Jullie moeten begrijpen dat de Engelsen hier (helemaal in midden Portugal, daar woon ik zelf) altijd al gezien worden als ongure mensen dus het is zo makkelijk om ergens wat bij te verzinnen! Dat doet men ook graag, ik ben zelf bv al 8 jaar zwanger volgens de achterklap. Geen idee wat ze denken dat ik met de kinderen doe die ze dus verder nooit te zien krijgen. voor de goede orde, ik kan helemaal geen kinderen krijgen, maar heb wel idd een buikje. Maar mocht er een TV ploeg komen, dan zal men heus verklaren dat ik vast een kelder vol met lijkjes heb....
Er er is trouwens nogal een verschil in een baby en een kind van bijna vier....
De Telgraaf is trouwens wel de minst betrouwbare krant, die brengt geen nieuws, maar verhalen. Bedenk dat goed.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:38

piepelotje schreef:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... 0&ito=1490

Stukje over Tanner en haar getuigenis. Staat gequote dus zouden haar woorden zijn.

Describing what she witnessed on the fateful evening of May 3, Miss Tanner said: "Never in a million years did I think it could have been Madeleine. But I didn't know then.

"I just saw a person walk along the top of the road with what could have been a child in his arms."

Wat een kind zou kunnen zijn in z'n armen?????????

En dan vraag je je af, is deze getuigenis opgeblazen (door de MCanns, de krant, door haarzelf ) en komt ze er nu op terug.
Als ze dus dit werkelijk zo heeft gezegd dan ben je dus echt niet zeker van je zaak.

Ze heeft al zo vaak haar verhaal anders verteld dat het echt niet geloofwaardig is, ze verteld het net hoe het uitkomt.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:08

Een baby in een doekje?????
Laat mij blond zijn.Maar een drie jarige is toch echt geen baby in een doekje meer.
Dat is toch echt al een flink kind waar je mee sjouwt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:35

Citaat:
'Maddie leeft nog'
Uitgegeven: 18 november 2007 17:13
Laatst gewijzigd: 18 november 2007 17:15

AMSTERDAM - Maddie McCan is nog steeds in leven. De privé-detective Francisco Marco, die ingehuurd is door de ouders van Maddie, Kate en Gerry McCann zegt dat het net zich rond de daders aan het sluiten is.

Dit meldt Skynews.

Informatie

Marco verklaart er honderd procent zeker van te zijn dat Maddie nog leeft op basis van informatie van inspecteurs die voor de detective werken. Ook het daadwerkelijk arresteren van de dader kan volgens Marco niet lang meer op zich laten wachten.

Marco weet verder te vertellen dat Kate en Gerry ondanks het goede nieuws voorzichtig blijven omdat er al eerder aanknopingspunten zijn geweest die op niets uitliepen.

Portugal

Eerder was er al het bericht dat Madeleine gezien zou zijn in Portugal en dat dit wordt onderzocht.

De privé-detective liet eerder weten dat het meisje in Marokko zou zitten. Maddie wordt nu ruim een half jaar vermist nadat ze op 3mei verdween uit een vakantiehuisje in Portugal terwijl haar ouders aan het dineren waren.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:22

Hier een link naar de documantaire over Maddie
Daar zie je dus ook J. Tanner in en ze zegt het dus anders als dat de daily als quote weergaf. Duurt iets van 45 min met stukjes reclame ertussen maar ik vnd het de moeite waard.
http://www.cbsnews.com/sections/i_video ... rsOndemand

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:15

Ik heb ondertussen toevallig op TV de herhaling gezien van het programma van de RTP waarvan ook een link gegeven is. Het volgt precies wat allemaal al bekend is, dus niet zo belangrijk, maar wat me opviel is dat toen de reporter de McCanns confronteerde met het bloed dat in het appartement gevonden was met de onschuldige vraag of Maddie zich misschien in de duur van het verblijf ooit eens bezeerd had, er een diplomatiek antwoord (als altijd) kwam van Kate, iets van dat het aan hen nog niet gezegd was en dat er geen bewijzen waren en dat ze voordat er bewijzen waren er niet op in zou gaan en daar komt het, toen begonnen ze over dat als Maddie "iets ernstigs was aangedaan" ( seriously hurt) ze het toch zouden moeten weten. Of zoiets. Niet zo belangrijk hoe ze het zeiden, maar dat het seriously hurt naar voren kwam, want daar ging het nl helemaal niet over! Het had een druppeltje kunnen zijn uit een snee, een bloedneusje, geschaafde knie....
En zij komen met "laat ze eerst maar bewijzen dat er bloed van haar is"(zo van: we hebben het goed genoeg gewist) en dus "seriously hurt".
Daarmee hebben ze zich voor mij eigenlijk al verraden.
Want de vraag was simpelweg of Maddie zichzelf eens bezeerd had...wat het bloed kon verklaren.

De verontwaardiging van de familie was vooral omdat ze voelen alsof Kate wordt gezien als moordenaar, maar politie gaat nog steeds uit van onopzettelijke dood. De verontwaardiging is dus onterecht.
En ook dat de politie had gezegd van "beken nou maar, dan krijg je minder straf", brengt de dame (zus van Gerry) als iets schandaligs, maar het is volkomen logisch, want ze had op dat moment minder straf voor onopzettelijke dood die ze bekend had gekregen, dan als ze na onderzoek toch schuldig is gevonden. Het was dus een advies, maar ze deed het over komen als of ze Kate tegen haar zin hebben willen laten bekennen voor iets dat ze niet gedaan heeft.
Als ze echt niks gedaan heeft, dan maakt zo'n advies toch verder ook niks uit?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 18-11-07 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:21

Ik vraag me af in hoeverre Kate toerekeningsvatbaar is.
Dat bedoel ik niet denigrerend, maar gezien alles wat er het laatste half jaar gebeurt is zou je kunnen verwachten dat er vroeg of laat wat knakt in zo iemand
Maddy is zowiezo al een halfjaar weg en ze is toch een moeder en dan al die media aandacht en steeds maar beducht zijn op wat je wel of niet moet zeggen.
Ze zouden mij allang hebben kunnen wegdragen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:13

Interressant: Eerder hebben ze geroepen dat ze zich zo aan een leugendetector zouden onderwerpen, nu wordt het ze aangeboden door een instituut en weigeren ze....
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... l=10&p=200

want ze willen de garantie dat het 100% betrouwbaar is, door de beste wordt uitgebvoerd en geaccepteerd door de Portugese rechtbank. Dat zijn wensen waar niet aan voldaan kan worden.
de betrouwbaarheid is 98 % en het wordt niet geaccepteerd door de Portugese rechtbank.

Hun woordvoederder:"Natuurlijk doen ze daar niet aan mee. De betrouwbaarheid wordt nog betwijfeld en de rechtbank accepteerd het niet. En ze hoeven zich niet te onderwerpen aan zo'n test, want ze spreken de waarheid."

Dat doet me herinneren dat in het Portugese programma werd genoemd, dat ze overal tegen in gaan, voor elk bewijs een advokaat of team in huren om het te weerleggen.
Altijd wordt grondig onderzocht hoe ze er onderuit kunnen komen.... Meestal draait het om de betrouwbaarheid.

Oh er was ook nog een stuk over het DNA. Dat er 15 van de 19 onderdelen hetzelfde waren als van Maddie en dat het dus belangrijk is waarom die andere vier niet kloppen. Als die anders zijn, is het geowon niet van Maddie, maar als ze onleesbaar zijn omdat het beschadigd is, dan kan het dus wel van Maddie zijn. Maar dat is niet bekend gemaakt (hoe het zit met die andere vier).
Van een andere test waren er minder dan 10 gelijk en dat is echt te weinig om ergens van uit te gaan.

Over het ontbinden, werd er gezegd dat er natuurlijk middelen zijn (chemische en bevriezen) om dat tegen te gaan.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-11-07 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:20

nergens word leugendetector geaccepteerd als bewijs, wel is het eens als bijkomend ding gebruikt in een zaak. Maar leugendetector is denk ik niet een 98 procent betrouwbaar het kan makkelijk omzeild worden

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:22

Citaat:
O teste do polígrafo – que mede as variações fisiológicas no corpo humano ao longo de um questionário – tem, de acordo com a Associação Americana de Polígrafos, uma precisão de 98%, mas não é aceite como prova pelos tribunais portugueses.

Volgens de Amerikaanse Veriniging van Poligraven heeft het een precisie van 98%....
Ik mag aannemen dat een land waar het heel veel gebruikt wordt daar wel enig zicht op heeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:26

Dan zal mijn boek verkeerd zijn mijn excuses wou de vereniging van poligraven niet beledigen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:51

Geen tijd om te vertalen dus maar zo:
19th November 2007
By Jerry Lawton

POLICE are probing claims the lover of Brit suspect Robert Murat was spotted handing over a child 48 hours after Madeleine vanished.
A new witness has told private eyes hired by the McCanns she saw a middle-aged blonde woman pass the “baby in a blanket’’ to a man 100 miles from Praia da Luz.
Sources said he looked like the “abductor’’ the McCanns’ pal Jane Tanner, 37, says she saw fleeing with Madeleine. The witness identified the woman as Murat’s German girlfriend Michaela Wulczuch, 39, from photographs.
They were shown to her by investigators working for detective agency Metodo 3.
Agency boss Francisco Marco has passed the information to police. Last night he said: “We’re 100% sure that she is alive.”
When quizzed about the reported sighting of her with a child Wulczuch said: “I am not answering your questions.’’

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:54

Vreemd he, over die geweigerde leugendetectortest. Gezien de publiciteitsmachine zijn ze wel gesteld op de publieke opinie. Daar helpt het in ieder geval voor, als de test zou uitwijzen dat ze de waarheid spreken. Dan zou je het toch juist doen (als je onschuldig bent)?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:57

Diario de Noticias - JOSE MANUEL OLIVEIRA - 19 de Novembro de 2007

PJ hears the priest again and searches the church

Four months after the signal of suspicion launched by the British sniff dogs expert in detecting body odors, the Judicial Police (PJ) decided to make a thorough search at the interior and corners of the Church of Nossa Senhora da Luz, in the district of Lagos, as well as areas surrounding the temple, including the old cemetery, now transformed into garden area, in attempt to follow clues concerning the concealment of the body of Madeleine McCann.

In consequence of the alert given by the British dogs in other places, some researchers of the PJ, maintain the belief that the child died in the apartment and the body had been in the boot of the grey Renault Scenic car, rented by parents three weeks later, they even admitted, months ago, that the girl would be "on the seabed or in the Church."

The DN learnt from various sources, the new approach made about two weeks ago in Praia da Luz, "informally and with the maximum discretion" to try to dissipate doubts, led elements of the team of PJ - that are led by the new coordinator of the Department the Criminal Investigation (DIC) of Portimao, Paulo Rebelo - "to spend a day with the Catholic priest Jose Manuel Pacheco" in that locality. For that, the inspectors first met the priest in the house where his parents live in the village of Odiaxere (Lagos), and then arranged to go in separate cars, to the Church of Nossa Senhora da Luz in order not be seen and thus avoid the presence of journalists.

The Track Church (The Trail Of The Church)

"The police have spoken several times with the priest in Praia da Luz since the disappearance of Madeleine," assured the same sources. Nevertheless, it was not possible to know whether Jose Pacheco has already provided some formal deposition in the DIC of Portimao as a witness in this case. Unsucessful were also the attempts to contact the priest throughout all the day yesterday.

In these steps, with the priest, the inspectors wanted to know, for example, what was the relationship of the priest and the involvement of the church with the McCann couple during the five months that they remained in Algarve till they were made defendants, in September, on the suspicion of the death of their daughter and concealment of the body, especially given the fact that Jose Pacheco gave the key of the church to Gerry and Kate so they could pray in private and at any time, apart from the vigils for Madeleine promoted by the parish.

The decision to give the key of the Church, such as the DN said at the time, ended up causing some problems, particularly with the Bishop of Algarve, D. Manuel Quintas.

It's important to remember also, that caused too much surprise the fact that the McCanns, shortly after the disappearance of Maddie in May the 3rd, have asked the responsible of the "Ocean Club" the presence of the priest, even before the GNR and PJ were called to the site. Only the late hour prevented that phone call on that Thursday night to Jose Pacheco, who finally met the couple on Saturday, after Gerry and Kate were heard in PJ of Portimao.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:59

None of the McCann's friends asked to be heard

Jornal de Noticias - Marisa Rodrigues - 19 de Novembro de 2007 - LUIS FORRA / lusa

The friends of the McCann couple that were in holidays in the Ocean Club, Praia da Luz, in Lagos, when Madeleine disappeared did not ask the Judicial Police (PJ) to be heard again.

"We did not receive any contact in that direction," said to JN various sources of the PJ. In recent days, the foreign press, quoting anonymous sources, have reported the alleged intention of friends of Kate and Gerry in changing their testimony.

It was even advanced that the lawyers of the English had already contacted the PJ, which is denied by sources connected to the investigation. They explained, however, that anyone who has been heard during the investigation as a witness or a defendant "may contact the police to rectify statements or add new data."

More than six months after the disappearance of the child, the investigation continues in a deadlock, without visible actions on the ground. In an interview to the Spanish newspaper "El Pais" published on the 21st of October, the National Director of the PJ, Alipio Ribeiro, announced that "within days" the inspectors would go to the United Kingdom to follow up the implementation of new steps, which could pass to interviews to the McCanns and enquiries to their friends. But the truth is that so far no inspector has received instructions accordingly.

Inquiries

The rogatory letters which could allow to query again the McCanns and their friends are not yet complete. The investigators are awaiting the results of the analysis to the traces sent to the Birmingham laboratory to finish the document and send it to England. "Without new evidence in the case does not make sense to make new efforts," explained a source of PJ contacted by JN.

The vestiges were sent more than 100 days ago and the results are arriving drop by drop at the hands of the inspectors. The possible poor quality of the samples may explain the delay in the completion of the analysis.

Murat will stay arguido at least till January

Robert Murat, the first to be made defendant in this case, will only see tehe situation reviewed in January next year. The investigators have eight months to complete the investigation and not six as has been reported by some Portuguese press. According to the new Code of Criminal Procedure, the maximum period of six months only applies to cases with defendants arrested or forced to remain in home arresting. This is not the case of Robert Murat, which is only subject to the term of identity and residence, the lighter measure of coercion required by law. The Portuguese-British defendant was made arguido on May 14th followed by Kate and Gerry McCann on September 7th.

http://jn.sapo.pt/2007/11/19/policia...para_ouvi