Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cer schreef:Ik heb dacht ik altijd overdrachtsbelasting betaald.. is dat van later? Ik weet t niet meer precies. En dmv hra kon ik het betalen inderdaad .. en ook nog eens omdat huren toen duurder was, dus dat kon ik niet betalen (nu volgens mij ook nog, buiten de sociale huur toch?)

Cer schreef:Moeten mensen die huizen kopen dan ook nog overdrachtsbelasting betalen eigenlijk?
En ik betaal ook voor huursubsidie denk? En kinderbijslag ook?
Gaat die huizenprijs echt zakken als de hra (die huizen ooit betaalbaarder maakte) eraf gaat, gaan ze dan subsidies invoeren of hoe zou dat moeten werken? Waar gaat dat geld dan heen?
Gnome schreef:Tja waarom betaal ik mee aan toeslagen, vruchtbaarheidsbehandelingen.. Weet ik veel wat allemaal waar ik geen gebruik van maak? Zo zit ons stelsel toch gewoon in elkaar.
Hoe zou die 11 miljard dan nu precies bij jou terecht komen als lastenverlichting? Volgens mij zit een starter nu rond de 2 ton ofzo dat ze gemiddeld kunnen lenen en de gemiddelde woning meer dan 4 ton om te kopen. Ik zie de waarde niet ineens gaan zakken met 2 ton doordat we de HRA eraf halen.

juval schreef:Vroeger had je premie (a en b) woningen, misschien wordt dat terug ingevoerd.Citaat:Een premie A woning (of premiekoop-A) was een Nederlandse subsidieregeling uit de jaren ’80 en ’90, waarbij de overheid starters met een lager inkomen een jaarlijkse, inkomensafhankelijke premie gaf om een specifiek gebouwde, betaalbare nieuwbouwwoning te kopen, bedoeld om de toegang tot de koopmarkt te vergemakkelijken, en die regeling wordt momenteel opnieuw onderzocht door de overheid.
juval schreef:daar ben ik zeker voor. Politici van alle partijen zouden zich veel meer moeten inleven in wat er echt in het land gebeurd, dus ook in de provincies ver weg van Den Haag.
nps schreef:juval schreef:daar ben ik zeker voor. Politici van alle partijen zouden zich veel meer moeten inleven in wat er echt in het land gebeurd, dus ook in de provincies ver weg van Den Haag.
Ik snap je gevoel, maar wat voor jou heel belangrijk is, is voor een ander niet. Zoveel mensen, zoveel gevoelens. Ik denk dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te maken.
Gnome schreef:Cer schreef:Moeten mensen die huizen kopen dan ook nog overdrachtsbelasting betalen eigenlijk?
En ik betaal ook voor huursubsidie denk? En kinderbijslag ook?
Gaat die huizenprijs echt zakken als de hra (die huizen ooit betaalbaarder maakte) eraf gaat, gaan ze dan subsidies invoeren of hoe zou dat moeten werken? Waar gaat dat geld dan heen?
Precies.. Ik zie het ook niet vliegen dus ben benieuwd hoe ze die afbouw dan gaan compenseren. Kunt wel zeggen dat de IB naar beneden gaat maar ik weet nu al dat de hogere inkomens daar natuurlijk amper tot niks van gaan merken dus dan worden we dubbel geraakt daar.

juval schreef:Gnome schreef:
Maakt het niet minder belangrijk maar vraag me wel af waarom de verontwaardiging alleen naar Eerdmans is die onder goede voorwaarden weer zou willen boren en niet naar mensen die in Moerdijk moeten wijken. Daar is behalve Wilders volgens mij helemaal niemand geweest. Is toch ook niet best dan?
BBB is er ook geweest in ieder geval
nps schreef:juval schreef:daar ben ik zeker voor. Politici van alle partijen zouden zich veel meer moeten inleven in wat er echt in het land gebeurd, dus ook in de provincies ver weg van Den Haag.
Ik snap je gevoel, maar wat voor jou heel belangrijk is, is voor een ander niet. Zoveel mensen, zoveel gevoelens. Ik denk dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te maken.
Cer schreef:Ik denk ook dat de schaarste voor de prijzen zorgt.. dat is met alles wat schaars is toch?
fransje23 schreef:Er is qua bouw teveel overgelaten aan projectontwikkelaars. Typisch VVD-gedachtegoed lijkt mij.
Te veel grote en dure huizen ipv sociale huur en kleinere huizen.
Betaalbare appartementen voor senioren en jongeren zijn ook nauwelijks gebouwd.
Nu is de vraag groter dan het aanbod waardoor de prijs is gestegen.
Daarnaast zijn er nog tal van problemen waaronder gebrek aan personeel.
Als er meer gebouwd mag gaan worden is er niemand die het kan doen.
BigOne schreef:Over aftrek hypotheekrente, volgens mij is de vvd vergeten dat onder hun beleid het al flink naar beneden is gegaan, van 50 naar 37 %.
En stemmen voor jezelf en gezin, snap ik heel goed maar ik zou dan zeker vvd moeten stemmen. Bovengemiddeld inkomen gehad, al heel lang, nu goed pensioen en flinke erfenis nalatenschap.
Nog nooit gedaan, ik ben voor solidariteit, wanneer het met de maatschappij goed gaat , gaat het met iedereen goed . Onze kids hebben kunnen studeren , ze hebben vanaf hun 17 zelf altijd bijgewerkt in (poedersuiker) banen en nu goede banen , ook hun partners.
Onze maatschappij is gebouwd op solidariteit met anderen, de een betaald /krijgt. En dat verschuift door de jaren heen, wij krijgen nu aow, fijn.
Benzz schreef:fransje23 schreef:In Moerdijk zijn delegaties van het kabinet geweest.
Het is alleen met niet zoveel tamtam gegaan omdat het destijds nog niet zo een groot publiek hangijzer was.
Precies, daarom is het Wilders en BBB verhaal puur voor de buhne.