Electra63 schreef:Ik geloof niet in de goede afloop voor de Palestijnen.
Zij worden verdreven en Israël gaat daar bouwen met hulp van Trump.
Dit zal grote gevolgen voor de Palestijnen hebben, maar ook zeker voor de westerse wereld, die dit gedogen. We kijken er naar..... en dat is het.
Zelfs het bewust vermoorden van hulpverleners wordt niet bestraft.
Het punt is: als steeds meer mensen zeggen: "we kunnen er toch niets aan doen", dan zal het steeds stiller worden hierrond.
Eigenlijk zou het niet slecht zijn dat er eens infosessies komen rond mensenrechten en internationaal recht, wat eigenlijk moet, want nu lijkt de wereld het stilaan allemaal normaal en dus "toegelaten" te vinden, dat schept wereldwijd heel wat gevaarlijke precedenten.
Enkele dagen geleden was er in Antwerpen een kleinschalige pro Palestina betoging, en de betogers werden belaagd door agressieve Israël-fans. Heeft blijkbaar toch eventjes geduurd voor de politie tussenbeide wou komen.
Gelukkig zijn er alweer 2 grotere betogingen gepland binnenkort, dus stil blijft men hier niet. We hebben helaas een paar zionisten in de regering, dus wordt veel moeilijker dan de vorige legislatuur. Ik ben benieuwd of we het verschil in regering zullen voelen bij de betogingen. Ik merkte een heel groot verschil tussen Irak-betogingen en Palestina-betogingen. Niet alleen was er een andere regering, ook waren de Irak-betogingen vaak georganiseerd door mondige georganiseerde migrantenorganisaties, terwijl nu de nieuwkomers schrik hebben om op straat te komen.