Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
elnienjo schreef:Ik las dat Putins dochter met een Nederlander getrouwd is. Zou die dochter geen invloed op haar vader kunnen uitoefenen?
elnienjo schreef:Ik las dat Putins dochter met een Nederlander getrouwd is. Zou die dochter geen invloed op haar vader kunnen uitoefenen?
Zebrastreep schreef:elnienjo schreef:Ik las dat Putins dochter met een Nederlander getrouwd is. Zou die dochter geen invloed op haar vader kunnen uitoefenen?
Ze hebben zelfs een tijdje in Nederland gewoond. Na MH17 is de dochter en Nederlander waarmee ze is getrouwd is hier weer weg gegaan.
Vorige week toen Boris Johnson aan het spreken was tijdens een vergadering met andere landen over de kwestie , kwam er een emotionele mevrouw naar voren gestapt ( weet niet wie ze is maar iemand uit Oekraïne ) die heel hard naar hem uithaalde dat hij meer druk uit kon oefenen want één van de kinderen van Poetin woont in Londen. Daarnaast beweerde ze dat een ander kind dus nog in Nederland woont momenteel. Sindsdien ben ik wel minder bang dat er hier wat gaat gebeuren als zijn dochter hier nog zit.
Ik ga mijn best even doen om het filmpje even weer te zoeken , het heeft op NOS in het liveblog gestaan maar dat is echt al wel een paar dagen geleden.
_San87_ schreef:Zebrastreep schreef:
Ze hebben zelfs een tijdje in Nederland gewoond. Na MH17 is de dochter en Nederlander waarmee ze is getrouwd is hier weer weg gegaan.
Vorige week toen Boris Johnson aan het spreken was tijdens een vergadering met andere landen over de kwestie , kwam er een emotionele mevrouw naar voren gestapt ( weet niet wie ze is maar iemand uit Oekraïne ) die heel hard naar hem uithaalde dat hij meer druk uit kon oefenen want één van de kinderen van Poetin woont in Londen. Daarnaast beweerde ze dat een ander kind dus nog in Nederland woont momenteel. Sindsdien ben ik wel minder bang dat er hier wat gaat gebeuren als zijn dochter hier nog zit.
Ik ga mijn best even doen om het filmpje even weer te zoeken , het heeft op NOS in het liveblog gestaan maar dat is echt al wel een paar dagen geleden.
Misschien een tweede woning dan, want voor zover bekend woont Maria in Nederland en Yekaterina in Duitsland. Maar dat kan ook oude info zijn, natuurlijk.
_San87_ schreef:elnienjo schreef:Ik las dat Putins dochter met een Nederlander getrouwd is. Zou die dochter geen invloed op haar vader kunnen uitoefenen?
Nee, Maria woont al jaren bewust in Nederland. Poetin wil haar naar verluid ver van de Russische politiek weghouden.
Yekaterina Poetina woont in Dresden. Beide hebben ze een indrukwekkend vermogen en goede banen. Beide hebben wel banden met Russische staatsbedrijven.
elnienjo schreef:_San87_ schreef:
Nee, Maria woont al jaren bewust in Nederland. Poetin wil haar naar verluid ver van de Russische politiek weghouden.
Yekaterina Poetina woont in Dresden. Beide hebben ze een indrukwekkend vermogen en goede banen. Beide hebben wel banden met Russische staatsbedrijven.
Dan zal Putin hopelijk niet Nederland willen nucen...
elnienjo schreef:_San87_ schreef:
Dan zal Putin hopelijk niet Nederland willen nucen...
bigone schreef:TikTok op zwart in rusland en Anonymous heeft twee veelbekeken zenders gehackt en zend daar beelden van bombardementen uit.
Femke_Tweety schreef:bigone schreef:TikTok op zwart in rusland en Anonymous heeft twee veelbekeken zenders gehackt en zend daar beelden van bombardementen uit.
Heb je een bron?
Dit soort acties vind ik nog wel wat hebben.
Haast lollig, als de situatie niet te serieus zou zijn om echt lollig genoemd te worden.
Go anonymous...
sureido schreef:bigone schreef:TikTok op zwart in rusland en Anonymous heeft twee veelbekeken zenders gehackt en zend daar beelden van bombardementen uit.
Bron![]()
Lijkt me niet heel handig om TikTok op zwart te leggen aangezien daar heel veel Oekraïne beelden worden gedeeld.
_San87_ schreef:Lijkt me niet heel handig om TikTok op zwart te leggen aangezien daar heel veel Oekraïne beelden worden gedeeld.
Rusland heeft TikTok op zwart gezet. Niet Anonymous.
Citaat:TikTok blokkeert livestreams en nieuwe berichten uit Rusland
Het socialemediaplatform TikTok laat voorlopig geen nieuwe berichten en livestreams meer toe vanuit Rusland. Het bedrijf zegt daartoe gedwongen te zijn vanwege nieuwe Russische wetgeving die de media in het land aan banden legt.
TikTok zegt te onderzoeken welke veiligheidsgevolgen de nieuwe wet heeft voor het bedrijf, dat in handen is van het Chinese Bytedance. De nieuwe wet is vrijdag door het parlement aangenomen en door president Poetin ondertekend. Iedereen die bewust "valse informatie" over de oorlog verspreidt kan rekenen op boetes of celstraffen tot 15 jaar....
sureido schreef:bigone schreef:TikTok op zwart in rusland en Anonymous heeft twee veelbekeken zenders gehackt en zend daar beelden van bombardementen uit.
Bron![]()
Lijkt me niet heel handig om TikTok op zwart te leggen aangezien daar heel veel Oekraïne beelden worden gedeeld.
irmaz schreef:_San87_ schreef:Lijkt me niet heel handig om TikTok op zwart te leggen aangezien daar heel veel Oekraïne beelden worden gedeeld.
Rusland heeft TikTok op zwart gezet. Niet Anonymous.
Nee de eigenaar van Tiktok: https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... -zaporizjaCitaat:TikTok blokkeert livestreams en nieuwe berichten uit Rusland
Het socialemediaplatform TikTok laat voorlopig geen nieuwe berichten en livestreams meer toe vanuit Rusland. Het bedrijf zegt daartoe gedwongen te zijn vanwege nieuwe Russische wetgeving die de media in het land aan banden legt.
TikTok zegt te onderzoeken welke veiligheidsgevolgen de nieuwe wet heeft voor het bedrijf, dat in handen is van het Chinese Bytedance. De nieuwe wet is vrijdag door het parlement aangenomen en door president Poetin ondertekend. Iedereen die bewust "valse informatie" over de oorlog verspreidt kan rekenen op boetes of celstraffen tot 15 jaar....
_San87_ schreef:Doet er toch niet toe. Zoals ik net zei gaat Rusland van het internet af en is er daar enkel nog intranet beschikbaar. VPN doet dan ook niks meer. Volledig afgesloten van de wereld, net als Noord-Korea.
irmaz schreef:_San87_ schreef:Doet er toch niet toe. Zoals ik net zei gaat Rusland van het internet af en is er daar enkel nog intranet beschikbaar. VPN doet dan ook niks meer. Volledig afgesloten van de wereld, net als Noord-Korea.
Dan is China ook snel bondgenoot af denk ik zo. Weinig economisch groeipotentiaal meer op die manier.