Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Als hij verstandig is, dan neemt hij afstand van KOZP, omdat hij door zijn uitspraken munitie aan de tegenstanders heeft gegeven om de discussie aldoor weer opnieuw naar zijn uitspraken te verleggen. Maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat gebeuren.
_Penotti schreef:Vast wel. Vind een weerwolf best eng of een vampier.
En de heks uit sneeuwwitje ook.
Maar we weten dus allemaal dat het sprookjes zijn en dus niets te maken hebben met de heksenjacht van vroeger. Net zo als zwarte piet niets te maken heeft met het uitbuiten van slaven.
Gewoon een sprookje van vroeger, meer niet.
Mooi opgelost, kunnen we weer verder zonder die akwats.
Danique_G schreef:Karl66 schreef:Als hij verstandig is, dan neemt hij afstand van KOZP, omdat hij door zijn uitspraken munitie aan de tegenstanders heeft gegeven om de discussie aldoor weer opnieuw naar zijn uitspraken te verleggen. Maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat gebeuren.
Denk dat de tegenstanders dat sowieso wel doen.
Jammer trouwens (algemeen) dat alle uitspraken tegen Akwasi nooit ter sprake komen hier. Prachtig voorbeeld van racisme. En ook hoe aangevallen iedereen zich hier voelt door een uitspraak van Akwasi terwijl hij en zijn gezin met de dood worden bedreigd. Dat lijkt mij veel dreigender voor de samenleving dan wat hij doet.
Danique_G schreef:als Akwasi wit was vind ik het een net zo grote loser. Dus houd toch eens op met die eeuwige racisme kaart trekken!!Karl66 schreef:Als hij verstandig is, dan neemt hij afstand van KOZP, omdat hij door zijn uitspraken munitie aan de tegenstanders heeft gegeven om de discussie aldoor weer opnieuw naar zijn uitspraken te verleggen. Maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat gebeuren.
Jammer trouwens (algemeen) dat alle uitspraken tegen Akwasi nooit ter sprake komen hier. Prachtig voorbeeld van racisme. En ook hoe aangevallen iedereen zich hier voelt door een uitspraak van Akwasi terwijl hij en zijn gezin met de dood worden bedreigd. Dat lijkt mij veel dreigender voor de samenleving dan wat hij doet.
Danique_G schreef:Karl66 schreef:Als hij verstandig is, dan neemt hij afstand van KOZP, omdat hij door zijn uitspraken munitie aan de tegenstanders heeft gegeven om de discussie aldoor weer opnieuw naar zijn uitspraken te verleggen. Maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat gebeuren.
Popstra schreef:Danique_G schreef:als Akwasi wit was vind ik het een net zo grote loser. Dus houd toch eens op met die eeuwige racisme kaart trekken!!
Danique_G schreef:Kleine greep uit bedreigingen. Ik denk dat er wel degelijk een probleem is als je kiest om zijn uitspraak uit te lichten constant en dit alleen afdoet met dat het fout is.
[ [url=m/JRvN7X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Popstra schreef:Als Piet Paulusma bij wijs van spreken het weer verkeerd voorspelt krijgt hij ook doods bedreigingen.
Die krijgt men tegenwoordig bij elke scheet die verkeerd valt via het net.
Telpeva schreef:In dit topic zitten mensen die er meer van begrijpen als ik, kunnen jullie eens meedenken, ik kreeg vandaag een mail met daarin het volgende bericht:Citaat:Black-owned bookstores.
This year, we'll spotlight a new Black-owned bookstore with each store email.
Hoe kijken jullie daar naar? Mijn 1e gedachte was namelijk: als we willen dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld wordt, waarom dan juist de nadruk leggen op huidskleur, en mensen met een bepaalde kleur expres voortrekken? Dit is toch juist racistisch en discriminerend? Ik ben er niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden wanneer een bedrijf aankondigt om expres alleen een bepaalde groep mensen voor te trekken, en of ik mij daarmee wil associëren.
Rinske schreef:purny schreef:Sinterklaasfeest draait om kinderen. Geen een kind die zwarte Piet associeert met slavernij.
Een donker kind ziet echt wel dat het een soort karikatuur is hoor. Vooral als deze kinderen dan ook nog eens uitgescholden worden voor zwarte piet.