steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:59

sassefras schreef:
Zo zie ik meer paardenvrouwen langs komen in dit topic. Dan vraag ik me echt oprecht af, hoe zij dat zien als er geen hooi, voordroog of stro meer geperst wordt in ons land :n
En daarbij ook veel stallen die dan wel gesloten kunnen worden, dunkt me

en ik denk zomaar dat de paardenhouderij hierna aan de beurt is :+ , iedereen paard inleveren en niet janken, je baan mag je houden hihi[/quote]

Zo'n 112 miljoen dieren worden gehoudenin de Nederlandse veeteeltindustrie.oh ja, en nog iets van een kleine anderhalf miljoen schapen en geiten?

En er zijn ongeveer 450.000 paarden. Dus een paardenverbod?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:03

mysa schreef:
Zo'n 112 miljoen dieren worden gehoudenin de Nederlandse veeteeltindustrie.oh ja, en nog iets van een kleine anderhalf miljoen schapen en geiten?

Paarden het land uit werken is net zo nutteloos als de snelheid weer naar 100km/h denk ik :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:06

Diertjec schreef:
mysa schreef:

Paarden het land uit werken is net zo nutteloos als de snelheid weer naar 100km/h denk ik :')

Sterker nog: geen paard meer betekent een kostenbesparing die omgezet kan worden in 2 extra vliegvakanties per jaar. _O-

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:16

Cowboy55 schreef:
Diertjec schreef:

Sterker nog: geen paard meer betekent een kostenbesparing die omgezet kan worden in 2 extra vliegvakanties per jaar. _O-

_O- _O- _O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:17

sassefras schreef:
IMANDRA schreef:
Ik hoop ook ten zeerste dat de boeren die regels overtreden hebben (waar men van tevoren voor gewaarschuwd heeft) ook gewoon opgepakt worden of een boete krijgen. Maar dat zal wel niet, dat ‘recht’ hebben alleen klimaatactivisten :)). Niet echt gelijke monniken gelijken kappen.

jij hebt echt geen compassie met boeren he :D je zou toch denken dat paardenmensen er wel begrip voor hebben

Ik vind "boeren" wel een heel groot begrip... ik heb compassie met de duurzame, liefst biologische akkerbouwer. Maar je bent in dit topic of voor of tegen blijkbaar. Prima hoor. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:18

Cowboy55 schreef:
Citaat:

nou nou ik heb niet met je geknikkerd vroeger :D , netje demonstreren blijkt niet te werken, dan beetje tegengas is best ok toch

Dus met zijn 20-en een dagje in een varkensstal gaan zitten om 'een beetje tegengas te geven' is ook OK? Een beetje OK? Niet OK?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:20

goeroe schreef:
Volgens mij werden de meeste actievoerders om 18.00 uur thuis verwacht voor het eten. :D Geen grote incidenten voor zover ik weet gelukkig. Denk dat een hoop mensen opgelucht ademhalen.

Hoor hier nog genoeg getoeter en lawaai.
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... -vrij.html
Pas een kwartiertje geleden heben ze het vrijgegeven.

Protest prima, maar niet op deze manier. Valt niet te vergelijken met OV of onderwijs: daarbij komen geen mensenlevens in gevaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:36

magda_90 schreef:
Yvank_ schreef:

En jij vindt google maps op een dag als vandaag betrouwbaar? :')

Hou op alle wegen erom heen staan ook muurvast google maps gaf ook nog de snelweg en N weg aan met vertraging terwijl daar al vanaf half 8 vanmorgen de weg compleet geblokkeerd is.

Nee google maps was hier alles behalve een betrouwebare bron vandaag.

Hier ging het goed met Google Maps. Maar goed het is allemaal de schuld van de boeren en ligt totaal niet aan eerder weggaan of zelfs flink omrijden. ;)

Ik vind het goed van de boeren! Net zoals met het OV en onderwijs is het een kwestie van enkele dagen aanpassen. ;)

Het is vandaag een feit dat de wegen geblokkeerd werden door trekkers. Ik geloof dat dit compleet los staat van voor of tegen de boeren zijn? En ook los van eerder weggaan of omrijden.

Ik benoem enkel en alleen dat google maps hier vandaag geen betrouwbare bron was verder niets.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:37

Dus met zijn 20-en een dagje in een varkensstal gaan zitten om 'een beetje tegengas te geven' is ook OK? Een beetje OK? Niet OK?[/quote]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

aangezien een varkenstal op prive terrein staat lijkt me dat niet, en wat wil je er doen, stinkt hoor }:0

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:43

Cowboy55 schreef:
Citaat:

nou nou ik heb niet met je geknikkerd vroeger :D , netje demonstreren blijkt niet te werken, dan beetje tegengas is best ok toch

Dus met zijn 20-en een dagje in een varkensstal gaan zitten om 'een beetje tegengas te geven' is ook OK? Een beetje OK? Niet OK?

Niet OK! je mag niet inbreken op privé terrein.
De boeren zijn vandaag ook niet op privé terrein geweest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:43

sassefras schreef:
aangezien een varkenstal op prive terrein staat lijkt me dat niet, en wat wil je er doen, stinkt hoor }:0

Hoezo maakt het uit dat deze op priveterrein staat? Tegen de regels is tegen de regels.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:45

Oh dus je hoeft je alleen op privé terrein aan de regels te houden?! :D Ok... duidelijk standpunt.

juval

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:54

wat trek je nu weer een rare conclusie jessix. wat zou jij doen als er ingebroken wordt in jouw woning, als je bedreigd en geintimideerd wordt. als je dieren gevaar lopen? tuurlijk is dat tegen de regels, vind jij van niet dan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:58

juval schreef:
wat trek je nu weer een rare conclusie jessix. wat zou jij doen als er ingebroken wordt in jouw woning, als je bedreigd en geintimideerd wordt. als je dieren gevaar lopen? tuurlijk is dat tegen de regels, vind jij van niet dan?

Misschien moet je de laatste 3 berichten op de vorige pagina lezen voordat je reageert.....

De vraag was namelijk dat als boeren vandaag dingen doen die tegen de regels zijn en sommigen vinden dat OK als ‘gewoon protesteren niet werkt’ , wat is dan het verschil met het bezetten van een varkensstal?

Dat is ook tegen de regels en dat vinden sommigen namelijk ook OK als ‘gewoon protesteren niet werkt’.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 18-12-19 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:00

juval schreef:

Je omschrijft eigenlijk wat er gebeurd bij deze protesten. Hekken worden omver gereden waar mensen net langsfietsen en bijna onder komen, mensen worden klemgezet op wegen, kunnen geen kant op. Ambulance en brandweer die niet op tijd op bestemming kunnen zijn etc.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:06

juval schreef:

Ik vind dat zeker tegen de regels juval. Zeg ik ergens van niet? Zelfs de dierenactivisten geven dat gewoon toe en hebben de arrestatie, boetes en het strafblad er voor over.

Ik vind alleen dat iedereen zich aan de regels moet houden. Ook de boer. Maar volgens sommige mensen mag die ze wel omzeilen omdat hij anders niet gehoord wordt. Tja....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:07

Ik vind het ook heel naar dat er mensen overlast hebben ondervonden van de acties van vandaag. Al die brandweer en ambulance oproepen die niet op tijd ter plaatse konden zijn is natuurlijk vreselijk! Daar zal het laatste woord nog niet over gezegd zijn.

Ik denk dat de principe afspraken die nu op tafel liggen een heel goed uitgangspunt zijn voor de verdere besprekingen in januari.

Maar nog sta ik nog steeds wel achter de standpunten van de boeren, er moet wat veranderen! De politiek moet gaan inzien dat het probleem niet is veroorzaakt door de boeren, noch dient te worden opgelost door de boeren. De manier waarop de acties (overigens SAMEN met de bouwers, maar daar hoor je verder niemand over) uitgevoerd worden mag over gediscussieerd worden, maar kennelijk maakt een malieveld vol te weinig indruk.

juval

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:08

wat zou jij dan een goede actie vinden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:10

Juval, weet jij wat FDF nog meer wil eigenlijk?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:15

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:16

juval schreef:
wat zou jij dan een goede actie vinden?

Ik?
Ga te voet protesteren op het binnenhof of waar in Den Haag je dan ook toestemming krijgt om te mogen staan. Daar zit het probleem toch?

En voor mij apart in die tractor, als dat zo'n meerwaarde heeft. Maar als je niet op de snelweg mag dan moet je er ook wegblijven en zo ook bij de distributiecentra, luchthaven etc. En als het toch gebeurd dan horen daar hele nadelige consequenties aan te zitten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:18

Er is niks bekend..FDF mag sowieso geen actie voeren tot eind januari. Van vandaag was ook niet vanuit FDF , die is monddood gemaakt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:22

juval schreef:
Ik denk dat de principe afspraken die nu op tafel liggen een heel goed uitgangspunt zijn voor de verdere besprekingen in januari.

Is er nog iets in gewijzigd vandaag of is het datzelfde principe akkoord? Dat principe akkoord dat niet zo mag eten en waarin ook staat dat er nog punten moet worden doorgesproken ?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:24

Kabayo schreef:
Er is niks bekend..FDF mag sowieso geen actie voeren tot eind januari. Van vandaag was ook niet vanuit FDF , die is monddood gemaakt

De FDF heeft vandaag toch behoorlijk gescoord. De Speld meldt dat de regering afziet van gaskamers voor boeren......

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:26

Kabayo schreef:

Welnee, ze zeiden dat ze graag wilden protesteren zonder te blokkeren. Dat mocht. Maar toen hoefde het niet meer. Eerst de boel lopen opnaaien, maar als puntje bij paaltje komt niet de verantwoordelijkheid willen nemen. Stelletje lafbekken. En dan nog zielig gaan lopen doen ook. Heb de hele tijd genuanceerd gereageerd en sta nog steeds achter 'de boeren' (het gedeelte wat voor rede vatbaar is, overigens zonder dat ik het noodzakelijkerwijs met ze eens ben), maar ik kan echt geen FDF meer horen.