Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:21

En eigen rechter spelen.... :x zo'n land zijn we gelukkig niet.
Ik hou niet van dat soort berichten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:23

Ach. In de gevangenis zal ie ook geen vrienden maken. Zeker niet als daar motorbendeleden etc. in zitten.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:24

Fair schreef:
De wereld waarin we vandaag leven..

Ik stapte net alleen de trein uit en ik werd aangesproken door eerst 1 man die amper meer kon lopen, dreigend op mij afkwam met iets murmelent wat ik niet kon verstaan. Snel weggestapt, nog geen 20 meter verder nog een man die een keiharde 'he!!' naar mij schreeuwt en daarna keihard lacht en me een aantal meters achtervolgt.

Niet te vergeten de werkmannen vorige week, die riepen naar me toen ik langsliep richting het station, zijn in hun busje gestapt en achtervolgten me tot ze niet meer verder konden (ging t station op), daarna riepen ze wat naar me en reden mer gierende banden weg. Toevallig ook in den dolder.

Het is zo ver, normaal over straat als (jonge) vrouw kan niet meer. En ik moet zeggen dat ik me ook voor dit verschrikkelijke nieuws van anne, niet veilig voel als vrouw alleen op straat.

Ik heb ergens in maart ook zoiets gehad, ik was m'n hond aan het uit laten en er kwam iemand op me afgelopen en zei ja jou wil ik wel eens lekker n*ken. Na een paar keer nee gezegd te hebben kwam hij schreeuwend en agressief op me af gelopen.
Sommige mensen tegenwoordig..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:26

Daks schreef:
Ik stel voor om Michael P gewoon lekker los te laten in Nederland. Geen straf maar gewoon vogelvrij verklaren.

Zodat iedereen die ook maar ern beetje op die knul lijkt ook door heldhaftige agressievelingen in elkaar getimmerd word. Briljant plan!

Daarnaast: ik zou, al kom ik de enige echte dader toevallig tegen echt niets doen. Beetje het risico lopen dat ik vast kom te zitten omdat justitie geen verantwoording neemt.
Op het moment suprême me ermee bemoeien vind ik prima, maar niet achteraf.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:33

justkid schreef:
Ik vraag me dan altijd af en nu helemaal wat voor een kind dit moet zijn geweest, ik werk op een basisschool.
Dat zo'n kind anders is dan anderen denk ik wel maar hoe kan een kind zo een moordenaar worden. Waar knapt dat of waar ontspoort dat.
Iemand zei dat ze bij zijn broer in de klas heeft gezeten maar dat kan niet, hij heeft geen broer, wel een zus.
Zou je als familie dit kunnen voorzien? heb je een blinde vlek voor je kind of hoop je maar het beste van?
Ik denk dat deze man zich heel goed anders voor kan doen, hij vertoonde toch goed gedrag?
Wanneer je vreemd gedrag ziet dan lijkt me dat je daar toch werk van maakt. Niemand heeft dit zo voorzien anders geloof ik nooit dat hij zoveel vrijheid kreeg.
Ik snap alleen hoe het tijdpad loopt, zoiets kun je volgens mij niet in een avond doen, dan was hij 'snachts niet op de instelling? Die verspreiding van al haar spullen.. hoe dan.
Misschien horen we dat nog.
Het laat me niet los, er komen hier in het dorp veel meer verhalen los, echt onwerkelijk dat zo iemand gewoon hier is opgegroeid, op school heeft gezeten, met vrienden heeft rondgehangen en uiteindelijk dit.
Hij is hier al vaker gesignaleerd dat mensen zich afvroegen hoe dat kon en of dat niet te vroeg was.

Bang ben ik absoluut niet, ik ga mijn wereld niet klein laten maken door zo'n gek.

Op de lagere school zou hij ook al ander gedrag vertonen. In ieder geval zo dat hij naar ander onderwijs moest..
Zal eens kijken of ik het nog vinden kan

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:42

Even over de discussie over waarom dit niet eerder is gesignaleerd, volgens mij willen we niet weten hoeveel Michael P achtige types er rondlopen in de maatschappij. Het wrange is dat je niets kan doen wat opsluiten betreft totdat ze daadwerkelijk tot een vergrijp overgaan..

Ik hoop wel dat de politiek ernstig na gaat denken over hoe er in de toekomst moet worden omgegaan met dit soort walgelijk uitschot.
Kon vannacht ook moeilijk in slaap komen omdat ik er constant aan moest denken, bah ;(

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:51

justkid schreef:

Inderdaad. Getuigt van weinig niveau.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:58

Vanmiddag zat ik op het terras in een grotere stad, normaal geniet ik, nu zag ik alleen maar Anne's langs fietsen, allemaal vrolijke jonge meiden met groene jassen en lang blond haar. Het heeft toch meer impact gehad dan ik dacht.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:05

eigen rechter spelen? Ik noem het participeren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:07

_Reneee schreef:
justkid schreef:

Inderdaad. Getuigt van weinig niveau.

Wat een onzin..
Dat zijn de emoties. Hoef je geen niveau bij te beoordelen..

Ik heb ook een dochter. Ik ben niet bang voor mezelf. Ik ben bang voor haar..
Hoe bescherm je je kind tegen zulke beesten..

De longstay is te goed voor hem..

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:07

jeetje wat gaan jullie hard met praten hier..
12 pagina's gemist (dus nee sorry niet alles bij gelezen)

Vanmorgen dat ik op de fiets naar me werk zat.
Ging ik er in ene ook even anders over nadenken, ik fiets elke dag voor me werk om half 6 smorgens (of eerder) door een parkje heen naar het winkelcentrum.
Vanmorgen kon ik dat ik het park in fietste aan niks anders dan Anne denken.
Zij, ook 25, ook op de fiets,in het donker, etc.. wat voor wereld we nu in leven

en dat ik mijn idee voor een zelfverdediging curses of les ook maar even ga doorzetten.
Waar gaat het heen met ons vriendelijke koude kikkerlandje Y;(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:09

Nee joh, die moet je niet loslaten. Het volk lost niks op. Volkert loopt immers ook nog steeds rond. Daar gingen ook wilde indianenverhalen over rond..

Beter idee: op water en brood. Opsluiten en de sleutel weggooien. Laat maar langzaam wegrotten in de cel.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:09

Emoties of niet, nadenken kan toch wel of niet? We hoeven niet meteen als beesten te gaan handelen. Beetje moreel besef is niet verkeerd. En vuur met vuur bestrijden werkt sowieso niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:12

danzzz schreef:
eigen rechter spelen? Ik noem het participeren.

Ik noem dit gewoon heel erg dom.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:13

Hij dacht dat anders heel anders over..
Wát als het jouw kind is? Wrs heb je die niet? Jouw moeder of je zusje dan.. je beste vriendin..
IK word echt misselijk bij de gedachte..

Tallie.. jouw oplossing vind ik ook prima. Het mag ook niet teveel kosten hoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:17

IMJ schreef:
Hij dacht dat anders heel anders over..
Wát als het jouw kind is? Wrs heb je die niet? Jouw moeder of je zusje dan.. je beste vriendin..
IK word echt misselijk bij de gedachte..

Tallie.. jouw oplossing vind ik ook prima. Het mag ook niet teveel kosten hoor.

Ik kan woede van directe nabestaanden heel goed begrijpen. Ook de woede hier op dit forum! :j

Maar een heksenjacht waar heel nederland aan mee mag doen, ook de mensen die Anne nooit gekend hebben gaat veel te ver. Daarmee nodig je uit tot een vorm van algemene en landelijke agressie die ik niet goedkeur. En die ook niet gezond is voor een maatschappij.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:19

Eigen rechter spelen is in veel gevallen gewoon te begrijpen. Hoe vaak hoor je niet dat er niet genoeg bewijs is of de straf zo weinig voorsteld. Het is makkelijk praten totdat het over mensen dicht bij gaat. Snap ook best dat veel mensen in dit geval voor de doodstraf zijn, zo iemand kan nooit meer de maatschappije in, gister zei John van den heuvel nog op tv dat levenslange gevangenisstraf nooit levenslang hoeft te zijn (
Zaak word altijd herbekeken na 25 jaar), het idee dat zo iemand nog ooit los kan komen moet je niet aan denken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:22

_Reneee schreef:
Ja want dat is natuurlijk hoe je dingen oplost.

Nou, als hij mijn kind zo te pakken zou nemen, denk ik inderdaad dat hij niet lang rond zou lopen. Dan maar niet beschaafd, van mijn kinderen blijf je af.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:24

@waxmeltsenzo Jij ook heel veel sterkte ! , ik ken het wat je nu mee maakt alleen hebben ze mijn moeder kunnen helpen.. Wat naar ook heel veel sterkte voor jou en je familie /vrienden etc!.. :(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:26

Diablo schreef:
_Reneee schreef:

Nou, als hij mijn kind zo te pakken zou nemen, denk ik inderdaad dat hij niet lang rond zou lopen. Dan maar niet beschaafd, van mijn kinderen blijf je af.

Ja. Jij als moeder als jouw kinderen iets overkomt is heel begrijpelijk. Maar ik heb er geen zak mee te maken en heb dus het recht niet om op de dader die jouw kinderen iets heeft aangedaan in te hakken.

En ook de doodstraf is een uitstekend alternatief. Maar niet doodgeknuppeld door heel nederland.

Reken er ook maar op dat er zat verknipte geesten zijn die nog niets gedaan hebben maar een soort van nieuwe interesse ontwikkelen als ze mee mogen doen aan een heksenjacht. En dan timmeren ze de drie weken later een onschuldig persoon in elkaar omdat het de eerste keer zo goed beviel.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:27

Diablo schreef:
_Reneee schreef:

En zo denken er meer over, zat mensen die daar wel jaren voor willen gaan zitten. Maakt dat mensen slecht? Nee vind ik niet. De een neemt genoegen dat die gene vast zit, de ander wil die gene nooit meer kunnen zien of horen of met het idee zitten dat die ooit vrij komt.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:29

Ik vraag mij ook af, hij was toch 'vrij' op een 'voorproef' ofzoiets? Waarom moest hij dan geen enkelband dragen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:39

DezeNaam schreef:
Ik vraag mij ook af, hij was toch 'vrij' op een 'voorproef' ofzoiets? Waarom moest hij dan geen enkelband dragen?

Omdat als dit niet in zijn voorwaarden staat dit niet gedaan kan worden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:39

_Reneee schreef:
Emoties of niet, nadenken kan toch wel of niet? We hoeven niet meteen als beesten te gaan handelen. Beetje moreel besef is niet verkeerd. En vuur met vuur bestrijden werkt sowieso niet.

Ik vind het echt bizar, eng en zorgelijk hoe primair mensen (kunnen) reageren op een situatie als deze.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:47

Goof schreef:
_Reneee schreef:

Ik vind het echt bizar, eng en zorgelijk hoe primair mensen (kunnen) reageren op een situatie als deze.

:j
Naast dat ik het gruwelijk en verschrikkelijk vind wat er is gebeurd, heb ik rondom deze verdwijning ook vooral stilletjes gehuild om de reacties van mensen hierop. Neem de speculaties op social media, de beschuldigingen naar de vriend van Anne, de complottheorieën, wat mensen de verdachte aan willen doen, de media die alles leek te doen voor het eerste nieuwtje in plaats van correct nieuws doorgeven en ga zo maar door.
Tegelijkertijd vind ik het hartverwarmend hoe velen hebben meegeleefd en welke prachtige teksten, verhalen en pure emoties die worden gedeeld.
Gemengde gevoelens dus.