Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:56

Lekker aan de boerenkoolmet worsthaha. Wel een goed initiatief.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:10

rapido schreef:
Emmaa_ schreef:

Noem je ook wat op Almere!!
Maar dan nog, die enkele aanrandingen die overal gebeuren betekenen niet we het maar moeten accepteren dat jonge (moslim) mannen maar denken hun gang te kunnen gaan in het vrije Europa.
In hun eigen land krijgen ze flinke lijfstraffen voor dit soort vergrijpen.

Het wordt op een presenteerblad gegeven..

no pants subway ride 2016

http://totallycoolpix.com/magazine/2016 ... -the-world

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:41

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:23

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:53

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:
Het was ook ergens in het nieuws - kan het nu niet opzoeken want op mijn werk - dat mensen die al enige tijd in de buurt van een azc wonen, in het algemeen veel positiever zijn dan mensen die er geen in de buurt hebben...

Bij deze poster gaat er een komen,het is er nog niet.

Bij mij bedoel je? Die bij mij is al bijna een jaar open :D

Edit: excuus... Al 14 maanden... Time flies when you're having fun :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:40

gohya schreef:
Sunrise_ schreef:
Excuses als het al uitgebreid besproken is, maar de uitspraken van van der Laan:

http://www.nu.nl/politiek/4196148/aanra ... loten.html
Gevaarlijk en onacceptabel imo om zoiets te stellen.

Ik vind het ook nogal gewaagd om zo'n uitspraak te doen.

Zeker gewaagd.
Duitsland dacht het ook onder controle te hebben met een miljoen nieuwkomers.

@snelkookpan

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:39

Oh wat vinden jullie dan van die lieve Libanese jongens die hun ID vernietigen en zich als vluchteling uit Syrië voordoen?? Wil je daar ook gezellig thee mee drinken Emmaa?

die burgemeester van Amsterdam is ook net zo naïef als alle andere pipo's met hun roze brillen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:31

Vind jij de toon van jouw berichten deze discussie echt ten goede komen, rapido?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:39

Blue_Eyes schreef:
Het was ook ergens in het nieuws - kan het nu niet opzoeken want op mijn werk - dat mensen die al enige tijd in de buurt van een azc wonen, in het algemeen veel positiever zijn dan mensen die er geen in de buurt hebben...

mijn ervaring na 1.5 jaar naast een AZC in burgh-haamstede was bepaald niet positief te noemen, dit is slechts een kleine selectie van de dingen die ik meegemaakt heb, maar....daar is al eerder in dit topic "overheen gelezen";

Mist schreef:
IK heb naast een AZC gewoond en dat was niet bepaald een prettige ervaring!
Was in Burgh Haamstede, 700 asielzoekers zaten daar destijds en ik woonde op de manege waar ik toen werkte (1.5jaar)
Politie kwam daar (AZC) elke dag meerdere malen voor onderlinge vechtpartijen, maar daar hadden wij/ik natuurlijk geen last van, al zegt het wel iets vind ik.
Maar als je ze dan tijdens de laatste voerronde in de stallen tegenkomt "hey meisje...wij vanavond feestje maken ???" en alle varianten op dat soort voorstellen, dan was ik altijd wel blij dat er een riek binnen handbereik was (dat leer je dan wel) en dat ik een van de eerste gsm's bezat.
Ook heb ik er eens een gehad die probeerde mijn deur van mijn kamer te forceren, schreeuwend dat hij naar binnen wilde ....politie gebeld en zodra de sirenes hoorbaar waren was hij weg.
Toen nog een overval in de kantine met een mes waarbij mijn vriend gewond raakte....nee sorry...ik zie deze instroom niet zitten.

Daarbij heb ik vroeger op een deurwaarderskantoor gewerkt en dat kan voor de schuldenaars emotioneel zijn, westerse mensen kunnen je een poedersuiker of prutsmuts noemen....maar zodra je met niet-westerlingen te maken had was het van "ik snij je keel door" "ik hang je van het balkon" etc etc echte doodsbedreigingen incl vuurwapens laten zien onder hun jas, of zoals ik ook heb meegemaakt een vuurwapen net onder het kogelvrije glas steken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:57

Grappig.. Nou ja grappig.. Ik begreep dat ze in Renesse op een camping deze winter mensen onder wilden brengen. Dat is van de baan, want de campingeigenaar wilde niet. Raar toch.. Dat er iets besloten wordt en dat de eigenaar vervolgens moet zeggen dat ie dat niet wil. Ondertussen is het een welles nietus spelletje geworden want de gemeente houdt vol dat de eigenaar t zelf aan bood.

Dat ging om max 250 mensen voor circa max. 2 jaar. Renesse heeft 1500 inwoners (ex. Toeristen).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:14

Mist schreef:
Blue_Eyes schreef:

mijn ervaring na 1.5 jaar naast een AZC in burgh-haamstede was bepaald niet positief te noemen, dit is slechts een kleine selectie van de dingen die ik meegemaakt heb, maar....daar is al eerder in dit topic "overheen gelezen";

Mist schreef:
IK heb naast een AZC gewoond en dat was niet bepaald een prettige ervaring!
Was in Burgh Haamstede, 700 asielzoekers zaten daar destijds en ik woonde op de manege waar ik toen werkte (1.5jaar)
Politie kwam daar (AZC) elke dag meerdere malen voor onderlinge vechtpartijen, maar daar hadden wij/ik natuurlijk geen last van, al zegt het wel iets vind ik.
Maar als je ze dan tijdens de laatste voerronde in de stallen tegenkomt "hey meisje...wij vanavond feestje maken ???" en alle varianten op dat soort voorstellen, dan was ik altijd wel blij dat er een riek binnen handbereik was (dat leer je dan wel) en dat ik een van de eerste gsm's bezat.
Ook heb ik er eens een gehad die probeerde mijn deur van mijn kamer te forceren, schreeuwend dat hij naar binnen wilde ....politie gebeld en zodra de sirenes hoorbaar waren was hij weg.
Toen nog een overval in de kantine met een mes waarbij mijn vriend gewond raakte....nee sorry...ik zie deze instroom niet zitten.

Daarbij heb ik vroeger op een deurwaarderskantoor gewerkt en dat kan voor de schuldenaars emotioneel zijn, westerse mensen kunnen je een poedersuiker of prutsmuts noemen....maar zodra je met niet-westerlingen te maken had was het van "ik snij je keel door" "ik hang je van het balkon" etc etc echte doodsbedreigingen incl vuurwapens laten zien onder hun jas, of zoals ik ook heb meegemaakt een vuurwapen net onder het kogelvrije glas steken.

waarschijnlijk wordt er nu weer overheen gelezen....jammer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:22

Ik heb het wel gelezen en kan mij ook wel herinneren dat ik het eerder gelezen heb.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:28

Ik kan me inderdaad niet herinneren het eerder te hebben gelezen, maar goed, ik ben gedurende de looptijd van dit topic een aantal keer een paar dagen afwezig geweest en dan lees je toch echt slechts heel globaal bij. Vervelende ervaringen zijn dat. Ik heb het dan ook over een nieuwsbericht, dat ik nu even tijdtechnisch niet kan gaan terugzoeken. Mijn eigen ervaring is echter vooral positief, als omwonende en ook als vrijwilliger.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:33

Sammie schreef:
Grappig.. Nou ja grappig.. Ik begreep dat ze in Renesse op een camping deze winter mensen onder wilden brengen. Dat is van de baan, want de campingeigenaar wilde niet. Raar toch.. Dat er iets besloten wordt en dat de eigenaar vervolgens moet zeggen dat ie dat niet wil. Ondertussen is het een welles nietus spelletje geworden want de gemeente houdt vol dat de eigenaar t zelf aan bood.

Dat ging om max 250 mensen voor circa max. 2 jaar. Renesse heeft 1500 inwoners (ex. Toeristen).

Renesse en Burgh-haamstede zijn in de wintermaanden bijna spookdorpjes, in de zomer ver 5 voudigde (of meer)het inwoner aantal. Precies hoeveel inwoners BH had in die tijd weet ik niet, Renesse is wel groter. Duitsers hebben een groot gedeelte opgekocht en die zijn daar wel vaak maar niet permanent.
Ik "woonde" destijds in het juryhok van de manege (1.5jr aan een stuk), mijn paarden hadden gelukkig een grotere stal :D AZC was op ongeveer 100m afstand, ben daar diverse keren geweest onder politie begeleiding om mensen te identificeren, naar aanleiding van mijn eigen ervaring toen ze de deur van mijn kamer probeerde open te breken en naar aanleiding van de gewapende overval.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:44

Mist schreef:
Sammie schreef:

Renesse en Burgh-haamstede zijn in de wintermaanden bijna spookdorpjes, in de zomer ver 5 voudigde (of meer)het inwoner aantal. Precies hoeveel inwoners BH had in die tijd weet ik niet, Renesse is wel groter. Duitsers hebben een groot gedeelte opgekocht en die zijn daar wel vaak maar niet permanent.
Ik "woonde" destijds in het juryhok van de manege (1.5jr aan een stuk), mijn paarden hadden gelukkig een grotere stal :D AZC was op ongeveer 100m afstand, ben daar diverse keren geweest onder politie begeleiding om mensen te identificeren, naar aanleiding van mijn eigen ervaring toen ze de deur van mijn kamer probeerde open te breken en naar aanleiding van de gewapende overval.

Dat zijn ook vreselijke nare ervaringen.
Koste dit de manege dan ook niet heel veel manege en pensionkosten. Ik kan me voorstellen dat veel ouders hun kinderen daar niet meer wilden hebben. En ik denk zelf ook niet dat ik het fijn zou vinden mijn paard daar snachts achter te laten.

Voor jou ook wel een naar gevoel. Had je geen naar gevoel als je in de nacht naar de WC moest dat er ergens zo'n griezel zat verstopt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:44

in het hoogseizoen viel het mee, veel meer mensen op het terrein vanwege de bar, vakantiepensionpaarden en ook pensiongasten, voornamelijk tussen de vakanties door dat er problemen waren. Er waren maar 2 interne stalmensen en de laatste voerronde doordeweeks was rond 11uur s\ avonds. Er waren maar 3 echte pensionpaarden van lokale mensen en 42 eigen paarden in de zomer soms een totaal van 100paarden ivm vakantiepensionpaarden. Verschillende gebouwen dus als je binnen een uur klaar wil zijn met de laatste hooi-ronde dan moet je wel opsplitsen.

Wc eerlijk? ....een emmer in het laagseizoen :o smorgens eventjes leeggooien :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:58

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:04

Mist schreef:
Verschillende gebouwen dus als je binnen een uur klaar wil zijn met de laatste hooi-ronde dan moet je wel opsplitsen.

Dat je bij kleine dingen als de laatste hooibouw en alle andere dingen die je genoemd hebt nog na moet denken over de veiligheid. Het is gewoon doodzonde dat dat toch een domper brengt op iets wat opzich een leuke tijd moet zijn. En dat is ook iets wat veel mensen meemaken die een AZC vlakbij hun huis hebben.

Eigenlijk toont het weer aan hoe asociaal sommige vluchtelingen zijn. Hun zijn gevlucht voor onveiligheid en nu maken ze dat andere mensen zich onveilig voelen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:32

geerke schreef:
interessant stukje met percentages die sommigen liever niet willen lezen :+

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more

nog een,over de vrouwvriendelijkheid...

http://opiniez.com/2016/01/12/keulen-is ... een-taboe/

en dan te bedenken dat er ook nog Nederlandse meiden zijn die zich bekeren tot de Islam.
Een paar weken geleden heb ik de serie van hagelslag naar halal gevolgd waarin 3 meiden zich tot de islam hebben bekeerd en met hun moeders door Jordanië reisden onder leiding van een TV ploeg.
Ze kwamen zelfs bij een gezin waar 1 man een groep vrouwen in een verblijf hield zo zou je je hond nog niet eens willen huisvesten.

Hoe meer ik van de serie zag hoe meer ik dacht Hoe kun je je als vrouw daar toe bekeren.
dan moet je toch wel heel masochistisch zijn ingesteld.
Ik kreeg echt medelijden met die moeders.

http://www.npo.nl/van-hagelslag-naar-ha ... RO_2466706

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:38

Blue_Eyes schreef:
Vind jij de toon van jouw berichten deze discussie echt ten goede komen, rapido?

oh oliebol ja, je bent alleen welkom als je alles positief en door een roze bril ziet. :roll:echter zie je op welk nieuws dan ook steeds meer negatieve dingen over vluchtelingen voorbij komen de laatste tijd.
De beerput is open!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:40

rapido schreef:
Blue_Eyes schreef:

oh oliebol ja, je bent alleen welkom als je alles positief en door een roze bril ziet. :roll:

Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat de mensen die vinden dat vluchtelingen welkom zijn in de minderheid zijn in dit topic. Dat betekent echter niet dat je op zo'n toon naar anderen hoeft te praten. We zijn het behoorlijk niet met elkaar eens maar dat betekent niet dat je iemand gelijk belachelijk hoeft te maken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:59

rapido schreef:
Blue_Eyes schreef:

oh oliebol ja, je bent alleen welkom als je alles positief en door een roze bril ziet. :roll:echter zie je op welk nieuws dan ook steeds meer negatieve dingen over vluchtelingen voorbij komen de laatste tijd.
De beerput is open!!

Ik vond de vraag die Rapido stelde eigenlijk helemaal nog niet zo gek.
Het gesjoemel met paspoorten en identiteiten is een groot probleem waar de instanties geen oplossing voor hebben.

Maanden geleden toonde een onderzoeksjournalist al aan hoe makkelijk het is om met 750 euro en 24 uur geduld een Syrisch paspoort te kopen voor mark Rutte.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2449 ... te___.html

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:04

Emmaa ik geloof dat je iets door elkaar haalt,niemand is tegen het helpen van mensen.....maar wel tegen het niet benoemen van feiten/waarheden. Las ook ergens dat zelfs DWDD niet meer om de negatieve berichtgeving heen kon.Een programma wat ik al jaren niet meer kijk om onder andere die reden

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:26

geerke schreef:
Emmaa ik geloof dat je iets door elkaar haalt,niemand is tegen het helpen van mensen.....maar wel tegen het niet benoemen van feiten/waarheden. Las ook ergens dat zelfs DWDD niet meer om de negatieve berichtgeving heen kon.Een programma wat ik al jaren niet meer kijk om onder andere die reden

Nee ik heb dat gisteravond toevallig gezien. Ze moesten nu wel schoorvoetend bekennen dat ze zelf ook boter op hun hoofd hebben. en hoe een journalist die gelijk naar de aanrandingen in Keulen daarover twitterde door collega's werd afgevalen

Toch kon ik me weer enorm ergeren aan de schijnheiligheid van dit programma. Want hun zelf hebben altijd om het hardst geroepen dat het allemaal wel meeviel en de mensen die er wel iets over zeiden afgeschilderd als dom en racistisch. Nu ze er niet meer omheen kunnen en de geest uit de fles is proberen ze nog even snel hun eigen hagje te reddden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:51

Hebben jullie vanmorgen op het NOS nieuws ( ik vermeld expres de bron naar tevredenheid van andere topic bezoekers) ook gezien hoe homoseksuelen vluchtelingen weg gepest worden? Dat hun matrassen nat gemaakt worden, onder gesmeerd met stront en etens resten, hun kleding in de fik gestoken worden.....
Echt een heel gezellige boel daar. Jaaaa, in ons land!!

Dat die mensen die dat doen helemaal niet weg gestuurd kunnen worden!!!
De homo's moeten blijven omdat je anders de geweld plegers hun zin geeft.
De slachtoffers uit angst de nacht buiten door brengen.

En zo komt er steeds meer ellende die al die vluchtelingen mee brengen naar buiten.
Ik blijf bij mijn mening en zeg het nog eens voor de mensen die alleen maar denken ik tegen ben,
Vluchtelingen heet ik welkom, mits zij zich gedragen!! En nog liever zie ik dat er hulp in de regio geboden word want nu is het eind gewoon zoek en komt echt iedereen naar hier, ook van waar geen oorlog is.