Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Emmaa_ schreef:
Noem je ook wat op Almere!!
Maar dan nog, die enkele aanrandingen die overal gebeuren betekenen niet we het maar moeten accepteren dat jonge (moslim) mannen maar denken hun gang te kunnen gaan in het vrije Europa.
In hun eigen land krijgen ze flinke lijfstraffen voor dit soort vergrijpen.
Sunrise_ schreef:Excuses als het al uitgebreid besproken is, maar de uitspraken van van der Laan:
http://www.nu.nl/politiek/4196148/aanra ... loten.html
Gevaarlijk en onacceptabel imo om zoiets te stellen.
geerke schreef:Blue_Eyes schreef:Het was ook ergens in het nieuws - kan het nu niet opzoeken want op mijn werk - dat mensen die al enige tijd in de buurt van een azc wonen, in het algemeen veel positiever zijn dan mensen die er geen in de buurt hebben...
Bij deze poster gaat er een komen,het is er nog niet.
gohya schreef:Sunrise_ schreef:Excuses als het al uitgebreid besproken is, maar de uitspraken van van der Laan:
http://www.nu.nl/politiek/4196148/aanra ... loten.html
Gevaarlijk en onacceptabel imo om zoiets te stellen.
Ik vind het ook nogal gewaagd om zo'n uitspraak te doen.
Blue_Eyes schreef:Het was ook ergens in het nieuws - kan het nu niet opzoeken want op mijn werk - dat mensen die al enige tijd in de buurt van een azc wonen, in het algemeen veel positiever zijn dan mensen die er geen in de buurt hebben...
Mist schreef:IK heb naast een AZC gewoond en dat was niet bepaald een prettige ervaring!
Was in Burgh Haamstede, 700 asielzoekers zaten daar destijds en ik woonde op de manege waar ik toen werkte (1.5jaar)
Politie kwam daar (AZC) elke dag meerdere malen voor onderlinge vechtpartijen, maar daar hadden wij/ik natuurlijk geen last van, al zegt het wel iets vind ik.
Maar als je ze dan tijdens de laatste voerronde in de stallen tegenkomt "hey meisje...wij vanavond feestje maken ???" en alle varianten op dat soort voorstellen, dan was ik altijd wel blij dat er een riek binnen handbereik was (dat leer je dan wel) en dat ik een van de eerste gsm's bezat.
Ook heb ik er eens een gehad die probeerde mijn deur van mijn kamer te forceren, schreeuwend dat hij naar binnen wilde ....politie gebeld en zodra de sirenes hoorbaar waren was hij weg.
Toen nog een overval in de kantine met een mes waarbij mijn vriend gewond raakte....nee sorry...ik zie deze instroom niet zitten.
Daarbij heb ik vroeger op een deurwaarderskantoor gewerkt en dat kan voor de schuldenaars emotioneel zijn, westerse mensen kunnen je een poedersuiker of prutsmuts noemen....maar zodra je met niet-westerlingen te maken had was het van "ik snij je keel door" "ik hang je van het balkon" etc etc echte doodsbedreigingen incl vuurwapens laten zien onder hun jas, of zoals ik ook heb meegemaakt een vuurwapen net onder het kogelvrije glas steken.
Mist schreef:Blue_Eyes schreef:Het was ook ergens in het nieuws - kan het nu niet opzoeken want op mijn werk - dat mensen die al enige tijd in de buurt van een azc wonen, in het algemeen veel positiever zijn dan mensen die er geen in de buurt hebben...
mijn ervaring na 1.5 jaar naast een AZC in burgh-haamstede was bepaald niet positief te noemen, dit is slechts een kleine selectie van de dingen die ik meegemaakt heb, maar....daar is al eerder in dit topic "overheen gelezen";Mist schreef:IK heb naast een AZC gewoond en dat was niet bepaald een prettige ervaring!
Was in Burgh Haamstede, 700 asielzoekers zaten daar destijds en ik woonde op de manege waar ik toen werkte (1.5jaar)
Politie kwam daar (AZC) elke dag meerdere malen voor onderlinge vechtpartijen, maar daar hadden wij/ik natuurlijk geen last van, al zegt het wel iets vind ik.
Maar als je ze dan tijdens de laatste voerronde in de stallen tegenkomt "hey meisje...wij vanavond feestje maken ???" en alle varianten op dat soort voorstellen, dan was ik altijd wel blij dat er een riek binnen handbereik was (dat leer je dan wel) en dat ik een van de eerste gsm's bezat.
Ook heb ik er eens een gehad die probeerde mijn deur van mijn kamer te forceren, schreeuwend dat hij naar binnen wilde ....politie gebeld en zodra de sirenes hoorbaar waren was hij weg.
Toen nog een overval in de kantine met een mes waarbij mijn vriend gewond raakte....nee sorry...ik zie deze instroom niet zitten.
Daarbij heb ik vroeger op een deurwaarderskantoor gewerkt en dat kan voor de schuldenaars emotioneel zijn, westerse mensen kunnen je een poedersuiker of prutsmuts noemen....maar zodra je met niet-westerlingen te maken had was het van "ik snij je keel door" "ik hang je van het balkon" etc etc echte doodsbedreigingen incl vuurwapens laten zien onder hun jas, of zoals ik ook heb meegemaakt een vuurwapen net onder het kogelvrije glas steken.
Sammie schreef:Grappig.. Nou ja grappig.. Ik begreep dat ze in Renesse op een camping deze winter mensen onder wilden brengen. Dat is van de baan, want de campingeigenaar wilde niet. Raar toch.. Dat er iets besloten wordt en dat de eigenaar vervolgens moet zeggen dat ie dat niet wil. Ondertussen is het een welles nietus spelletje geworden want de gemeente houdt vol dat de eigenaar t zelf aan bood.
Dat ging om max 250 mensen voor circa max. 2 jaar. Renesse heeft 1500 inwoners (ex. Toeristen).
Mist schreef:Sammie schreef:Grappig.. Nou ja grappig.. Ik begreep dat ze in Renesse op een camping deze winter mensen onder wilden brengen. Dat is van de baan, want de campingeigenaar wilde niet. Raar toch.. Dat er iets besloten wordt en dat de eigenaar vervolgens moet zeggen dat ie dat niet wil. Ondertussen is het een welles nietus spelletje geworden want de gemeente houdt vol dat de eigenaar t zelf aan bood.
Dat ging om max 250 mensen voor circa max. 2 jaar. Renesse heeft 1500 inwoners (ex. Toeristen).
Renesse en Burgh-haamstede zijn in de wintermaanden bijna spookdorpjes, in de zomer ver 5 voudigde (of meer)het inwoner aantal. Precies hoeveel inwoners BH had in die tijd weet ik niet, Renesse is wel groter. Duitsers hebben een groot gedeelte opgekocht en die zijn daar wel vaak maar niet permanent.
Ik "woonde" destijds in het juryhok van de manege (1.5jr aan een stuk), mijn paarden hadden gelukkig een grotere stalAZC was op ongeveer 100m afstand, ben daar diverse keren geweest onder politie begeleiding om mensen te identificeren, naar aanleiding van mijn eigen ervaring toen ze de deur van mijn kamer probeerde open te breken en naar aanleiding van de gewapende overval.
Mist schreef:Verschillende gebouwen dus als je binnen een uur klaar wil zijn met de laatste hooi-ronde dan moet je wel opsplitsen.
geerke schreef:interessant stukje met percentages die sommigen liever niet willen lezen![]()
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more
nog een,over de vrouwvriendelijkheid...
http://opiniez.com/2016/01/12/keulen-is ... een-taboe/
Blue_Eyes schreef:Vind jij de toon van jouw berichten deze discussie echt ten goede komen, rapido?
rapido schreef:Blue_Eyes schreef:Vind jij de toon van jouw berichten deze discussie echt ten goede komen, rapido?
oh oliebol ja, je bent alleen welkom als je alles positief en door een roze bril ziet.
rapido schreef:Blue_Eyes schreef:Vind jij de toon van jouw berichten deze discussie echt ten goede komen, rapido?
oh oliebol ja, je bent alleen welkom als je alles positief en door een roze bril ziet.echter zie je op welk nieuws dan ook steeds meer negatieve dingen over vluchtelingen voorbij komen de laatste tijd.
De beerput is open!!
geerke schreef:Emmaa ik geloof dat je iets door elkaar haalt,niemand is tegen het helpen van mensen.....maar wel tegen het niet benoemen van feiten/waarheden. Las ook ergens dat zelfs DWDD niet meer om de negatieve berichtgeving heen kon.Een programma wat ik al jaren niet meer kijk om onder andere die reden