Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blanket

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:36

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:37

Cyella schreef:
Wat raar zeg! Ze hebben ook niet echt reden om erom te liegen, want ze winnen er verder niks mee. Bovendien heb ik -voordat de trein vertrok- steeds van getallen rond de 200 gelezen die tot nu toe geborgen waren, pas in dat artikel lees ik over 282 lichamen. Wat ook raar is, want er zijn in totaal 293 lichamen omgekomen. Lijkt me dus raar dat er 'maar' 11 lichamen uit elkaar liggen. Want er kunnen wel lichaamsdelen worden geborgen, maar ze weten nooit of dat dus verschillende mensen zijn geweest, of dat de delen van een mens zijn. Er kan imo dus ook niet precies worden gezegd hoeveel lichamen er geborgen zijn. Zoals ik het heb gelezen zijn er 200 vrij complete lichamen geborgen, de rest moet nog komen, vooral omdat het bemoeilijkt wordt vanwege losse lichaamsdelen.

Denk dus ook niet dat dat bericht erg betrouwbaar is van de Telegraaf.

Er zitten ook 36 losse lichaamsdelen bij. En ja die 38 wat toen weggehaald is door hun, ik weet niet of die wel meegeteld zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:37

kimberley12 schreef:
Van mij mogen de sancties wat dat betreft tig keer hoger worden nu. Ze bedonderen de hele boel! Overal dwars in liggen, maar dan ook letterlijk met alles.

Dat klinkt makkelijk, maar het is wel verstandig om goed na te denken wat je ermee bereikt. Ik ben niet tegen sancties maar als ze echt te heftig worden, dan escaleert het de situatie ook. En dat heeft niet tot gevolg dat men zich redelijker gaat opstellen daar - in tegendeel. Dat geeft alleen maar meer armoede, en dus meer wanhoop en agressie. Ik wil liever niet dat er nog meer doden vallen.

En de sancties treffen hoe dan ook vaak de mensen die er het minste mee te maken hebben - de arme bevolking die toch al geen kant op konden. Ook dat zijn mensen, ouders, kinderen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:39

nu kun je wel heel boos worden om t feit dat t maar 200 lichamen en stukjes zijn maar wie zegt dat er een hoop lichamen niet al vergaan zijn of enkel nog restjes van gevonden zijn..
want dat kunnen wij allemaal hier niet weten...
we kunnen wel gaan schreeuwen ophogen van de sancties en dan? wil je oorlog? zit je daar op te wachten?
bedoel wat heeft nederland nou nog aan oorlogs spullen helemaal niks meer ja beetje grond macht enz..

er heerst daar nog steeds oorlog die mensen willen hun gebied niet afstaan en geef ze eens ongelijk.
dat t niet snel gaat daar ben ik t mee eens maar wees nu verdomme eens blij er komen lichamen naar nederland al dan niet van nederlanders of andere mensen uit andere landen..
wees blij dat er tenslotte teminste nog iets naar huis komt.

ze konden ook daar gewoon de lichamen onder de grond begraven en verder schijt hebben aan alles en iedereen.

mensen zijn allemaal boos,kwaad, verdrietig, overstuur omdat men geliefde etc zijn verloren maar vergeet niet dat journaal ook een hoop word verdraaid.
wees blij dat er al mensen naar huis komen dat er sectie verricht gaat worden op de lichamen en restjes die gevonden zijn.
wees blij dat mensen straks echt afscheid kunnen gaan nemen van iets in een kist ...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 22-07-14 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:40

kimberley12 schreef:
Cyella schreef:
Wat raar zeg! Ze hebben ook niet echt reden om erom te liegen, want ze winnen er verder niks mee. Bovendien heb ik -voordat de trein vertrok- steeds van getallen rond de 200 gelezen die tot nu toe geborgen waren, pas in dat artikel lees ik over 282 lichamen. Wat ook raar is, want er zijn in totaal 293 lichamen omgekomen. Lijkt me dus raar dat er 'maar' 11 lichamen uit elkaar liggen. Want er kunnen wel lichaamsdelen worden geborgen, maar ze weten nooit of dat dus verschillende mensen zijn geweest, of dat de delen van een mens zijn. Er kan imo dus ook niet precies worden gezegd hoeveel lichamen er geborgen zijn. Zoals ik het heb gelezen zijn er 200 vrij complete lichamen geborgen, de rest moet nog komen, vooral omdat het bemoeilijkt wordt vanwege losse lichaamsdelen.

Denk dus ook niet dat dat bericht erg betrouwbaar is van de Telegraaf.

Er zitten ook 36 losse lichaamsdelen bij. En ja die 38 wat toen weggehaald is door hun, ik weet niet of die wel meegeteld zijn?

Zou best kunnen dat er ook nog losse lichaamsdelen bij zitten, of die meegeteld zijn of niet maakt niet zoveel uit: over 282 lichamen heb ik nog nergens gelezen! Bovendien is dat zoals ik al zei onmogelijk omdat het zo'n zwaar ongeluk was. Denk niet dat dit een betrouwbaar bericht is. Schandalig dat ze zoiets gewoon verzinnen eigenlijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:41

Blanket schreef:

Op het vrijwilligerswerk evenement ook een minuut stilte na de opening , kanonschot was de bedoeling maar uit respect gaan we stil zijn en dan nog een stuk van het volkslied zingen (even luchtig zie het niet zitten :o )

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:43

er was vanmiddag al door rutte gezegd dat het getal 282 nooit bevestigd was. ze wisten waarschijnlijk gisteren al dat er maar 200 lichamen in de trein zaten.
rutte zei ook dat in de loop van morgen de lichamen pas naar Nederland worden gebracht. Dit gebeurd in fases, hoe dat precies zit en hoe lang dat duurt weet ik niet.

Daarnaast had hij gezegd dat het identificeren, dagen, weken of maanden kan duren. Familie wordt als eerste ingelicht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:48

Vergeet niet dat lichamen ook tot kool vergaan kunnen zijn of gewoonweg nog niet gevonden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:50

Ze verwachten dat rond 4 uur morgen middag de eerste slachtoffers in eindhoven zijn. De landing wordt voorafgegaan door 5 minuten klok gebeier.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:51

van alle kanten proberen ze de seperatisten als klootzakken neer te zetten. Alleen voor de sensatie. Of ze echt schuld hebben is nog niet bewezen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:54

Iemand had op dat artikel dit gereageerd:

"Natuurlijk, ga ook nog eens liegen over het AANTAL slachtoffers. Wat is het ook een stelletje tuig. Als het met opzet gedaan is mogen de sancties wat mij betreft nog veel en veel zwaarder worden."

Voor de mensen die niet verder dan hun neus lang kijken, en meegaan in de sensatie, heb ik zelf nog gereageerd. Vind het triest dat dit überhaupt moet :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:58

Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan mensen die op facebook vol trots vermelden dat ze naar Schiphol zijn gegaan om de ramp te herdenken, inclusief foto's?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:58

drawerlover schreef:
Ik heb het nieuws gehoord van iemand die bij die trein was dat er 282 slachtoffers in die trein zaten en van die losse onderdelen van lichamen

Rutte heeft het niet bevestigd, dus iedereen kan wel iets roepen, maar ik geloof liever onze vertegenwoordiger :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:59

Jolien87 schreef:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan mensen die op facebook vol trots vermelden dat ze naar Schiphol zijn gegaan om de ramp te herdenken, inclusief foto's?

Ik woon in Z-Limburg, dus daar heb ik vanwege de afstand geen last van :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:59

Suusie22 schreef:
Vanavond een documentaire op SBS over de ramp met MH17

edit: begint om 23.30

SBS en dan zo snel al? Neuh. Dankje :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:02

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:05

waar ik letterlijk misselijk van word is de reactie van een niets betekenend iemand op facebook.
Foto van de crash en dan als reactie er bij dat die mensen geen stoelen meer nodig hadden.
En dan nog een hoop hahaha er bij, alsof het leuk is |o
Gatverdamme.....dat doe je toch niet???
Hoe schofterig kan je zijn he?
Leuk voor de familie als die het leest :(

Verder.....wat de media los laat neem ik met een korrel zou hoor.
9 van de 10 dingen kloppen meestal niet.
Laat die vrienden, familie, kennissen, ouders, kinderen, collega`s, buren van de slachtoffers toch eens gewoon een beetje met rust zeg!!
Die mensen hebben echt wel genoeg te verwerken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:10

Idd daar heb ik nu ervaring mee. Ik word er ook niet goed van. Ik wil zo serieus mogelijk alles volgen en dan komen sommige mensen die zoals op het nieuws gewoon zitten te rotzooien met bewijs en onderzoeks materialen en sommige mensen op Facebook. Dat is gewoon niet leuk

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:13

drawerlover schreef:
Idd daar heb ik nu ervaring mee. Ik word er ook niet goed van. Ik wil zo serieus mogelijk alles volgen en dan komen sommige mensen die zoals op het nieuws gewoon zitten te rotzooien met bewijs en onderzoeks materialen en sommige mensen op Facebook. Dat is gewoon niet leuk

Nee, merk ook dat veel mensen heel erg beïnvloed zijn daardoor. Ik heb in mijn 'stuk' in het midden gelaten wie de schuldige is. Ik heb alleen gezegd dat niks bewezen is. Maar opperde daardoor ook de mogelijkheid dat Oekraïne de schuldige had kunnen zijn. Dit was een reactie:

"Je komt zeker vaak in de efteling, je bent de sprookjes gaan geloven denk ik...Waarom mocht er niemand op de rampplek komen van die terroristen...waarom hebben ze zo snel mogelijk het vliegtuig aan stukken gezaagd?..Alles niet klakkeloos aannemen oke....maar jij kan beter solliciteren bij inderdaad....de Efteling"

:')

Heb er best om moeten lachen, eerlijk is eerlijk. Heeft toch geen zin om er verder op in te gaan _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:31

Wat houdt een dag van nationale rouw eigenlijk in? Kan mijn man gewoon met zijn band repeteren of niet ? Kom er geen wijs uit :?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:42

Volgens mij moet dan iedereen op Een bepaalde tijd een minuut stil zijn en zijn er van allerlei evenementen ervan net zoals bij herdenkingsdag van de 2e wereld oorlog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:42

Ze hebben toch weer menselijke resten in dat veld gevonden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:43

Overheidsgebouwen hebben de vlag halfstok en burgers mogen ook de vlag halfstok hangen

En ze gaan de klokken luiden vlak voor aankomst van de lichamen geloof ik en voor de liefhebbers een minuut stilte om 16.00 als de vliegtuigen landen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-07-14 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:45

Heb niet begrepen dat 'burgers' ook mogen vlaggen, maar mag dat?

Vind het niet gek hoor dat ze nog steeds menselijke resten vinden. Ik denk dat het vrijwel onmogelijk was om alles in 3 dagen te bergen. Vooral omdat sommige slachtoffers niet meer heel waren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:48

Van de nos:
Het is niet verplicht om mee te doen met de dag van nationale rouw, maar het kabinet verwacht wel dat burgers de minuut stilte in acht nemen na de landing van de eerste vliegtuigen met slachtoffers. Ook kunnen mensen hun vlag halfstok hangen.

De overheid bepaalt niet dat winkels gesloten en evenementen afgelast moeten worden. Het is aan de winkeliers en de organisatoren zelf om te bepalen hoe ze met de rouw omgegaan.