2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:29

Daarom hoeft de opmerking van de moeder toch niet laag gevonden te worden? Ik begrijp haar reactie volkomen. Experts in de media geven ook aan dat wraak een onderdeel is geweest.
Ik heb een opleiding gehad tot relatietherapeut en mediator en heb me, uiteraard, verdiept in relatieproblemen en scheidingen. Wraak, haat en vaak ook nog liefde spelen vrijwel altijd mee in dit soort problematische echtscheidingen.

Ik ga hier niet persoonlijk oordelen over deze situatie, lees en hoor wel wat er in de media over gezegd wordt, zaken die in de openbaarheid zijn gebracht kunnen ook in een topic vermeld worden mits het een betrouwbare bron is, is mijn mening.

Hier in België is er inmiddels een piek in de meldingen bij vertrouwenscentra omdat ouders bang zijn dat hun ex-partner misschien ook tot zoiets in staat zal zijn. Hopen dat nu niet andere ouders de dupe worden van dit drama.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:31

kimberley12 schreef:
Op Facebook van de moeder stond Jeroen je hebt gewonnen...:( De reactie is inmiddels weggehaald....

besproken of niet ik vind en blijf dit echt een ontzettend lage steek in de rug naar de familie toe van die man.
komt op mij weer over alsof zei t allemaal graag had "gewonnen" en dat de kids de dupe ervan zijn geworden vind ik met deze opmerking van haar niet echt van orde...
bedoel snap echt niet dat ze omdat de jongetjes zijn gevonden tijd heeft voor facebook.
dan denk ik van ga rouwen kisten uitzoeken etc etc... ga dan niet zoiets triest op facebook zetten...

ik denk ook echt nog steeds dat zei ook wel handje in de pap had hier aan...ze zal zelf ook echt niet de makkelijkste zijn geweest naar die vent toe.

F_Orumster

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:34

Ik denk ook dat er aan beide kant wat gespeeld heeft, maar er is bij maar 1 de stoppen doorgeslagen en goed ook.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:37

Tsja hem een winnaar noemen? Ik vind dat ook héél erg onrespectloos naar de familie van hem.
Je kan in zo'n situatie toch niet over een winnaar speken? Had zei dan zo graag willen winnen? Het komt voor mij over alsof zei juist hem een hel heeft bezorgd zodat dit is gebeurd. Maar goed zo komt het een beetje over.

Dat ze zoiets denkt kan ik me nog iets bij voorstellen als je boos bent, Maar zet dat dan niet op facebook. Dat is echt laag vind ik.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:40

NathalietjeB schreef:
bedoel snap echt niet dat ze omdat de jongetjes zijn gevonden tijd heeft voor facebook.
dan denk ik van ga rouwen kisten uitzoeken etc etc... ga dan niet zoiets triest op facebook zetten...

Iedereen rouwt op zijn eigen manier en als zij wil facebook-en dan is dat niet per definitie verkeerd of raar wat mij betreft.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de moeder nu vanuit emoties aan het handelen is en daarbij niet nadenkt over de gevolgen oid.
Ze heeft de reactie inmiddels ook weer verwijderd.
Het is gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd, wat er dan ook aan vooraf gegaan is.. Dit gun je niemand.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:15

Weet je wat pas triest is? Dat er weer geoordeeld word in een situatie waar niemand wat vanaf weet..
Wat hadden jullie gedaan in haar situatie? Als een van jullie familieleden werd vermoord, sterker nog allebei je kinderen..

Ik had veel heftiger gereageerd op de dader, maargoed...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:16

Achja,de beste stuurlui staan aan wal he..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:17

ze heeft het nog redelijk netjes gehouden
ze is haar beide mannetjes verloren, 2 weken onzekerheid waar ze waren

de kinderen waar zo verstopt om niet makkelijk gevonden te worden

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:18

Saskia9 schreef:
Achja,de beste stuurlui staan aan wal he..

Tsjaaa.. inderdaad, hoe jammerlijk!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:23

Snap ook heus wel dat ze boos is. Maar zulke dingen moet je allemaal niet op internet gooien ;)
Dat bewijst vanuit haar kant gewoon hoeveel 'strijd' hun onderling hadden en het allemaal niet pluis zat :n

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:27

xMarloes schreef:
Dat die moeder al zegt dat hij gewonnen heeft op haar facebook, is echt laag.
Dat zegt ook maar weer wat voor ''strijdt'' hun onderling hadden.
En wie zijn daar de dupe van? Juist ja, de kinderen....
Er zijn in dit geval alleen maar verliezers. Ook vind ik het raar dat die man nu zo zwart wordt gemaakt. Je kunt nu makkelijk praten over iemand die er niet meer is, een verhaal heeft altijd twee kanten.

Zulke reacties vind ik raarder.. Het verhaal heeft misschien twee kanten, in een relatie en scheiding heeft nooit één schuld natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat de man twee kleine kinderen, zijn eigen zoontjes, om het leven heeft gebracht. Wat er ook heeft afgespeeld, daar is geen enkel excuus voor. Ik heb dus geen goed woord voor die man over.

xMarloes schreef:
Snap ook heus wel dat ze boos is. Maar zulke dingen moet je allemaal niet op internet gooien ;)
Dat bewijst vanuit haar kant gewoon hoeveel 'strijd' hun onderling hadden en het allemaal niet pluis zat :n

Boos... Boos.. Dat is wel heel erg zacht uitgedrukt.. En jij snapt dat? Ik denk dat niemand die niet een kind heeft verloren ooit kan begrijpen hoe verschrikkelijk dat moet zijn.. Haar kinderen zijn dood, denk je nou echt dat ze nu logisch nadenkt? Met dat het niet slim is om het op internet te plaatsen? Die vrouw handelt nu vooral uit emotie.. Boze emoties op haar ex.

xMarloes schreef:
Tsja hem een winnaar noemen? Ik vind dat ook héél erg onrespectloos naar de familie van hem.
Je kan in zo'n situatie toch niet over een winnaar speken? Had zei dan zo graag willen winnen? Het komt voor mij over alsof zei juist hem een hel heeft bezorgd zodat dit is gebeurd. Maar goed zo komt het een beetje over.

Dat ze zoiets denkt kan ik me nog iets bij voorstellen als je boos bent, Maar zet dat dan niet op facebook. Dat is echt laag vind ik.

Weet je wat pas laag is... Twee onschuldige kinderen om het leven brengen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 21-05-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:31

het zou zo knap zijn als ze logisch kon nadenken , nou knap niet echt heel raar denk ik.

ze heeft net gehoord dat haar kinderen dood zijn en dan zou ze politiek correct moeten reageren

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:35

Het is niet alleen boosheid, het is een enorme frustratie en uit frustratie kunnen mensen wel eens dingen doen die ze anders niet doen. Ik vind zo'n opmerking op facebook zeer begrijpelijk na wat zij doorgemaakt heeft maar ik val in herhaling. Als iemand het "recht" heeft om dit soort opmerkingen te maken is zij het wel. Ze heeft het ook weer weggehaald omdat ze het waarschijnlijk in een impuls heeft geschreven. Snap niet dat mensen daar over vallen.
Zijn jullie moeder? Er is niets verschrikkelijker dan je kind te moeten verliezen, laat staan beide kinderen en dan ook nog eens op deze manier.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:35

Sorry, dubbelpost, ging even iets mis met plaatsen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:29

Ik begrijp hier echt niks van. Wat is hier nou 'laag'? Jullie vallen met z'n allen over een reactie van de moeder, terwijl die hufter net hun 2 kinderen heeft VERMOORD. Dát is pas LAAG.

:r

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:31

Ik kan het niet beter verwoorden dan ElineS.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:32

Shaar schreef:
Ik begrijp hier echt niks van. Wat is hier nou 'laag'? Jullie vallen met z'n allen over een reactie van de moeder, terwijl die hufter net hun 2 kinderen heeft VERMOORD. Dát is pas LAAG.

:r

Ja dat is ook laag.
Dat die 2 kinderen de dupe zijn, ja dat is echt héél triets. Maar ik denk dat die man en vrouw daar allebei wel een beetje voor gezorgd hebben.... aan wat je zo af en toe gelezen kunt hebben.
Een verhaal heeft ALTIJD twee kanten.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:54

En daarom moet je maar je eigen kinderen vermoorden... kom op...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:59

Die kinderen zijn wel wat meer dan de dupe, die zijn namelijk dood.

Natuurlijk hebben de ouders beide een rol gespeeld in hun ruzies en strijd... Aan hun scheiding. In een relatie is nooit één schuld. Dat heeft inderdaad twee kanten.

Maar die vrouw heeft absoluut niet bijgedragen aan dat haar exman haar kids om het leven heeft gebracht. Daar heeft zij absoluut niet voor gezorgd.

Wat er ook ooit aan is vooraf gegaan. Hoeveel ruzies, strijd en drama ook tussen man en vrouw, de beslissing om zijn kinderen om te leggen en ook nog eens te verstoppen om het haar moeilijk te maken, dat kwam van hem. Al zou die vrouw (en wie zegt dat ze dat deed?) zich gedragen hebben als een secreet en al zou ze het hem ontzettend lastig hebben gemaakt, elke keer weer... Dat is geen reden - geen excuus - voor deze daad. Al zitten er 20 kanten aan het verhaal.. De beslissing om die kinderen om te leggen, was de beslissing van hem en hem alleen.. En er is geen enkele kant van het verhaal die zo'n beslissing en daad kan goedpraten. Hoe die man zich ook in het nauw voelde gedreven..

@knetterhard: Precies, een belachelijke redenering. Ow, ik heb constant ruzie met mijn ex en ze is totaal niet rechtvaardig. Nou, laat ik dan maar mijn kids vermoorden en dan is dat de schuld van ons beide... Ehh...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:30

Was geen handige actie van moeder, maar wel volledig begrijpelijk. Ik kan me niet indenken hoe zij zich nu moet voelen, want zij moet haar kinderen gaan begraven. De gedachte gaat me door merg en been.

Zoals gezegd: ik snap ook dat mensen de vader keihard veroordelen, maar dat doe ik liever niet. Ik denk dat je heel diep moet zitten en dat er heel veel moet spelen voor een ogenschijnlijk 'normale' vader tot zoiets is staat wordt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:32

Ze heeft die reactie al lang verwijdert. Jammer dat mensen zich daar nog zo druk over maken. Heel deze situatie is gewoon intens verdrietig. Zij weet waarschijnlijk van het verdriet niet meer hoe ze het heeft. Ze leeft waarschijnlijk in een roes, in een grote nachtmerrie die maar niet over gaat.
Van een moeder die net haar 2 zonen heeft verloren, haar alles, kun je toch niet verwachten dat ze rationeel nadenkt? Ze zit waarschijnlijk vol met vragen, angst voor hoe nu verder, boosheid en vooral intens verdriet.
Naast dit ondraaglijke verlies moet ze nu een uitvaart gaan regelen van haar twee kindjes onder de ogen van half Nederland.

Ik hoop dat ze vooral heel erg met rust gelaten gaat worden zodat ze kan beginnen met rouwen en heel veel steun krijgt van haar familie en vrienden. En voor de familie van Jeroen hoop ik hetzelfde, deze mensen gaan ook door een regelrechte hel.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:38

Electra63 schreef:
Ik kan het niet beter verwoorden dan ElineS.

Ik ook niet, maar durfde zoiets eerder hier niet eens te posten... Ik vond de melding van de moeder op haar FB nog mild, trouwens.
Ik was nog heel wat feller geweest. Ik vind het volkomen begrijpelijk. Afgezien van het feit of het 'verstandig' is.
Natuurlijk zijn er alleen maar verliezers, maar ik snap heel goed dat zij het nu ziet als 'winnen'.
Sommige moorden 'snap' ik nog weleens iets van (hoewel nooit goed te praten natuurlijk, het mag nooit-nooit-nooit) maar deze, zo zinloos, in mijn ogen egoïsme.
Nou Bokt, val maar over me heen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:46

Ik durf alles hier te posten, maar ik vind het niet netjes, maar ronduit wreed tegenover de nabestaanden. Soms is stilte beter op zijn plaats..................

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:48

stefje schreef:
Sommige moorden 'snap' ik nog weleens iets van (hoewel nooit goed te praten natuurlijk, het mag nooit-nooit-nooit) maar deze, zo zinloos, in mijn ogen egoïsme.
Nou Bokt, val maar over me heen...

ben het met je eens, sorry ik kom zomaar even binnenvallen....
maar als mijn kinderen wat gebeurt zou ik niet weten wat ik zou doen...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:09

Electra63 schreef:
Ik durf alles hier te posten, maar ik vind het niet netjes, maar ronduit wreed tegenover de nabestaanden. Soms is stilte beter op zijn plaats..................

Hmm, jij verwoord in 1 zin wat ik ook bedoelde te zeggen. Vind het echt respectloos wat sommigen hier neer kwakken op het internet...