SAKKIA schreef:Maar wat vinden jullie er dan van dat de verslaggevens van TV Noord en TV Drenthe toch aangifte gaan doen tegen de ME omdat ze een pak rammel hebben gekregen?
Dat ze een pak voor hun billen zouden moeten krijgen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Ik weet niet wat ik zou doen als mijn baas me daarheen zou sturen. Je gaat als journalist erheen om je werk te doen en de gebeurtenis te verslaan. Als je daar met cameraman loopt lijkt het me vrij duidelijk dat je aan het werk bent en niet bij de relschoppers hoort. Het ligt er ook aan hoe zij zich gedragen hebben, als ze de me hebben gehinderd om hun werk goed te kunnen doen dan is het wel een beetje hun eigen schuld. Als dat niet het geval was dan snap ik de aangifte wel.
_Hedwig_ schreef:Nou, maar dat is toch ook het verhaal, het gebeurde terwijl de journalist live in de uitzending was en bij iemand uit Haren in de tuin stond, waarbij de bewoner naast hem stond om zijn huis te verdedigen ofzo.
Ik vind persoonlijk ook echt wel dat je een bepaald risico loopt als je midden in de massa gaat staan.
Winged schreef:_Hedwig_ schreef:Nou, maar dat is toch ook het verhaal, het gebeurde terwijl de journalist live in de uitzending was en bij iemand uit Haren in de tuin stond, waarbij de bewoner naast hem stond om zijn huis te verdedigen ofzo.
Ik vind persoonlijk ook echt wel dat je een bepaald risico loopt als je midden in de massa gaat staan.
Ja, maar dat is het niet. 1 van deze journalisten stond in de tuin van een bewoner (met toestemming van de bewoner, deze stond ernaast) toen hij werd neergeslagen. Hij stond dus NIET in de massa.
_Hedwig_ schreef:Ik zou het werk van journalisten niet willen vergelijken met het werk van een journalist in Nederland.
Beide verrichten belangrijk werk, maar ik vind die vergelijking bijna beledigend voor een oorlogsverslaggever.