Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:19

SAKKIA schreef:
Maar wat vinden jullie er dan van dat de verslaggevens van TV Noord en TV Drenthe toch aangifte gaan doen tegen de ME omdat ze een pak rammel hebben gekregen?

Dat ze een pak voor hun billen zouden moeten krijgen.

SAKKIA

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:21

Om mijn eigen vraag even te beantwoorden:

ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat dit het risico is als je verslag gaat uitbrengen tussen de rellende jongeren. Ik ben van mening dat ze de ME in de weg gelopen hebben anders wordt ze niet gevraagd te vertrekken.
Kortom: Risico van het vak dus........

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:21

Belachelijk.
Vooral omdat één van hen luid en duidelijk verkondigde dat het bij het risico van het vak hoorde.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:41

SAKKIA schreef:
Maar wat vinden jullie er dan van dat de verslaggevens van TV Noord en TV Drenthe toch aangifte gaan doen tegen de ME omdat ze een pak rammel hebben gekregen?

Valt in mijn ogen onder het 'risico van het vak' en de aangifte vind ik -persoonlijk- een beetje overdreven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:50

Ik weet niet wat ik zou doen als mijn baas me daarheen zou sturen. Je gaat als journalist erheen om je werk te doen en de gebeurtenis te verslaan. Als je daar met cameraman loopt lijkt het me vrij duidelijk dat je aan het werk bent en niet bij de relschoppers hoort. Het ligt er ook aan hoe zij zich gedragen hebben, als ze de me hebben gehinderd om hun werk goed te kunnen doen dan is het wel een beetje hun eigen schuld. Als dat niet het geval was dan snap ik de aangifte wel.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:15

capopjekop schreef:
Ik weet niet wat ik zou doen als mijn baas me daarheen zou sturen. Je gaat als journalist erheen om je werk te doen en de gebeurtenis te verslaan. Als je daar met cameraman loopt lijkt het me vrij duidelijk dat je aan het werk bent en niet bij de relschoppers hoort. Het ligt er ook aan hoe zij zich gedragen hebben, als ze de me hebben gehinderd om hun werk goed te kunnen doen dan is het wel een beetje hun eigen schuld. Als dat niet het geval was dan snap ik de aangifte wel.

Ik ga zo weer in de meeleesstand, maar zoals ik het begrepen had, is het vooral omdat de journalist later de ME-er die hem had aangevallen nog sprak en dat die toen zei dat hij de journalist al gewaarschuwd had. Had die ME-er gezegd, sorry maar in het heetst van de strijd heb ik iedereen gewoon maar als relschopper behandeld was het over gegaan.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:25

We waren er natuurlijk niet bij en ik wil ook zeker niet beweren dat deze journalist ook zo is.
Maar stel dat die journalist daar midden in het strijdveld is gaan staan. Voor het perfecte shot. Of veels te dicht bij de ME. Als die meute gaat, dan gaat hij & dan kun je journalist zijn of niet, ten onder ga je dan.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:31

Nou, maar dat is toch ook het verhaal, het gebeurde terwijl de journalist live in de uitzending was en bij iemand uit Haren in de tuin stond, waarbij de bewoner naast hem stond om zijn huis te verdedigen ofzo.

Ik vind persoonlijk ook echt wel dat je een bepaald risico loopt als je midden in de massa gaat staan, maar volgens mij is dat risico ook wel algemeen aanvaardt en gaat het in dit specifieke geval ook echt om de manier waarop de ME-er is omgegaan met een persoon waarvan zichtbaar was dat hij tot de pers behoorde en die niet in tussen de rellen stond, maar een betrekkelijk veilige plek had uitgezocht.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:33

Zullen die journalisten in oorlogsgebieden de schutters en stenengooiers ook aangeven?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:22

Ik zou het werk van journalisten niet willen vergelijken met het werk van een journalist in Nederland.
Beide verrichten belangrijk werk, maar ik vind die vergelijking bijna beledigend voor een oorlogsverslaggever.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:26

_Hedwig_ schreef:
Nou, maar dat is toch ook het verhaal, het gebeurde terwijl de journalist live in de uitzending was en bij iemand uit Haren in de tuin stond, waarbij de bewoner naast hem stond om zijn huis te verdedigen ofzo.

Ik vind persoonlijk ook echt wel dat je een bepaald risico loopt als je midden in de massa gaat staan.

Ja, maar dat is het niet. 1 van deze journalisten stond in de tuin van een bewoner (met toestemming van de bewoner, deze stond ernaast) toen hij werd neergeslagen. Hij stond dus NIET in de massa.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:28

Winged schreef:
_Hedwig_ schreef:

Ik vind persoonlijk ook echt wel dat je een bepaald risico loopt als je midden in de massa gaat staan.

Ja, maar dat is het niet. 1 van deze journalisten stond in de tuin van een bewoner (met toestemming van de bewoner, deze stond ernaast) toen hij werd neergeslagen. Hij stond dus NIET in de massa.

Lekker selectief gequote..... Wat staat er in de rest van mijn bericht(en)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:43

Uhh wat staat er in de hele quote dan?

En voor de rest: Excuses, verkeerde quote eruit gevist. Kan gebeuren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:28

_Hedwig_ schreef:
Ik zou het werk van journalisten niet willen vergelijken met het werk van een journalist in Nederland.
Beide verrichten belangrijk werk, maar ik vind die vergelijking bijna beledigend voor een oorlogsverslaggever.

Dat realiseer me ook terdege, mijn opmerking is vooral sarcastisch bedoeld, maar ik denk dat ze in beide situaties op voorhand weten dat de situatie kan escaleren.
Risico's voor journalisten in dergelijke veel reëler is dan voor de journalist van de Nederlandse pers.
Maar zowel voor de toegestroomde c.q. aanwezige feestgangers als voor de aanwezige pers geldt i.m.o. dat je er op kon wachten dat het uit de klauwen zou lopen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:16

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1300 ... est__.html

Als er nu volk op de been is, zal de ME en politie dan vandaag wel meteen korte mett(pp)en maken?
Me dunkt een ieder die na Haren en na duidelijke media aandacht over hoe het zo uit de hand is gelopen, moet toch een waarschuwing voor iedere relschopper/feestganger/niet inwoner etc om vooral niet gaan en niet miepen als er rake klappen vallen en/of arrestaties volgen.
Geldt ook voor pers.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:41

Ik ben blij dat ze in Arnhem weer voor voldoende werkgelegenheid hebben gezorgd (jammer van de verkwisting van het belastinggeld).

Zou bijna denken dat we helemaal geen last hebben van de crisis :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:44

wat een gedoe zeg, een nieuwe hype of zo

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 00:51

Blijkbaar, wel al 120 mensen weggestuurd en 9 aanhoudingen. Gek dat er toch nog mensen heen gaan terwijl die controles zo afgekondigd zijn :=

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 01:12

In Den Haag hebben ze het ook geprobeerd lees ik net.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 01:26

Ik heb op facebook een uitnodiging gekregen voor Project X Zwolle... :\

Ongelofelijk... Oude vrienden van mij gaan er naartoe, nou ik houd het goed in de gaten, gaan er dingen gesloopt worden en herken ik één van hen op filmpjes etc, dan zijn ze ontzettend de banketstaaf!

Edit; Zie net dat ze de facebook aangepast hebben en het nu zwolle on the move oid heet. Heel verhaal erbij dat Zwolle een positief feest voor 1000en kan houden...

Geloof er persoonlijk geen zak van. Waarom eerst Project x Zwolle en nu opeens een positief feest?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:52

Volgens mij maakt het geen hol uit hoe zo'n feest wordt genoemd.
Het wordt kort van te voren aangekondigd en het is volgens mij illegaal.
Kortom basis voor rotzooi is omdat er niets geregeld is.

Termijn voor aanvragen vergunning voor een groot tot middelgroot feest duurt toch al gauw zo'n 12 weken.
Men dient ook rekening te houden met termijn van 6 weken voor bezwaarmakers.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:50

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:51

Dat gaat pijn doen!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:57

Pff... na al dat geroep dat de relschoppers hard gestraft gaan worden vallen de vonnisen van vandaag vies tegen. Meeste hebben een werkstrafje en de tijd die ze al in voorarrest hebben gezeten als straf gekregen. -O- Volgende keer inderdaad lekker met hout in plaats van gummieknuppels.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:59

Project X heeft nu natuurlijk wel een andere betekenis gekregen sinds het werkelijk ontstaan is in NL.
Wij hebben in Augustus (voor Haren) al eens een feest gehad met de naam Project X Poolparty, groot succes maar wel met een privestatus op facebook gepost :D !

Totaal niks mis mee, nu reageert men heel anders op een Project X feest !