jantergouw schreef:Heel stiekem heb ik nog steeds de hoop dat het CDA uiteindelijk toch niet akkoord gaat. Volgens mij zou dat het meest ideale scenario zijn dat er nu te bedenken is. Dat de PVV en VVD samen in de oppositie gaan en bij de statenverkiezing in maart 2011 samen een absolute meerderheid krijgen. Vervolgens zou dat het einde van het kabinet van CDA,PVDA,SP en Groen Links betekenen en dan nieuwe verkiezingen. Helaas zal dat droomscenario net iets te veel van het goede zijn.
@Waves Daarom schreef ik ook als daar een wijziging van artikel 1 voor nodig is, so be it
Hoop doet gekken en dwazen in vreugde leven.
Waarom nu ineens deze omwenteling? Eerder heb je altijd een duidelijke voorkeur gegeven aan een VVD-CDA-PVV regeer & gedoogakkoord? 
jantergouw schreef:In combinatie met Pechtold, moeten die twee een eind kunnen komen

Pechtold verandert eerst de grondwet zodanig dat 'ie makkelijk te veranderen is, en vervolgens verandert Wilders art. 1.

En dat geeft mooi aan waarom ik tegen het idee van Pechtold ben. Er gaan mensen zijn die hier misbruik van gaan maken, terwijl dat helemaal niet de opzet van Pechtold was.