Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nps schreef:996981 schreef:Ik denk dat we in Nederland inderdaad behoorlijk verwend zijn. Ook als het op huisvesting aankomt
We schijnen ook het grootst te wonen van Europa, zie oa https://www.ruimteenwonen.nl/artikelen/ ... 045m2%20is. We hebben per inwoner het grootste oppervlakte aan vierkante meters. En ja, we wonen veel vaker alleen.
nps schreef:Oh klopt helemaal, thanks! Dan alsnog wonen we in Europese context relatief groot in Nederland.
juval schreef:het is ook maar een getal, mijn dochter heeft een prima appartement van 42m2. Daar heeft ze woonkamer, slaapkamer, keuken en bijkeuken (en nog een leuk stukje buiten). Ruimte genoeg voor een eenpersoonshuishouden, met 2 zou ook nog prima kunnen denk ik.
juval schreef:het is ook maar een getal, mijn dochter heeft een prima appartement van 42m2. Daar heeft ze woonkamer, slaapkamer, keuken en bijkeuken (en nog een leuk stukje buiten). Ruimte genoeg voor een eenpersoonshuishouden, met 2 zou ook nog prima kunnen denk ik.
Qerty schreef:juval schreef:het is ook maar een getal, mijn dochter heeft een prima appartement van 42m2. Daar heeft ze woonkamer, slaapkamer, keuken en bijkeuken (en nog een leuk stukje buiten). Ruimte genoeg voor een eenpersoonshuishouden, met 2 zou ook nog prima kunnen denk ik.
Ik heb jaren op 40m2 gewoond en ja, het kan. Maar om te zeggen dat het ruimte genoeg is.. hangt een beetje af van je definitie van genoeg.
BigOne schreef:Het kan, reden dat woonplekken wat kleiner worden lijkt me logisch . Inmiddels zijn er dik 3,5 miljoen alleen wonenden. Dat waren er 20 jr of zo geleden 1,5 miljoen . En gezinnen worden kleiner.
journee schreef:BigOne schreef:Het kan, reden dat woonplekken wat kleiner worden lijkt me logisch . Inmiddels zijn er dik 3,5 miljoen alleen wonenden. Dat waren er 20 jr of zo geleden 1,5 miljoen . En gezinnen worden kleiner.
En hoeveel opslagruimte heeft een mens tegenwoordig nog nodig? Geen aparte tv, fotocamera, zaklamp, rekenmachine of telefoon. Geen dozen met cd's, foto's of boeken. Tegenwoordig kan alles op 1 apparaat. Als ze nu ook de opslag van kleding en voedsel nog digitaal kunnen krijgen, heb je per persoon aan 2m2 genoeg!
Lughnassadh schreef:Dat zegt men inderdaad maar daar heb ik geen last van. Ik heb echt een systeem zodat er juist niet steeds meer is en alles vol staat.
Journee, dat ligt er maar aan. Ik heb toch echt een goed gevulde boekenkast en er komt nog steeds bij bijvoorbeeld. Of zoiets voor jou, dus alles op 1 apparaat, als persoon geldt hangt dus ook af van je voorkeur of hobby’s.
journee schreef:ruitje schreef:In die zin is China een voorbeeld, daar wonen mensen soms in een kast en dat gaat ook
En bijzonder dat in Nederland juist weer het tegenovergestelde wordt bedoeld als mensen in een kast van een huis wonen.