Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:31

truus1957 schreef:
Een kennis van mij kwam met het verhaal dat er een oude wet wordt afgestoft welke Nederlandse burgers zou kunnen verplichten woonruimte en voedsel te voorzien aan buitenlandse vluchtelingen.
Heb hard gezocht, maar kan hier niets over vinden. Wel een wet waarin wordt gesteld dat binnenlandse vluchtelingen moeten worden opgevangen als ons eigen land in oorlog zou zijn. Veel van de contacten van deze kennis komen uit de PVV en FvD-hoek en ik vermoed dat het wel lekker uitkomt om dit soort berichten de wereld in te sturen.
Zou het graag ontkrachten, maar kan er het meeste niet over vinden. Iemand die weet hoe het zit?

Dat is de wet volksverplaatsing en afgelopen week behandeld in de 2de kamer. Deze is van 1952, en zou alleen voor noodsituaties zoals oorlog zijn. Maar nu weer actueel behandeld aangezien de asielopvang als crisis bestempeld is. Dan is het een kwestie van tijd.

Maar hé? Hebben de wappies voor gewaarschuwd.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0536416651

tamary

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:35

Zou zorgelijk zijn, ik en nog zeker 2 mensen die ik ken wonen groter dan nu zouden mogen (sociale huur). Dan zou het mogelijk worden om ons het huis uit te zetten?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:43

tamary schreef:
Zou zorgelijk zijn, ik en nog zeker 2 mensen die ik ken wonen groter dan nu zouden mogen (sociale huur). Dan zou het mogelijk worden om ons het huis uit te zetten?

Ook om koophuis hoor. Heb je slaapkamer over? Kun je wel opvangen.
En zorgelijk? Te gek voor woorden.
En dan nog hebben over decromatie in dit land.
Wij wappies hebben hier steeds al voor gewaarschuwd, dat je straks niks meer te vertellen hebt. Maar mensen willen het niet zien en horen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 16:18

Hoop het niet.

Woon niet voor niets helemaal alleen ik en andere mensen in mijn huis zijn géén goede combinatie! Ja familie die een nachtje komt logeren.... verder houdt het op.

Daarnaast is het op dit moment al lastig zat om voor mezelf de boodschappen betaalbaar te houden. Méér monden voeden gaat niet lukken.

Nog maar even daar gelaten dat mijn hond niet van vreemden in zijn huis houdt....(normaal gaat hij met visite in de bench)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:20

Men lijdt het meest om het lijden wat men vreest..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:24

mvdende schreef:
Hoop het niet.

Woon niet voor niets helemaal alleen ik en andere mensen in mijn huis zijn géén goede combinatie! Ja familie die een nachtje komt logeren.... verder houdt het op.

Daarnaast is het op dit moment al lastig zat om voor mezelf de boodschappen betaalbaar te houden. Méér monden voeden gaat niet lukken.

Nog maar even daar gelaten dat mijn hond niet van vreemden in zijn huis houdt....(normaal gaat hij met visite in de bench)

Als autist kunnen we vast een vrijstelling krijgen. Maar ik verbaas me anno nergens meer over betreffende de schaamteloze afbraak van ons land.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 16:50

elnienjo schreef:
mvdende schreef:
Hoop het niet.

Als autist kunnen we vast een vrijstelling krijgen. Maar ik verbaas me anno nergens meer over betreffende de schaamteloze afbraak van ons land.

Ik vermoed van niet. Want dan wil Pietje met reuma óók vrijstelling en Jantje in een rolstoel óók....

En klaasje, die net bevallen is, en Guusje die in de bijstand zit en geen geld heeft....

Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zo bang voor.

Voorlopig houdt Poetin het bij het Oosten van Oekraïne en lijkt de oorlog niet meer in hevigheid toe te nemen.

Genoeg Oekraïners die alweer terug keren naar huis, in de gebieden die relatief veilig zijn. En zo hoort het ook! Je mag best tijdelijk schuilen voor bommen in een ander land, maar als de meest acute dreiging over is, moet je gewoon weer terug naar huis om daar de boel weer op te bouwen.

Vóórdat de Oekraïnse vluchtelingenstroom zulke proporties aangenomen heeft dat mensen gedwongen worden opvang te verlenen, zijn we heel wat maatregelen verder. Voorlopig staan er nog genoeg sporthallen leeg, kan kamp Heumensoort intact blijven na de Nijmegse Vierdaagse en zijn er nog genoeg leegstaande (kantoor) panden.

Ik maak me Voorlopig nog niet druk, dat deed ik aan het begin van de oorlog wél, maar de gevolgen blijken redelijk mee te vallen voor ons Nederlanders op dit moment. Ja, de gasprijs is hoog, de zonnebloemolie dubbele prijs, maar echte extremen vallen mee.

De gasprijs is hetgeen waar ik me nog het meeste zorgen over maak.....

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:11

Vóórdat de Oekraïnse vluchtelingenstroom zulke proporties aangenomen heeft dat mensen gedwongen worden opvang te verlenen, zijn we heel wat maatregelen verder. Voorlopig staan er nog genoeg sporthallen leeg, kan kamp Heumensoort intact blijven na de Nijmegse Vierdaagse en zijn er nog genoeg leegstaande (kantoor) panden.

Ik maak me Voorlopig nog niet druk, dat deed ik aan het begin van de oorlog wél, maar de gevolgen blijken redelijk mee te vallen voor ons Nederlanders op dit moment. Ja, de gasprijs is hoog, de zonnebloemolie dubbele prijs, maar echte extremen vallen mee.

De gasprijs is hetgeen waar ik me nog het meeste zorgen over maak.....[/quote]

Gaat niet alleen om Oekraïeners he?
Ook andere vluchtelingen.
Dit land gaat totaal naar de kl@te

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:20

OleJon schreef:

Het gaat vooral om half Afrika wat naar Europa komt. Die Oekraïners gaan ofwel terug ofwel integreren ze hier, dat is het probleem niet zo volgens mij.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:23

Citaat:
q
elnienjo schreef:
OleJon schreef:

Het gaat vooral om half Afrika wat naar Europa komt. Die Oekraïners gaan ofwel terug ofwel integreren ze hier, dat is het probleem niet zo volgens mij.

Het feit alleen al.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:24

Ik ben het met diverse dingen van ons kabinet niet eens, maar dit geloof ik ook niet dat dat snel gaat gebeuren.

En anders wens ik ze veel plezier toe met hier wonen....

Afbeelding

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:30

DuoPenotti schreef:
Ik ben het met diverse dingen van ons kabinet niet eens, maar dit geloof ik ook niet dat dat snel gaat gebeuren.

En anders wens ik ze veel plezier toe met hier wonen....

[ [url=m/borHJQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mij verbaasd eerlijk gezegd niks meer.
Wat betreft de boeren onteigeningen, had ik ook zoiets. Zal wel meevallen
En de Corona pas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:32

Ik weet niet veel van de wet die hier aangehaald wordt, maar die is toch enkel van toepassing in geval van oorlogsdreiging voor Nederland zelf :?.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:35

Dat coronapas vind ik totaal geen vergelijk.
Heb ik dan ook geen last van gehad ook al was het krom.
Net zo min als de avondklok enz. Ze moesten wat na 10 jaar hard snoeien in de zorg.

Boeren onteigenen gebeurde al altijd, dus ja, verbaasd me nu dus niets.

Maar mensen in je huis verplichten plus onderhouden... nee dat geloof ik echt niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:37

Boeren die onteigend worden is idd iets dat 20-30 jaar geleden en langer ook al gebeurde. En die kregen daar een hele beste compensatie voor.

Mensen dwingen vreemdelingen in huis te nemen en te onderhouden is van een heel andere orde. En ook niet waar die wet voor bedoeld is.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:38

_San87_ schreef:
Ik weet niet veel van de wet die hier aangehaald wordt, maar die is toch enkel van toepassing in geval van oorlogsdreiging voor Nederland zelf :?.

Nederland krijgt veel immigranten binnen waar geen plaats voor is. Zullen toch plek moeten hebben. Gideon legt het heel mooi uit

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:39

Ik geloof ook niet dat dat verplicht wordt. Maar waar ik mij nog het meest zorgen om maak is de groep werkende armen.
En de meeste mensen die een uitkering hebben krijgen er nog eens 500 euro van het kabinet bij ter compensatie van de hoge prijzen. En de werkende mens piest overal naast. En dat vind ik jammer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:39

Die beste compensatie is helaas heel vaak ook niet zo en word maar te vaak gedacht van de buitenstaanders.
Er zullen er vast wel een paar goed zijn, maar ken er enkele waar dat alles behalve het geval was.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:40

purny schreef:
Ik geloof ook niet dat dat verplicht wordt. Maar waar ik mij nog het meest zorgen om maak is de groep werkende armen.
En de meeste mensen die een uitkering hebben krijgen er nog eens 500 euro van het kabinet bij ter compensatie van de hoge prijzen. En de werkende mens piest overal naast. En dat vind ik jammer.

Ze hadden die 500 voor iedereen die zorgtoeslag ontvangt moeten doen, wat eerst werd voorgesteld. Nu valt een grote groep er buiten en zijn de allerlaagste inkomens gunstiger uit dan de groep die er net boven zit die niks krijgt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:41

OleJon schreef:
_San87_ schreef:

Nederland krijgt veel immigranten binnen waar geen plaats voor is. Zullen toch plek moeten hebben. Gideon legt het heel mooi uit

Ja dat snap ik. Maar dat is niet waar die wet voor bedoeld is.

Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen, maar het lijkt me niet dat verplicht worden asielzoekers in huis te nemen een echte optie is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:42

de groep die er net boven zit krijgt die wel zorgtoeslag dan? Volgens mij ook niet hoor.

@san
nee geloof ik echt niet.
Dat gaat echt boven alle privacy wetten en nee corona pas was echt anders.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 09-07-22 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:42

DuoPenotti schreef:
Die beste compensatie is helaas heel vaak ook niet zo en word maar te vaak gedacht van de buitenstaanders.
Er zullen er vast wel een paar goed zijn, maar ken er enkele waar dat alles behalve het geval was.

Okay, ik ken een hoop ex-boeren die een meer dan prima compensatie hebben gekregen :). Jammer dat dat niet voor iedereen geldt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:44

_San87_ schreef:

Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen, maar het lijkt me niet dat verplicht worden asielzoekers in huis te nemen een echte optie is.

Die niet zo mal, dat zou een complete volksopstand worden. Geen politicus die zelfs maar op het idee zou komen.
Laatst bijgewerkt door mysa op 09-07-22 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:45

Nee ken 1 heel verdrietig geval oa.
Achter in de 50, gaf aan laat me heir nog 10 jaar zitten kan ik met pensioen.
Nee moest stel op sprong, grond was nu nodig voor industrie. Echt geen mooie prijs gekregen. Was sowieso een smerig spelletje toen.
En vervolgens 12 jaar later kwam het eerste gebouw er pas staan... zo enorm verdrietig.

(maar ken er meer waar niet zo'n schrijnend verhaal bij zat, maar echt niet goed. Wel allemaal voor industrie, niets voor huizen. Geen idee of dat uitmaakt)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:46

mysa schreef:
_San87_ schreef:

Die niet zo mal, dat zou een complete volksopstand worden. Geen politicus die zelfs maar op het idee zou komen.

Precies, dat lijkt mij dus ook.