Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:05

Ik vind dat je echt niks kunt zeggen over de geloofwaardigheid van beide kanten in dingen die niet bewezen of erkend zijn.
En dat een discussie over hoe die situaties gegaan zijn, geen enkele zin hebben om die reden.
En dat zou niet eens de kern van de discussie moeten zijn.

Wat me vooral opvalt in sommige reacties zijn dit soort redeneringen:
"Er hing een heel vrije moraal binnen het gezin DUS is MB erin meegezogen."
"De moeder gaf signalen af DUS is MB die grens overgegaan."
Etc.

Dat is een gevaarlijk denkpatroon.
De omgeving van een gezin bepaalt niet welke keuzes een volwassene maakt.
Hoe anderen zich gedragen, verandert niets aan iemands eigen verantwoordelijkheid.
Een volwassen man laat zich niet 'meeslepen' in gedrag richting een minderjarige omdat de sfeer anders is, die trekt zelf een duidelijke grens te trekken, ongeacht wat iemand anders normaal vindt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:11

Marco ging dus al vreemd met die moeder..zegt ook wel wat over zijn "moraal". Het verhaal van de moeder komt op mij ook een stuk geloofwaardiger over. Als het nu een hele nette man was geweest die ook niet vreemd ging enzo dan had ik er wellicht anders over gedacht maar voor mij wijzen de rode vlaggen vooral naar hem toe.

Electra63

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:17

Een vreemdganger is nog geen kindermisbruiker.

En lingerie kopen en appjes sturen waren volgens mij, toen zij ouder was, niet toen zij pas 15 was.
Ik vind dat ook niet gepast, maar voor mij maakt de leeftijd verschil.
Voorlopig is MB vrijgesproken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:19

Saga schreef:
Ik vind dat je echt niks kunt zeggen over de geloofwaardigheid van beide kanten in dingen die niet bewezen of erkend zijn.
En dat een discussie over hoe die situaties gegaan zijn, geen enkele zin hebben om die reden.
En dat zou niet eens de kern van de discussie moeten zijn.

Waarom niet?
Moeder wordt erg in kwaad daglicht gezet door MB. Die meneer die een meisje van 15 betaste. Die haar een appje stuurde dat ze zichzelf moest bevredigen en die Persee zelf met haar Lingerie ging kopen "hij betaald"

Het verhaal van de moeder brengt wel een hoop nuance aan het hele geheel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:23

Electra63 schreef:

En lingerie kopen en appjes sturen waren volgens mij, toen zij ouder was, niet toen zij pas 15 was.

Het zegt iets over de moraal van een persoon en dat is niks positiefs.

Maar goed, als jij het normaal vindt dat een 15 jarige vent dit soort dingen bij tieners doet..
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 10-12-25 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:23

Het meisje was toen 15.

BeFunny, omdat je dan discussieert over mogelijke scenario's die je met geen mogelijkheid kunt ondersteunen met bewijs.
Wij kunnen niet bepalen welk verhaal klopt zolang die uitlatingen niet bewezen of bevestigd zijn.
Daarom heeft het weinig zin om hun onderlinge beschuldigingen als feit te behandelen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:26

Dat doet toch ook niemand.
Wel is het verhaal van de moeder even belangrijk.
En mag gewoon gezegd wat iemand vind toch?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:29

Je kunt prima een mening hebben over het gedrag of de situatie, maar je kunt nooit de waarheid van beide kanten beoordelen zolang dit niet bewezen is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:29

Electra63 schreef:

Al was het meisje 18 dan nog vind ik het als vader ongepast gedrag. En helemaal als het een kerel is die vaker vreemdging/gaat.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:30

Plus het meisje was 15 ten tijde van die gebeurtenissen, een kind dus.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:31

Beoordelen kan alleen als je alle feiten kent.

Ieder kan wel zelf iets vinden en dat kan best aan de hand van de feiten en de verhalen van beide partijen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:34

Dat is wat ik ook zeg inderdaad.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:36

Nee jij gaf aan dat een discussie daarover geen enkele zin had.

Ik denk dat het wel zin heeft om ook moeders verhaal te belichten.
Want dat geeft toch een ander beeld.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:37

Misschien is het verkeerd overgekomen wat ik bedoel, maar een discussie over of het is gegaan zoals moeder schrijft of zoals MB schrijft, heeft weinig zin.
Ik vind het zeker wel zin hebben om moeders kant ook te belichten, dat had al veel eerder gedaan moeten worden zoals dat bij MB ook is gedaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:40

Maar dan krijg je toch automatisch dat je het verhaal van moeder mee neemt in je gedachtegang in het geheel en als dat geheel ineens een duidelijker beeld geeft van de situatie en echt geloofwaardiger overkomt dan moet dat toch gewoon uitgesproken kunnen worden.

Geloofwaardiger overkomen maakt het nog geen feit.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:45

Daar heb je zeker gelijk in.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:52

En dit is niet iets wat verandering brengt over mijn gevoel over MB. Maar vooral over de moeder.

Ik vind er namelijk echt wat van als een moeder een volwassen man opbelt om haar dochter die naakt op bed ligt te gaan troosten. Hierdoor is de moeder in de media ook zwart gemaakt.

Maar als dat verhaal iets anders zit zoals ze zelf verklaard. Het is maar een klein beetje anders dan Marco zijn verklaring maar wel met een enorm verschil in intentie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:23

Nouja... ik zie nergens dat moeder ontkent dat ze MB gebeld heeft om haar overstuur zijnde dochter te troosten. Het enige dat ik zie is dat ze de knipoog ontkent. Zie bvb. dit artikel, met ook wel een mooie afsluiter van moeder:

Citaat:
Marco is geen slecht mens. Echt niet. Ik denk dat hij een goed mens is, die iets verkeerds heeft gedaan.

https://www.veronicasuperguide.nl/nieuw ... s-ontstaan

Ik vind dat ook wel heel veelzeggend, dat zowel moeder als dochter als de mensen er direct omheen niet net doen alsof het 1 of ander goor monster is. Maar ze hem over het algemeen eigenlijk een lieve man vinden. Waarom dan de behoefte van random mensen online en in de media om elk detail weg te zetten alsof dat overduidelijk bewijs is dat het wel een ontzettende goorlap zou zijn...

Hij had de grens moeten bewaken. Daar heeft hij in gefaald.
Had hij dan niet toe moeten staan dat de jongedame te pas en te onpas op zijn schoot kwam zitten...?
Of waar had hij precies de grens moeten trekken. Daar kan je een hele discussie over houden, waar die grens exact begint.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:50

De moeder heeft het nergens over dat ze hem gebeld heeft.
Enkel gevraagd met een knipoog "dat is een beetje lastig over te brengen door de telefoon" dat de dochter naakt in bed lag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:04

Saga schreef:
Plus het meisje was 15 ten tijde van die gebeurtenissen, een kind dus.

Juist de gebeurtenissen met de tijdlijn was niet vast te stellen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:26

pmarena schreef:
Nouja... ik zie nergens dat moeder ontkent dat ze MB gebeld heeft om haar overstuur zijnde dochter te troosten. Het enige dat ik zie is dat ze de knipoog ontkent. Zie bvb. dit artikel, met ook wel een mooie afsluiter van moeder:

Citaat:
Marco is geen slecht mens. Echt niet. Ik denk dat hij een goed mens is, die iets verkeerds heeft gedaan.

https://www.veronicasuperguide.nl/nieuw ... s-ontstaan

Ik vind dat ook wel heel veelzeggend, dat zowel moeder als dochter als de mensen er direct omheen niet net doen alsof het 1 of ander goor monster is. Maar ze hem over het algemeen eigenlijk een lieve man vinden. Waarom dan de behoefte van random mensen online en in de media om elk detail weg te zetten alsof dat overduidelijk bewijs is dat het wel een ontzettende goorlap zou zijn...

Hij had de grens moeten bewaken. Daar heeft hij in gefaald.
Had hij dan niet toe moeten staan dat de jongedame te pas en te onpas op zijn schoot kwam zitten...?
Of waar had hij precies de grens moeten trekken. Daar kan je een hele discussie over houden, waar die grens exact begint.

Als die moeder en dochter hem "eigenlijk" een lieve man vinden dan hadden ze hem niet moeten aangeven maar de problemen "binnenshuis" moeten bespreken en afhandelen. Want nu hebben ze hem behoorlijk beschadigd, wat hij ook verdiend heeft, maar lijkt het er toch niet op dat ze hem (nog) leuk vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:44

Tja dat interview met de moeder voor het AD was 2 weken geleden ofzo... ik vind dat wel recent. En ik vind dat ook wel voor hen spreken, dat beiden de indruk geven dat ze hem in wezen wel graag mogen maar dat ze gewoon wel willen dat hij toegeeft dat hij te handtastelijk werd.

Verhaal vanuit kamp moeder / dochter is dat ze alleen maar een sorry / erkenning wilden.
Aan de andere kant is er nu wel een zaak.

Verhaal rondom het 'tas op tafel gesprek' is dat MB in dat gesprek voornamelijk de lieve vrede wilde bewaren en heeft toegegeven over de schreef gegaan te zijn, wel 'serieus misbruik' ontkend heeft, aan heeft gegeven dat hij er van schrikt en het hem spijt dat ze deze gevoelens heeft ontwikkeld.

Maarja dat is allemaal ook maar weer wat je er over leest. Ik heb dat opgenomen gesprek niet helemaal gehoord. Het is ook niet vrijgegeven meen ik? Net zoals er volgens mij geen hele uiteenzetting is van verhalen van moeder en dochter. Maar dus wel een ontkenning van de knipoog, geen ontkenning dat zij hem zelf gebeld heeft om dochter te komen troosten.

Om er op die basis vanuit te gaan dat hij het maar verzonnen heeft, terwijl je geen ontkenning van dat verhaal kan vinden, vind ik ook apart. Dat houdt niet in dat ik het klakkeloos aanneem hè. Maar er is gelegenheid om dat te ontkennen, maar dat gebeurd niet zover ik zie.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 13:14

Het feit dat zij hem geen slecht mens vinden, verandert niets aan het feit dat Marco Borsato als volwassene de grenzen van een minderjarige heeft overschreden.
Hoe zij hem zien, maakt zijn verantwoordelijkheid niet minder en zijn grensoverschrijdende gedrag niet minder ernstig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 13:19

Klopt.

Het maakt wel wat duidelijker dat het geroeptoeter dat het een naar vies mannetje zou zijn, misschien wel een tandje minder mag. En het haalt ook mooi het geroeptoeter van de andere kant onderuit van die vrouwen proberen hem als wraakactie er in te luizen en willen alleen maar geld zien.

Kijk je weet nog steeds niet zeker hoe de zaken precies liggen want vernemen bijna alles maar vanuit de media. Maar het geeft mij wel de indruk van joh het mag wel een tandje minder met dat vingerwijzen op basis van veel te summiere info.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 13:20

Ik denk dat het voor hun juist makkelijker zou zijn geweest als het een door en door slecht mens was. Dat is veel duidelijker.

Het is moeilijker als iemand ook gewoon hele goede kanten heeft en dan alsnog dingen doet die niet oke zijn.