steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:57

Magrathea schreef:
:roll:

Nou gefeliciteerd, wil je nu applaus? Niemand gaat voor zijn lol in de file staan als ie het makkelijk kan vermijden hè.

Logisch nadenken is moeilijk in zulke situaties. :D

ingedebruijn schreef:
Ik vind het zacht uitgedrukt compleet waardeloos dat ik voor dat stelletje om 6 uur in de auto moet stappen om verdorie gewoon op mn werk te kunnen komen. Mensen de kans ontnemen om te werken, mensen in gevaar brengen door blokkades, mensen op kosten jagen of problemen... Nee ik heb er echt geen goed woord voor over.

Ik vond het ook compleet waardeloos toch was ik op tijd op mijn werk. ;)

Gnome

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:58

Gefeliciteerd. Ik heb van kwart over 7 tot 12 in de auto gezeten zonder ook maar in de buurt te komen. Krijg ik nu ook een lintje?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:01

ingedebruijn schreef:
Ik vind het zacht uitgedrukt compleet waardeloos dat ik voor dat stelletje om 6 uur in de auto moet stappen om verdorie gewoon op mn werk te kunnen komen. Mensen de kans ontnemen om te werken, mensen in gevaar brengen door blokkades, mensen op kosten jagen of problemen... Nee ik heb er echt geen goed woord voor over.

Ik ook niet, ben er helemaal klaar mee. Stelletje jankerds.

Als ze werkloos raken, joh werk genoeg in de zorg en het onderwijs. Zullen we het dáár eens over hebben..........

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:03

Ik hoop ook ten zeerste dat de boeren die regels overtreden hebben (waar men van tevoren voor gewaarschuwd heeft) ook gewoon opgepakt worden of een boete krijgen. Maar dat zal wel niet, dat ‘recht’ hebben alleen klimaatactivisten :)). Niet echt gelijke monniken gelijken kappen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:06

IMANDRA schreef:
Ik hoop ook ten zeerste dat de boeren die regels overtreden hebben (waar men van tevoren voor gewaarschuwd heeft) ook gewoon opgepakt worden of een boete krijgen. Maar dat zal wel niet, dat ‘recht’ hebben alleen klimaatactivisten :)). Niet echt gelijke monniken gelijken kappen.

VLI dat als je wil demonstreren zonder een boete te krijgen je beter de A1 kan blokkeren met tractors dan op de Stadhouderskade te gaan zitten :=
De reden: tractoren hebben geen kenteken en dus is boetes geven geen doen. Volkomen begrijpelijk vanuit oogpunt van de politie ter plaatse overigens, maar volslagen idioot dat je dan dus wel de weg op mag :o?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:07

Er zijn al in diverse regio's boetes uitgedeeld hoor

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:08

Winged schreef:
Er zijn al in diverse regio's boetes uitgedeeld hoor

Klopt maar bij bepaalde blokkades ook niet omdat de veiligheid in het geding was en de route vrijmaken dus de prioriteit had

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:09

+:)+ zo gaaf dat de boeren actie hebben gevoerd bij alle bedrijven die zoveel stikstof uitstoten, zoal Shell, en vele anderen. Ze hebben absoluut een punt, want die bedrijven worden (nog?) niet aangepakt , en ik vind het een goede actie, om daar de aandacht op te vestigen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:12

Cowboy55 schreef:
Hutcherson schreef:
Hoeveel euro zouden ondernemers vandaag mislopen omdat werknemers niet naar hun klanten konden komen?

In loonkosten? Verloren uren x aantal mensen x (laten we zeggen) Euro 27/uur, uitgaande van ‘modaal’.

Ik heb slechts 1 medewerker en die heeft vandaag in totaal 3 uur in de file gestaan en kon daardoor 1 consult niet door laten gaan (kost mij ruim €100 euro) en 1 was ze enorm te laat. Gelukkig was er overal veel begrip maar dan nog. Als je toch een groter bedrijf hebt en je medewerkers kunnen niet op hun afspraken komen. Geen afspraak is bij ons geen inkomen...

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:19

Alsnog razendsnel kenteke plicht invoeren. Al verwacht ik dat wel spoedig gaat komen. Want er is nu genoeg motivatie om wel in te voeren na deze dagen

Jammer dat niet slimmer wordt gedemonstreerd. Nu jagen ze iedereen het harnas is.
De boeren zijn juist afhankelijk van de consumenten en distributiecentdatsdistributiecentrum.

Ik ben echt bang dat ze hun eigen graf graven. Het hebben van een negatieve imago is veel schadelijker dan 1x een slag winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:21

magda_90 schreef:
Daarom zag ik 6 uur in de auto inderdaad mét Google Maps voor het geval ik wel alternatief moest gaan rijden.
Vrachtwagens snap ik, maar personenauto's, tja ik zal wel meer in oplossingen denken schijnbaar.

En jij vindt google maps op een dag als vandaag betrouwbaar? :')

Hou op alle wegen erom heen staan ook muurvast google maps gaf ook nog de snelweg en N weg aan met vertraging terwijl daar al vanaf half 8 vanmorgen de weg compleet geblokkeerd is.

Nee google maps was hier alles behalve een betrouwebare bron vandaag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:49

Magrathea schreef:
IMANDRA schreef:

VLI dat als je wil demonstreren zonder een boete te krijgen je beter de A1 kan blokkeren met tractors dan op de Stadhouderskade te gaan zitten :=
De reden: tractoren hebben geen kenteken en dus is boetes geven geen doen. Volkomen begrijpelijk vanuit oogpunt van de politie ter plaatse overigens, maar volslagen idioot dat je dan dus wel de weg op mag :o?

Ik heb echt het idee dat ze uit veiligheidsoverwegingen niet durven ingrijpen. Het zijn nogal machines waar ze mee aan komen, stel je voor dat ze die inderdaad doordrukken... Het zal maar escaleren.

Maar het blijft toch zot als je ze dan allemaal op de snelweg ziet staan met de politie ervoor. Wachten en praten...

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:07

Roodvos schreef:
Jullie zijn al een paar pg's verder, maar ik wil hier toch nog op reageren:
Cer schreef:
Ik vind het heel dubbel...

Aan de ene kant vinden 'we' het vervelend voor de boeren, maar willen 'we' verder ook nergens last van hebben. Ze moeten het pratend maar op zien te lossen, terwijl ondertussen gebleken is dat dat niet werkt.
Hoe lang moeten mensen (of het nu Zorg, Politie, Leraren etc) proberen te praten en zich vervolgens met een kluitje in het riet laten sturen... ?

We vinden het allemaal erg dat mensen weinig zorg krijgen, maar eigenlijk doet níemand er echt wat aan.

ik vind het wel bewonderingswaardig dat deze groep iets probeert wat effect heeft. Niet dat het effect (files en vertraging) wenselijk is, maar het heeft wél effect. Of het uiteindelijk nog positief voor de onderhandelingen uitpakt, is de vraag..

Als ik dit nederlandse lijstje lees:
De top 10 van bedrijven die het meeste uitstoten in Nederland:
1. RWE Eemshaven centrale
2. Uniper centrale Maasvlakte
3. Tata Steel IJmuiden
4. Chemelot
5. Nuon Power Velsen
6. Shell Nederland Raffinaderij
7. Yara Sluiskil
8. RWE Amercentrale
9. ENGIE Centrale Rotterdam
10. Nuon centrale Hemweg

maar Tata en RWE mogen waarschijnlijk gewoon hun industrie blijven uitvoeren, dus daar hoor je niemand over dus die hoeven geen actie te voeren.
De grootste uitstoter wereldwijd is de USA meen ik... Ik geloof niet dat Trump, een klimaatprobleemontkenner, ook maar íets gaat doen om een oplossing te bedenken..

En in dat perspectief kan ik als niet boer héél goed begrijpen dat bouw en boer het zat zijn om de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat te zijn, en het 'als niemand het doet gebeurt er nooit wat'-labeltje te krijgen... lekker makkelijk als het jezelf niet betreft.

A) Denkfout. Het lijstje wat je noemt betreft CO2-emissie. Ja, dat heeft ook te maken met het klimaat (opwarming) maar is wat anders dan de stikstofdiscussie waar het hier over gaat, en die zich voornamelijk richt op NH3 en NOx. De stikstofcomponenten zorgen vooral voor verzuring en vermesting. Ja, er is wel een relatie met de CO2-emissie. Bij de verbranding van (fossiele) brandstoffen ontstaat NOx doordat de stikstof (N2) uit de lucht en/of het aardgas ook verbrand wordt. Helaas heeft Gronings aardgas een zeer hoog stikstofgehalte (N2 dus), wat niet meehelpt bij het terug dringen van de stikstofemissie (NOx) van Nederland. NH3 ontstaat vanuit mest.

B) Hier worden allemaal IPPC installaties genoemd. Deze soort industrie is en wordt al “aangepakt”. Dat heet o.a. BBT, Best Beschikbare Techniek. Dat is vastgelegd in Europese Bref’s (Best available technique reference document) en dat moet al 10 – 20 jaar geïmplementeerd zijn. Na de IPPC-richtlijn zelf hebben we nu ook de IED (Industrial Emissions Directive). Aangezien deze industrieën al jarenlang met BBT werken is daar m.b.t. stikstofreductie niet heel veel meer te halen.

C) Verder hoor je nog niemand uit/over de industrie, omdat de hele heisa op dit moment alleen nog maar gericht is op de boeren en de bouwers en is er (nog?) helemaal geen visie op de industrie. Op dit moment weet binnen de industrie nog niemand waar die aan toe is en wat de nieuwe regels voor effect gaan hebben. Dat is zorgelijk. Heel veel projecten die goed zijn voor de NL economie (en ook de bouw) liggen stil. Zie o.a. ook:
https://www.sb-eemsdelta.nl/wp-content/ ... et-PAS.pdf

En voor iedereen die misschien geïnteresseerd is in BBT binnen de industrie, via de link hieronder kan een overzicht gevonden worden (over regeltjes gesproken):
https://www.infomil.nl/onderwerpen/duur ... onclusies/

Verder Cer vind ik over het algemeen dat je goede reactie’s schrijft, dus zie dit vooral niet als een aanval Y;( .

#kruipt weer onder de meeleessteen

Agrarische bedrijven kunnen net zo goed onder IPPC vallen (meer dan 40.000 plaatsen voor pluimvee, 2000 mestvarkens (boven 30kg) of 750 zeugen. Daar zijn ook al jaren BBT van toepassing.
Dus ja leuk dat je t noemt, maar de grote agrarische bedrijven hebben daar ook al jaren mee te maken, moeten bij uitbreiding fors investeren in technieken om ammoniak te reduceren (om aan bbt+ of bbt++) te voldoen. Maar alsnog krijgen zij geen Wnb vergunning hoor als de ammoniakdepositie toe neemt.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:19

IMANDRA schreef:

jij hebt echt geen compassie met boeren he :D je zou toch denken dat paardenmensen er wel begrip voor hebben

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:21

sassefras schreef:
IMANDRA schreef:

jij hebt echt geen compassie met boeren he :D je zou toch denken dat paardenmensen er wel begrip voor hebben

Zo zie ik meer paardenvrouwen langs komen in dit topic. Dan vraag ik me echt oprecht af, hoe zij dat zien als er geen hooi, voordroog of stro meer geperst wordt in ons land :n
En daarbij ook veel stallen die dan wel gesloten kunnen worden, dunkt me

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:23

Yvank_ schreef:
magda_90 schreef:
Daarom zag ik 6 uur in de auto inderdaad mét Google Maps voor het geval ik wel alternatief moest gaan rijden.
Vrachtwagens snap ik, maar personenauto's, tja ik zal wel meer in oplossingen denken schijnbaar.

En jij vindt google maps op een dag als vandaag betrouwbaar? :')

Hou op alle wegen erom heen staan ook muurvast google maps gaf ook nog de snelweg en N weg aan met vertraging terwijl daar al vanaf half 8 vanmorgen de weg compleet geblokkeerd is.

Nee google maps was hier alles behalve een betrouwebare bron vandaag.

Hier ging het goed met Google Maps. Maar goed het is allemaal de schuld van de boeren en ligt totaal niet aan eerder weggaan of zelfs flink omrijden. ;)

Ik vind het goed van de boeren! Net zoals met het OV en onderwijs is het een kwestie van enkele dagen aanpassen. ;)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:23

jij hebt echt geen compassie met boeren he :D je zou toch denken dat paardenmensen er wel begrip voor hebben[/quote]
Zo zie ik meer paardenvrouwen langs komen in dit topic. Dan vraag ik me echt oprecht af, hoe zij dat zien als er geen hooi, voordroog of stro meer geperst wordt in ons land :n
En daarbij ook veel stallen die dan wel gesloten kunnen worden, dunkt me[/quote]

en ik denk zomaar dat de paardenhouderij hierna aan de beurt is :+ , iedereen paard inleveren en niet janken, je baan mag je houden hihi

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:28

Ik vind het zo bijzonder dat veel boeren het idee hebben dat als je niet 'voor' ze bent, je automatisch tegen ze bent. Slachtoffergedrag vind ik dat. Volgens mij is er niemand die zegt dat alle boeren weg moeten ofzo.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:29

Volgens mij werden de meeste actievoerders om 18.00 uur thuis verwacht voor het eten. :D Geen grote incidenten voor zover ik weet gelukkig. Denk dat een hoop mensen opgelucht ademhalen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:34

Ging mooi vandaag!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:37

goeroe schreef:
Volgens mij werden de meeste actievoerders om 18.00 uur thuis verwacht voor het eten. :D Geen grote incidenten voor zover ik weet gelukkig. Denk dat een hoop mensen opgelucht ademhalen.

Bij ons reden ze ook al om half 6 weer voorbij, gewoon op tijd thuis zijn voor het koeien melken _O-

sassefras schreef:
en ik denk zomaar dat de paardenhouderij hierna aan de beurt is :+ , iedereen paard inleveren en niet janken, je baan mag je houden hihi

Dat zal mij ook niet verbazen nee, paarden stoten nota bene ook stikstof en al die zooi uit

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:41

Majabeestje schreef:
Ik vind het zo bijzonder dat veel boeren het idee hebben dat als je niet 'voor' ze bent, je automatisch tegen ze bent. Slachtoffergedrag vind ik dat. Volgens mij is er niemand die zegt dat alle boeren weg moeten ofzo.

nou :+ ook de paardendames blijken boeren maar lomp , vervuilend, subsidie slobberend volk te vinden. en ik vrees ook dat ze slachtoffer worden van ons vreselijke kabinet, met hun regeltjes en hun metingen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:42

sassefras schreef:
IMANDRA schreef:

Nee, ik heb geen compassie met mensen die de regels overtreden. Ik heb alle compassie voor boeren die op een nette manier demonstreren. Bijv. aanwezig bij distributiecentra zonder de aanvoerwegen te blokkeren. En wat heeft het wel of niet zijn van een paardenmens met het niet eens zijn met het breken van de regels te maken?

Lekkere aanname heb je.

Majabeestje schreef:

Precies dit.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:45

jij hebt echt geen compassie met boeren he :D je zou toch denken dat paardenmensen er wel begrip voor hebben[/quote]

Nee, ik heb geen compassie met mensen die de regels overtreden. Ik heb alle compassie voor boeren die op een nette manier demonstreren. Bijv. aanwezig bij distributiecentra zonder de aanvoerwegen te blokkeren. En wat heeft het wel of niet zijn van een paardenmens met het niet eens zijn met het breken van de regels te maken?

Lekkere aanname heb je.

nou nou ik heb niet met je geknikkerd vroeger :D , netje demonstreren blijkt niet te werken, dan beetje tegengas is best ok toch

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:56

sassefras schreef:

Lekkere aanname heb je.

nou nou ik heb niet met je geknikkerd vroeger :D , netje demonstreren blijkt niet te werken, dan beetje tegengas is best ok toch[/quote]

Dus met zijn 20-en een dagje in een varkensstal gaan zitten om 'een beetje tegengas te geven' is ook OK? Een beetje OK? Niet OK?