Net als: al die linkse kabinetten na de oorlog

Het grote probleem tegenwoordig is dat er allerlei nep-nieuws wordt verspreid (ook door Trump) en het gros gelooft het allemaal klakkeloos.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Het programma van de zogenaamde uiterst rechtse partijen...zoals wilders en le pen...zijn vrij links trouwens.
Citaat:Wat mij wel opvalt is dat links absoluut niet tolerant is tegen andersdenkenden.....ze zijn dom.
Shadow0 schreef:geerke schreef:Het programma van de zogenaamde uiterst rechtse partijen...zoals wilders en le pen...zijn vrij links trouwens.
Bij Wilders is dat echt niet zo hoor. Ten eerste is zijn 'programma' niet echt een programma over wat men wil bereiken en hoe dan, geen onderbouwing, geen begroting, niets. Gewoon wat dingen die leuk lijken, maar zonder diepgang.
Ten tweede stemt Wilders al zolang hij in de Kamer zit (en dat is al heel lang) structureel en aantoonbaar rechts. (Dat is ook niet zo gek, want hij komt van de VVD.)Citaat:Wat mij wel opvalt is dat links absoluut niet tolerant is tegen andersdenkenden.....ze zijn dom.
Maar niet iedere mening is even zinnig. Of mensen die op Wilders gaan stemmen of hem verdedigen dom zijn weet ik niet - maar in de discussies op internet geven de mensen die het voor hem opnemen vaak weinig inhoudelijk goede onderbouwing en herhalen ze steeds weer een paar standaardexcuses, die inmiddels weerlegd zijn. (Zoals het 'Wilders is links'-verhaal.)
Zodra het dan echter de diepte in gaat (wat vind je dan belangrijk, hoe zou dat moeten worden opgelost, wat gaan we doen met bezwaar x of y) komt er eigenlijk niets.
Ook zie je dat men veel gebruik maakt van de slachtofferrol. En dat is eigenlijk gek, want als anderen dat doen, krijgen ze daar (juist van veel mensen die Wilders verdedigen) vaak kritiek op.
Persoonlijk hoop ik dat ik sommige mensen kan uitnodigen zich goed in de zaken te verdiepen, omdat een stem op de PVV niet alleen ingaat tegen wat ik wil, maar vooral omdat het waarschijnlijk niet op gaat leveren wat die mensen zelf willen of verwachten. Hij gaat de situatie niet beter maken voor mensen zonder werk, of voor mensen die geen huurwoning kunnen vinden. En dat vind ik vervelend, want ik vind dat er wel wat gedaan moet worden aan die dingen.
En ten tweede is het ook mijn land en mijn maatschappij, en ik zou niet weten waarom ik dat zo makkelijk op zou geven.
Dat geldt voor de SGP net zo goed trouwens. Ik zoek die discussies niet specifiek op, ik ga niet naar kerken om het conflict aan te gaan, maar als het ter srpake komt op een plek waar ik ben, zal ik aandacht vragen voor de standpunten van de SGP die nogal ingaan tegen de democratie en onze grondwet.
Ze hebben het recht hun mening te uiten en hun stem te laten horen, maar ik heb het recht om mijn mening te uiten en mijn stem te laten horen. Vrijheid is niet 'vrijheid om alles te zeggen wat je wilt, en dan geen commentaar krijgen.'
Janine1990 schreef:Bij Wilders heb ik het idee dat hij met veel grootspraak, bombarie en nonsens het linkse publiek aan wil spreken om voor hem te stemmen, omdat hij weet dat hij daar de grootste kans maakt om stemmen te ontvangen... Soort van strategie...
tamary schreef:Janine1990 schreef:Bij Wilders heb ik het idee dat hij met veel grootspraak, bombarie en nonsens het linkse publiek aan wil spreken om voor hem te stemmen, omdat hij weet dat hij daar de grootste kans maakt om stemmen te ontvangen... Soort van strategie...
Elke politicus zal dingen zeggen die stemmen opleveren, immers zonder stemmen is hij zijn baan en inkomen kwijt.
Er is een veel grotere groep dan trump/wilders/le pen stemmers het actief niet eens met de huidige politieke koers, echter 1 deel onttrekt zich zoveel mogelijk aan die beslissingen door de manier waarop zij hun leven inrichten en zoeken dus bv naar kleine, lokale oplossingen waar ze wel gelukkig van worden. Het andere deel kan dit niet (kennis, ruimte, ondersteuning, enz. tekort) en stemt dus op iemand die roept het moet anders. En ja het moet ook anders, maar omdat dat nog enger is dan zo doorhobbelen en het de politici hoogst waarschijnlijk hun baan kost, wordt er zeer denigrerend over gedaan ipv eens serieus gaan kijken naar de werkelijke oorzaken van dit geluid en het accepteren dat deze mensen wel eens gelijk kunnen hebben en dat onze huidige koers wel eens fout kan zijn op de lange termijn. One size fits all is een utopie.
tamary schreef:Elke politicus zal dingen zeggen die stemmen opleveren, immers zonder stemmen is hij zijn baan en inkomen kwijt.
Citaat:En ja het moet ook anders, maar omdat dat nog enger is dan zo doorhobbelen en het de politici hoogst waarschijnlijk hun baan kost, wordt er zeer denigrerend over gedaan
rapido schreef:Ja Rutte heeft zich nogal aan zijn beloftes gehouden
rapido schreef:Ja Rutte heeft zich nogal aan zijn beloftes gehouden
Citaat:Die uitspraken waren volgens mij wel heel erg links, of althans bedoelt om links georiënteerde mensen te winnen...
Electra63 schreef:Het programma van de PVV kan vrij links zijn, maar hij stemt in de Kamer rechts.... Zeker wat zorg, milieu en huusvesting
Maar zoals bij Lubach goed te zien: GW banketstaaf maar wat, gaat niet in discussies en geeft geen antwoorden of oplossingen. Maar daar nemen mensen tegenwoordig genoegen mee. Als men maar hun onvrede kan uiten.
Mixje90 schreef:Ze hebben idd wel veel weg van elkaar Trump/Wilders, dat vind ik ook.
Trump z'n land lijdt aan kanker* hij maakt zich druk om een puistje** en mensen vinden het geweldig hoe hij dat puistje uit zal drukken en hoe hij Amerika daar weer groot mee gaat maken.
*https://www.fbi.gov/news/stories/latest-crime-statistics-released
**[ [url=m/1l8x60.jpg]Afbeelding[/url] ]