Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:46

Ja idd :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:50

zie net op Het nieuws dat vluchtelingen uit iritrea zich weigeren te laten registreren. Geen vingerafdruk willen laten afnemen.....

Ik zeg hup terug dan.
Komt ook een hoop ellende vandaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:59

Mist schreef:
lijkt erop dat ze een oude techniek gebruikten, zelfde als tijdens de "arabische lente" nog een graadje erger maar als hier niet adequaat op gereageerd wordt ....

https://ejbron.wordpress.com/2013/07/03 ... hrirplein/
[b]Conservatieve geestelijken: de vrouwen zijn zelf schuld

De daders, die in bendes georganiseerd zijn, gaan steeds volgens hetzelfde patroon te werk. Ze omsingelen hun slachtoffer, scheiden het af van zijn mannelijke begeleiders, scheuren de vrouw de kleren van het lijf en vallen dan over haar heen. Ooggetuigen, die tussenbeide wilden komen, werden in elkaar geslagen of woest uitgescholden.

Als ik zoiets lees kan ik maar 1 ding concluderen.
Het zijn gewoon beesten. een roedel weerwolven die los in de stad rondlopen en bijna instinctief te werk gaan als beesten.
mensen die zoiets doen, hoe kun je die nog als mens zien.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:05

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:11

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:11

Loretta schreef:
Mist schreef:
lijkt erop dat ze een oude techniek gebruikten, zelfde als tijdens de "arabische lente" nog een graadje erger maar als hier niet adequaat op gereageerd wordt ....

https://ejbron.wordpress.com/2013/07/03 ... hrirplein/
[b]Conservatieve geestelijken: de vrouwen zijn zelf schuld

De daders, die in bendes georganiseerd zijn, gaan steeds volgens hetzelfde patroon te werk. Ze omsingelen hun slachtoffer, scheiden het af van zijn mannelijke begeleiders, scheuren de vrouw de kleren van het lijf en vallen dan over haar heen. Ooggetuigen, die tussenbeide wilden komen, werden in elkaar geslagen of woest uitgescholden.

Als ik zoiets lees kan ik maar 1 ding concluderen.
Het zijn gewoon beesten. een roedel weerwolven die los in de stad rondlopen en bijna instinctief te werk gaan als beesten.
mensen die zoiets doen, hoe kun je die nog als mens zien.

Mijn roedel honden zou zoiets echt nooit doen hoor!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:51

Anoniem

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:53

Niet extreem rechts hoor, de Volkskrant heeft dit vandaag ook bericht en aangezien dat juist een zeer linkse krant is...

Natuurlijk ben ik tegen verkrachtingen, maar wel ongeacht wie het doet. Waar lees je in de krant over de 24 aangiftes van verkrachting per week in Nederland? Nergens. Behalve als het over vluchtelingen gaat. En dat is het énige wat mij stoort. Dat er met twee maten wordt gemeten.

Overigens stond ik net bij de informatieavond van het azc dat 200 meter van mijn huis open gaat. 400 vluchtelingen, voornamelijk jonge mannen. Ik vind het wel gezellig. Heb me gelijk opgegeven om een keer een groepje over de vloer te hebben om een hapje te komen eten en een kopje thee te komen drinken. Uitgaan van het goede tot het slechte bewezen is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:01

Emmaa_ schreef:
Overigens stond ik net bij de informatieavond van het azc dat 200 meter van mijn huis open gaat. 400 vluchtelingen, voornamelijk jonge mannen. Ik vind het wel gezellig. Heb me gelijk opgegeven om een keer een groepje over de vloer te hebben om een hapje te komen eten en een kopje thee te komen drinken. Uitgaan van het goede tot het slechte bewezen is.

Ik hoop dat je de goede vluchtelingen in huis haalt en niet de verkeerden.
want je hebt totaal geen idee wie je in huis haalt.
Het kan heel leuk en gezellig zijn. Maar voor hetzelfde geval haal je een groep monsters in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:04

Loretta schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik hoop dat je de goede vluchtelingen in huis haalt en niet de verkeerden.
want je hebt totaal geen idee wie je in huis haalt.
Het kan heel leuk en gezellig zijn. Maar voor hetzelfde geval haal je een groep monsters in huis.

Jep. En voor hetzelfde geld haal ik super lieve mensen in huis die hartstikke dankbaar zijn dat er iemand is die ze een kop thee aanbiedt :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:12

Dat zou inderdaad heel best kunnen het kunnen hele leuke lieve mensen zijn. Maar het zijn wel wild vreemden en ik vraag me dan ook af of je wel voorzorgsmaatregelen neemt voor het geval ze hele andere intenties hebben dan thee drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:21

Loretta schreef:
Dat zou inderdaad heel best kunnen het kunnen hele leuke lieve mensen zijn. Maar het zijn wel wild vreemden en ik vraag me dan ook af of je wel voorzorgsmaatregelen neemt voor het geval ze hele andere intenties hebben dan thee drinken.

Ik woon met 3 huisgenoten, dus daar maak ik me absoluut 0.0 zorgen over.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:23

Emmaa_ schreef:
Niet extreem rechts hoor, de Volkskrant heeft dit vandaag ook bericht en aangezien dat juist een zeer linkse krant is...

Natuurlijk ben ik tegen verkrachtingen, maar wel ongeacht wie het doet. Waar lees je in de krant over de 24 aangiftes van verkrachting per week in Nederland? Nergens. Behalve als het over vluchtelingen gaat. En dat is het énige wat mij stoort. Dat er met twee maten wordt gemeten.

hoeveel slechte bewijzen heb je nodig?Om je te realiseren dat het niet allemaal vriendelijk jongens zijn?
Er was in Nederland een vluchteling gezien die tegen Assad vechte.

Ik mag toch hopen dat je ze niet alle 400 tegelijk uitnodigt.....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:30

Ik vraag me af wie jij wat wil bewijzen, een ander of toch jezelf???
Er zijn idd bewijzen genoeg dat er een hoop tuig tussen zit. Als je die krijgt,
dan het geen prettige manier waarop dat duidelijk wordt.

Zijn je huisgenoten ook zo goed gelovig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:32

sneeuwpop schreef:

Ja hoor, mijn huisgenoten zijn net zoals ik hele normale studenten die het eigenlijk prima gezellig vinden dat er een azc komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:35

sneeuwpop schreef:

ik denk dat we het wel in de krant zullen lezen :+

Emmaa_...ik kijk even in je profiel....als je nou een lelijke ouwe heks was geweest(net als ik)dan zou ik mij geen zorgen maken.Maar je bent een mooie blonde meid.Succes met je theekransje :7
Laatst bijgewerkt door geerke op 11-01-16 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:37

Laat je dan ook maar niet na 1 of 2 keer overtuigen dat ze wel te vertrouwen zijn en daardoor onvoorzichtiger worden. Het risico op de verkeerde vluchtelingen is gewoon zeer groot.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:39

Emmaa_....nodig maar gezellig gezinnen uit,met vrouwen en kinderen,dat zijn namelijk ook vluchtelingen en echt niet minder dan jonge mannen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:39

Het was ook ergens in het nieuws - kan het nu niet opzoeken want op mijn werk - dat mensen die al enige tijd in de buurt van een azc wonen, in het algemeen veel positiever zijn dan mensen die er geen in de buurt hebben...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:40

Blue_Eyes schreef:
Het was ook ergens in het nieuws - kan het nu niet opzoeken want op mijn werk - dat mensen die al enige tijd in de buurt van een azc wonen, in het algemeen veel positiever zijn dan mensen die er geen in de buurt hebben...

Bij deze poster gaat er een komen,het is er nog niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:45

geerke schreef:
Emmaa_....nodig maar gezellig gezinnen uit,met vrouwen en kinderen,dat zijn namelijk ook vluchtelingen en echt niet minder dan jonge mannen

Dat zou inderdaad een stuk verstandiger en veiliger zijn.
Tussen die jonge mannen zitten gewoon Behoorlijk wat rotte appels. Als je die treft weet je gewoon niet wat er allemaal kan gebeuren. Misschien verkennen ze jou huis wel om over enkele weken als jullie weg zijn in te breken.

Hoe dacht jij dat de meeste van deze mannen aan het geld voor de overtocht zijn gekomen. Lang niet allemaal op een eerlijke manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:54

Ik heb toch nergens gezegd dat ik een club jonge mannen uitnodig om bij mij in bed te komen slapen? :+ Ik wil best 1 of 2 vluchtelingen, of een gezin, ontvangen voor een kop thee, dikke prima. Maak ik boerenkool voor ze ofzo. Ik ken persoonlijk meer verhalen van mensen die dit als positief ervaren hebben, dan mensen die het als negatief ervaren hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:57

je gaat ze toch niet vergiftigen met nederlandse kost?Vraag maar of zij willen koken,eet jij ook nog eens lekker! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:59

geerke schreef:
je gaat ze toch niet vergiftigen met nederlandse kost?Vraag maar of zij willen koken,eet jij ook nog eens lekker! ;)

Als ze dat gezellig vinden lijkt dat me inderdaad een leuke uitwisseling ja! ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:01

geerke schreef:

Ik zie het al voor me, moslimmannen met een keukenschort. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_