Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:24

Traiectum schreef:
Ik heb ook flink moeten slikken toen ik dat las.

Blijkt dat twee van de omgekomen mensen bij hetzelfde bedrijf werken als ik. Geen directe collega's, maar toch ... email van de hoogste baas, condoleance register op de interne webpagina ... het maakt het allemaal nog naarder.

Het voelt nog enorm onwerkelijk. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar het is net of het niet waar kan zijn. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, mensen die op zo'n gruwelijke en nutteloze manier om het leven komen, alsof het een film is in plaats van het journaal.

Precies dat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:31

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:36

Vanavond een documentaire op SBS over de ramp met MH17

edit: begint om 23.30
Laatst bijgewerkt door Suusie22 op 22-07-14 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:37

Bedankt voor de melding Suusie22. Ik denk dat ik dat wel wil zien.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:56

Ik zie hier en daar foto's staan van vrienden/kennissen op facebook die nu natuurlijk ook allemaal op vakantie gaan. Maar dan zetten ze bijvoorbeeld een foto vanuit het vliegtuigraampje neer met de tekst "jaaa we vliegen!" of een selfie met elkaar in vliegtuigstoelen. Vind ik toch nog steeds ongepast om daar nu zo blij over te doen ook al is het natuurlijk al weer wat dagen geleden. -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:58

Mwoah, ik denk dat die mensen er gewoon niet bij stil staan. Wie weet hoe lang ze hebben uitgekeken naar die vakantie en zijn ze blij dat ze nu ein-de-lijk op pad gaan. Dat zullen ze ook graag willen delen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:59

Even over het al dan niet bewusr meemaken van een pagina terug... Als er sectie verricht wordt op slachtoffers kunnen ze de doodsoorzaak wellicht vaststellen. Hopelijk stellen ze een zuurstofgebrek aan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:03

N0a schreef:
11u58 Fabriek
De trein is een fabriek die bij de militaire luchthaven in Charkov hoort binnengereden. Dat meldt Volkskrant-correspondent Jan Hunin. 'Nu moeten de bodybags ingepakt worden en kunnen dan vervoerd worden. Dat duurt nog wel een aantal uur', meldt Hunin. (Volkskrant)

Dus waarschijnlijk zijn de lichamen morgen terug in Nederland.

Op de nos liveblog staat dat de lichamen vannacht in deze fabriek blijven. Zolang alles nog in Oekraïne is blijf ik een onderbuikgevoel houden...

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:04

Jolien87 schreef:
Mwoah, ik denk dat die mensen er gewoon niet bij stil staan. Wie weet hoe lang ze hebben uitgekeken naar die vakantie en zijn ze blij dat ze nu ein-de-lijk op pad gaan. Dat zullen ze ook graag willen delen.

Dit inderdaad en hoe hard het ook is - het leven gaat door...
Neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds heel erg is wat er gebeurd is, maar ik vind het niet raar dat mensen dit soort foto's maken en vervolgens delen.
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 22-07-14 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:04

Jolien87 schreef:

Ja tuurlijk, ik snap ook heel goed dat zij zich helemaal blij voelen. (Ik zou er persoonlijk toch met een somber gevoel instappen na zo'n groot ongeluk, maar dat terzijde) omdat iedereen nu nog zo ontzet is door die ramp zou ik niet zulke foto's in combinatie met blijheid op social media posten. Aangezien iedereen wel iemand schijnt te kennen die in het vliegtuig zat of iemand kent met kennissen die in het vliegtuig zaten en social media zo breed verspreid is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:13

takkie_muis schreef:
Militair voorop , en dan karren met onschuldige vakantiegangers..

Nu weten we ook waarom die trein niet sneller ging dan 50 km per uur...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:15

Zoolgangster schreef:
takkie_muis schreef:
Militair voorop , en dan karren met onschuldige vakantiegangers..

Nu weten we ook waarom die trein niet sneller ging dan 50 km per uur...

Dat was omdat het spoor al een flinke tijd niet meer gebruikt was. Begroeiing en slecht onderhoud van het spoor zorgen et voor dat de trein niet zo hard kon.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:30

kan je het nieuws op powned.tv geleoven en vertrouwen? of moet je daar nie naar kijken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:31

Ok, handig om te weten. Tja, in NL wordt het spoorwegennet intensief gebruikt... en door het conflict zullen er rond Donjetsk ook weinig treinen rijden.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:35

LiannePuthzy schreef:
kan je het nieuws op powned.tv geleoven en vertrouwen? of moet je daar nie naar kijken

Dat is niet de meest betrouwbare nieuws bron. Dus zou niet alles geloven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:39

Pearlx schreef:
Jolien87 schreef:

Ja tuurlijk, ik snap ook heel goed dat zij zich helemaal blij voelen. (Ik zou er persoonlijk toch met een somber gevoel instappen na zo'n groot ongeluk, maar dat terzijde) omdat iedereen nu nog zo ontzet is door die ramp zou ik niet zulke foto's in combinatie met blijheid op social media posten. Aangezien iedereen wel iemand schijnt te kennen die in het vliegtuig zat of iemand kent met kennissen die in het vliegtuig zaten en social media zo breed verspreid is.

Ik snap je punt, maar...iedereen gaat hier op zijn of haar eigen manier mee om. Het toont naar mijn mening geen gebrek aan respect of iets dergelijks wanneer je, jouw eigen vakantiekiekjes graag wilt delen. Het overige vliegverkeer gaat ook door, de rest van Nederland gaat ook op vakantie. Er is natuurlijk een grens in hoeverre je er rekening mee kunt/zou moeten houden en het is natuurlijk de vraag waar die grens ligt. Ik denk niet dat iedereen het hier ooit over eens zou kunnen worden, het is een kwestie van persoonlijke principes.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:21

LiannePuthzy schreef:

op dit moment kan je maar beter alle nieuws volgen en daar een eigen conclusie uit trekken.
een hoop nieuws word verandert vind ik..
net zoals de beelden van de man met het aapje en het kruisje slaan.
de spullen waarvan ze nu gewoon zeggen dat het nu gewoon voor het oprapen ligt en dat dat niet word opgeruimd enz..

ik blijf het gewoon zo onwerkelijk vinden...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:27

http://www.telegraaf.nl/binnenland/mh17 ... ers__.html
Dus nu ligt er nog een deel op de rampplek? Echt niet te geloven dit...... ;( Als dat echt zo is, dan snap
ik niet dat ze die lui nog geloven, ze zullen overal dwars liggen, dus misschien ook wel gelogen over
het aantal, sta er niet raar van te kijken, verschrikkelijk gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:29

-:(- Pff ik kook , bah wat een vies 'spelletje'

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:31

Wat leven die nabestaanden in angst, niet te bevatten gewoon, en met de gedachte, dat hun familielid daar misschien nog wel ligt.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:32

Of je de telegraaf nou moet geloven.....
Zal wel erg zijn als het wel waar was. ;(
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 22-07-14 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:33

Van mij mogen de sancties wat dat betreft tig keer hoger worden nu. Ze bedonderen de hele boel! Overal dwars in liggen, maar dan ook letterlijk met alles.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:33

Het was al duidelijk dat niet alle lichamen geborgen zijn. Enerzijds omdat dit misschien niet mogelijk is (geen resten meer gevonden oftewel vergaan) of omdat lichamen nog niet gevonden zijn (het gaat immers om een groot gebied). Daarnaast is de Televaag ook niet de meest betrouwbare krant.
Laatst bijgewerkt door Blanket op 22-07-14 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:34

kimberley12 schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/mh17 ... ers__.html
Dus nu ligt er nog een deel op de rampplek? Echt niet te geloven dit...... ;( Als dat echt zo is, dan snap
ik niet dat ze die lui nog geloven, ze zullen overal dwars liggen, dus misschien ook wel gelogen over
het aantal, sta er niet raar van te kijken, verschrikkelijk gewoon.

Afschuwelijk! Denk je dat je alles hebt gehad, hebben ze weer een nieuw "kunstje" geflikt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:35

Wat raar zeg! Ze hebben ook niet echt reden om erom te liegen, want ze winnen er verder niks mee. Bovendien heb ik -voordat de trein vertrok- steeds van getallen rond de 200 gelezen die tot nu toe geborgen waren, pas in dat artikel lees ik over 282 lichamen. Wat ook raar is, want er zijn in totaal 293 lichamen omgekomen. Lijkt me dus raar dat er 'maar' 11 lichamen uit elkaar liggen. Want er kunnen wel lichaamsdelen worden geborgen, maar ze weten nooit of dat dus verschillende mensen zijn geweest, of dat de delen van een mens zijn. Er kan imo dus ook niet precies worden gezegd hoeveel lichamen er geborgen zijn. Zoals ik het heb gelezen zijn er 200 vrij complete lichamen geborgen, de rest moet nog komen, vooral omdat het bemoeilijkt wordt vanwege losse lichaamsdelen.

Denk dus ook niet dat dat bericht erg betrouwbaar is van de Telegraaf.