slokkie schreef:Winged schreef:Hmm Slokkie, het 'kan niet'. Ik denk wel dat de massa van Haren voorkomen kan worden, dat niet werkelijk elk nieuwsgierig aagje naar zo'n plek trekt. Als de massa immers kleiner is, wordt ingrijpen gemakkelijker.
Hoe had je dat willen doen?
100 km rondom wegversperringen op zetten en mensen vragen waar ze naar toe gaan?
Met 20 km een tweede barrière?
Eventueel controleren met paspoort of ze er werkelijk mochten wezen?
Perrons op stations blokkeren richting het noorden en alle stoptreinen door laten rijden naar Groningen of Assen?
Behalve dat het mij een umheimlich gevoel geeft, zou het de gemeenschap een veelvoud meer gekost hebben dan de schade, politie en hulpverlening bij elkaar.
En wie schreeuwt dan om het hardst dat onze belastinggelden verkwanseld worden.
Dezelfde die niet de mogelijkheid kregen om te rellen.
edit: toevoeging
Ik zei 'in de toekomst'. Ik denk daarnaast namelijk niet dat mensen nog een keer in zo'n grote massa naar zo'n feest gaan. Ik mag toch hopen dat een aantal hun les geleerd hebben.
Daarnaast: De weg ís verspert geweest, alleen dan te laat. Afslag Haren was namelijk afgesloten. Daarnaast, in Assen heb je het jaarlijkse plan (EN OUDERE!) vanwege TTdrukte om die mensen te leiden. En vroeger was het niet zo'n evenement zoals het nu is. Had dan inderdaad de mensen naar Groningen of Assen gestuurd en dat plan erbij gepakt. Hoewel Assen vrijwel niks meer is op een zaterdag qua uitgaan, was daar meer te doen geweest dan in Haren.
En ja, dan had het maar meer gekost, dit is beter te betalen dan de psychischeschade die de bewoners is aangedaan.