Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Zal misschien aan mij liggen maar ik voel helemaal geen onbegrip naar gewone burgers in het buitenland die liever in het buitenland blijven omdat de kans zeer realistisch is dat ze sterven wanneer ze terug zouden gaan naar Oekraïne.
Loretta schreef:elnienjo schreef:Dit zijn geen asielzoekers maar arbeidsmigranten die misbruik proberen te maken van een regeling voor oorlogsvluchtelingen.
In de Oekraine is oorlog. Dus als ze daar weg komen zijn het toch gewoon oorlogsvluchtelingen.
MyWishMax schreef:God, zal ik dan maar zeggen dat je met alle buitenlanders moeite lijkt te hebben? Dus dit alleen maar gebruikt wordt als bevestiging. Zoals je kon lezen zei ik asielzoekers enzovoorts, dus niet alleen asielzoekers. Maar jij gebruikt zo'n bericht wel meteen als excuus voor het onbegrip?
Ik ga er absoluut niet anders over vluchtelingen door denken, niemand in mijn omgeving. Dus ik zie ook niet zo in waarom anderen dat zouden gaan doen. Dit staat er los van. Tenzij mensen al vooroordelen hebben of moeite ermee en dan bevestiging zien in zulke nieuwsberichten, terwijl het duidelijk niet over vluchtelingen gaat, dus je hen dat ook niet kan aanrekenen.
_San87_ schreef:Loretta schreef:In de Oekraine is oorlog. Dus als ze daar weg komen zijn het toch gewoon oorlogsvluchtelingen.
Niet wanneer ze maanden voor de oorlog begon al hier aan het werk zijn, toch?
8nnemiek schreef:_San87_ schreef:
Niet wanneer ze maanden voor de oorlog begon al hier aan het werk zijn, toch?
Dat is wel een lastige inderdaad.. Ze zijn niet hier naartoe gekomen als oorlogsvluchteling.. Maar wat als ze voor een half jaar hierheen kwamen om te werken, en eigenlijk in het voorjaar naar huis zouden zijn gegaan, maar niet terug kunnen vanwege de oorlog..
Als je het heel letterlijk leest dan ben je niet op de vlucht.. maar zodra je niet veilig terug kan naar je land van herkomst dan ben je toch eigenlijk ook een vluchteling lijkt me?
Hoe werkt het als een echte vluchteling wil gaan werken? Zijn ze dan ook hun leefgeld kwijt?
MyWishMax schreef:Ik vind het ook niet logisch, maar zal voor mij absoluut niet ervoor zorgen dat ik anders naar vluchtelingen ga kijken.
Vind het bijzonder dat er hier blijkbaar niet zo goed over nagedacht is, terwijl bij andere dingen er 1000000 regeltjes zijn
8nnemiek schreef:MyWishMax schreef:Vind het bijzonder dat er hier blijkbaar niet zo goed over nagedacht is, terwijl bij andere dingen er 1000000 regeltjes zijn
Dat verbaast mij ook inderdaad
MyWishMax schreef:Systeem idd.
En idd verootjoo. Ik neem het die mensen ook niet kwalijk, want ik zoek idd ook dingen uit waar ik gebruik van kan maken. Doe alleen niet aan die gaten, want dat vind ik niet kunnen/voelt niet oké. Ken ze trouwens ook niet hoor haha
elnienjo schreef:Je zou ook enkel voor jezelf kunnen spreken.Als het om mannen gaat, die zouden nu sowieso dienstplicht hebben in Oekraine, maar ze zitten veilig in Nederland en hebben werk. Zo geven ze wel een slechte indruk af waar de échte vluchteling straks tegenaan loopt, want we zullen steeds minder begrip krijgen.