Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:05

pmarena schreef:
Saga schreef:
Weet je wat ik echt heel bijzonder vind?
Dat je anderen beschuldigt van er allerlei dingen bij te halen waarvan je dacht dat ze niet toegegeven waren.
Dat dan blijkt dat dit wel gewoon toegegeven is door Borsato zelf.
En dat je dan zelf met zo'n post komt.

Dat maak jij er weer van.
Ik heb nooit dat kopen van dat ondergoed an sich in twijfel getrokken.
Alleen ik ga er niet in mee dat dat per-sé iets zou zijn dat alleen hele vieze mannetjes doen.
Jij wilde dat we het hielden bij wat hij toegegeven heeft en dan begin je zelf met het verzinnen van allerlei scenario's die hem een minder erge viespeuk zouden maken dan puur op de feiten gebaseerd.
Make it make sense.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:15

Elisa2 schreef:
Maar wie heeft er ooit vaders gehad die uberhaupt ondergoed met hun dochters gingen kopen? Ik denk dat dat er sowieso zeer weinig zijn en dat zegt denk ik ook al een heleboel.

Mijn vader ging nooit ondergoed met zijn dochters kopen. Maar veel erger zou ik het gevonden hebben als mijn vader ondergoed zou zijn gaan kopen met dochters of vrouwen van anderen!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 17:20

Babootje schreef:
Kaja schreef:
Ik wil niets goed praten, maar de nuance is dan erg belangrijk en wellicht doorslaggevend, in de zin van is hier sprake van misbruik of een goedbedoeld advies, aanraking, hulp of cadeautje?

Valt bij jou een advies van een man van 50 naar een meisje van 15 om zichzelf te bevredigen onder "goedbedoeld advies"? Ik kan de nuance hier niet zo in zien.

Nee, voor mij persoonlijk niet, maar geloof me ze zijn er. Het gebeurd. Ook al kun je je er niets bij voorstellen, het wordt gezegd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:21

Babootje schreef:
Kaja schreef:
Ik wil niets goed praten, maar de nuance is dan erg belangrijk en wellicht doorslaggevend, in de zin van is hier sprake van misbruik of een goedbedoeld advies, aanraking, hulp of cadeautje?

Valt bij jou een advies van een man van 50 naar een meisje van 15 om zichzelf te bevredigen onder "goedbedoeld advies"? Ik kan de nuance hier niet zo in zien.

Kaja schreef:
Nee, voor mij persoonlijk niet, maar geloof me ze zijn er. Het gebeurd. Ook al kun je je er niets bij voorstellen, het wordt gezegd.

Kom eens met verifieerbare voorbeelden waar geen achterliggende bedoeling bij zit?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 18:58

Maar moeder wist dat van de lingerie en dat appje toen Marco daar nog over de vloer kwam, of pas later door dat dagboek?

Van dat naakt inbed was ze igg wel zelf bij

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:02

DuoPenotti schreef:
Van dat naakt inbed was ze igg wel zelf bij

En ze heeft ook weersproken wat MB daarover heeft verteld.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:02

Voor zover ik weet, maar pin me er niet op vast, is er geen bewijs dat de moeder heeft gevraagd lingerie te kopen voor dochter, dat ze op de hoogte was van de appjes of dat ze wist dat haar dochter naakt op bed lag.
Voor zover ik weet zijn dat puur de uitspraken van MB en/of advocaat.
Al zou het voor mij geen verschil maken in wat ik van zijn gedrag vind.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:18

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:28

Dat is niet te lezen.

Ja zou wel verschil maken in de hele situatie.
Moeder heeft pas een punt gezet toen het rommelde in de werksfeer.
En dat kan natuurlijk prima als je van al die dingen geen weet hebt.

Maar stel dochter heeft dat setje en moeder vraagt hoe kom je daar aan. En geen idee wie daar de was doet, of het in de kast legt? Maar mij lijkt toch dat ze weet heeft wat voor kleding dochter heeft.
Maar als het dan is heb ik samen met MB gekocht...
Dan flikker je die gluiperd toch meteen buiten?

Ik blijf erbij.
Dochter is de dupe van 2 maffe ouderen.
En naar mijn idee beide geen haar beter

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:38

Maar zou dat voor jou dan de acties van MB veranderen? Verzachten?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:41

Nee, maar dan had het nooit zover kunnen komen.
Dan was het geen opstapeling geworden

En ik zie nog steeds niemand zeggen dat ze het oke vinden wat hij gedaan heeft.
Wel bedenken hoe hij zelf ook verder is gegaan in het zogenaamde vrije gezin... wat dan toch weer niet vrij is
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 09-12-25 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:42

DuoPenotti schreef:
Dat is niet te lezen.

Ja zou wel verschil maken in de hele situatie.
Moeder heeft pas een punt gezet toen het rommelde in de werksfeer.
En dat kan natuurlijk prima als je van al die dingen geen weet hebt.

Maar stel dochter heeft dat setje en moeder vraagt hoe kom je daar aan. En geen idee wie daar de was doet, of het in de kast legt? Maar mij lijkt toch dat ze weet heeft wat voor kleding dochter heeft.
Maar als het dan is heb ik samen met MB gekocht...
Dan flikker je die gluiperd toch meteen buiten?

Ik blijf erbij.
Dochter is de dupe van 2 maffe ouderen.
En naar mijn idee beide geen haar beter

Fout. De moeder heeft pas een punt gezet toen ze het dagboek van haar dochter vond bij een verhuizing.
Haar dochter had tot dan toe nooit iets verteld. Zij verklaarde later dat ze ook bang was dat haar moeder daardoor haar werk zou verliezen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:46

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 19:46

Het lastige aan deze discussie is dat niet bekend is of die verhalen over de moeder kloppen, dus daar valt eigenlijk niks over te zeggen behalve aannames en speculatie.
En voor mij persoonlijk maakt het niet uit of die moeder de meest 'vrije' vrouw van Nederland was of de meest preutse.
Haar acties staan namelijk los van de verantwoordelijkheid die MB had.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:54

Babootje schreef:
Kom eens met verifieerbare voorbeelden waar geen achterliggende bedoeling bij zit?

Wat wil je nu dat ik zeg?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:02

Bedankt Babootje.

Dus ze was wel op de hoogte dat ze een man naar boven stuurde waar haar dochter naakt was.

Dat van de lingerie staat niet benoemd en de SMS ook niet.

Kan net zo goed zijn dat ze dat ook niet vreemd vond. Want ze waren openlijk over sex.

Welke moeder zegt er nu. Ga even naar buiten want binnen heeft mijn dochter sex.

Ik blijf bij mijn standpunt. Moeder heeft haar rol niet vervult haar dochter te beschermen.
En Marco heeft zijn fatsoen niet gehouden.
Dochter dupe van 2 onverantwoorde oudere.

En daarmee verlaat ik het topic :)

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:29

Ik sluit die mogelijkheid overigens ook niet uit, dat de moeder heeft nagelaten haar dochter te beschermen.
Echter zegt dat niets over bij wie de volledige verantwoordelijkheid voor MB's gedrag lag.
Wat niet betekent dat hij, in dat geval, als enige fout gedrag heeft vertoond, maar wel dat zijn gedragingen niet minder erg zijn omdat iemand anders dan, eventueel, ook fout is geweest.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 23:01

Babootje schreef:

Hier kun je toch ook niks mee. Zelfde verhaal als dat van MB, er zou ergens een kern van waarheid in kunnen zitten, maar het is subjectief én naar eigen hand gezet.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 06:51

DuoPenotti schreef:
Dat van de lingerie staat niet benoemd

"Borsato bevestigt dat hij lingerie heeft gekocht voor het meisje. Volgens hem betaalde hij veel voor het gezin en had de moeder hem gevraagd om lingerie met haar te kopen. Bij thuiskomst toonde de dochter op verzoek van de moeder de lingerie."

Bron: https://nos.nl/artikel/2588222-borsato- ... et-gebeurd

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 07:00

Petpa schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat van de lingerie staat niet benoemd

"Borsato bevestigt dat hij lingerie heeft gekocht voor het meisje. Volgens hem betaalde hij veel voor het gezin en had de moeder hem gevraagd om lingerie met haar te kopen. Bij thuiskomst toonde de dochter op verzoek van de moeder de lingerie."

Bron: https://nos.nl/artikel/2588222-borsato- ... et-gebeurd

DP bedoelde in de "wederhoor" van moeder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 07:57

Kaja schreef:
Babootje schreef:

Hier kun je toch ook niks mee. Zelfde verhaal als dat van MB, er zou ergens een kern van waarheid in kunnen zitten, maar het is subjectief én naar eigen hand gezet.

Het is de andere kant van het verhaal. En van de verdediging valt te verwachten dat ze de schuld bij "de ander" zouden liggen.
Op een aantal punten verschilt deze lezing toch aardig van de lezing van MB.
Volgens moeder waarschuwde ze MB bij het naar boven gaan dat haar dochter naakt in bed lag. Met de bedoeling dat hij haar even zou vragen iets aan te trekken voor hij naar binnen ging.
Kan best zijn dat ze gewoon was altijd naakt te slapen; zoveel mensen slapen naakt.

In de lezing van MB leek het een soort aanmoediging, compleet met knipoog. Dat is wel wat anders natuurlijk. (En ik moet je eerlijk zeggen dat ik me dit vooral niet kan voorstellen).

Ik ben het ermee eens dat de moeder beter op had moeten letten, maar zij en MB kenden elkaar al jaren. Het is waarschijnlijk niet bij haar opgekomen dat hij haar dochter zou bepotelen.

anjali

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 08:18

MB had een machtspositie omdat hij beroemd was en het gezin financieel steunde. Daar heeft hij misbruik van gemaakt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 08:19

Dat is idd anders.

Bij Marco zijn verklaring is het of de moeder hem vroeg haar naakte dochter te gaan troosten.

Dat is heel iets anders als heey voor je naar boven gaat moet je weten dat je eerst even klopt en vraagt of ze wat aan wil trekken.

Het tweede verhaal klinkt een stuk geloofwaardiger.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 08:33

Waarom is het 2e verhaal geloofwaardiger?
Als ze daar naakt behangen met elkaar en borsten voor het raam laten zien en er openlijk over sex wordt gepraat?

Ik vind het sowieso raar dat MB moet komen om haar te troosten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:05

Dat is dus Marco zijn verhaal.

Misschien was Marco daar. Hij kwam daar wel vaker. En is daar besloten dat hij naar boven ging. Maar is hem verteld van ze ligt naakt dus vraag eerst of ze wat aan wil trekken.

Ik vind dat een geloofwaardiger verhaal dan dat de moeder Marco belt die dan ook op steile sprong komt om die naakte dochter te gaan troosten. Dat is gewoon een raar verhaal.