Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:25

irmaz schreef:
996981 schreef:

30% van de gehele populatie is veel. Hoe je het ook wendt of keert. Zeggen dat die cijfers enkel benoemt worden om mensen bang te maken is dikke kul. Bij andere zaken worden zulke uitspraken weggezet als wappie gedrag ;)

30% is geen 3 kwart (=75%). En het is ook niet de meerderheid.
Het getal 30% wordt niet genoemd om mensen bang te maken, dat was het getal 73% :)*

73% is man ja. En een deel daarvan is jongere (hoeveel exact is niet duidelijk gezien het COA andere leeftijdsindeling gebruikt). Ik weet niet wie driekwart genoemd heeft als zijnde jonge mannen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:37

irmaz schreef:
Karl66 schreef:
Wat heeft dit met feiten en meningen te maken? Het gaat erom dat je niet op mijn mening reageert, maar iets wat je er zelf van gemaakt hebt. En dat is gewoon een hele storende manier van discussiëren.

Karl spaar je energie. Begrijpend lezen is tegewoordig een vak waar punten voor wordt gegeven. De jongere generatie denkt dat je het niet meer hoeft te doen zodra je van school bent :roll:

Oh dat was ik al van plan, zonde van mijn tijd en het frustreert alleen maar.

Het is trouwens ook geen 30%, die 30% zijn de mannen en vrouwen samen in die leeftijdscategorie. Nou zijn de mannen wel oververtegenwoordigd in die categorie, maar dat wil niet zeggen dat die categorie voor 100% uit mannen bestaat. Gebaseerd op de cijfers mag je uitgaan van ca. 25%.

En vergeet ook niet, niet alle Nederlandse jonge alleenstaande mannen zijn moordende en verkrachtende maniakken die voor niemand respect hebben, dat is uiteindelijk maar een klein percentage. En dat geldt net zo goed voor jonge alleenstaande mannelijke asielzoekers, het grootste percentage van die groep gedraagt zich gewoon.

Waarom is het belangrijk om er iets van te zeggen? Omdat er een vals beeld word geschapen en als je dat beeld maar vaak genoeg herhaalt, dan wordt het vanzelf werkelijkheid voor veel mensen. En dan krijg je dus van die walgelijke situaties als die van Marianne Vaatstra, waarvan een groep mensen, met als bekendste Wim Dankbaar, er van overtuigd zijn dat ze wel vermoord moet zijn door een alleenstaande jonge mannelijke asielzoeker, want die doen zulke walgelijke dingen. Een blanke Nederlandse man doet dat niet en dus kan Jasper S. niet de dader zijn. En dat is dus wat je precies met het wijzen naar één groep creëert.

tamary

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:00

Als de verhouding man - vrouw in een samenleving fors scheef loopt, heeft dat gevolgen voor de veiligheid. In Nederland is de verhouding man - vrouw vrijwel normaal qua geboortes, abortus wegens geslacht komt hier eigenlijk niet voor. In samenlevingen waar dat wel zo is (China, delen van India bv) zijn er problemen voor de vrouwen die er wel zijn in diezelfde leeftijdsgroep. En hier ook loop je die risico's met ook nog eens jonge mannen met een lading hormonen, andere cultuur (vrouwen op straat ?! dat kennen we niet) en in de wij willen trouwen levensfase. Geeft nog wel eens ellende vanuit frustratie en agressie, zeker als je er nog eens een trauma en niet geleerd omgaan met boven op gooit.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:05

tamary schreef:
Als de verhouding man - vrouw in een samenleving fors scheef loopt, heeft dat gevolgen voor de veiligheid. In Nederland is de verhouding man - vrouw vrijwel normaal qua geboortes, abortus wegens geslacht komt hier eigenlijk niet voor. In samenlevingen waar dat wel zo is (China, delen van India bv) zijn er problemen voor de vrouwen die er wel zijn in diezelfde leeftijdsgroep. En hier ook loop je die risico's met ook nog eens jonge mannen met een lading hormonen, andere cultuur (vrouwen op straat ?! dat kennen we niet) en in de wij willen trouwen levensfase. Geeft nog wel eens ellende vanuit frustratie en agressie, zeker als je er nog eens een trauma en niet geleerd omgaan met boven op gooit.

En wat wil je daar mee zeggen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:13

Dat ook 30% jonge mannen een probleem kan gaan vormen bv bij geen aansluiting of stomweg geen vrouwen vrij of geinteresseerd in die leeftijdsgroep in de omgeving.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:16

Nou ze hebben niet de goede man/vrouw verhouding en dat is gevaarlijk. Ze hebben hormonen, dat is gevaarlijk, ze komen uit een andere cultuur, dus gevaarlijk, ze zijn niet gewend aan vrouwen op straat, dus ja, gevaarlijk, ook nog in de wij willen trouwen levensfase, je raadt het al, gevaarlijk. Doe er nog wat ellende vanuit frustratie en agressie bij en je snapt het, gevaarlijk. Om af te sluiten dat er trauma's zijn waar ze nooit mee hebben leren omgaan en dat zal dus ook wel gevaarlijk zijn.

Samengevat een ongelofelijk racistische generalisatie met maar één geur, die van angst aanjagen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:16

Nee Karl, niet alle mannen zijn gevaarlijk. Ook niet alle asielzoekers van het geslacht man zijn gevaarlijk. Zelfs niet alle jonge asielzoekers van het mannelijke geslacht zijn gevaarlijk.

Wel is die groep vaker dan de gemiddelde Nederlander verdachte van een misdrijf (en dat staat los van wat er op de centra zelf afspeelt).

“ 3,9% van de mannen op een COA-locatie was in
2022 verdachte van een misdrijf, tegenover 0,3% van de vrouwen. In de algemene Nederlandse bevolking was in 2021 83% van de unieke verdachten een man (Meijer
et al, 2022). Ook in deze groep zijn mannelijke verdachten dus oververtegenwoordigd, maar onder COA- en CNO-bewoners is de oververtegenwoordiging van mannen nog groter.
Ook voor wat betreft leeftijd zien we onder verdachten van misdrijven een duidelijk patroon. Meer dan de helft (59%) van de COA- en CNO-bewoners die verdacht werden van een misdrijf in 2022, is tussen de 18 en 29 jaar oud, een kwart is tussen de 30 en 39 jaar oud en 8% is minderjarig (zowel amv als niet-amv) (zie figuur 4.3). In de algemene Nederlandse bevolking was in 2021 het aandeel unieke minderjarige ver- dachten 11% (Meijer et al, 2022). Kijken we naar het aandeel COA- en CNO-bewoners binnen een leeftijdsgroep, dan zien we dat 5% van de jongvolwassen (18-29 jaar) bewoners van COA- en CNO-locaties verdachte was van een misdrijf in 2022, terwijl dit voor rond de 1% van de jongste (18-) en oudste (40+) bewoners gold.”

“In totaal registreerde de politie in 2022 2.300 unieke verdachten van misdrijven binnen de doelgroep. De samenstelling van de groep van verdachten is vergelijkbaar met de hierboven beschreven betrokkenen bij incidenten. Opnieuw zijn de meeste verdachten van misdrijven azc-bewoners, terwijl ook bewoners van amv-locaties en de htl-locatie relatief vaak voorkomen onder de verdachten. Ook verdachten van mis- drijven zijn overwegend man (97%) en jongvolwassen: 59% van de verdachte COA- en CNO-bewoners is tussen de 18 en 29 jaar oud.”

https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 54938c/pdf

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:18

tamary schreef:
Dat ook 30% jonge mannen een probleem kan gaan vormen bv bij geen aansluiting of stomweg geen vrouwen vrij of geinteresseerd in die leeftijdsgroep in de omgeving.

Grappig, ik zag gisteren in he programma "het echte leven in de dierentuin" dat zij een afdeling hadden met alleen maar mannetjes apen, waaronder 7 zilverrug gorilla's.
Blijkbaar hebben dieren geen enkel probleem om zich normaal te gedragen zonder vrouwen.

https://tvblik.nl/het-echte-leven-in-de ... ruari-2024

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:22

Er is nogal een verschil tussen een groep mannen zonder vrouwen om indruk op te maken en een groep mannen die er tussen loopt maar niks mag.
Zien we bij bv hengstenhouders ook. Enkel hengsten en het is een theekransje van ruinen waar toevallig echt wel wat onder hangt. Zet er een merrie tussen en het is een heel ander verhaal. Zijn er die er over klagen ivm ook geen interesse van deze hengsten om op de bok te springen.
Nogal een verschil met een gewone open samenleving waar beide in dezelfde ruimte lopen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:22

996981 schreef:
Nee Karl, niet alle mannen zijn gevaarlijk. Ook niet alle asielzoekers van het geslacht man zijn gevaarlijk. Zelfs niet alle jonge asielzoekers van het mannelijke geslacht zijn gevaarlijk.

Wel is die groep vaker dan de gemiddelde Nederlander verdachte van een misdrijf (en dat staat los van wat er op de centra zelf afspeelt).

“ 3,9% van de mannen op een COA-locatie was in
2022 verdachte van een misdrijf, tegenover 0,3% van de vrouwen. In de algemene Nederlandse bevolking was in 2021 83% van de unieke verdachten een man (Meijer
et al, 2022). Ook in deze groep zijn mannelijke verdachten dus oververtegenwoordigd, maar onder COA- en CNO-bewoners is de oververtegenwoordiging van mannen nog groter.
Ook voor wat betreft leeftijd zien we onder verdachten van misdrijven een duidelijk patroon. Meer dan de helft (59%) van de COA- en CNO-bewoners die verdacht werden van een misdrijf in 2022, is tussen de 18 en 29 jaar oud, een kwart is tussen de 30 en 39 jaar oud en 8% is minderjarig (zowel amv als niet-amv) (zie figuur 4.3). In de algemene Nederlandse bevolking was in 2021 het aandeel unieke minderjarige ver- dachten 11% (Meijer et al, 2022). Kijken we naar het aandeel COA- en CNO-bewoners binnen een leeftijdsgroep, dan zien we dat 5% van de jongvolwassen (18-29 jaar) bewoners van COA- en CNO-locaties verdachte was van een misdrijf in 2022, terwijl dit voor rond de 1% van de jongste (18-) en oudste (40+) bewoners gold.”

“In totaal registreerde de politie in 2022 2.300 unieke verdachten van misdrijven binnen de doelgroep. De samenstelling van de groep van verdachten is vergelijkbaar met de hierboven beschreven betrokkenen bij incidenten. Opnieuw zijn de meeste verdachten van misdrijven azc-bewoners, terwijl ook bewoners van amv-locaties en de htl-locatie relatief vaak voorkomen onder de verdachten. Ook verdachten van mis- drijven zijn overwegend man (97%) en jongvolwassen: 59% van de verdachte COA- en CNO-bewoners is tussen de 18 en 29 jaar oud.”

https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 54938c/pdf

Sh.t, voebalfans zijn ook veelal man en jong volwassen en zorgen voor nogal wat rellen. Zouden dat ook asielzoekers zijn :oo

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:29

tamary schreef:
Er is nogal een verschil tussen een groep mannen zonder vrouwen om indruk op te maken en een groep mannen die er tussen loopt maar niks mag.
Zien we bij bv hengstenhouders ook. Enkel hengsten en het is een theekransje van ruinen waar toevallig echt wel wat onder hangt. Zet er een merrie tussen en het is een heel ander verhaal. Zijn er die er over klagen ivm ook geen interesse van deze hengsten om op de bok te springen.
Nogal een verschil met een gewone open samenleving waar beide in dezelfde ruimte lopen.

Ik heb als vrouw een studie gedaan tussen louter jong volwassen mannen en heb werkelijk nooit iets van dit soort angstaanjagende fenomenen gemerkt. Komt dit alleen voor bij asielzoekers, chinezen en dieren?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:40

Irmaz, Dat iets een probleem is, betekent niet dat er geen andere problemen bestaan. Het een sluit het ander niet uit. En zelfs met de rellende, Nederlandse voetbal hooligans meegerekend wordt de groep waarover we het hebben vaker dan gemiddeld verdacht van een misdrijf. Dus je bevestigt vooral m’n punt.

“De afgelopen tien jaar is er bij alle herkomstgroepen, ondanks de stijging in 2022, een aanzienlijke daling te zien in het aantal geregistreerde minderjarige verdachten van een misdrijf. Jongeren met een niet-westerse migratieachtergrond staan echter, vergeleken met jongeren met een Nederlandse achtergrond, nog steeds veel vaker geregistreerd als verdachte van een misdrijf. In 2022 gaat het om respectievelijk 25,6 per 1.000 jongeren met een niet-westerse migratieachtergrond en 11,4 per 1.000 minderjarigen met een Nederlandse achtergrond. Van de jongeren met een westerse migratieachtergrond zijn 14,2 per 1.000 geregistreerd als verdachten.”

https://www.nji.nl/cijfers/delinquentie

En nu trek ik me terug, voor ik uitgemaakt ga worden voor van alles wat ik niet ben :)

M’n punt is dat we in Nederland visie en beleid missen om te zorgen dat de mensen die het nodig hebben op de juiste manier worden opgevangen en verder geholpen in het leven. Een deel van de criminaliteit onder asielzoekers en tweede, derde generatie migranten zal samenhangen met het gebrek aan perspectief. Perspectief op de woningmarkt en de arbeidsmarkt. We zitten vast in een cirkel van self-fulfilling prophecy en niemand lijkt een antwoord te hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:48

irmaz schreef:
tamary schreef:

Ik heb als vrouw een studie gedaan tussen louter jong volwassen mannen en heb werkelijk nooit iets van dit soort angstaanjagende fenomenen gemerkt. Komt dit alleen voor bij asielzoekers, chinezen en dieren?

Hoe was de verhouding man vrouw in jouw studiestad ?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:56

tamary schreef:
irmaz schreef:

Hoe was de verhouding man vrouw in jouw studiestad ?

In welke groep? De hele bevolking? de jong-volwassenen?
De hele bevolking schat ik op zo'n 60/40 (man/vrouw); de jong volwassenen schat ik op 80/20 (man/vrouw)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:05

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:35

Elisa2 schreef:
https://www.wyniasweek.nl/hoge-criminal ... te-vangen/

Hier staan wel wat cijfertjes waar een mens niet vrolijk van wordt.. :o

Wynia kletst alles aan elkaar om maar wat centjes binnen te halen, en ophef verkoopt...
Het stuk is mij te lang om helemaal te lezen maar de eerste alinea heeft al wat alarmbellen dat er vanalles op een hoop wordt geveegd om een schijn van waarheid te wekken.

Blijkbaar moet hij zo'n 10 jaar terug in de tijd om zijn punt te maken, daarnaast moet hij ook nog eens naar het buitenland. Als alles werkelijk zo schandalig was dan had hij ook zijn verhaal kunnen doen met recente voorbeelden uit Nederland. Maar buitenland lang geleden is lekker makkelijk, dat is veel lastiger te controleren. Dus ik ben geneigd te zeggen dat het hele verhaal op z'n zachts uitgedrukt, een uit het verband gerukt incident is geweest of mogelijk totale onzin.

Het artikel deze week:
Citaat:
Op een MRI-scan zie je duidelijk verschil tussen vrouwen- en mannenhersenen. Maar dat mag niet waar zijn van de wokisten

Zou het? Op een MRI-scan tussen jou en mij kun je ook verschillen zien, ben jij dan de man of ik?

:D een quote uit het stuk:
Citaat:
Deze onderzoekers, van Stanford University, zijn er als eerste in geslaagd om op basis van een MRI-scan met meer dan 90 procent kans op succes te zeggen: dit is een man/vrouw. Dat is weer een mooi succes van AI-technologie, want een mens kan dat verschil niet zien
Kunnen ze het nu wel of niet zien :?

Sorry Elisa, het is niet mijn bedoeling om l*llig te doen. Ik waardeer het echt dat je een link geeft. Maar dit soort artikelen werken bij mij als een rode lap op een stier :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:05

Dat is te merken. :D

Als je googelt op verkrachtingszaken asielzoekers 2023/24 dan kom je wel veel tegen wat er in NL afgespeeld heeft en wat vaak niet volop het nieuws haalt.

Ik vindt het best zorgelijk in ieder geval en denk zeker dat het cultuurverschil hierbij een grote rol kan spelen.

Niet om gelijk te zeggen dat ze allemaal zo zijn, want dat geloof ik niet. Maar het is ook iets wat we niet moeten gaan ontkennen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:02

Elisa2 schreef:

Als je googelt op verkrachtingszaken asielzoekers 2023/24 dan kom je wel veel tegen wat er in NL afgespeeld heeft en wat vaak niet volop het nieuws haalt.

Ik vindt het best zorgelijk in ieder geval en denk zeker dat het cultuurverschil hierbij een grote rol kan spelen.

Niet om gelijk te zeggen dat ze allemaal zo zijn, want dat geloof ik niet. Maar het is ook iets wat we niet moeten gaan ontkennen.

Dat denk ik ook. Maar er zijn wel een aantal dingen lastig door dit te erkennen.
1. Stel dat meer mannen met een dergelijke achtergrond verkrachters zijn, wil dat niet zeggen dat alle mannen zo zijn.
2. Onbewust ga je vluchtelingen en vooral mannen anders behandelen. Dit vergroot de kloof tussen de groepen. Vaak (en vooral jongeren) gaan zich gedragen naar hoe je ze behandelt. Het is een neerwaartse spiraal op deze manier

Het is lastig. Want aan de ene kant, ja ze kijken soms anders naar vrouwen wat botst vaak met onze visie. Maar moeten vooral niet vergeten dat zij een andere visie hebben, het niet af doet aan het feit dat ze ook maar mensen zijn met dezelfde rechten. Ik denk dat het tweede vaak wel gebeurd. Culturen worden dan vaak gedecimeerd tot deze enkele kwestie die botst met onze gedachtes hierover, want dat legitimeert om ze als minder te zien. Die grens is dun. En ik denk dat iedereen vooral moet erkennen dat iedereen een racist is en soms dergelijke gedachtes heeft. Het is heel natuurlijk, ooit heeft dit ons in leven gehouden. Nu is het wat minder functioneel. Maar (h)erkennen is belangrijk bij jezelf. Ik denk dat dit ook best een interessante stelling is: “mensen met cultuur x kijken neer op vrouwen.” Het bijt aan alle kanten. En je zoekt ook de grens op bij jezelf, welke gedachtes zijn stereotyperend en welke niet?

Los van een leuke discussie, vraag ik me wel af hoe de getallen van verkrachtingszaken waar een statushouder betrokken was zich verhoudt tot een niet-statushouder. Seksueel geweld komt helaas zoveel voor..

Weet iemand hoe ze daar mee omgaan in een COA?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:24

In Nederland zijn jaarlijks ongeveer 100.000 slachtoffers van seksueel geweld, elk slachtoffer is er eentje teveel.
90 % door bekenden. Die wonen niet in een coa centrum. Dus alle asielzoekers weg , grenzen dicht dan blijven er nog 90.000 gevallen over. Misschien daar eens bij stilstaan ipv alleen maar asielzoekers te kijken ( alhoewel die wat mij betreft hun recht op asiel verspelen bij een misdrijf)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:45

Elisa2 schreef:

Dit is nu een typisch onderbuik gevoel waar mensen als Sieb Wynia zijn geld mee verdient.

Vroeger dachten we ook dat de hengsten bepaalden wanneer ze de merries gaan dekken, dit blijkt na goed onderzoek helemaal niet het geval te zijn, de merrie bepaalt.

Vergeet niet dat "wij" in de Westerse samenleving al eeuwenlang bang gemaakt worden voor alles wat er anders uitziet dan wijzelf, dat zit in onze cultuur. Kijk hoe we Russen vertrouwen omdat ze op ons lijken maar google gewoon ook even om te kijken wat zij uithalen in de bezette gebieden in Oekraïne. (ik hoop dat jouw Google algoritme tenminste nog een redelijk objectief resultaat aan wil leveren anders probeer het ook eens met Bing.com of Duckduckgo.com)

En houd ook rekening met het feit dat de zedenzaken die Nederlanders veroorzaken vrijwel nooit in de media komen en zedenzaken die een asielzoeker veroorzaakt breed uitgemeten wordt door diverse media, waardoor het lijkt alsof er relatief veel zedenzaken zijn mbt asielzoekers.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:48

Mee eens. Kijk naar de cijfers.
Wij hadden hier in het schaars bewoonde buitengebied een accomodatie oorspronkelijk voor recreatie. Daar werden jaren geleden Syriërs opgevangen.

Dus toen kwam ik in het bos regelmatig onbekenden tegen, vooral mannen want de vrouwen en kinderen bleven dicht bij de accommodatie.
Ik vond dat ook best vervelend.

Maar als ik opeens veel witte Nederlandse mannen was tegengekomen, had ik dat net zo goed niet prettig gevonden. (hier vroeger nogal eens weirdo's tegengekomen, mijn zus ontliep zelfs maar net een moordenaar).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:51

Raineri schreef:
Het is lastig. Want aan de ene kant, ja ze kijken soms anders naar vrouwen wat botst vaak met onze visie. Maar moeten vooral niet vergeten dat zij een andere visie hebben, het niet af doet aan het feit dat ze ook maar mensen zijn met dezelfde rechten. Ik denk dat het tweede vaak wel gebeurd. Culturen worden dan vaak gedecimeerd tot deze enkele kwestie die botst met onze gedachtes hierover, want dat legitimeert om ze als minder te zien. Die grens is dun. En ik denk dat iedereen vooral moet erkennen dat iedereen een racist is en soms dergelijke gedachtes heeft. Het is heel natuurlijk, ooit heeft dit ons in leven gehouden. Nu is het wat minder functioneel. Maar (h)erkennen is belangrijk bij jezelf. Ik denk dat dit ook best een interessante stelling is: “mensen met cultuur x kijken neer op vrouwen.” Het bijt aan alle kanten. En je zoekt ook de grens op bij jezelf, welke gedachtes zijn stereotyperend en welke niet?

En welke visie van ons bedoel je dan? De steeds hardere toon waarop vrouwen weer achter het aanrecht worden gedwongen? Die van Sieb Wynia waarin men zich in alle mogelijke bochten wringt om een verschil aan te tonen tussen mannen en vrouwen met als doel vrouwen in een bepaalde hoek weg te zetten?
Lees even de link die ik uit Elisa's post heb gehaald en vertel me of dat het vrouwbeeld is wat je van "ons" vindt?
https://www.wyniasweek.nl/op-een-mri-sc ... -wokisten/

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:31

'Mensen met cultuur X kijken neer op vrouwen.'

Corpsstudenten.
'Hilversum' / de NPO.
The old boys network (en meneer Trump).
... de lijst is vast wel langer, maar dit komt zo efkes in mij op.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:53

Raineri schreef:
Elisa2 schreef:

Dat denk ik ook. Maar er zijn wel een aantal dingen lastig door dit te erkennen.
1. Stel dat meer mannen met een dergelijke achtergrond verkrachters zijn, wil dat niet zeggen dat alle mannen zo zijn.
2. Onbewust ga je vluchtelingen en vooral mannen anders behandelen. Dit vergroot de kloof tussen de groepen. Vaak (en vooral jongeren) gaan zich gedragen naar hoe je ze behandelt. Het is een neerwaartse spiraal op deze manier

Los van een leuke discussie, vraag ik me wel af hoe de getallen van verkrachtingszaken waar een statushouder betrokken was zich verhoudt tot een niet-statushouder. Seksueel geweld komt helaas zoveel voor..

Weet iemand hoe ze daar mee omgaan in een COA?

85 individuele verdachten van seksuele misdrijven in 2022 onder asielzoekers.
Rond de 0,15 van alle mannelijke asielzoekers in dat jaar, tegenover 0,10 van alle in Nederland geregistreerde mannen in 2022 (is me niet duidelijk vanaf wanneer iemand meegeteld wordt als Nederlander, maar ik verwacht vanaf het moment dat ze een BSN hebben)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:05

Citaat:
85 individuele verdachten van seksuele misdrijven in 2022 onder asielzoekers.
Rond de 0,15 van alle mannelijke asielzoekers in dat jaar, tegenover 0,10 van alle in Nederland geregistreerde mannen in 2022 (is me niet duidelijk vanaf wanneer iemand meegeteld wordt als Nederlander, maar ik verwacht vanaf het moment dat ze een BSN hebben)

Ik heb het vaker gezegd, ik ben niet zo van de cijfers.
(Het verplichte college statistiek ben ik doorgekomen, voornamelijk op grappen.)
...één van de grappen luidde:
'Er zijn kleine leugens, grote leugens en er is statistiek.'
(Het pleidooi van prof. Ronald Meester over de fouten in de veroordeling van Lucia de B. op basis van statistiek ben ik ook nog niet vergeten, maar dat was later.)

Plaats een serie Nederlandse mannen (terwille van de eerlijkheid: graag een groot aantal met trauma) in dezelfde setting - en kijk dan wat er gebeurt. (Ik hou mijn hart vast. Sexueel geweld wordt door Nederlandse mannen volop bedreven.)

... uiteraard blijft dit beperkt tot een gedachte-experiment.
Maar op basis van het gedachte-experiment vind ik het erg meevallen.