steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:34

Ik snap je frustratie Arabesk maar ik denk niet dat dat de discussie ten goede komt. Geloof ook zeker niet dat het grootste deel van de boeren zo denkt of dat heeft gezegd. Die paar schreeuwerds kun je dus beter negeren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:46

Arabesk schreef:
De boeren waren er in de tweede wereldoorlog als de kippen bij om onderduikers voor de arbeidseinzats zelf te werk te stellen op hun boerderij en stadslui hun tafelzilver af te troggelen in de hongerwinter.....

'De' boeren? Dus als in alle boeren?
Overigens waren er ook genoeg 'burgers' die anderen spullen aftroggelden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:46

fransje23 schreef:
Maar de NOS is alleen maar linkse propaganda hoor :+

En als je zendtijd eist krijg je dat niet eens .. {:)-:(

Mensen die bij mij iets eisen krijgen ook niks.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:16

Sjongejonge, je kan het toch niet meer serieus nemen nu? Dat boeren ontevreden zijn begrijp ik, dat er iets moet veranderen begrijp ik ook (maar beide kanten op, dus ook voor de klimaat-ellende).
Maar dat onnozele geroeptoeter, de verbale inhoudsloze diarree en de acties die er zijn levert toch niks op zeg. Behalve weerstand. Bij mij tenminste wel, ik krijg steeds meer de indruk dat het gros van de boeren het verstand ergens heeft zitten waar de zon niet schijnt. En elkaar maar opjutten.. het is gewoon zielig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:40

Majabeestje schreef:
Sjongejonge, je kan het toch niet meer serieus nemen nu? Dat boeren ontevreden zijn begrijp ik, dat er iets moet veranderen begrijp ik ook (maar beide kanten op, dus ook voor de klimaat-ellende).
Maar dat onnozele geroeptoeter, de verbale inhoudsloze diarree en de acties die er zijn levert toch niks op zeg. Behalve weerstand. Bij mij tenminste wel, ik krijg steeds meer de indruk dat het gros van de boeren het verstand ergens heeft zitten waar de zon niet schijnt. En elkaar maar opjutten.. het is gewoon zielig.

In Gouda hadden ze poppen opgehangen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:42

Arabesk schreef:
De boeren waren er in de tweede wereldoorlog als de kippen bij om onderduikers voor de arbeidseinzats zelf te werk te stellen op hun boerderij en stadslui hun tafelzilver af te troggelen in de hongerwinter.....

Ja en in 1342 heeft een boer een voorouder van mij geschopt....

Kom op zeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:52

Ik zie op internet een foto van 1 pop (of nou ja, een boeren overall gevuld met.. stro?) aan een kraan hangen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:56

Gelukkig zonder naam erop deze keer, maar ik vind dat ook geen nette protestactie :n

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:05

Leeuwarden vanmiddag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is alles weg, alleen her en der wat gras kapot gereden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:06

Oh dat is niet netjes nee. Maar ze hebben in het verleden ook poppen & doodskisten rondgereden met de naam van oa Jesse Klaver toch?

Hoor van een paar kanten dat ze de hulpdiensten niet overal goed door konden gaan, dat vind ik eigenlijk wel erger. Prima dat je gaat demonstreren, maar laat op z'n minst een vluchtstrook oid vrij voor hulpdiensten...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:08

In Leeuwarden mochten de bussen er langs. En ook onze kerstpakketten zijn bezorgd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:26

Een doodskist met een personennaam erop vind ik ook echt niet kunnen.. wat bereik je daar nou mee..

Van die pop, daarbij had ik het idee dat ze zichzelf aan de strop hingen.. ja, of dat dan niet kan weet ik niet..

Het hinderen van hulpdiensten is echt wel een slechte zaak... het is niet helemaal gelijk aan geweld tegen hulpverleners maar het komt wel in de buurt.. Als daar strafmaten voor zijn, moeten die zeker gelden..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:40

Hoeveel euro zouden ondernemers vandaag mislopen omdat werknemers niet naar hun klanten konden komen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:44

Hutcherson schreef:
Hoeveel euro zouden ondernemers vandaag mislopen omdat werknemers niet naar hun klanten konden komen?

In loonkosten? Verloren uren x aantal mensen x (laten we zeggen) Euro 27/uur, uitgaande van ‘modaal’.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:03

Is er ergens een link die in Jip en Janneke taal uitleg geeft? Ik vind het zó moeilijk om een mening te vormen omdat ik de helft niet begrijp...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:10

Cowboy55 schreef:
Arabesk schreef:

Ja en in 1342 heeft een boer een voorouder van mij geschopt....

Kom op zeg.

Die boeren waren er. Maar burgers net zo goed, behalve dan dat op het land te werk stellen. Genoeg gewone mensen die onderduikers volledig financieel uitkleedden, dus dit is wat kort door de bocht hoor. Komt nog bij dat er meer dan genoeg boeren waren die onderduikers onderdak verleenden zonder er zelf een haar beter van te worden. En daarnaast was er een flinke groep boeren/plattelanders vertegenwoordigd in het verzet.

Dat wilde ik toch even gezegd hebben, vanweg de nuancering.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:41

Hutcherson schreef:

Je zou natuurlijk om kunnen rijden. ;)
Er bestaan meer wegen dan snelwegen. Sorry maar dit vind ik echt een flut excuses, dat je dan langer onderweg bent ja. Maar je kunt via binnenwegen prima de snelwegen ontlopen. Je gaat toch niet vrijwillig drie uren in de file staan, in Nederland, waar de op- en afritten nog net niet om de 3000 meter elkaar opvolgen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:44

Ja handig als je letterlijk stilstaat en de afrit geblokkeerd wordt. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:45

Magrathea schreef:

Je ziet van te voren de vertraging al aankomen en je let toch juist op het nieuws op een dag als vandaag?

Als je hoort dat ze op de A2 (voorbeeld) rijden dan vermijd je die bij voorbaat toch al? De informatie is hier prima in orde geweest daarover.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:47

magda_90 schreef:
Hutcherson schreef:

Er bestaan meer wegen dan snelwegen. Sorry maar dit vind ik echt een flut excuses, dat je dan langer onderweg bent ja. Maar je kunt via binnenwegen prima de snelwegen ontlopen. Je gaat toch niet vrijwillig drie uren in de file staan, in Nederland, waar de op- en afritten nog net niet om de 3000 meter elkaar opvolgen :')

Lekker makkelijk. Vrachtwagens mogen lang niet overal maar rijden en je moet er dan ook maar net bekend zijn. Ik heb geen idee hoe ik binnendoor helemaal zou moeten rijden. Zeker in het begin van de ochtend kon ik niet eens een afrit bereiken. Er werd bij het nieuws ook constant een knooppunt genoemd tot waar de file zou staan. Dat was vlakbij. Als ik had geweten dat die etters tot Groningen ervoor zouden blijven, had ik wel eerder geschakeld. Blijft gewoon een bloedirritante actie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:48

magda_90 schreef:
Hutcherson schreef:

Die alternatieve wegen staan vaak dan ook hartstikke vast hè. Die zijn niet bedacht op zo veel verkeer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:48

magda_90 schreef:
Magrathea schreef:

Je ziet van te voren de vertraging al aankomen en je let toch juist op het nieuws op een dag als vandaag?

Als je hoort dat ze op de A2 (voorbeeld) rijden dan vermijd je die bij voorbaat toch al? De informatie is hier prima in orde geweest daarover.

Hou toch op. Had ik om 6 uur in de auto moeten zitten vanmorgen? Ik heb zelfs blokkades en files gezien die niet eens genoemd werden online. Kun je dus niks mee en ineens sta je.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:50

Daarom zag ik 6 uur in de auto inderdaad mét Google Maps voor het geval ik wel alternatief moest gaan rijden.
Vrachtwagens snap ik, maar personenauto's, tja ik zal wel meer in oplossingen denken schijnbaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:52

:roll:

Nou gefeliciteerd, wil je nu applaus? Niemand gaat voor zijn lol in de file staan als ie het makkelijk kan vermijden hè.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:54

Ik vind het zacht uitgedrukt compleet waardeloos dat ik voor dat stelletje om 6 uur in de auto moet stappen om verdorie gewoon op mn werk te kunnen komen. Mensen de kans ontnemen om te werken, mensen in gevaar brengen door blokkades, mensen op kosten jagen of problemen... Nee ik heb er echt geen goed woord voor over.