Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:11

Emmaa_ schreef:
sneeuwpop schreef:
Emma, ik vind het echt geen vergelijk dat er ook Nederlandse mannen zijn die vrouwen aanranden en een georganiseerde aanranding/verkrachting.

Imo is het een terroristische aanval maar dan zonder kogels en bommen.
Angst zaaien en "zij" hebben bewust gekozen voor deze groep Europese vrouwen!

Maar waarom is het een terroristische aanslag als het door allochtonen gedaan wordt, en 'deel van onze cultuur' en 'geen vergelijk' als het door Nederlanders gedaan wordt?

zie je echt het verschil niet?
Het georganiseerde bijv .
Bij de 1 gaat het om sex.
Bij de allochtone groep gaat het om aanvallen (op de meest lage manier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:13

sneeuwpop schreef:

Nee, ik zie het verschil niet. Hoe weet je dat het bij autochtone aanranders altijd om seks gaat? En hoe weet je dat het bij allochtone aanranders altijd om aanvallen gaat? Ik heb niet het idee dat dit een bewuste aanval is op de westerse samenleving, ik heb het idee dat dit een rollend balletje is geweest. Groepje mannen, zitten in een AZC en vervelen zich te pletter. Ze gaan maar de stad in, beetje rellen, beetje vuurwerk afsteken, eentje grijpt de kont van een mooie vrouw die langsloopt en voordat je het weet doet de hele groep dat. Nogmaals, ik praat NIKS goed, maar ik denk niet dat deze mensen met z'n allen in een ruimte zijn gaan zitten en tot in de details hebben gepland dat ze maar even op een station gingen staan om vrouwen aan te raken.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:16

Emmaa_ schreef:
sneeuwpop schreef:

Nee, ik zie het verschil niet. Hoe weet je dat het bij autochtone aanranders altijd om seks gaat? En hoe weet je dat het bij allochtone aanranders altijd om aanvallen gaat? Ik heb niet het idee dat dit een bewuste aanval is op de westerse samenleving, ik heb het idee dat dit een rollend balletje is geweest. Groepje mannen, zitten in een AZC en vervelen zich te pletter. Ze gaan maar de stad in, beetje rellen, beetje vuurwerk afsteken, eentje grijpt de kont van een mooie vrouw die langsloopt en voordat je het weet doet de hele groep dat. Nogmaals, ik praat NIKS goed, maar ik denk niet dat deze mensen met z'n allen in een ruimte zijn gaan zitten en tot in de details hebben gepland dat ze maar even op een station gingen staan om vrouwen aan te raken.

Ze [duitse media,politie en politiek] praten er over dat dit wel degelijk afgesproken werk is geweest! bewijzen kunnen ze het [nu] nog niet.Maar dat komt vast nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:17

gohya schreef:
Emmaa_ schreef:

Ze praten er over dat dit wel degelijk afgesproken werk is geweest! bewijzen kunnen ze het [nu] nog niet.Maar dat komt vast nog wel.

Ik geloof daar persoonlijk niet zo veel van, maar ik ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.

gohyaJarig

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:20

Maar ze gaan dat toch niet zomaar zeggen? ze zijn er zo goed als zeker van dat het georganiseerd was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:23

gohya schreef:
Maar ze gaan dat toch niet zomaar zeggen? ze zijn er zo goed als zeker van dat het georganiseerd was!

Ik volg het Duitse nieuws hier behoorlijk intensief over, en wat mij vooral op is gevallen is dat er enorm veel gespeculeerd wordt. Er is nog helemaal niks zeker, omdat het politieapparaat keihard gefaald heeft. Daarom is de politiechef ook tijdelijk teruggetreden, en is er nog steeds onzekerheid over de daders. Elke keer als er mensen opgepakt worden, worden ze enkele uren later weer vrijgelaten omdat blijkt dat ze er niks mee te maken hadden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:55

Emmaa_ schreef:
rapido schreef:
Emmaa, get real!!! Heb je ooit eerder in EU aanranding in deze proporties op 1 avond mee gemaakt??

Niet met zo veel mensen tegelijkertijd nee, maar het gebeurt minstens net zo veel.. Ben je wel eens uit geweest in Almere? Als vrouw word je daar ook minstens door 5 mensen aangerand in de gemiddelde club

Noem je ook wat op Almere!!
Maar dan nog, die enkele aanrandingen die overal gebeuren betekenen niet we het maar moeten accepteren dat jonge (moslim) mannen maar denken hun gang te kunnen gaan in het vrije Europa.
In hun eigen land krijgen ze flinke lijfstraffen voor dit soort vergrijpen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:56

rapido schreef:

You wish... :')

En verder: als je denkt dat het alleen Almere is, moet je eens in Eindhoven komen kijken. Of Tilburg. Of Dordt. Of... Nou ja.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:57

Ik begrijp het overigens niet waarom jij het hier in dit topic zo op neemt voor die barbaren

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:57

Blue_Eyes schreef:
rapido schreef:

You wish... :')

En verder: als je denkt dat het alleen Almere is, moet je eens in Eindhoven komen kijken. Of Tilburg. Of Dordt. Of... Nou ja.

You wish???

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:58

Zoals ze zelf ook zegt (en als je begrijpend kunt lezen, zie je dat zelf ook): ze neemt het niet voor ze op, maar ze probeert wel e.e.a. anders te bekijken. Niet alles is de waarheid omdat het hier geroepen wordt.

You wish, ja, dat ze daar flinke lijfstraffen voor krijgen. Dat is helaas echt niet zo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:03

Nee, in sommige landen krijgt de vrouw dan zelfs (lijf)straffen.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:07

Blue_Eyes schreef:
Zoals ze zelf ook zegt (en als je begrijpend kunt lezen, zie je dat zelf ook): ze neemt het niet voor ze op, maar ze probeert wel e.e.a. anders te bekijken. Niet alles is de waarheid omdat het hier geroepen wordt.

You wish, ja, dat ze daar flinke lijfstraffen voor krijgen. Dat is helaas echt niet zo.

Precies. Ik neem het niet op voor verkrachters, maar ik vind het wel raar dat een hele demografische groep wordt aangekeken op het gedrag van een fractie daarvan. Er worden hier dingen verkondigd als de waarheid die gewoon niet kloppen, en ik ben graag degene die daarin wat nuance aanbrengt. Het is toch een discussietopic? Als jij graag een topic wilt hebben waarin iedereen roept dat vluchtelingen op moeten rotten dan kan je je eigen topic openen, weet zeker dat je genoeg gegadigden vind en ik zal er met liefde wegblijven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:09

In landen waar de islam heerst worden wel degelijk lijfstraffen uitgedeeld als men steelt, drugs en alcohol gebruikt en verkoopt enz...
Dit zijn stokslagen, zweepslagen...tot onthoofdingen toe als doodstraf wanneer je homoseksueel bent, moord hebt gepleegd e.d en dat alles gewoon midden op straat waar iedereen bij staat
Dus ja, die denken hier lekker hun gang te kunnen gaan.
En dat er gespeculeerd e.d word rond de massa aanranding is logisch want het is nogal een gevoelig onderwerp niet!?
Men faalt nogal met het beleid er gevoerd word.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:10

Okee, qua stelen en alcohol gebruiken, daar zouden ze wel voor gestraft worden. Maar waar men hier nu over valt is vooral het aanrandingen-deel... En daar zouden ze in de meeste islamitische landen niet voor gestraft worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:11

Oh als jij mijn eerder Posts in dit topic bekijkt Emmaa dan zie je ik helemaal niet tegen vluchtelingen ben mits ze zich netjes gedragen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:19

lijkt erop dat ze een oude techniek gebruikten, zelfde als tijdens de "arabische lente" nog een graadje erger maar als hier niet adequaat op gereageerd wordt ....

https://ejbron.wordpress.com/2013/07/03 ... hrirplein/
Conservatieve geestelijken: de vrouwen zijn zelf schuld

De daders, die in bendes georganiseerd zijn, gaan steeds volgens hetzelfde patroon te werk. Ze omsingelen hun slachtoffer, scheiden het af van zijn mannelijke begeleiders, scheuren de vrouw de kleren van het lijf en vallen dan over haar heen. Ooggetuigen, die tussenbeide wilden komen, werden in elkaar geslagen of woest uitgescholden.

In het verleden hadden aartsconservatieve geestelijken uit het islamistische kamp meerdere malen de vrouwen de schuld gegeven van de aanvallen. Volgens de sharia zou het hen niet toegestaan zijn zich onder mannen te mengen, verklaarden zij. Vrouwen zouden niets te zoeken hebben op het Tahrirplein.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:25

Precies.. achter het aanrecht met die vrouwen.. wat denken ze wel.. een beetje in hun eigen land buiten komen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:31

Emmaa_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

Precies. Ik neem het niet op voor verkrachters, maar ik vind het wel raar dat een hele demografische groep wordt aangekeken op het gedrag van een fractie daarvan. Er worden hier dingen verkondigd als de waarheid die gewoon niet kloppen, en ik ben graag degene die daarin wat nuance aanbrengt. Het is toch een discussietopic? Als jij graag een topic wilt hebben waarin iedereen roept dat vluchtelingen op moeten rotten dan kan je je eigen topic openen, weet zeker dat je genoeg gegadigden vind en ik zal er met liefde wegblijven.

Kan ik het helemaal mee eens zijn, ik heb alleen de indruk dat de raddraaiers toch de hand boven het hoofd gehouden wordt omdat "men" bang is voor racist uitgemaakt te worden. Als de rotte appels eens wat strenger aangepakt zouden worden, zou de "normale" vluchteling ook met minder argwaan bekeken worden. Ik ben zelf niet zo van de bangmakerij en heb niet zoveel met de "ze moeten ze allemaal het land uitflikkeren" mentaliteit, maar net doen of er nooit wat gebeurt en zoals in Duitsland het onder het tapijt vegen van dit soort zaken helpt je van de wal in de sloot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:34

Ik probeer zeker niks onder het tapijt te schuiven, maar om het dan allemaal af te schuiven op vluchtelingen is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Er zitten zeker rotte appels tussen, dat bewijst de situatie in Duitsland heel goed, maar dat betekent niet dat iedereen met een islamitische achtergrond door en door slecht is, zoals door sommigen in dit topic wel wordt beweerd. Als ze dat niet op die manier bedoelen (wat ik me best kan voorstellen) dan verwoorden ze het in ieder geval op een rare manier.

Je bent geen racist als je zegt dat rotte appels hier niet welkom zijn, tenminste, dat vind ik niet. Ik hoef hier namelijk ook geen rotte appels. Wel denk ik dat heel veel mensen het juist niet meer erg vinden om uit te komen als racist, wat je imo wel bent als je zegt dat vluchtelingen hier uberhaupt niet welkom zijn.

Grappig feitje overigens, weten jullie welk land tijdens de hongerwinter in Nederland als eerste spullen als kleding is gaan inzamelen voor de Nederlandse bevolking? Dat is Marokko, en de Nederlandse Antillen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:40

Emmaa_ schreef:
Ik probeer zeker niks onder het tapijt te schuiven, maar om het dan allemaal af te schuiven op vluchtelingen is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Er zitten zeker rotte appels tussen, dat bewijst de situatie in Duitsland heel goed, maar dat betekent niet dat iedereen met een islamitische achtergrond door en door slecht is, zoals door sommigen in dit topic wel wordt beweerd. Als ze dat niet op die manier bedoelen (wat ik me best kan voorstellen) dan verwoorden ze het in ieder geval op een rare manier.

Je bent geen racist als je zegt dat rotte appels hier niet welkom zijn, tenminste, dat vind ik niet. Ik hoef hier namelijk ook geen rotte appels. Wel denk ik dat heel veel mensen het juist niet meer erg vinden om uit te komen als racist, wat je imo wel bent als je zegt dat vluchtelingen hier uberhaupt niet welkom zijn.

Grappig feitje overigens, weten jullie welk land tijdens de hongerwinter in Nederland als eerste spullen als kleding is gaan inzamelen voor de Nederlandse bevolking? Dat is Marokko, en de Nederlandse Antillen.

ik wou niet beweren dat jij iets onder het tapijt schuift, het was meer in het algemeen bedoelt.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:02

Quote:Je bent geen racist als je zegt dat rotte appels hier niet welkom zijn, tenminste, dat vind ik niet. Ik hoef hier namelijk ook geen rotte appels. Wel denk ik dat heel veel mensen het juist niet meer erg vinden om uit te komen als racist, wat je imo wel bent als je zegt dat vluchtelingen hier uberhaupt niet welkom zijn.

Maar Emma,hier in dit topic zegt toch niemand dat álle vluchtelingen niet welkom zijn?
Dat alleen de rotte appels hier niet welkom zijn,dát zegt iedereen hier in dit topic.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:12

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:21

Ik vind het behoorlijk naïef als je het verschil niet ziet tussen het afgesproken werk met hun achtergrond, wat duidelijk een motief is en mannen die tijdens het stappen vaak aangeschoten of dronken een vrouw lastig vallen. Wat overgens totaal niet wordt geaccepteerd in mijn omgeving.

En ja, ik heb liever geen vluchtelingen uit die omstreken. We hebben al genoeg problemen.
Liever die mensen daar houden en daar voor bescherming etc zorgen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:57