Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:03

Paspoorten zijn zo gemaakt dat ze bijna niet beschadigd raken door iets, je kunt ze zelf helemaal doorbuigen, zelfs dan beschadigen ze niet.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:09

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:14

Morganlefay schreef:
Daarom is de "zwarte"doos zo belangrijk.
Alleen, ik mis iets in het hele verhaal wat duidelijk zou moeten aangeven dat het ineens mis was.
Telefoongesprekken, whattsappen en meer van dit soort zaken.
Lees ik er overheen??

Alsof in de luttele laatste seconde van het leven dat is wat als eerste in je opkomt.. >;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:17

Volgens mij heb je ook geen bereik op 10 kilometer hoogte ;-). We hebben niet voor niks 'vliegtuigmodus' op onze telefoon. Ik hoop ook dat als ik dood ga, dat ik bij de les blijf en het niet ga posten op Facebook of een appje naar vrienden ga sturen :).

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:21

als je ongemerkt wordt neergeschoten, dan heb je niet eens meer de tijd om je telefoon te pakken. dan ben je al bewusteloos door de g-krachten en de weggevallen druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:29

Blanket schreef:
Morganlefay schreef:
Daarom is de "zwarte"doos zo belangrijk.
Alleen, ik mis iets in het hele verhaal wat duidelijk zou moeten aangeven dat het ineens mis was.
Telefoongesprekken, whattsappen en meer van dit soort zaken.
Lees ik er overheen??

Alsof in de luttele laatste seconde van het leven dat is wat als eerste in je opkomt.. >;)

Blijkbaar was er geen tijd om wat te melden???.
Geeft alleen nog maar meer aan dat het om een aanslag, verkeerd toestel naar beneden hebben gehaald aannemelijker.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:30

Telefoon moet uit in het vliegtuig, omdat het anders het contact tussen de piloten en de luchtverkeersleiders stoort.
G-krachten spelen volgens mij totaal geen rol in een crash, anders zouden skydivers dat ook moeten ervaren en out gaan.
En er zijn genoeg voorbeelden van neerstortende vliegtuigen waarbij met nog wel smst naar geliefden. Gelukkig zijn dit voorbeelden van crashes waarbij mensen het wel overleefden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:31

beert schreef:
Volgens mij heb je ook geen bereik op 10 kilometer hoogte ;-). We hebben niet voor niks 'vliegtuigmodus' op onze telefoon. Ik hoop ook dat als ik dood ga, dat ik bij de les blijf en het niet ga posten op Facebook of een appje naar vrienden ga sturen :).

Ik ben is een telefoon digibeet en doe niet aan facebook

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:31

Morganlefay schreef:
Blanket schreef:

Geeft alleen nog maar meer aan dat het om een aanslag, verkeerd toestel naar beneden hebben gehaald aannemelijker.

Lieve schat, ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de werkelijkheid. Als je al 3G hebt of enigszins ander bereik. Oh wacht.. even tweeten.. "VLIEGTUIG STORT NEER!".. ? :(

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:33

Denk eerder aan berichtjes als "ik hou van je"

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:34

Citaat:
AN Australian forensic expert says passengers aboard Flight MH17 would not have suffered during their final moments in the air.

University of Canberra adjunct professor David Royds said if the initial blast did not kill the passengers, a rapid decompression and freezing temperatures at 33,000 feet would have caused instant death.

“Flying at more than 10km above the ground, the mid-air explosion would have caused the cabin temperature to drop to minus 50C with a sudden drop of air pressure and loss of oxygen,” he said. “That extremely cold environment would have rendered the passengers unconscious within seconds. “It’s very unlikely the passengers would have suffered, there would have been no time to worry.”

http://www.heraldsun.com.au/news/victor ... f652c40e9c

Meerdere bronnen die ik lees dat mensen vrijwel op slag dood moeten zijn geweest, dus geen tijd om hun telefoon te pakken en iets te laten weten (gelukkig, denk ik dan maar..)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:36

beert schreef:
Citaat:
AN Australian forensic expert says passengers aboard Flight MH17 would not have suffered during their final moments in the air.

University of Canberra adjunct professor David Royds said if the initial blast did not kill the passengers, a rapid decompression and freezing temperatures at 33,000 feet would have caused instant death.

“Flying at more than 10km above the ground, the mid-air explosion would have caused the cabin temperature to drop to minus 50C with a sudden drop of air pressure and loss of oxygen,” he said. “That extremely cold environment would have rendered the passengers unconscious within seconds. “It’s very unlikely the passengers would have suffered, there would have been no time to worry.”

http://www.heraldsun.com.au/news/victor ... f652c40e9c

Meerdere bronnen die ik lees dat mensen vrijwel op slag dood moeten zijn geweest, dus geen tijd om hun telefoon te pakken en iets te laten weten (gelukkig, denk ik dan maar..)

_/-\o_ Ik was heel verhaal aan het typen, maar je was me voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:40

Morganlefay schreef:
Blanket schreef:

Lieve schat, ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de werkelijkheid. Als je al 3G hebt of enigszins ander bereik. Oh wacht.. even tweeten.. "VLIEGTUIG STORT NEER!".. ? :([/quote]

Zoals ik al zei ik ben een telefoon digibeet. Lap en desktops kan ik mee lezen schrijven.
Heb een oude Samsung Galaxy alleen voor bellen en foto's
dank u

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:43

Gezien de vrije val van 10 km denk ik niet dat, als mensen dat al bewust hebben meegekregen – wat al zeer onwaarschijnlijk is -, mensen in die paar seconden denken ik pak mijn telefoon en stuur ff een paar whats appjes.. Als ze al konden internetten- wat ook al onwaarschijnlijk is.

Ik vind ‘m leuk :D Beetje in de categorie de moord op JFK is van te voren aangekondigd op internet. :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:48

Dit filmpje heb ik eigenlijk nog nooit gezien, is de wolk van dichterbij gezien en daar zie je in de wolk van alles vliegen - papieren e.d. met name of dat soort vormen, misschien wel koffers. Niet eng.. geloof ik ..
Je hoort degene die filmt wel soort van trillen qua ademhaling - shock

http://www.zie.nl/video/vliegramp-oekra ... ezrlffotc4

Of is het toch meer wat je ziet.. dan excuses
Laatst bijgewerkt door fargo op 22-07-14 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:52

Laatst bijgewerkt door ceasario op 22-07-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:56

JewEmm schreef:
Telefoon moet uit in het vliegtuig, omdat het anders het contact tussen de piloten en de luchtverkeersleiders stoort.
G-krachten spelen volgens mij totaal geen rol in een crash, anders zouden skydivers dat ook moeten ervaren en out gaan.
En er zijn genoeg voorbeelden van neerstortende vliegtuigen waarbij met nog wel smst naar geliefden. Gelukkig zijn dit voorbeelden van crashes waarbij mensen het wel overleefden.

Skydivers gaan lang niet zo hoog de lucht in als grote passagiersvliegtuigen.. Skydivers gemiddeld op 3,5-4 km, een passagiersvliegtuig van dergelijke grootte op 10 km of hoger. Op die hoogte is de luchtdruk zo groot en de temperatuur zo laag dat ze meteen KO gaan. De passagiers hebben er dus echt niets van gemerkt en ook geen tijd gehad om op wat voor manier ook te reageren.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:57

Relaxed schreef:
Skydivers gaan lang niet zo hoog de lucht in als grote passagiersvliegtuigen.. Skydivers gemiddeld op 3,5-4 km, een passagiersvliegtuig van dergelijke grootte op 10 km of hoger. Op die hoogte is de luchtdruk zo groot en de temperatuur zo laag dat ze meteen KO gaan. De passagiers hebben er dus echt niets van gemerkt en ook geen tijd gehad om op wat voor manier ook te reageren.

Waar ik op doelde was dat het dus niet vanwege g-krachten is.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:00

ceasario schreef:
Sammie schreef:
Gezien de vrije val van 10 km denk ik niet dat, :D

Onderstaande tabel toont in een precisie van drie cijfers met welke snelheid een voorwerp op aarde valt en hoe lang de val duurt. |(

https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... atuurkunde

Link doet het niet??

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:01

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:05

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:15

Suusie22 schreef:
ceasario schreef:

Onderstaande tabel toont in een precisie van drie cijfers met welke snelheid een voorwerp op aarde valt en hoe lang de val duurt. |(

https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... atuurkunde

Link doet het niet??

Dat is ook niet belangrijk . nl op die hoogte is er geen zuurstof

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:16

Lynnepinny schreef:
Malima schreef:
heftig dit zeg... de grond stewardess met haar verhaal die de mensen heeft ingecheckt.

http://www.famme.nl/grondstewardess-ren ... n-mh17-in/

Heb het niet helemaal af kunnen lezen. Echt hartverscheurend. :n

Ik dus wel en heb het originele verslag van FB ook direct gedeeld ....
Eindelijk een mooi, waardig en menselijk verslag over mensen die uitgelaten en blij op reis gaan ... een verslag zonder speculaties or whatever.

Respect voor de schrijfster en een ieder die ervoor gezorgd heeft dat de passagiers met een lach om hun mond het vliegtuig ingingen, een lach die daar hopelijk tot op het allerlaatste moment heeft mogen blijven zitten ..

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:21

Ik heb ook flink moeten slikken toen ik dat las.

Blijkt dat twee van de omgekomen mensen bij hetzelfde bedrijf werken als ik. Geen directe collega's, maar toch ... email van de hoogste baas, condoleance register op de interne webpagina ... het maakt het allemaal nog naarder.

Het voelt nog enorm onwerkelijk. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar het is net of het niet waar kan zijn. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, mensen die op zo'n gruwelijke en nutteloze manier om het leven komen, alsof het een film is in plaats van het journaal.