Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Het is wel goed dat ze het gaan uitzoeken, zoiets mag gewoon nooit gebeuren. En er gebeurd veel zonder dat iemand het weet. Wat mij betreft kunnen ze er niet vroeg genoeg bij zijn.
Ik vind het nog steeds bizar dat je overal les en een diploma voor moet hebben. Bv om auto te rijden of motor te rijden, en zelf om een hond te hebben kun je op hondenles.
Maar als het om een huwelijk aangaan of kinderen krijgen gaat mag iedereen maar aandoen en moet iedereen het zelf uitzoeken hoe je ze opvoedt. Een standaard verplichte cursus kinderen opvoeden en 'hoe houdt ik een huwelijk goed' lijkt me ook niet geheel overbodig. Iedereen doet het immers voor het eerst en niet iedereen heeft een goed voorbeeld gehad.
anneliesdj schreef:verootjoo schreef:Het is wel goed dat ze het gaan uitzoeken, zoiets mag gewoon nooit gebeuren. En er gebeurd veel zonder dat iemand het weet. Wat mij betreft kunnen ze er niet vroeg genoeg bij zijn.
Ik vind het nog steeds bizar dat je overal les en een diploma voor moet hebben. Bv om auto te rijden of motor te rijden, en zelf om een hond te hebben kun je op hondenles.
Maar als het om een huwelijk aangaan of kinderen krijgen gaat mag iedereen maar aandoen en moet iedereen het zelf uitzoeken hoe je ze opvoedt. Een standaard verplichte cursus kinderen opvoeden en 'hoe houdt ik een huwelijk goed' lijkt me ook niet geheel overbodig. Iedereen doet het immers voor het eerst en niet iedereen heeft een goed voorbeeld gehad.
Zo is het niet helemaal hoor, er zijn wel een aantal verplichtingen voor ouders.
En een relatie is iets wat groeit, dat je een ring omdoet of kinderen krijgt wil niet zeggen dat je relatie ineens veranderd.
MargreetW schreef:Precies, toen overkwam het je en nu weet je waar je aan begint.
gohya schreef:Er is nix mis mee om het eens goed te gaan uitzoeken hoor.
gohya schreef:Het is niet de 1ste keer dat Jeugdzorg er mee te maken heeft.Vind het goed dat ze nu eens alles goed gaan uitzoeken.
gohya schreef:Als ze fouten vinden,hoeven ze die in de toekomst niet meer te maken.
gohya schreef:En jij weet dat dit zo gebeurd is wat je beschrijft? jij weet dat het uit pure haat is gedaan?
Dit heet vooroordelen.
Ik kom niet op voor de vader,maar ik veroordeel hem ook niet,puur omdat ik de waarheid niet weet.Wat hij heeft gedaan is idd. héél erg!
Er zijn dingen die een mens tot waanzin drijft die wij buitenstaanders niet of nooit zullen begrijpen.