2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:23

Hoezo is het goed dat ze Jeugdzorg zo onder druk gaan zetten?

Ik vind dat echt getuigen van een soort heksenjacht. Jeugdzorg heeft die kinderen niet omgebracht.

Als ze te laat zijn is het niet goed, als ze te vroeg zijn is het ook niet goed... Ook jeugdzorg heeft geen glazen bol.

Je weet nooit wat er in de hoofden van ouders omgaat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:24

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:25

Er is nix mis mee om het eens goed te gaan uitzoeken hoor.
Het is niet de 1ste keer dat Jeugdzorg er mee te maken heeft.Vind het goed dat ze nu eens alles goed gaan uitzoeken.Als ze fouten vinden,hoeven ze die in de toekomst niet meer te maken.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:26

Wat bedoel je nu met je reactie hierboven Nouska? Goed lezen is dus weer teveel moeite.
Ik schrijf alleen, dat ik het verschrikkelijk vind voor de moeder en alle familieleden, zowel van moeder als van vader.
IK vind alleen haar uitspraak op Fb ongepast, met welke redenering ze dat dan ook mag hebben gedaan.
Net als jij weet ook ik niet waarom ze dit erop gezet heeft. Dat weet niemand

Maar als je ondanks je verdriet op zondagmiddag op FB dus als een reactie kunt geven dan had dat ook een andere kunnen zijn. En dat bedoel is dus als ik schrijf, als die vader z'n kinderen helemaal niet meer had mogen zien had ze dan geschreven, ik heb gewonnen? Dat was net zo ongepast geweest.
En dit doet helemaal niets af aan het feit dat dit nooit had mogen gebeuren.

En wat betreft Jeugdzorg, daar kan een apart topic over geopend worden. Niet dat ik daar persoonlijk mee te maken heb gehad maar wel van dichtbij. Wat daar gebeurt..... breek me de bek niet open.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:29

Wanneer heeft die moeder dat geplaatst dan?
Een kat in het nauw maakt rare sprongen en met het nieuws van overlijden nog vers (en de details die zij wellicht wel weet) krijg je uitspraken uit emotie, daar mag je geen waarde aan hechten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:29

Het is wel goed dat ze het gaan uitzoeken, zoiets mag gewoon nooit gebeuren. En er gebeurd veel zonder dat iemand het weet. Wat mij betreft kunnen ze er niet vroeg genoeg bij zijn.
Ik vind het nog steeds bizar dat je overal les en een diploma voor moet hebben. Bv om auto te rijden of motor te rijden, en zelf om een hond te hebben kun je op hondenles.
Maar als het om een huwelijk aangaan of kinderen krijgen gaat mag iedereen maar aandoen en moet iedereen het zelf uitzoeken hoe je ze opvoedt. Een standaard verplichte cursus kinderen opvoeden en 'hoe houdt ik een huwelijk goed' lijkt me ook niet geheel overbodig. Iedereen doet het immers voor het eerst en niet iedereen heeft een goed voorbeeld gehad.

MargreetW

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:32

Moeder heeft de tekst later weer verwijderd van FB.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:37

verootjoo schreef:
Het is wel goed dat ze het gaan uitzoeken, zoiets mag gewoon nooit gebeuren. En er gebeurd veel zonder dat iemand het weet. Wat mij betreft kunnen ze er niet vroeg genoeg bij zijn.
Ik vind het nog steeds bizar dat je overal les en een diploma voor moet hebben. Bv om auto te rijden of motor te rijden, en zelf om een hond te hebben kun je op hondenles.
Maar als het om een huwelijk aangaan of kinderen krijgen gaat mag iedereen maar aandoen en moet iedereen het zelf uitzoeken hoe je ze opvoedt. Een standaard verplichte cursus kinderen opvoeden en 'hoe houdt ik een huwelijk goed' lijkt me ook niet geheel overbodig. Iedereen doet het immers voor het eerst en niet iedereen heeft een goed voorbeeld gehad.

Zo is het niet helemaal hoor, er zijn wel een aantal verplichtingen voor ouders.
En een relatie is iets wat groeit, dat je een ring omdoet of kinderen krijgt wil niet zeggen dat je relatie ineens veranderd.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:38

Ik zag de tekst net wel al in de krant staan, oftewel de media is er al weer bovenop gedoken.

Ik vind het zo jammer dat alles weer zo ontzettend uitgekauwd in de media wordt neer gezet. Het ene moment is de moeder de schuldige, het andere moment jeugdzorg en het andere moment weer de vader.

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is en ik vind dat bij zo'n zaak bepaalde media zich wel meer bij de feiten moeten houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:41

anneliesdj schreef:
verootjoo schreef:

Zo is het niet helemaal hoor, er zijn wel een aantal verplichtingen voor ouders.
En een relatie is iets wat groeit, dat je een ring omdoet of kinderen krijgt wil niet zeggen dat je relatie ineens veranderd.

dat denk ik wel... een kind is een grote impact op een relatie. Dat moet je wel kunnen handelen samen. En nee, die ring maakt niet uit. Waar huwelijk staat zou ook relatie kunnen staan. Een relatie groeit idd, maar het is wel de bedoeling dat je naar elkaar toegroeit en voorkomt dat je uit elkaar groeit. En ik denk dat zeker in deze tijd waarin iedereen druk is, de samenleving individualistischer wordt en er veel gezinnen zijn met financiele problemen in de crisis en stress een relatiecursus niet overbodig zou zijn.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:51

Dat vind ik ook, hier in het dorp ook 2 gezinnen uit elkaar en als je dan hoort waarom, tja dan had je dus alleen moeten blijven en niet aan kinderen moeten beginnen. Dan weet je van tevoren dat je niet mee zo kunt leven als dat je alleen bent.
Maar goed, ik vind ook dat je dus niet om de kinderen bij elkaar moet blijven, daar wordt ook iedereen heel ongelukkig van.

Mijn moeder van 78 zei laatst, er gebeuren nu veel meer dingen dan vroeger. Dat is niet zo denk ik, alleen door alle beschikbare media ligt het veel eerder op straat. En dat heeft z'n voordelen maar ook zeker z'n nadelen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:53

Ik bedoel daarmee, dat je al een aantal jaren samen woont voor er kinderen komen, kinderen komen er tegenwoordig ook alleen als ze 200% gewenst zijn dus het is niet dat het je overvalt ofzo.

Het is niet dat ze nog 50 jaar terug leven, toen meisjes nog trouwden op hun 20e, er geen voorbehoedsmiddelen werden gebruikt en vrouwen met 8 kinderen liepen voor ze 30 waren.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:55

Precies, toen overkwam het je en nu weet je waar je aan begint.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:00

MargreetW
En toch vind ik dat je moeder gelijk heeft hoor.
Vroeger hoorde je idd. wel minder,maar er gebeurde ook echt veel minder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:10

MargreetW schreef:
Precies, toen overkwam het je en nu weet je waar je aan begint.

Dat vraag ik me af, of iedereen weet waar die aan begint. Een baby lijkt zo schattig en leuk en lief bij een ander, lekker mee kroelen, flesje geven en leuk doen allemaal. Maar voor iedereen is het de eerste keer, en het is nu eenmaal niet allemaal leuk en lief. Kinderen houden je de eerste tijd voor al uit je slaap, bent er dag en nacht zoet mee en dat doet vaak niet veel goeds voor je humeur. Je moet wel een zeer sterke relatie hebben wil je dat aan kunnen samen. En zeker als het kind niet zo leuk blijkt te zijn als je dacht, en je krijgt bv een autist, adhd'er, dat is nog veel zwaarder. Ik ken mensen die toe durven geven dat ze het onderschat hebben en die uit elkaar zijn gegaan omdat het niet te handelen was.

Of mensen die uit elkaar gaan omdat ze 'uit elkaar groeien'... Daar ben je toch zelf bij... In een relatie moet je er zelf voor zorgen dat je naar elkaar toe groeit. Dat gaat echt niet vanzelf, je bent nl twee individuen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:27

En daar heb je ook gelijk in.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:40

Prachtige post, Lady62.

gohya schreef:
Er is nix mis mee om het eens goed te gaan uitzoeken hoor.

Uitzoeken hoe en wat de rollen zijn geweest, kan geen inderdaad kwaad.

gohya schreef:
Het is niet de 1ste keer dat Jeugdzorg er mee te maken heeft.Vind het goed dat ze nu eens alles goed gaan uitzoeken.

Natúúrlijk is Jeugdzorg er 'weer' bij betrokken. Jeugdzorg is betrokken bij gezinnen waar problemen zijn, op wat voor manier dan ook.

De kans dat er iets verschrikkelijks gebeurt in een gezin, is dan ook groter in zo'n gezin dan in een gezin dat geen hulp van Jeugdzorg heeft, omdat daar.
Het is vrij logisch dat de gemoederen in een gezin het snelst oplopen als er langlopende problemen zijn, en meestal heeft Jeugdzorg dan ook met het gezin te maken.

gohya schreef:
Als ze fouten vinden,hoeven ze die in de toekomst niet meer te maken.

Ik denk dat dat niet gaat gebeuren. Iemand blijft altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Dat Jeugdzorg met dit gezin te maken had, betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn voor de daden van de vader.
Daarom denk ik dat dit soort dingen altijd blijven gebeuren. Mensen doen soms gekke dingen als het gaat om liefde en andere emoties.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:52

Szan
Natuurlijk blijft iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn daden.Maar als je ontdekt van dáár zit een fout,dat moeten we anders doen,dan kunnen ze dat in de toekomst toch anders doen?
Ook jeugdzorg zijn mensen en mensen maken fouten,en fouten kunnen opgelost worden door het anders te doen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:14

Citaat:
Zondagmiddag vond een vader in het bijzijn van zijn zoontje, terwijl ze samen op kikkerdril visten, een van de lichamen

verschrikkelijk, nog een kind de dupe

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:17

En alle paragnosten, waarzeggers hebben ook niet kunnen helpen....

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:00

gohya schreef:
En jij weet dat dit zo gebeurd is wat je beschrijft? jij weet dat het uit pure haat is gedaan?
Dit heet vooroordelen.
Ik kom niet op voor de vader,maar ik veroordeel hem ook niet,puur omdat ik de waarheid niet weet.Wat hij heeft gedaan is idd. héél erg!
Er zijn dingen die een mens tot waanzin drijft die wij buitenstaanders niet of nooit zullen begrijpen.

Vooroordelen zijn niet gebaseerd op feiten.. En gebaseerd op de feiten die we "weten", vind ik inderdaad dat hij met dát deel van zijn daad puur op wraak uit was, een wraak gebaseerd op haat, niet op wanhoop of iets dergelijks. Daar blijf ik bij. Veel mensen hier zijn dat blijkbaar niet met me eens, maar het blijft mijn mening, die ik nou eenmaal gevormd heb op wat ik weet uit het nieuws. Maar ik wil daar verder niet nogmaals over uitwijden, het is gebeurd, het is een nachtmerrie, punt. Waar zeg ik dat ik diemand ben met alle wijsheid in pacht? Ik heb hier trouwens wel schokkendere uitspraken langs zien komen, waar dan opvallend genoeg in dit topic maar weinig mensen van opkijken?

En dan voorzover ik weet niet jij gohya (ik reageer dan toevallig op jouw bericht), maar sommigen hier zijn andersom wel een stuk flexibeler in het "veroordelen" van het doen en laten van de moeder dan dat van de vader. En trouwens, ik veroordeel de vader niet, ik veroordeel zijn daad, idd voor 100 procent. Niks kan zijn daad goedpraten. In andere woorden, ik vind absoluut niet dat hij een monster was(!), maar zijn daad vind ik wel degelijk monsterlijk. En natuurlijk vind ik het niet alleen afschuwelijk voor de moeder van de kinderen, maar ook voor zíjn ouders, en overige familie, en andere mensen die van hem hielden. Hij heeft hier gewoon zoveel pijn mee gedaan. Ik ken die mensen niet eens maar ik heb er wakker van gelegen.

Ik blijf sommige uitspraken richting de moeder hier onnodig hard vinden. Een soort gevoel van dat het blijkbaar nogal makkelijk is om na te trappen naar iemand die al op de grond ligt.. Ik kom niet op haar facebook (heb het dus niet uit eerste hand), maar dat zinnetje dat hier gequote wordt vind ik eerder hartverscheurend, niet "ongepast" (echt, hoe kom je erop?). Blijkt maar weer dat we allemaal verschillend zijn en dingen verschillend opvatten.

Maar goed, ik zal niet meer op deze dingen ingaan, de discussie die hier is ontstaan over ouderschap, scheidingen en BJZ vind ik wel dermate interessant dat ik mee blijf lezen/posten en ik zal proberen niet meer op meningen aangaande de ouders van de jongens te reageren.

edit: grammatica
Laatst bijgewerkt door Nouska op 21-05-13 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:26

Probleem met jeugdzorg is dat de hulpverleners vaak zelf geen kinderen hebben, weinig levenservaring hebben en geen moeilijke scheidingen hebben meegemaakt.

Ze werken volgens boekjes en moeten op basis daarvan adviseren en beslissingen nemen. En daar gaat het dus fout.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:29

yvonnedv schreef:
Citaat:
Zondagmiddag vond een vader in het bijzijn van zijn zoontje, terwijl ze samen op kikkerdril visten, een van de lichamen

verschrikkelijk, nog een kind de dupe

Ik zou als ik in de omgeving van Doorn woonde, licht rekening houden met dat er in de omgeving iets zou kúnnen zijn.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:33

Maar ja, dat is (vind ik dus) met psychologen ook, die leren 90% uit een boekje. Maar als je ze dan vragen gaat stellen of je confronteert ze met iets dan weten ze het vaak niet. Of ze zeggen in een heleboel gevallen, en wat vind je er zelf van. Gaat ook vaak op met leidinggevenden, owee als je tegen ze in gaat.
Ik geef geregeld training aan managers, beeldend vormen, ze zitten in 3 zinnen op de kast. En als je dan vraagt waarom die reactie dan weten ze het niet. Kunnen ze ook niet uitleggen na diep nadenken.
Het is heel vaak zo dat de tekortkomingen in mensen gereflecteerd worden op andere mensen, en als je dan in een machtspositie zit dan zit het in de mens om daar misbruik van te maken, bewust of onbewust.

Ook jeugdzorg dat aan regels gevonden, en die regels zijn er niet voor niets. Maar wat ik mij in dit geval wel afvraag waarom 10! mensen niet tot een oplossing kunnen komen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:13

Maar even serieus, regels of geen regels. Wánneer maak je de beslissing om kinderen weg te halen en over te plaatsen. Met alle respect, maar de meeste opvanggezinnen zijn ook niet pluis of een goede oplossing hoor...