Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:23

weet er al iemand meer over de bestuurder? of die nu dood is of als kasplantje verder mag leven?

Heb net even op nu.nl gekeken, daar stond niet veel nieuws

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:24

Marjoow schreef:
weet er al iemand meer over de bestuurder? of die nu dood is of als kasplantje verder mag leven?

Heb net even op nu.nl gekeken, daar stond niet veel nieuws

Hij is niet dood, maar verder is er nog niks bekend.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:27

Kweetnietje1 schreef:
Mijn bos bloemen ligt er inmiddels in Apeldoorn, bij het monument van de Canadezen.

Zo van, die van jullie vast nog niet.

Sorry maar ik vind je nogal egocentrisch en narcistisch. Ik kan hier heel kwaad van worden.

Alleen JIJ mag je rot voelen want JIJ was erbij. En alleen JIJ doet het goed want JIJ hebt al een bos bloemen gelegd.

WIJ mogen niet geinteresseerd zijn in het drama, we waren er ja niet bij. Dus mogen we ook niet weten wat er gebeurt is, dat mag alleen jij. We mogen niet de filmpjes zien van wat er gebeurt is want we waren er niet bij.

De geschokte reacties en oprechte medelevenbetuigingen, daar lees je voor het gemak even overheen. Ik geloof dat er hier toch voldoende duidelijk is hoe erg wij meeleven met de slachtoffers. Jij bent daarentegen in dit topic alleen maar bezig met jezelf. Je hebt nog niets gezegd over medeleven etc.

Bah. Daar moet ik nou van kotsen.

Ik kwam even terug in dit topic om te zien of er inmiddels al weer nieuws was, en werd vanmorgen wakker met een steen in mn maag toen ik besefte wat er ook alweer gister gebeurd is en hoe de mensen zich moeten voelen die gisteren een dierbare verloren hebben. Vandaag zal de harde realiteit waarschijnlijk pas echt tot hen doordringen.....vreselijk.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:30

Moderatoropmerking:
Kunnen we hier proberen om met respect te blijven reageren? Het is voor iedereen moeilijk en zwaar, op zijn eigen manier. Het is niet nodig om tegen elkaar in te gaan op een vervelende manier. Daar helpen we niemand mee.
Bedankt voor de medewerking.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:30

Ik ga helemaal mee met Mindfields. :)
Ik had trouwens ook zo'n gevoel van een steen in mijn maag, geds.

Het lijkt me zo vreselijk voor de familie van de overledenen, alle slachtoffers, mensen die getuigen waren.
Hoe moeten die zich wel niet voelen, als ik me al zo akelig voel. Leef echt intens met al die mensen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:33

Kweetnietje, veel sterkte. Jouw gevoelens zullen wel een wirwar zijn, maar wellicht ook wel het gevoel, daar had ik kunnen liggen en dat is shocking.

Dat mensen alles willen zien en horen is nu eenmaal een menselijk trekje, we willen ook het gevoel hebben dat we de zelfde informatie hebben als dat we er bij waren, juist om zo een goed mogelijke inleving te kunnen creëren. Dat mag je mensen niet kwalijk nemen, het is nl niet alleen maar jouw ellende..jij was er bij stond er bij en keek er naar, dat is voor allen die er niet waren niet voor te stellen, maar door beelden en informatie dus nu heel werkelijk geworden.

Geloof mij maar iedereen is heel erg geschokt, ook de Koningin was heel erg bedroefd, zo trots als ze altijd zich laat zien, zo aangeslagen dat ik haar voor het eerst zag. Heel wrang dat juist op de 100ste verjaardag, toch een extra tintje dit moet gebeuren.

Anoniem

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:36

ik vond het trouwens wel heel knap dat ze toch nog iets zei op tv, zo aangeslagen als ze was, en dan toch nog op tv verschijnen, ze stelde zich heel kwetsbaar op.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:37

dees_daan schreef:
ik vond het trouwens wel heel knap dat ze toch nog iets zei op tv, zo aangeslagen als ze was, en dan toch nog op tv verschijnen, ze stelde zich heel kwetsbaar op.

Ik voelde ook een enorm respect voor de koningin toen ik haar zo zag. Ze zat echt bijna te huilen en je kon zien dat het heel puur was en dat ze reageerde vanuit haar gevoel.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:38

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:41

Ik mag hopen dat dit niet waar is Jazz-fan......maar er staat wel NOS heeft dit naar buiten gebracht....pfffff ik hoop zo dat het niet waar is. Het komt wel van de telegraaf he....zie net dat het indd al op nos.nl staat ook......gatverdamme...komt hij mooi makkelijk vanaf dan.....
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 01-05-09 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

http://www.nu.nl/algemeen/1957572/dader ... leden.html

Dader aanslag Apeldoorn overleden
Uitgegeven: 1 mei 2009 08:34
Laatst gewijzigd: 1 mei 2009 08:38

AMSTERDAM - De man die donderdag verantwoordelijk was voor het drama in Apeldoorn, waarbij drie mannen en twee vrouwen omkwamen, is in de nacht van zondag op maandag overleden.
Dit meldt de NOS op basis van betrouwbare bronnen.

Geen idee in hoeverre wie die betrouwbare bronnen zijn? We wachten het af, maar ik zou het afschuwelijk vinden voor de nabestaanden en het Koningshuis als deze vent is overleden..

cheyentic

ik hoor net op de radio (3fm) dat hij vanacht is overleden?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:42

Mindfields schreef:
dees_daan schreef:

Ik voelde ook een enorm respect voor de koningin toen ik haar zo zag. Ze zat echt bijna te huilen en je kon zien dat het heel puur was en dat ze reageerde vanuit haar gevoel.

vond ik ook.. vond het ook heel goed dat ze dit gedaan heeft, zeker voor de nabestaanden..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:42

de nacht van zondag op maandag??????? Het is vrijdag vandaag!!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:43

Amy77 schreef:

AMSTERDAM - De man die donderdag verantwoordelijk was voor het drama in Apeldoorn, waarbij drie mannen en twee vrouwen omkwamen, is in de nacht van zondag op maandag overleden.

Nacht van zondag op maandag? :o?

cheyentic

Mindfields schreef:
de nacht van zondag op maandag??????? Het is vrijdag vandaag!!

oeps foutje

baroen

Amy77 schreef:

Geen idee in hoeverre wie die betrouwbare bronnen zijn? We wachten het af, maar ik zou het afschuwelijk vinden voor de nabestaanden en het Koningshuis als deze vent is overleden..

betrouwbaar of niet, slordig is het iig wel......

edit: het is op de site al gewijzigd ;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:44

:\ Jeetje...
Dat vind ik eigenlijk wel heel erg.. Meer dan omdat hij zo niet zijn verdiende straf kan uitzitten en zodat we de reden ook nooit te weten krijgen... Een tweede/derde persoon.. Zou die trouwens al gevonden zijn? Of zou hij echt in zijn eentje dit alles 'bijgehouden' hebben om goed uit te mikken..?

Overigens, voor aanwezigen van het ongeluk, ik kan zeker begrijpen dat het naar overkomt hoe iedereen hier speculeert, discussieert en reageert op dit drama, maar dit kan best goed voor de verwerking zijn, ook voor niet-aanwezigen.. Ik vind het ook fijn om dit bij te houden, mee te kunnen lezen en soms reageren.. :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:44

Amy77 schreef:
De man die donderdag verantwoordelijk was voor het drama in Apeldoorn, waarbij drie mannen en twee vrouwen omkwamen, is in de nacht van zondag op maandag overleden. .

Da`s knap?!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:45

ik hoop niet dat de dader is overleden, komt er lekker makkelijk mee weg he.... Maarja, als hij hersendood was, waarom zou hij dan nog moeten leven? je kunt hem dan op zo'n moment toch niet verhoren he..

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:45

Mindfields schreef:
Ik mag hopen dat dit niet waar is Jazz-fan......maar er staat wel NOS heeft dit naar buiten gebracht....pfffff ik hoop zo dat het niet waar is. Het komt wel van de telegraaf he....zie net dat het indd al op nos.nl staat ook......gatverdamme...komt hij mooi makkelijk vanaf dan.....

Dat is wel maar om even bot te zijn naar die gek. Nu kost het de staat verder niks ivm een rechtzaak en een cel. Zulke idioten moet je niet meer aandacht geven dan dat hij nu heeft gehad.

Weet iemand trouwens hoe het met die 3 kinderen is? en natuurlijk de andere zwaargewonden?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:47

RTL 4 weet van niks geloof ik :?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:50

Ik heb net NOS journaal gekeken, daar werd ook gemeld dat de verdachte in kritieke toestand verkeerde.

Jeetje, wat een drama dit zeg! Ik kan er echt niet bij dat iemand zich zoiets in z'n hoofd haalt :n
Laatst bijgewerkt door Maroush op 01-05-09 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

er werd toch gezegd dat er iemand uit de auto sprong? weet niet of dit klopt.

Jammer dat hij dood is. Heel jammer. Wat mij part mocht hij wegrotten achter de tralies met dwangverpleging. En ik wil een waarom. Daar kunnen we naar fluiten

Iris82

Van de gewonden weet iedereen nog weinig volgens mij.
Ik weet dat er een vrouw uit Tilburg is (omdat ik er zelf ook woon) die beide benen gebroken heeft. Maar verder weet ik eigenlijk niet hoe het met de rest is.