Gnome schreef:Ik zal m'n rijtje nog eens opsommen. Een hekel hebben aan, is hier trouwens niet van toepassing hoor. Ik kan me gewoon niet vinden in hun standpunten omdat die niet aansluiten bij mijn kijk op het leven.
- ik ben bang dat met hun verhogingen in het bedrijfsleven, de grote bedrijven weggaan net als Shell al is weggegaan. Dat heeft gevolgen voor onze economie, werkgelegenheid en maakt ons afhankelijk van andere landen ipv dat andere landen naar ons moeten komen. Want ik maak me geen illusies dat de bedrijven stoppen als ze over de grens veel minder belasting betalen.
- ik sta niet achter de enorme investeringen in het klimaat en de eisen/onmogelijkheden die dat weer met zich mee brengen op het gebied van financieren ervan en bijvoorbeeld het niet meer kunnen bouwen. Laat ik voorop stellen dat ik het klimaatprobleem niet ontken, maar er wel naar kijk als iets dat we niet gaan voorkomen met z'n allen en daardoor vind ik hun plannen en te grote impact hebben op ons huidige leven.
- afschaffing hypotheekrente aftrek ben ik geen voorstander van. Als ik zie hoeveel rente mensen moeten betalen die recent nog huizen hebben gekocht, dan kan dat echt voor ellende zorgen. Geloof dat ik ergens las dat D66 daar in hun stuk nu wel rekening mee gaan houden in de afbouw dus dat is fijn maar heb dat bij GLPvdA niet gezien.
- erfbelasting nog verder omhoog. Blijf het schandalig vinden dat daar überhaupt belasting over betaald moet worden.
- alles moet maar weggehaald worden bij de 'rijken' en bedrijven terwijl ik om me heen alleen maar hardwerkende mensen zie waarbij het ook niet is komen aanwaaien. Het is wel een keer genoeg.
Nou dat zijn dus een beetje mijn punten waarom ik niks heb met de linkerkant. Hoop dat er normaal op gereageerd kan worden ook al sta je er totaal anders in. Maar vind het echt te makkelijk gesteld dat mensen er niet over na denken en zich maar laten leiden door social media. Daar doe je echt heel veel mensen mee te kort.
Bedankt Gnome. Dat is eens een post met inhoud van iemand die heel bewust rechts stemt en ook weet wat echt rechts in houdt. Ook al ben ik het totaal niet eens met jouw standpunten Maar dit is dus wel gewoon wat rechts in houdt. . En dit is dan ook wat ik bij veel mensen die roepen dat ze rechts zijn totaal mis. Ze weten niet waar ze echt voor kiezen. Voor velen zouden deze door jou genoemde punten zelfs nadelig zijn.
Maar dit zijn dus standpunten van de ouderwetse VVD. Het zijn absoluut niet mijn standpunten. Maar dit is dus wel de VVD kijk van toen de VVD nog gewoon de partij was die voor de rijken op kwam zonder zich met het extreem rechtse bezig te houden.