Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:44

Vaak weten we helemaal niet eens dat het verspild wórdt, tot het al verspild ís!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:24

Maar wat is verspilling? Geldt ook voor het bedrijfsleven.

Het gaat mij om het inhoudelijke. Dat de staat bepaald en controleert wie er wel of niet toegelaten wordt, en wat er wel of niet gedoceerd mag worden. Ernstig autoritair, dwars tegen vrij onderwijs in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:31

Als het bedrijfsleven geld verspilt wat ze zelf verdiend hebben vind ik dat wat anders dan belasting geld verspillen, toch?

Toelatingen en onderwijs stof is zeer discutabel (hoewel, het is ook niet de bedoeling dat er nazi klassen gegeven worden van gemeenschapsgeld denk?) Maar ik meen dat het ook om onderzoeken gaat? En als een onderzoek een miljoen euro kost terwijl de opbrengst nihil is, dan valt er wat van te vinden misschien?
Maar goed geen idee verder. Ik vind wel dat een overheid best wel kritisch bekeken mag worden mbt waar ze geld aan uitgeven… dat was het enige wat ik toevoegde

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

@nps: Maar in zekere mate gebeurt dat hier toch ook.
Niet alle buitenlandse studenten worden hier toegelaten en ook bepaalt de wet wat de kerndoelen van een onderwijsrichting zijn.
Als een school zich daar niet aan conformeert kunnen diploma's ongeldig worden verklaard of de onderwijslicentie kan worden ingetrokken.

Alleen gaat het hier niet zover dat het afhankelijk is van de bui van één persoon.