Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
swartbeessie schreef:Just saying, je mag er niet mee over straat.
DubbelFun schreef:@gdg: ik heb nog nooit een loterij gewonnen, maar wel al 2x een wolf op korte afstand gezien !!
Boswachter en wolvendeskundige Mirte Kruit van Natuurmonumenten schreef:"de kans dat we vandaag überhaupt een wolf spotten is kleiner dan het winnen van de loterij."
Rivendell schreef:Benzz schreef:
Ik niet, waarom kippen vermoorden als je ze kunt opvangen. Ze is trouwens niet van animatie rights.
Heeft iemand een link naar die aflevering?
Citaat:In de serie Lessen voor de Pers komen mensen van buiten de journalistiek aan het woord over hun ervaringen met journalisten en media.
Dit keer ecoloog en wolvenexpert Glenn Lelieveld.
‘Met het uitmelken van die paar incidenten hebben de media het beeld gecreëerd dat alle honderd wolven die er nu in Nederland rondlopen gevaarlijk en eng zijn.’
Laatste wijziging: 30 oktober 2024, 10:27
Een mooie anekdote die ook iets zegt over de media vindt Glenn Lelieveld (35) nog altijd het verhaal over de eerste wolf in Nederland (na 150 jaar afwezigheid) die helemaal niet de eerste was.
‘De allereerste waarneming van een wolf vond plaats in 2011, op een parkeerplaats bij Duiven, ten oosten van Arnhem. We hebben daar als Zoogdiervereniging (waarvan Lelieveld tot 1 juli coördinator was, red.) ook foto’s van. Maar die wolf is weer vrij snel teruggegaan naar Duitsland en heeft nooit de publiciteit gehaald.
DuoPenotti schreef:DubbelFun schreef:@gdg: ik heb nog nooit een loterij gewonnen, maar wel al 2x een wolf op korte afstand gezien !!
Ik zou echt een lotje gaan kopen. Moet goed komen
https://www.rootsmagazine.nl/nieuws/wol ... -de-sporen
1 van de vele artikelen met die uitspraak.
Boswachter en wolvendeskundige Mirte Kruit van Natuurmonumenten schreef:"de kans dat we vandaag überhaupt een wolf spotten is kleiner dan het winnen van de loterij."
Citaat:Ulestraten, Zuid Limburg
29-10-2024
11.10
Zichtmelding wolf
Wolf zichtmelding tijdens de maïsoogst.
Betrouwbaarheid hoog
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
DuoPenotti schreef:Als je de reacties op fb leest bij het ad dan hebben we nog een lange weg te gaan.![]()
Poffertjes die denken dat een koe een wolf wel doormidden schopt.
Of uiteraard de omheining was niet goed.
Echt dan ben je toch wel een stadse oen als je werkelijk denkt dat er een omheining is die angstige koeien tegen houd.
Maar zoiets heeft wel een mening zonder enig verstand van wolven of vee...
Citaat:Waar de wolven lopen
De Utrechtse Heuvelrug is de laatste maanden vaker in het nieuws geweest dan alle tien jaar daarvoor. Dat heeft natuurlijk te maken met de wolf. De Utrechtse Heuvelrug is een voor Nederlandse begrippen groot natuurgebied; goed, de Veluwe is groter, maar wie langdurig door het groen wil struinen kan ook hier zijn hart ophalen. Dat verdiende een eigen wandelgids, vond Gegarandeerd Onregelmatig, dat de gids Wandelen over de Utrechtse Heuvelrug uitgaf.
Dankzij de lange, smalle vorm van het gebied ben je meestal niet ver verwijderd van de rand, „waar de heuvelrug overgaat in een ander soort landschap”, schrijven de auteurs in de inleiding, en dat is juist zo aantrekkelijk. „Vrijwel alle wandelingen in deze gids laten je ergens ‘over de rand’ kijken”, inclusief soms vanaf grote hoogte, zoals bij de Amerongse Berg (69,2 meter), Elsterberg (62,5 meter) en Grebbeberg (52 meter), wat soms prachtige uitzichten oplevert.
Wintu schreef:Contemplate schreef:Weet iemand hoe het nu met die hond gaat? Krijg hem maar niet uit mijn hoofd en ik vrees voor het ergste
Je kunt de posts van vandaag hier even lezen, daar staat het meermaals vermeld.
Citaat:Wim Reijers, de eigenaar van de koeien, zegt dat koeien alleen maar zo reageren als ze worden opgeschrikt door een wolf, maar kan het niet bewijzen dat dat hier ook het geval is geweest. Voor zover wolvenexpert Glenn Lelieveld weet, zijn er geen wolven in de buurt van Herwen gezien de afgelopen tijd. "Wij hebben geen enkel signaal dat er in die hoek wolven lopen."
Citaat:Zichtmelding Gelderland
Hoenderloo
30-10-2024
07.00 uur
Tekst melder
Mijn zoon zag vanochtend om 7 uur een roedel van 5 oversteken bij Hoenderloo.
Citaat:Kootwijkerbroek, Gelderland
30-10-2024
22.00
Zichtmelding wolf
om 22:00 een wolf gespot op de Kamperweg, vanaf de Essenerweg gezien net voorbij Henk's hoekje. Rende bij nadering een erf op in westelijke richting.
Betrouwbaarheid hoog
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Citaat:Vannacht in Wapse koppel pinken in paniek uitgebroken, op twee andere plekken paniek in koppel maar wel binnen draden gebleven.