Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:39

purny schreef:
En daar heb je ook echt veel aan...niet dus...
Minimumloon naar 14 euro

Er komt dan rond de 150 euro bij. Das een flinke verhoging.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:52

Babsiej schreef:
purny schreef:
En daar heb je ook echt veel aan...niet dus...
Minimumloon naar 14 euro

Er komt dan rond de 150 euro bij. Das een flinke verhoging.

Reken er dan maar op dat producten en diensten ook duurder worden want dat salaris moet ergens van betaald worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:53

DuoPenotti schreef:
purny schreef:
Nou ja mensen die een uitkering ontvangen zonder er maar iets van een vinger voor uit te hoeven steken mogen van mij ook gekort worden.
Mits je voor boven de 75% afgekeurd bent, dan is er wel een reden waarom iemand niet kan werken.
Maar de andere groep die thuiszit en een uitkering ontvangt betaald door ons belastinggeld? Die mag er best wel iets voor doen

ik ken mensen in de bijstand die daar niet horen.
Echt zieker dan ziek.
Met bijvoorbeeld ME/CVS.
Maar UWV mag als eerste op de schop met hun rare Functie mogelijkheden lijst die een niet luisterende afgekeurde arts uitvoert.

Ik ken iemand die deed braaf vrijwilligerswerk, maar ook dat is nooit vrijblijvend. Dus ook daar werd moeilijk over gedaan als ze er niet was.

Maar die mag van jou gekort worden???

Zelf heb ik dan gen uitkering, ja ik deed vrijwilligerswerk tot mijn auto het loodje legde.
En ik ga geen andere kopen, pas als ik een betaalde baan vind.
Gekort kan ik dus niet worden, maar ik weet nu wel dat on zorgnet er alleen is voor de happy few. Met daarin een grote meerderheid die nooit hier iets bij heeft gedragen en dat ook nooit gaat doen.

Ik heb zelf ook diverse malen vrijwilligers werk gedaan. En ik zou het niet nog een keer doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:00

en de rest van mijn post?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:02

Er is ook een grote groep die wegens ziekte niet kan werken, maar in de bijstand beland is, omdat uwv de ziekte niet erkend. Of niet erkend hoe ernstig het is, artsen niet geloven. Dus officieel niet genoeg afgekeurd zijn. Als ik het zou kunnen zou ik al lang en breed aan het werk zijn en er financieel veel beter bijzitten. En zo ken ik er een hele hoop. Degene die niet willen is niet het grootste gedeelte. Ik wil heel graag ruilen met mensen die er zo makkelijk over denken :j krijgen zij mijn lijf, financiele en medische zorgen en ga ik lekker aan het werk. Want thuis zitten is niet leuk. Studieschuld hebben en nooit wat kunnen doen met die studie die ik echt enorm leuk vond is niet leuk.

Ik mag niet eens vrijwilligerswerk doen... Gelukkig heb ik een hele fijne case manager, maar die trapt dus wel enorm op de rem.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:13

DuoPenotti schreef:
en de rest van mijn post?

Er zitten heus ook wel een aantal rotte peren tussen maar het uwv mag ze ook wel achter de broek zitten.
En werken moet weer gaan lonen.
Vooral als je iets doet in het belang van het bedrijf mag dat best beloond worden.
Maar het uwv heeft ze soms ook idd niet op een rijtje

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:34

Ja en de mensen in de bijstand zitten die echt ziek zijn?

Want dit zeg je:"Nou ja mensen die een uitkering ontvangen zonder er maar iets van een vinger voor uit te hoeven steken mogen van mij ook gekort worden."

lees de post van MWM eens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:39

Dan zouden die regels ook veranderd moeten worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:30

purny schreef:
Nou ja mensen die een uitkering ontvangen zonder er maar iets van een vinger voor uit te hoeven steken mogen van mij ook gekort worden.
Mits je voor boven de 75% afgekeurd bent, dan is er wel een reden waarom iemand niet kan werken.
Maar de andere groep die thuiszit en een uitkering ontvangt betaald door ons belastinggeld? Die mag er best wel iets voor doen

Afkeuren bestaat eigenlijk niet meer. Hiervoor is doelgroep registratie voor terug gekomen. :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:24

purny schreef:

Heerlijk toch als het zo simpel op te lossen is. Maar helaas, zo simpel is het dus niet, en de groep die'lachend' thuiszit met bijstand is niet zo groot. De meesten zullen toch echt liever gewoon gezond en wel mee draaien in het arbeidsproces en hun eigen geld verdienen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:23

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:07

Zat net te kijken dat ik half mei een zak muesli voor 15,75 kocht.
Nu 19,78 euro..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:00

Wel hilarisch dat uitgerekend Rob Jetten die door sommigen ook wel klimaatdrammer wordt genoemd de kolencentrales weer opent.

Zal de fanatieke D66 aanhang blij mee zijn.

Ik vraag me af, zal er al een belangenclub bezig zijn met het voorbereiden van een rechtszaak.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:57

Urgenda in elk geval niet. Zij begrijpen de beslissing zag ik gister in een item in het journaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:22

Loretta schreef:
Wel hilarisch dat uitgerekend Rob Jetten die door sommigen ook wel klimaatdrammer wordt genoemd de kolencentrales weer opent.

Ik vraag me af, zal er al een belangenclub bezig zijn met het voorbereiden van een rechtszaak.

Als regeringspartij moet je compromissen sluiten en soms (vervelende) beslissingen nemen.
Het verschil met een oppositiepartij die van alles kan schreeuwen, maar geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen. En hun kiezers daarom tevreden kan houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:15

Loretta schreef:

Je moet wat met gasprijzen die door het dak gaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:03

Van het gas af zodat we meer kunnen opslaan voor de winter heeft nu even prioriteit, dus ik snap de beslissing ook wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:37

Loretta schreef:

Had jij een ander idee hoe we anders deze winter door moeten komen? :=

Ik vind het echt erg dat het nodig is, maar helaas waren we nog niet zo ver met de gastransitie en moet dit om geen kou te lijden van de winter.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:10

Oekraïnse arbeidsmigranten eisen opeens ook leefgeld: schaamteloos!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:40

elnienjo schreef:

Heb je daar een bron van?

Moesten het van die mensen zijn die via een vage uitzendconstructie uitgebuit worden kan ik het misschien nog enigszins begrijpen.
Maar als dat mensen zijn die naar NL recht en (fatsoenlijke) salarissen betaald worden, ja dan vind ik het ook schaamteloos.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:42

Sansevieria schreef:
elnienjo schreef:

Heb je daar een bron van?

Moesten het van die mensen zijn die via een vage uitzendconstructie uitgebuit worden kan ik het misschien nog enigszins begrijpen.
Maar als dat mensen zijn die naar NL recht en (fatsoenlijke) salarissen betaald worden, ja dan vind ik het ook schaamteloos.

https://www.ad.nl/den-haag/arbeidsmigranten-profiteren-van-leefgeld-voor-oekraiense-vluchtelingen-mogelijk-misbruik~a825bbc9/

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:46

Ok, tja, als die mensen een normaal salaris verdienen is dat niet in orde :(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:57

verootjoo schreef:
Loretta schreef:

Had jij een ander idee hoe we anders deze winter door moeten komen? :=

Ik vind het echt erg dat het nodig is, maar helaas waren we nog niet zo ver met de gastransitie en moet dit om geen kou te lijden van de winter.

Het is ook de enige oplossing op dit moment. Dat verduurzamen daar kom je de komende winter niet mee door. Ik vind het alleen ironisch dat uitgerekend Rob Jetten de man is die de kolencentrales heropend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:02

Ik vind het vanaf dat artikel niet mogelijk om te beoordelen of het wel of geen misbruik maken is. Ik heb jaren geleden met Poolse arbeidsmigranten samengewerkt, maar dat waren dus inderdaad vooral van die vage uitzendbureau's, de mensen kregen heel wat minder dan het minimumloon en werden met veel te veel mensen in kleine vakantiewoningen geplaatst. Dat ging dan vaak om mensen die de familie achter lieten om wat bij te verdienen voor hun gezin, om na de zomer weer terug te gaan. Ik kan me voorstellen dat die arbeidsmigranten uit Oekraïne ook nog familie daar hebben zitten en alle beetjes extra goed kunnen gebruiken. En als het gewoon legaal is om zo'n leefgeld aan te vragen zodat je je echte loon kan opsparen voor je familie, dan denk ik dat veel mensen in die situatie hetzelfde zouden doen. Ligt dus helemaal aan de situatie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:05

Als het om mannen gaat, die zouden nu sowieso dienstplicht hebben in Oekraine, maar ze zitten veilig in Nederland en hebben werk. Zo geven ze wel een slechte indruk af waar de échte vluchteling straks tegenaan loopt, want we zullen steeds minder begrip krijgen.