Anna79 schreef:[ [url=m/hcl3U6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bizar dit!
Ahh Dennis kiryev
https://www.newsrael.com/posts/lssa7x22pk
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anna79 schreef:[ [url=m/hcl3U6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bizar dit!
_San87_ schreef:Nog nooit de grens bij België overgestoken, zeker.
Maar serieus, het is denk ik idd voornamelijk zoals jij zegt. Maar een stukje grond hebben waar je flink gas kunt pompen is natuurlijk heel wat waard. Ongeacht waar je dat gas heen brengt, het levert centen op voor het land waar het gas gepompt is.
Hannanas schreef:Ben wel blij met jullie updates bokkers.
Zag net nog de update op NOS, filmpje van vluchtende burgers uit voorstad van Kiev.
Rennende ouders, ouderen slecht ter been, kinderen, mensen met hun honden en andere huisdieren. Steeds moeten liggen. Weer opstaan en verder vluchten. Iemand die z’n Duitse herder probeerde op te tillen rennend.
Die beelden trek ik niet hoor. appelflap wat een klotezooi.
Ik ga dan ook niet meer kijken.
En ondertussen gaan er duizenden mensen ook nog steeds van de honger dood in Jemen en weetikveel waar allemaal.
Janine1990 schreef:tamary schreef:Als Rusland in elkaar klapt hebben we pas echt oorlog. Alle buren willen wel een stukje en intern zal er hier en daar ook wel ambitie voor eigen koninkrijkjes zitten.
Navalny is geen verbetering voor de gewone Rus (de mensen dus die altijd de hardste klappen krijgen in oorlogen, en economische problemen).
Kan je dit verder onderbouwen? Wat zou het motief zijn van Letland, Estland, Belarus, Georgië om wat extra grond te krijgen?
Janine1990 schreef:_San87_ schreef:Nog nooit de grens bij België overgestoken, zeker.
Maar serieus, het is denk ik idd voornamelijk zoals jij zegt. Maar een stukje grond hebben waar je flink gas kunt pompen is natuurlijk heel wat waard. Ongeacht waar je dat gas heen brengt, het levert centen op voor het land waar het gas gepompt is.
HahahahahaOke, point taken
![]()
Voordat ze beginnen met veroveren omwille van gas moeten ze even naar Groningen kijken...![]()
Ook die baltische staten liggen niet bepaald op rotsen lijkt me... Maar mijn grote bosatlas ligt bij m'n ouders![]()
Het lijkt me dat de problematiek met betrekking tot milieu velen doet realiseren dat de aarde geen onuitputtelijke resources heeft en dat het juist een zaak is om samen te werken om daarin te kunnen ontwikkelen. En als elk land daar een steentje aan kan bijdragen binnen zijn eigen kwaliteiten, dit het grootste resultaat levert.
Landjepik vanwege grondstoffen lijkt me net zo achterhaald als het nederlandse schoolsysteem. Als elk land (ofwel kind) zijn eigen talenten optimaal kan ontwikkelen en gebruiken, kom je zo veel verder dan wanneer elk land in een zelf gecreëerd hokje gaat zitten met oogkleppen op voor de talenten die gebundeld kunnen worden.
Wellicht iets te idealistisch van mij
Citaat:“We staan waar Duitsland stond in 1944.” Hoe een Russische geheim agent de oorlog beschrijft in een uitgelekte brief
“Er is geen uitweg voor ons land. Er is geen weg meer naar een zege en een nederlaag betekent het einde.” Dat schrijft een analist van de Russische geheime dienst in een uitgelekte brief. Hij schetst een uitzichtloze toestand, waarin hij het risico op een beperkte nucleaire aanval reëel noemt. “Er wordt nu al verwoed gezocht naar bewijzen dat Oekraïne zelf atoomwapens probeerde te maken om zo’n aanval te rechtvaardigen”, beweert de man. Hoe goed geïnformeerd hij is en hoe waarheidsgetrouw, valt niet te verifiëren. Maar het is alleszins een huiveringwekkend relaas.
Sizzle schreef:Grappig ook dat veel mensen er vanuit gaan dat je nog wel met de auto weg komt. Dat is echt totaal niet vanzelfsprekend (benzine, wegblokkades etc)
Citaat:Voor degenen die vragen: "Waarom is Oekraïne belangrijk?"
Is een van de grootste landen in Europa met 41 miljoen inwoners, waar hoogopgeleiden (35,3 mln) sterk gemotiveerd zijn om te werken.
Hoe men Oekraïne rangschikt:
1e in Europa in bewezen winbare reserves van uraniumertsen;
2e plaats in Europa en 10e plaats in de wereld in termen van titaniumertsreserves;
2e plaats in de wereld in termen van verkende reserves van mangaanertsen (2,3 miljard ton, of 12% van de reserves van de wereld);
2e grootste ijzerertsreserves ter wereld (30 miljard ton);
2e plaats in Europa in termen van kwikertsreserves;
3e plaats in Europa (13e plaats in de wereld) in schaliegasreserves (22 biljoen kubieke meter)
4e in de wereld door de totale waarde van natuurlijke hulpbronnen;
7e plaats in de wereld in steenkoolreserves (33,9 miljard ton)
Pandora2 schreef:Iemand hier al iets over gelezen ergens ? Heb geen abo, dus kan het hele artikel niet lezen.Citaat:“We staan waar Duitsland stond in 1944.” Hoe een Russische geheim agent de oorlog beschrijft in een uitgelekte brief
“Er is geen uitweg voor ons land. Er is geen weg meer naar een zege en een nederlaag betekent het einde.” Dat schrijft een analist van de Russische geheime dienst in een uitgelekte brief. Hij schetst een uitzichtloze toestand, waarin hij het risico op een beperkte nucleaire aanval reëel noemt. “Er wordt nu al verwoed gezocht naar bewijzen dat Oekraïne zelf atoomwapens probeerde te maken om zo’n aanval te rechtvaardigen”, beweert de man. Hoe goed geïnformeerd hij is en hoe waarheidsgetrouw, valt niet te verifiëren. Maar het is alleszins een huiveringwekkend relaas.
_San87_ schreef:https://mobile.twitter.com/KyleJGlen/st ... 0%2F8%2F25
En weer vuren op de humanitaire corridors.
Niet geverifieerd, maar klinkt waar gezien de documentatie onder de tweet.
Daks schreef:_San87_ schreef:https://mobile.twitter.com/KyleJGlen/st ... 0%2F8%2F25
Bij Mariupol ook
In #Mariupol, #Russian forces disrupted the evacuation of civilians by shelling the "green corridor" https://t.co/MAAeVK7oKv
https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... R5f4w&s=19
tamary schreef:Janine1990 schreef:Kan je dit verder onderbouwen? Wat zou het motief zijn van Letland, Estland, Belarus, Georgië om wat extra grond te krijgen?
Eerder de "Stans", China en eventueel zelfs Japan.
Palladium en nog een aantal andere grondstoffen buiten olie en gas om.
Grondstoffen dus, Rusland heeft daar aardig wat van en nu de aarde warmer wordt komt er meer bereikbaar.
Betere Uitleg :
[ Video ]
Kuggur schreef:Sizzle schreef:Grappig ook dat veel mensen er vanuit gaan dat je nog wel met de auto weg komt. Dat is echt totaal niet vanzelfsprekend (benzine, wegblokkades etc)
In dit panische scenario komt de dreiging uit het oosten. Je komt niet ver met je opeltje in de Noordzee.
Ook vind ik het wat pijnlijk dat terwijl er nu kinderen gebombardeerd worden er hier mensen zijn die de zorgen over hun kat ventileren.
Kuggur schreef:Sizzle schreef:Grappig ook dat veel mensen er vanuit gaan dat je nog wel met de auto weg komt. Dat is echt totaal niet vanzelfsprekend (benzine, wegblokkades etc)
In dit panische scenario komt de dreiging uit het oosten. Je komt niet ver met je opeltje in de Noordzee.
Ook vind ik het wat pijnlijk dat terwijl er nu kinderen gebombardeerd worden er hier mensen zijn die de zorgen over hun kat ventileren.
Daks schreef:_San87_ schreef:https://mobile.twitter.com/KyleJGlen/st ... 0%2F8%2F25
Bij Mariupol ook
In #Mariupol, #Russian forces disrupted the evacuation of civilians by shelling the "green corridor" https://t.co/MAAeVK7oKv
https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... R5f4w&s=19
Citaat:Hi Pien! The news are true. There are less companies now that can fly out of Russia, and the plane tickets have become extremely expensive. We can’t access our saving because they are locked in our investment bank account. The money we have right now is not enough. We’re waiting for my husband’s pay check. Maybe by then there will be a little less demand and a little more planes!
Citaat:Don’t apologize, this is the most correct word for the current situation joy