Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 17:23

pmarena schreef:
Kan je je daar nou serieus geen enkele voorstelling bij maken op welke manier ik dat 'verzachtende omstandigheden' bedoel...?

Nee

pmarena schreef:
Zie jij nou echt geen verschil tussen Pietje die zo'n rare app stuurt naar een onnozele nog heel kinderachtige tiener, of naar een jongedame die volgens de verhalen openlijk over haar seksleven praat...? Vind jij echt beide situaties even erg dan...?

Ja

Het probleem is, dat het niet gaat over de door jou bedachte situatie en alles dat je er maar kunt bijhalen, maar over de situatie van MB en dat meisje.
Het gaat hier over een 50-jarige man die een vader-dochter relatie had met een meisje van 15. Merkte dat er bij dat meisje "alles op en aan" zat. En vervolgens een grens over ging.
Geen van de nuances die jij aandraagt zijn relevant in deze situatie. Echt niet 1.

pmarena schreef:
Er wordt zo dramatisch gedaan over het zien van en wijzen op gradaties maar doen alsof dat niks uitmaakt, dat vind ik pas raar.
Het is onsmakelijk. Raar. Ongepast. Creepy. Maar blijkbaar niet strafbaar.
En het plaatje van een vieze hijgerige telefoonseks pedo poging hoeft er niet overheen geplakt te worden volgens mij.... het is van zichzelf al raar genoeg zonder dat extra drama.

MB is vrijgesproken omdat het concrete (steun)bewijs van ontucht in het oordeel van de rechter niet geleverd kan worden. De appjes die absoluut enorm ranzig zijn naar een 15jarige toe zijn blijkbaar niet voldoende concreet om als steunbewijs gezien te worden. Dan had er mogelijk moeten staat "zal ik je even komen bevredigen, ik kom eraan, o.i.d." in plaats van een advies dat het meisje zichzelf kon bevredigen.
Het dagboek wordt door de rechter sec beoordeeld als "de woorden van de verdachte' wat in feite wel zo is natuurlijk. Maar omdat de beschuldigingen in het dagboek consistent waren en bewezen kon worden dat ze authentiek waren (d.w.z. eerder in de tijd zijn geschreven), was het OM van mening dat dit als steunbewijs kon dienen.

Wat zo'n rechter doet is het zo uit elkaar trekken van bewijs dat het allemaal op zich beoordeeld net onvoldoende is. Enige pleister op de wonde is dan dat de rechtbank het meisje wel gelooft. Nou daar heb je dan uiteindelijk helemaal niks aan.

Alles in de context genomen blijft voor mij het beeld over van een 50 jarige viespeuk die zijn kans schoon zag om een jong meisje te bepotelen. Zijn liedjes zullen voor mij altijd dat beeld oproepen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 08-12-25 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 17:23

pmarena schreef:
Saga schreef:
Ik vind het ook wel opvallend hoe de mensen die, hoe zeg ik dit zorgvuldig, niet vinden dat Borsato echt grensoverschrijdend gedrag heeft laten zien, juist heel veel erbij halen over de gezinssituatie/moeder/opvoeding, maar dan tegen de rest zeggen dat ze niet mogen speculeren.
Wat zo goed als niet gebeurt, aangezien het hier echt over de bewezen zaken gaat.

Ik heb in ieder geval de laatste pagina's niemand gezien die zegt dat hij niks grensoverschrijdends heeft gedaan.
Volgens mij is iedereen het daar gewoon over eens.

Alleen niet over de mate waarin er vanalles bijgehaald wordt als een soort extra bewijs, dat imo nogal zwakjes is.

Wat wordt er precies bijgehaald dan?

Er wordt gerefereerd aan wat hij zelf heeft verklaard.

Jij vind dat daar verzachtende omstandigheden zijn voor Marco. Daar had je een paar paginas terug over en dat het niet Strafbaar is wat hij heeft gedaan.

Dat valt te betwisten. Er is iig gebrek aan bewijs.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 17:27

Saga schreef:
Zoals wat? Wat wordt erbij gehaald voor 'extra bewijs'?

Dat getut van 'hij heeft een BH voor haar gekocht DUS het is een viezerik'.
En 'hij heeft haar borsten gezien' DUS.... enzovoorts.

Hou het gewoon lekker bij wat hij toegegeven heeft, dat is al duidelijk genoeg over de schreef.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:21

Hij heeft dit zelf toegegeven, dat hij lingerie voor haar heeft gekocht en dat hij naar haar heeft gekeken terwijl zij die lingerie droeg.
En hetzelfde geldt voor de borsten van het meisje.

Het gaat dus wel degelijk over wat hij zelf toegegeven heeft.
Maakt dit nog verschil voor jou in hoeverre hij over de schreef is gegaan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:35

Ik was 12.
Logeerde bij een vriendinnetje.
We waren boven op haar slaapkamer aan het spelen. De deur stond open.

Komt die stiefvader uit douche gelopen en liep zo naar zijn slaapkamer. Naakt.
Hij keek ons niet aan, zij ook niks.
Ik vond dat vreemd, mijn vriendinnetje duidelijk niet.

Geen idee of daar meer vrijheden waren wat dat betreft die ik niet kende.
Zonder een vader in mijn leven en 2 oudere broers die zoiets echt niet deden had ik een totaal andere opvoeding.

Heb wel vaker gedacht, zou hij het vergeten zijn dat ik er was?
is het normaal bij een stiefdochter?

Geen idee.

En als je dan hoort in deze dat de moeder ook heeft toegegeven dat seks en naaktheid daar een gewoon onderwerp zijn.
Dan denk ik dat MB daar in mee is gegaan.
Te ver, zeker, zonder twijfel.
Maar als je zelf zo niet bent opgevoed, zelfs samen met je vrouw je eigen kinderen zo niet opvoed. Want dan moet je daar ook met zijn tweeën over eens zijn.

Dan is het misschien wel heel moeilijk in te schatten, als je geen rare bedoelingen hebt, hoe ver die vrije opvoeding of hoe je dat moet noemen dan ook mag gaan.

Uiteraard zeggen wij hier nu, dat doe je niet!
Zal die zelf nu vast ook wel denken :+

Maar als die grens steeds opgerekt word, een moeder aangeeft ze ligt naakt in bed maar ga maar naar boven. Ipv, ik zal haar even vertellen dat je er bent, kan ze wat aantrekken.

Ik denk dat je op een gegeven moment ook niet weet hoe dat zit bij een vrije opvoeding...
Ja als volwassen man had hij anders, ja als... als mijn oom geen piemel had was het mijn tante...

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:46

Ik vind het gevaarlijk om dit eventueel te gooien op 'vrije opvoeding' of dat het daardoor lastig in te schatten zou zijn.
Sommige dingen hoef je niet aangeleerd te krijgen, die hoor je te weten, zeker als volwassen man.
Hoe vrij of los een gezin ook met naaktheid of seksualiteit omgaat, dat verandert niets aan de verantwoordelijkheid van een volwassene om zelf duidelijke grenzen te bewaken.
En als je als volwassene 'niet goed kan inschatten' wat wel of niet kan bij een minderjarige, dan is dat al op zichzelf het probleem.
Dat heeft niets te maken met hoe iemand anders thuis gewend is om met naaktheid om te gaan.

Een grens wordt niet opgerekt omdat iemand anders die grens anders ziet.
Je eigen morele kompas hoort daarop te werken, niet dat van een ander.
Laatst bijgewerkt door Saga op 08-12-25 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:53

Ik kan wel begrijpen dat het daardoor moeilijk wordt.

Want welke moeder zegt dan: ga maar naar boven?

Had hij moeten zeggen: nee dat doe ik niet.
Ja.
Zijn we het allemaal mee eens.

Maar ik kan mij wel verplaatsen in hoe grenzen wel opschuiven als hij al 100 stappen eerder over je persoonlijke grens was. Maar het toen blijkbaar wel oké was. Zelfs fijn gevonden. Meelevend gevonden of wat ook.
Wanneer is het dan stap 101? Die stap die teveel was?

Ja hij had die eerste stap van die 100 al moeten zeggen.. Woow niet mijn manier.

Maar ja achteraf...

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:59

Het punt is dat die stappen niet door eventueel 'afwijkend' gedrag van het gezin worden bepaald, maar door Borsato zélf.
Hij had bij stap 1 op/over die grens al moeten zeggen;"Dit is niet mijn plek, niet mijn rol, hier doe ik niet aan mee."

Het is niet achteraf pas duidelijk.
Het is iets dat iedere volwassene op het moment zelf hoort te kunnen inschatten.
Niet omdat iemand anders het zo gewend is, maar omdat je zelf verantwoordelijk bent voor wat jij doet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:06

Ik kan me niet voorstellen dat een volwassen man met zijn stiefdochter lingerie moet kopen. Dat kan moeder toch doen...

Ik kan me niet voorstellen dat een volwassen man die gebeld wordt door een vrouw in een situatie die daar al niet lekker liep, met dat de dochter naakt op bed ligt en dat alleen hij haar zou kunnen troosten. Dan zeg je als man toch nou trek haar eerst maar een pyama aan. Of nog beter "Ik heb een eigen gezin daar ga ik aandacht aan besteden en bel me niet meer voor zo iets"

Ik kan me niet voorstellen dat je als volwassen man de billen van een meisje van 15 moet aanraken ook al gaat het in dat gezin zo. Eerder dat je dan eens met de moeder om tafel gaat dat dit geen fatsoenlijke situatie is en dat je graag wil blijven steunen maar wel als er beter omgegaan werd met het meisje. Maar niet mee gaan in die trend en zeker omdat hij aan gegeven heeft dat zijn gevoelens voor dat meisje veranderd zijn naarmate ze rondere vormen kreeg. Dan ging die niet mee in de flow van dat gezin maar had hij er gevoelens bij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:08

En misschien dacht hij wel, ik ouderwetse preutse zak.
Misschien moet ik wat moderner in het leven staan.

Jij en ik weten niet waarom hij stap 1 toch heeft gemaakt.
Misschien wel vanuit een goed meelevend hart richting moeder en dochter..

Nogmaals vind ik het oké dat hij zulke appjes stuurt. Nee.

Maar ik vond die naakte man op de overloop met mijn opvoeding ook niet oké.

Maar was dat fout?

Saga schreef:
Het punt is dat die stappen niet door eventueel 'afwijkend' gedrag van het gezin worden bepaald, maar door Borsato zélf.
Hij had bij stap 1 op/over die grens al moeten zeggen;"Dit is niet mijn plek, niet mijn rol, hier doe ik niet aan mee."

Het is niet achteraf pas duidelijk.
Het is iets dat iedere volwassene op het moment zelf hoort te kunnen inschatten.
Niet omdat iemand anders het zo gewend is, maar omdat je zelf verantwoordelijk bent voor wat jij doet.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:17

Jouw voorbeeld laat eigenlijk precies zien waarom dit soort situaties zo ingewikkeld zijn voor een kind; je hebt geen kader om te beoordelen of iets raar, onhandig of echt fout is.
En juist daarom ligt de volledige verantwoordelijkheid bij de volwassene, niet bij het kind en ook niet bij de 'sfeer' binnen een gezin.
Ik vind jouw situatie ook niet oké en ook hier vind ik dat hij als volwassene beter had moeten inschatten dat er een kind aanwezig was dat zich ongemakkelijk kon voelen.

Je kunt als volwassene best in situaties terechtkomen waarin een gezin andere normen heeft dan jij gewend bent.
Maar dan nog moet je zelf bewust kiezen wat jij wel en niet doet.
"Misschien dacht hij dat hij ouderwets was" of "misschien wilde hij meelevend zijn" verandert niets aan dat principe.
Die mogelijkheden rechtvaardigen niet dat die persoon vervolgens zijn eigen grenzen verlegt richting een minderjarige.

Ik ben vooral blij voor je dat het, voor zover je bekend maakt, hierbij gebleven is en er geen andere dingen zijn gebeurd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:22

Voor dat vriendinnetje weet ik het niet. Was lagere school en daarna nooit meer gezien. Dus geen idee of daar meer gebeurde. Richting mij toen niks.

En ja helemaal mee eens dat oudedere daar in moeten beschermen.
En als eerste moeder.

Ik ben zelf dus wel onveilig opgegroeid. Niet betreft dat voorbeeld maar door een vent die bij ons woonde.

En daar heeft moeder als eerste haar taak verzuimd.
Die had die vent buiten moeten kieperen.

En dat zie ik bij mb net zo.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:26

En juist daarom is het zo dat elke volwassene diens eigen grenzen hoort te bewaken.
Jouw moeder had de taak om jou te beschermen.
En die vent had de taak om zich gepast te gedragen rondom jou.
Dat jouw moeder dat niet heeft gedaan, was geen vrijbrief voor die man om z'n gang te gaan, en helaas is dat wel gebeurd.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:52

DuoPenotti schreef:
Ik was 12.
Logeerde bij een vriendinnetje.
We waren boven op haar slaapkamer aan het spelen. De deur stond open.

Komt die stiefvader uit douche gelopen en liep zo naar zijn slaapkamer. Naakt.
Hij keek ons niet aan, zij ook niks.
Ik vond dat vreemd, mijn vriendinnetje duidelijk niet.

Geen idee of daar meer vrijheden waren wat dat betreft die ik niet kende.
Zonder een vader in mijn leven en 2 oudere broers die zoiets echt niet deden had ik een totaal andere opvoeding.

Heb wel vaker gedacht, zou hij het vergeten zijn dat ik er was?
is het normaal bij een stiefdochter?

Geen idee.

En als je dan hoort in deze dat de moeder ook heeft toegegeven dat seks en naaktheid daar een gewoon onderwerp zijn.
Dan denk ik dat MB daar in mee is gegaan.
Te ver, zeker, zonder twijfel.
Maar als je zelf zo niet bent opgevoed, zelfs samen met je vrouw je eigen kinderen zo niet opvoed. Want dan moet je daar ook met zijn tweeën over eens zijn.

Dan is het misschien wel heel moeilijk in te schatten, als je geen rare bedoelingen hebt, hoe ver die vrije opvoeding of hoe je dat moet noemen dan ook mag gaan.

Uiteraard zeggen wij hier nu, dat doe je niet!
Zal die zelf nu vast ook wel denken :+

Maar als die grens steeds opgerekt word, een moeder aangeeft ze ligt naakt in bed maar ga maar naar boven. Ipv, ik zal haar even vertellen dat je er bent, kan ze wat aantrekken.

Ik denk dat je op een gegeven moment ook niet weet hoe dat zit bij een vrije opvoeding...
Ja als volwassen man had hij anders, ja als... als mijn oom geen piemel had was het mijn tante...

Mijn stiefzusjes hebben hun stiefvader naakt gezien. Gezin met 4 meiden.
Mijn stiefvader ook wel eens naakt gezien. Maar nooit dat vriendinnetjes daarbij aanwezig waren.

Maar mijn (stief)vader, ook (stief)moeder, naakt zien was voor mij heel normaal. Ook wel eens als kind naar een naaktstrand geweest met ze.

Verder dan dit ging het ook niet, en dan bedoel ik borsten ontbloten voor het raam of billen slaan enz.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:59

cursebreaker schreef:
Maar in dit geval gaat het niet over een volwassen vrouw, maar een op dat moment minderjarige tiener? Ik kan dan weer niet begrijpen dat iemand daar nuance in wilt zien eerlijk gezegd. Misschien is dat de moeder in me, van een nu tiener. Juist iemand van haar leeftijd kan dat niet altijd bepalen of het buiten de lijntjes was nu. Dat is het gevaarlijke ervan. Met 15/16 jaar kun je die inschatting meestal niet maken. Juist hier moet je kunnen verwachten dat volwassen mensen om je heen je in bescherming nemen.

Ik vind dat persoonlijk niet te vergelijken helemaal. Ik als vrouw zijnde kan gelukkig gewoon zeggen dat ik me nooit zo gevoeld heb, toen ik jonger was niet en nu ook niet. Dat vind ik niet perse iets wat normaal is, of dat zou het ook niet moeten zijn wat dat betreft, dat een vrouw dit 'altijd wel heeft op een later moment'. Als vrouwen dat wel ervaren, zegt dat wel weer over dat er structureel nog veel fout gaat wat dat betreft allemaal.

Ik heb vroeger echt wel grensoverschrijdend gedrag meegemaakt, vaker dan eens. Maar dat was een andere tijd dan nu. Hiermee bedoel ik dus als minderjarige, waarna ik zelf als volwassene dacht dat was niet oké. Daar had ik op latere leeftijd best een ding van kunnen maken. Ik heb besloten dat niet te doen. En toch zie ik nu meer verhalen naar voren komen, die daar wel iets mee doen.

De nuance richt zich meer op de situatie. Op “papier” weten we allemaal wel wat goed of fout is. Hebben we allen een oordeel en kunnen we bij de eerste de beste zin de dader al veroordelen op enkel de details. Man van 50, meiske van 15.
Maar een situatie heeft altijd een sfeer, een stemming, een omgeving en ga zo maar door. Ik wil niets goed praten, maar de nuance is dan erg belangrijk en wellicht doorslaggevend, in de zin van is hier sprake van misbruik of een goedbedoeld advies, aanraking, hulp of cadeautje?

Er gaat in onze huidige maatschappij ontzettend veel mis, daar ligt een enorme inhaalslag op ons te wachten door elk meisje, vrouw te behandelen zoals je je moeder behandeld. Elke dag vind er wel ergens grensoverschrijdend gedrag plaats. En je kunt er van alles van vinden, ook ik denk wel eens zeik niet zo, laat het gaan. Maar dat kan je niet zeggen, want wie ben ik om daar over te oordelen. Waarom moet een meisje/vrouw zich onveilig voelen omdat een man maar vind alles te kunnen zeggen of maken?!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 05:52

Saga schreef:
Hij heeft dit zelf toegegeven, dat hij lingerie voor haar heeft gekocht en dat hij naar haar heeft gekeken terwijl zij die lingerie droeg.
En hetzelfde geldt voor de borsten van het meisje.

Het gaat dus wel degelijk over wat hij zelf toegegeven heeft.
Maakt dit nog verschil voor jou in hoeverre hij over de schreef is gegaan?

Geen idee, ik heb het niet gehoord en te weinig beeld bij de preciese situatie om die te kunnen beoordelen.
En dan vind ik het dus fair om niet meteen naar de conclusie te racen dat deze gebeurtenis wel goorlapperij geweest moet zijn.

Maar dat dit nog steeds kan passen binnen een veel onschuldiger scenario zoals bvb.meisje in de put, en een surrogaat vader-opvul-figuur die wellicht de ervaring heeft dat zijn dames opmonteren van even shoppen. En dan zegt 'Weet je wat? Je bent bijna jarig, je krijgt van mij een nieuwe outfit, waar wil je naartoe'.

Dat zij dan (ook?) graag iets van ondergoed wil.... tja... apart maar haar keuze. En als ze dan ook nog ineens uit een hokje komt om te showen ofzo.... tja dan ben je als man die geen kwaad in de zin had maar gewoon een jurkje cadeau wilde doen, dus al de pineut want 'je ging lingerie shoppen en hebt ook nog gekeken hoe het stond'

Ja allemaal speculatie. Maar op basis van de zeer geringe info die ik heb, kan het net zo goed zo gegaan zijn als de meer vulgaire manier die jij er overheen plakt. Maar misschien is dit gebeurd toen hij al meer gevoelens kreeg en verder over de schreef ging. Ik heb geen idee.

Wil alleen maar aangeven dat het lijstje van 'vreselijke dingen' die steeds in het topic geplaatst worden, an sich niet per-sé dingen zijn die bewijs van smeerlapperij zijn.

Ik snap wel dat het verleidelijk is om ze er bij te trekken gezien hij uiteindelijk gewoon te ver gegaan is natuurlijk. Maar kan me ook goed voorstellen dat je als man er niet in mee gaat want 'zo was het niet' omdat in het echte leven, niet op papier, dingen nu eenmaal niet zo zwart-wit zijn meestal.

En nee dan hoeft niet (weer) de gepikeerde reactie te komen 'wat vind jij zwart-wit dan aan een tig jaar oudere man die 'een kind' betast'.
Want die duidelijk over de schreef dingen heb ik het natuurlijk niet over.

Ik vind het trouwens ook wel heel makkelijk gezegd van 'bij de eerste stap over de grens ga je weg uit de situatie' want ik denk dat er weinig mensen zijn die dat daadwerkelijk hun hele leven doen.

Er kunnen zoveel onethische dingen om je heen gebeuren en het lijkt me niet echt realistisch om van iemand te verwachten dat die bij elk stapje over je fatsoensgrens, meteen de persoon of groep de rug toekeert.

Want er zijn nu eenmaal zoveel mensen die niet zwaar tillen aan bepaalde dingen. En je wil ook niet altijd de zeikerd zijn. En er spelen vaak meer belangen mee. Vind het dus wel erg zwaar om iemand te veroordelen voor blijven in bepaalde situaties die niet perfect zijn.

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:30

Weet je wat ik echt heel bijzonder vind?
Dat je anderen beschuldigt van er allerlei dingen bij te halen waarvan je dacht dat ze niet toegegeven waren.
Dat dan blijkt dat dit wel gewoon toegegeven is door Borsato zelf.
En dat je dan zelf met zo'n post komt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:35

Kaja schreef:
Ik wil niets goed praten, maar de nuance is dan erg belangrijk en wellicht doorslaggevend, in de zin van is hier sprake van misbruik of een goedbedoeld advies, aanraking, hulp of cadeautje?

Valt bij jou een advies van een man van 50 naar een meisje van 15 om zichzelf te bevredigen onder "goedbedoeld advies"? Ik kan de nuance hier niet zo in zien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:44

pmarena schreef:
Geen idee, ik heb het niet gehoord en te weinig beeld bij de preciese situatie om die te kunnen beoordelen.
En dan vind ik het dus fair om niet meteen naar de conclusie te racen dat deze gebeurtenis wel goorlapperij geweest moet zijn.

Maar dat dit nog steeds kan passen binnen een veel onschuldiger scenario zoals bvb.meisje in de put, en een surrogaat vader-opvul-figuur die wellicht de ervaring heeft dat zijn dames opmonteren van even shoppen. En dan zegt 'Weet je wat? Je bent bijna jarig, je krijgt van mij een nieuwe outfit, waar wil je naartoe'.

Dat zij dan (ook?) graag iets van ondergoed wil.... tja... apart maar haar keuze. En als ze dan ook nog ineens uit een hokje komt om te showen ofzo.... tja dan ben je als man die geen kwaad in de zin had maar gewoon een jurkje cadeau wilde doen, dus al de pineut want 'je ging lingerie shoppen en hebt ook nog gekeken hoe het stond'

Ja allemaal speculatie. Maar op basis van de zeer geringe info die ik heb, kan het net zo goed zo gegaan zijn als de meer vulgaire manier die jij er overheen plakt. Maar misschien is dit gebeurd toen hij al meer gevoelens kreeg en verder over de schreef ging. Ik heb geen idee.

Wil alleen maar aangeven dat het lijstje van 'vreselijke dingen' die steeds in het topic geplaatst worden, an sich niet per-sé dingen zijn die bewijs van smeerlapperij zijn.

Jij hebt wel een heel rijke fantasie hoor. Die is juist over deze situatie helemaal niet nodig want over het ondergoed kopen is veel bekend en ook in dit topic gedeeld.
MB wist heel goed van te voren dat hij met het meisje ondergoed zou gaan kopen want dat was hem - volgens zijn eigen zeggen - namelijk gevraagd.

Dus het is helemaal niet nodig om een heel verhaal op te hangen om jouw eigen behoefte aan nuance te onderstrepen. Die is hier zonder twijfel niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:18

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... misdrijven

Een nieuwe wet die vanaf Juli vorige jaar inging, een vooruitgang voor de jonge meisjes en vrouwen nu.

Ik heb een man wel eens horen zeggen, maar als ze niks zegt en het laat gebeuren dan weet ik niet dat ze eigenlijk niet wil. Klopt, als je dat niet aanvoelt weet je het niet. Ik denk dat je als man zijnde kan voorkomen dat een vrouw het tegen haar zin laat gebeuren door voor je verder gaat te vragen, wil je dit echt, zo simpel is het.

Heel belangrijk om dat mee te geven aan onze zoons. En niet alleen maar bezig zijn met onze dochters te waarschuwen.

Marco, dingen die zijn toegegeven door hem had hij niet moeten doen. Ik vind niet dat er verzachtende omstandigheden zijn voor hem (gedrag moeder).
Sommige dingen die hij zei in de rechtszaal vond ik tenenkrommend.
Weegt het minder zwaar dan de beschuldigingen die hij ontkent en waarvoor hij is vrijgesproken (bij gebrek aan bewijs)? ja.

Ik ben er echt verbaast over sommige reacties, "goed bedoelt advies", advies wat hij nooit aan zijn dochter zou geven bedoel je.
Maar dat is de schuld van de moeder natuurlijk, Marco kon zelf niet nadenken of dat wel zo correct was om te doen.

Normen vervagen alleen voor je als je dat wilt/aan mee gaat doen. Dat is een keuze die je maakt als volwassen man in deze.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:31

pmarena schreef:

En dan als surrogaat vader-opvul-figuur zijn "bonus-dochter" nog even appjes sturen over seks hebben en jezelf bevredigen? Echt bizar dat je zulk gedrag kunt goed praten vanuit iemand die je zelf een "vader-opvul-figuur" noemt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:09

Saga schreef:
Dat je anderen beschuldigt van er allerlei dingen bij te halen waarvan je dacht dat ze niet toegegeven waren.

Dank voor je reactie! 100% mee eens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:17

Saga schreef:

Dat maak jij er weer van.
Ik heb nooit dat kopen van dat ondergoed an sich in twijfel getrokken.
Alleen ik ga er niet in mee dat dat per-sé iets zou zijn dat alleen hele vieze mannetjes doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:21

Maar wie heeft er ooit vaders gehad die uberhaupt ondergoed met hun dochters gingen kopen? Ik denk dat dat er sowieso zeer weinig zijn en dat zegt denk ik ook al een heleboel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:29

Tja ik vind het ook niet nodig. Maar punt 1 weten we dus niet exact hoe het gegaan is. Ik heb het niet uitgebreid uit betrouwbare bron / uit de eerste hand kunnen vinden in ieder geval, jullie wel...? Enlighten me en deel een link zou ik zeggen :j

Maar als een moeder op 1 of andere manier vraagt van joh wil jij even met haar naar de winkel.
Dan vind ik het eigenlijk best okee als Jan of Piet of Klaas niet preuts willen zijn en gewoon even daar helpen waar het blijkbaar nodig is. Als moeder het vraagt is het blijkbaar niet heel bijzonder of stiekem toch.

Wat iemand eerder al zei, kan me best voorstellen dat je niet die preutse ouwe eikel wil zijn.
Kijk bij MB kijk je er anders naar omdat je weet dat zijn glijdende schaal te ver is gegaan.

Maar ik ben het gewoon niet zo eens met die stellige 'als je dit en dat doet ben je sowieso een viezerik'.

Is iemand die naakt in huis loopt een viezerik...?
En als er inderdaad iemand te gast is...?

Ik zou het niet doen, maar iemand die dingen doet waar ik te preuts voor ben, dat hoeft toch niet meteen een viezerik te zijn.