pmarena schreef:Kan je je daar nou serieus geen enkele voorstelling bij maken op welke manier ik dat 'verzachtende omstandigheden' bedoel...?
Nee
pmarena schreef:Zie jij nou echt geen verschil tussen Pietje die zo'n rare app stuurt naar een onnozele nog heel kinderachtige tiener, of naar een jongedame die volgens de verhalen openlijk over haar seksleven praat...? Vind jij echt beide situaties even erg dan...?
Ja
Het probleem is, dat het niet gaat over de door jou bedachte situatie en alles dat je er maar kunt bijhalen, maar over de situatie van MB en dat meisje.
Het gaat hier over een 50-jarige man die een vader-dochter relatie had met een meisje van 15. Merkte dat er bij dat meisje "alles op en aan" zat. En vervolgens een grens over ging.
Geen van de nuances die jij aandraagt zijn relevant in deze situatie. Echt niet 1.
pmarena schreef:Er wordt zo dramatisch gedaan over het zien van en wijzen op gradaties maar doen alsof dat niks uitmaakt, dat vind ik pas raar.
Het is onsmakelijk. Raar. Ongepast. Creepy. Maar blijkbaar niet strafbaar.
En het plaatje van een vieze hijgerige telefoonseks pedo poging hoeft er niet overheen geplakt te worden volgens mij.... het is van zichzelf al raar genoeg zonder dat extra drama.
MB is vrijgesproken omdat het concrete (steun)bewijs van ontucht in het oordeel van de rechter niet geleverd kan worden. De appjes die absoluut enorm ranzig zijn naar een 15jarige toe zijn blijkbaar niet voldoende concreet om als steunbewijs gezien te worden. Dan had er mogelijk moeten staat "zal ik je even komen bevredigen, ik kom eraan, o.i.d." in plaats van een advies dat het meisje zichzelf kon bevredigen.
Het dagboek wordt door de rechter sec beoordeeld als "de woorden van de verdachte' wat in feite wel zo is natuurlijk. Maar omdat de beschuldigingen in het dagboek consistent waren en bewezen kon worden dat ze authentiek waren (d.w.z. eerder in de tijd zijn geschreven), was het OM van mening dat dit als steunbewijs kon dienen.
Wat zo'n rechter doet is het zo uit elkaar trekken van bewijs dat het allemaal op zich beoordeeld net onvoldoende is. Enige pleister op de wonde is dan dat de rechtbank het meisje wel gelooft. Nou daar heb je dan uiteindelijk helemaal niks aan.
Alles in de context genomen blijft voor mij het beeld over van een 50 jarige viespeuk die zijn kans schoon zag om een jong meisje te bepotelen. Zijn liedjes zullen voor mij altijd dat beeld oproepen.