Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:53

_San87_ schreef:
Wordt wel vervelend wanneer die overlastgevers bij elkaar in een dorp worden geduwd, waar ze hele dagen niks mogen.

Je zou zeggen dat je ze meer verspreid.

Jazeker, daar was die spreidingswet voor nodig :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:54

Benzz schreef:
De mannen uit Syrië en Afghanistan die ik gesproken heb begrijp ik volkomen dat ze zijn gevlucht: ze willen niet vechten en moorden.

Wie wil dat wel?

Volgens mij zijn er heel weinig mensen die niet snappen waarom deze mensen op de vlucht zijn. De vraag is hoe we er op de goede manier mee omgaan. Nederland is nu eenmaal vrij beperkt qua oppervlak en vrij dichtbevolkt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:56

Janneke2 schreef:
Oeps.

Feit: 30% is man.
Beeldvorming: driekwart is man.

'Wat steekt hier achter....?'

Nee 3 kwart is man, maar minder dan 30% is jong volwassen man (de potentiele overlastgevers)

En de beeldvorming is: driekwart is jong volwassen man (wat dus niet waar is)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:57

996981 schreef:
Benzz schreef:
De mannen uit Syrië en Afghanistan die ik gesproken heb begrijp ik volkomen dat ze zijn gevlucht: ze willen niet vechten en moorden.

Wie wil dat wel?

Volgens mij zijn er heel weinig mensen die niet snappen waarom deze mensen op de vlucht zijn. De vraag is hoe we er op de goede manier mee omgaan. Nederland is nu eenmaal vrij beperkt qua oppervlak en vrij dichtbevolkt.

De spreidingswet :)*

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:00

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Want met de spreidingswet hebben we spontaan huisvesting voor het moment dat deze assielzoekers statushouder worden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:01

Ik vraag me wel af waarom sommige AZC’s meer overlast geven dan andere.
Hier heeft er jarenlang een gezeten maar degenen die overlast veroorzaken zijn hier vooral oer-Hollandse boerenpummels die ruzie zoeken, dingen in brand steken, carbid schieten in een woonwijk, mijn kliko jatten om in de hens te steken, met oud en nieuw zoveel onrust veroorzaken dat er ME aan te pas moet komen etc…

Nog nooit een vluchteling overlast zien geven maar misschien kijk ik niet goed of heb ik niet meer de leeftijd om lastig gevallen te worden door jonge mannen :=

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:08

verootjoo schreef:
Hier heeft er jarenlang een gezeten maar degenen die overlast veroorzaken zijn hier vooral oer-Hollandse boerenpummels die ruzie zoeken, dingen in brand steken, carbid schieten in een woonwijk, mijn kliko jatten om in de hens te steken, met oud en nieuw zoveel onrust veroorzaken dat er ME aan te pas moet komen etc…

Nog nooit een vluchteling overlast zien geven maar misschien kijk ik niet goed of heb ik niet meer de leeftijd om lastig gevallen te worden door jonge mannen :=

Hier zijn het over het algemeen de jonge mannen die weinig tot geen kans op een verblijfsvergunning hebben maar niet (zomaar) terug kunnen naar het land van herkomst. Vaak doordat ze geen papieren meer hebben en het land ze niet terug wil opnemen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:09

Hier zit al jaren een azc en nooit overlast. Heb 10 jaar in Hilversum gewoond met een Azc om de hoek en ook nooit overlast.

De huidige gemeente is wel zeer actief samen met de bewoners om de asielzoekers te laten integreren.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:10

996981 schreef:
Electra63 schreef:

Want met de spreidingswet hebben we spontaan huisvesting voor het moment dat deze assielzoekers statushouder worden?

Nee maar het makkelijker om 30 statushouders in een gemeente onder te brengen dan 300. Dus 10 gemeentes 30 stuks heeft een grotere slagingskans dan 1 gemeente 300.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:11

996981 schreef:
Electra63 schreef:

Nee, maar wel minder overlast voor een aantal gemeenten, met name Ter Apel.

Als iedere gemeente 50 asielzoekers opneemt, dan is (tijdelijke) opvang, zoals op een schip of omgebouwd kantoor, wat makkelijker te realiseren, dan als een gemeente er 300 moet opvangen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:12

verootjoo schreef:

Hier precies hetzelfde, maar ja, ik woon op het Speed-eiland :D

996981

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:26

Dan ga je er vanuit dat asielzoekers na het verkrijgen van status in dezelfde gemeenten blijven…

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:29

sterregoud schreef:
Janneke2 schreef:
Oeps.

Feit: 30% is man.
Beeldvorming: driekwart is man.

'Wat steekt hier achter....?'

Janneke, wat een misinformatie van jou weer !

O:)
Ach Sterregoud, je weet toch: dat is mijn speciale hobby! +:)+

Lief dat je mij aanspreekt.

Ik plukte deze informatie uit een berichtje van een andere bokker.

Het correcte feit schijnt te zijn:
30% is jong en man.

(Ik ben vierkant bereid te geloven dat vooral jonge mannen de oversteek van de Middellandse Zee overleven.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 24-02-24 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:30

996981 schreef:
Dan ga je er vanuit dat asielzoekers na het verkrijgen van status in dezelfde gemeenten blijven…

Of doorstromen.

Hier worden nu 300 flex-woningen opgeleverd voor Oekrainers, in principe voor max. 5 jaar.
Daarna zijn deze woningen bestemd voor anderen, die dringend (tijdelijke) opvang nodig hebben.

3 jaar geleden wist ook niemand dat er zoveel mensen uit Oekraïne zouden komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 00:10

Het zal al enorm schelen ze de mannen dag besteding geven in de vorm van werk.
Werken =ritme. is gezond voor iedereen plus ze de taal leren..intrigeren.
Beter dan de ganse dag te moeten vervelen.
Maar ja, dat mag niet...
Waarom eigenlijk niet?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:40

Benzz schreef:
Hier zit al jaren een azc en nooit overlast. Heb 10 jaar in Hilversum gewoond met een Azc om de hoek en ook nooit overlast.

De huidige gemeente is wel zeer actief samen met de bewoners om de asielzoekers te laten integreren.[

Heb je voorbeelden? Is het effect ook een beetje positief? Ben wel benieuwd wat je bedoelt namelijk!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:19

Babootje schreef:
Benzz schreef:
8% van de sociale huurwoningen gaan naar statushouders.

Dat is een gemiddelde. Er zijn gemeenten die helemaal geen statushouders opvangen. Die 8% gemiddeld wordt veel zwaarder gevoeld in die gemeente die dat wel doen (meestal de grote steden). Daarom is die spreidingswet belangrijk, zodat alle "last" eerlijk wordt verdeeld.
Daarnaast zijn er veel groepen die ook allemaal urgentie krijgen die we tegenwoordig aandachtsgroepen noemen. Dat bij elkaar maakt dat het merendeel van de vrijkomende sociale huurwoningen gaat naar die groepen. En daar zijn statushouders een deel van.
Tel daarbij op dat nu al in korte periode uitgebreid in de media wordt uitgemeten dat statushouders een heel geschikte woning weigeren omdat ze m te klein vinden...
Dan snap je best hoe dat valt.

Benzz schreef:
Spreidingswet gaat over vluchtelingen, niet over statushouders.

Dat klopt, niettemin klopt hetgeen daarboven staat wel. De spreidingswet is er idd voor asielzoekers, maar nu is er binnen de woonagenda ook de afspraak dat de opvang van statushouders gespreid moet worden, zodat die niet alleen op de schouders van de grote steden drukken. Langere tijd heeft bv het Westland zich onttrokken hieraan, maar dat kan nu niet meer. En dat zal voor meer randgemeenten gelden.
Wellicht gaat de spreidingswet er ook voor zorgen dat de asielzoekers die opgevangen worden en een status krijgen ook daar kunnen worden gehuisvest.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:44

996981 schreef:
Lekker makkelijk… zeggen dat de ander je niet begrijpt, zonder te verduidelijken wat er dan niet begrepen wordt :=

Weet je wat pas gemakkelijk is? De helft van wat iemand schrijft negeren omdat het je niet uitkomt en je daardoor een met een stropopredenering kan komen.

Maar ik zal het nog een keer zeggen. Ondanks dat ze maar een deel (zoals nu blijkt ca. 25% van de asielzoekers) van de asielzoekers zijn, worden asielzoekers de hele tijd als alleenstaande jonge mannen weggezet om mensen bang te maken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:42

Oh prima hoor als jij dat denkt :) de discussie over wat feiten en meningen zijn heeft met jou weinig zin dus dan zijn we weer klaar

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:48

Wat heeft dit met feiten en meningen te maken? Het gaat erom dat je niet op mijn mening reageert, maar iets wat je er zelf van gemaakt hebt. En dat is gewoon een hele storende manier van discussiëren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:52

Karl66 schreef:
Wat heeft dit met feiten en meningen te maken? Het gaat erom dat je niet op mijn mening reageert, maar iets wat je er zelf van gemaakt hebt. En dat is gewoon een hele storende manier van discussiëren.

“Ondanks dat ze maar een deel (zoals nu blijkt ca. 25% van de asielzoekers) van de asielzoekers zijn, worden asielzoekers de hele tijd als alleenstaande jonge mannen weggezet om mensen bang te maken.”

Dat is een mening, een perceptie, een gevoel. Maar dat zie jij niet. Dus ik geef je gewoon gelijk :)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:55

Karl66 schreef:

Karl spaar je energie. Begrijpend lezen is tegewoordig een vak waar punten voor wordt gegeven. De jongere generatie denkt dat je het niet meer hoeft te doen zodra je van school bent :roll:

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:58

996981 schreef:
Karl66 schreef:

“Ondanks dat ze maar een deel (zoals nu blijkt ca. 25% van de asielzoekers) van de asielzoekers zijn, worden asielzoekers de hele tijd als alleenstaande jonge mannen weggezet om mensen bang te maken.”

Dat is een mening, een perceptie, een gevoel. Maar dat zie jij niet. Dus ik geef je gewoon gelijk :)

Nee, het is een observatie. Als je een andere observatie hebt dan kun je die hier onderbouwen, of als je vraagtekens hebt bij die observatie omdat jij een andere hebt dan kun je bijvoorbeeld vragen hoe hij aan zijn observatie komt. En als je alles goed had gelezen in dit topic dan had je al een aantal hints gehad waarom de observatie van Karl best wel hout snijdt. Al was het alleen maar omdat ik tot 3x toe het getal van 73% heb moeten debunken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:01

irmaz schreef:
996981 schreef:

Nee, het is een observatie. Als je een andere observatie hebt dan kun je die hier onderbouwen, of als je vraagtekens hebt bij die observatie omdat jij een andere hebt dan kun je bijvoorbeeld vragen hoe hij aan zijn observatie komt. En als je alles goed had gelezen in dit topic dan had je al een aantal hints gehad waarom de observatie van Karl best wel hout snijdt. Al was het alleen maar omdat ik tot 3x toe het getal van 73% heb moeten debunken.

30% van de gehele populatie is veel. Hoe je het ook wendt of keert. Zeggen dat die cijfers enkel benoemt worden om mensen bang te maken is dikke kul. Bij andere zaken worden zulke uitspraken weggezet als wappie gedrag ;)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:18

996981 schreef:
irmaz schreef:

30% van de gehele populatie is veel. Hoe je het ook wendt of keert. Zeggen dat die cijfers enkel benoemt worden om mensen bang te maken is dikke kul. Bij andere zaken worden zulke uitspraken weggezet als wappie gedrag ;)

30% is geen 3 kwart (=75%). En het is ook niet de meerderheid.
Het getal 30% wordt niet genoemd om mensen bang te maken, dat was het getal 73% :)*