Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Inderdaad goed gezegd.
Daarnaast het merendeel pakt gewoon die Nederlandse kansen. Als die dat wel kunnen waarom die relschoppers dan niet? Dat is naar mijn idee hun karakter.
oomens schreef:SinneJ schreef:Er is een verband tussen criminaliteit en armoede en omdat dat verband bestaat, is er ook een verband tussen etnische groeperingen en criminaliteit.
Maar de crux van dit verhaal is, zoals dat erg vaak voor verwarring zorgt, het verschil tussen correlatie en causaliteit.
Toch is er ook echt een culturele component hoor, die maakt dat bepaalde typen criminaliteit in bepaalde groepen vaker voorkomt. Het is te kort door de bocht om dat allemaal af te doen als veroorzaakt door armoede.
Zo hoor je zelden iets over Chinezen die op straat mensen beroven, terwijl Marokkanen en Roemenen daarin oververtegenwoordigd zijn. Omgekeerd zijn Chinezen dan weer relatief vaak betrokken bij illegaal gokken, en schijnt er wat vaker huiselijk geweld voor te komen.
Marokkanen worden dan weer zelden met alcohol op achter het stuur betrapt, terwijl dat bij arme Oost-Europeanen waarschijnlijk wat vaker dan gemiddeld gebeurt.
Dat soort verschillen zijn echt niet alleen terug te voeren op armoede, en dus ook niet zonder meer op te lossen met 'kansen bieden'.
MCE schreef:je haalt ze wel uit het land maar het land niet uit hun, dat zit in hun genen
en voor hun geldt lands wijs lands eer en dat is niet altijd het land waarin ze wonden
met dat verschil dat het hier voor de crimineeltjes een waar paradijs is en ze daarom ook hier blijven
MCE schreef:Danique_G schreef:Ik denk dat je dit bericht nog even goed moet nalezen want dit staat er wel heel vreemd. Het lijkt nu of iedereen uit een bepaald land crimineel is en zich zo gedraagt.
nee hoor, niets vreemd aan, integratie is veelal mislukt, voelen zich nog steeds niet geaccepteerd, hebben gewoon een andere manier van leven, denken en doen - ook de 3e of 4e generatie- nog steeds anders, d.w.n.z dat iedereen crimineel is, (1)
hier heerst een ander arbeidsmoraal en dat is voor veel nederlanders met twee paspoorten/statushouders "als dat niet in je genen zit" of zoals veel nederlanders hier generaties lang het "met de paplepel" hebben binnen gekregen is het best lastig in mee te gaan en als het dan ook niet lukt valt ineens alles onder racisme en discriminatie (2)
dat geldt voor mij als nederlander met één paspoort toch ook, als ik niet over de juiste mentaliteit/diploma's -passend binnen een bedrijf/instelling - beschik wordt ik ook niet aangenomen, (3)
dat is toch geen reden om in de criminaliteit je "status" te zoeken, waarin "de licht getinte" overigens wel discrimineren en racisme toe passen en is de blanke cq oudere meestal het doelwit,
heel begrijpelijk want binnen hun eigen cultuur heersen andere normen en waarden en die moet je wel respecteren. (4)
Waarom dan niet de normen en waarden respecteren van het land waar in je woont
en waarvan je ook een paspoort hebt? (6)
bigone schreef:Wanneer ik mij vroeger verveelde en rotzooi schopte kreeg ik er van mijn ouders nog driedubbel op mijn donder bij. Niet leuk maar leer je wel van.
ravellie schreef:bigone schreef:Wanneer ik mij vroeger verveelde en rotzooi schopte kreeg ik er van mijn ouders nog driedubbel op mijn donder bij. Niet leuk maar leer je wel van.
Nou precies.
Stukje moraal wat echt bij de nodige gezinnen ontbreekt.
Het begint nog altijd thuis.
Wordt tijd voor een harde aanpak, dat softe gedoe in Nederland.
Burgerwacht en burgerpolitie vind ik ook best een idee, al is het alleen maar om de straten schoon te vegen en ervoor te zorgen dat je je in de grote steden veilig mag voelen.
ravellie schreef:Een stel verveelde tieners?......
Wat er aan de hand is in de grote steden?.....
Serieus?.....
Ik zie al voor mij dat ik als tiener hier de boel afbrak.
Denk dat mijn vader dan allang langs was gekomen met zijn leren sandaal.
Tijd om serieus te gaan handhaven lijkt mij.
bigone schreef:Danique, je niet onveilig voelen doet niets af aan de problemen natuurlijk.
ravellie schreef:Een stel verveelde tieners?......
Shadow0 schreef:ravellie schreef:Een stel verveelde tieners?......
Dat was in elk geval het voornaamste dat er hier aan de hand was het afgelopen weekend.
Er schijnen ook nog wat trekkers rond te rijden (maar niet per se in een grote stad) omdat vrijheid van meningsuiting heel belangrijk is tenzij het gaat om iemand die niet zegt wat je wilt horen.
En er stonden (wel in een grote stad) nog wat mensen op een veld expres de coronaregels te overtreden.