Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:40

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:47

_/-\o_
Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:49

In een goed werkende democratie zouden de republikeinen opkomen voor de belangen van hun kiezers, de democraten voor die van hun en zouden ze samen tot een oplossing komen die aan beide partijen recht doet. In de VS houden de republikeinen elke wetgeving tegen die bij de democraten vandaan komt en de democraten die bij de republikeinen wegkomt. Het gaat er alleen maar om dat ze de andere partij de schuld kunnen geven, niet om samen het beste voor het land te doen. Daarom werkt het niet als de president en de senaat een andere kleur hebben. En het ergste is, dat het op een bepaalde manier ook nog in het voordeel van Biden is. Hij kan zo'n beetje alle noodzakelijke wetgeving om de VS gezonder te maken laten liggen de republikeinen daar de schuld van geven.

secricible

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:51

Ik ben dan alleen wel benieuwd of de democraten daar doorheen kijken? Denken die aan het einde van de 4 jaar dan "die Biden was niks, die heeft niks gedaan"
of zijn de Amerikanen dan wel zo intelligent om zich te beseffen dat de republikeinen daar de oorzaak van waren?

Ik ben nergens meer verbaasd over merk ik...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:00

secricible schreef:
Ik ben dan alleen wel benieuwd of de democraten daar doorheen kijken? Denken die aan het einde van de 4 jaar dan "die Biden was niks, die heeft niks gedaan"
of zijn de Amerikanen dan wel zo intelligent om zich te beseffen dat de republikeinen daar de oorzaak van waren?

Republikeinen roepen iig vaak dat Obama niks bereikt heeft...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:02

secricible schreef:

Biden gaat vast geen 2e termijn proberen gezien zijn leeftijd.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:04

heidy_wilco schreef:
_/-\o_
[ [url=m/RZVVNL.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :')

In Georgia moeten nog 25.000 stemmen geteld worden, maar ze hebben sinds gisterenavond/geen nieuwe aantallen meer doorgeven. Staatssecretaris heeft aangegeven voor 12.00u locale tijd (=18.00 uur nl tijd) de uitslag bekend te willen maken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:05

HorseTimeXL schreef:
Toch vond ik Trump niet alleen maar slecht. Tuurlijk zijn uitspraken over vrouwen etc. keur ik niet goed maar vond het ergens wel goed hoe krachtig hij zichzelf durfde op te stellen tegenover bijvoorbeeld een Korea en zelfs China. Als hij dat anders had gebracht dat was het een goede president geweest. Dat lef heb ik altijd wel heel boeiend gevonden, dat mis ik soms in onze eigen regering waar het toch allemaal voorzichtig is en 'ook al zijn we het er niet mee eens, laten we maar niks doen want wie weet gebeurd er wel iets ergs'. Dat vond ik persoonlijk wel.

Die voorzichtigheid van de MP naar andere landen toe is anders wel wat jou veilig houdt. Als het je eigen (minister) president is die zulke domme en beledigende uitspraken doet (zeker richting Korea) voel je je daar toch wel iets minder fijn bij.

Je zegt dat als hij die opmerkingen anders had gebracht het een goede president was geweest, maar nee, dan had je nog altijd de zaken met van ouders gescheiden immigranten kinderen en de erbarmelijke omstandigheden in immigratie centra, racistische uitspraken, vrouwonvriendelijke uitspraken, die vaagheid over zijn taxes, en ga maar door. Je kan hem met geen mogelijkheid een goede president noemen. Ik zou hem zelfs niet eens een goed mens durven te noemen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:09

IMANDRA schreef:
secricible schreef:

Republikeinen roepen iig vaak dat Obama niks bereikt heeft...

Zou dat niet liggen aan het verschil van belangen? Republikeinen stemmen op hun kandidaat om dat hij beloftes maakt over zaken die zij belangrijk vinden. Een democratische kandidaat geeft prioriteit aan andere zaken/beloftes en zodoende kan het voor republikeinen natuurlijk best voelen alsof een democratische president niks bereikt heeft (omdat wat hij wel bereikt heeft niet in hun straatje past).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:11

Magrathea schreef:
Ik ben het er trouwens niet (helemaal) mee eens dat een Republikeinse meerderheid in de Senaat goed zou zijn voor het platteland. Het enige waar senaatsleden van de Republikeinen constant over opscheppen is wat ze allemaal hebben geblokkeerd. Help je daar het land mee verder? Ik denk het niet.

De traditioneel rode staten in het midden van de VS hebben ook gewoon allemaal hun eigen lokale overheden en gouverneur. Zolang de verschillende staten nog voldoende vrijheid hebben om gepast lokaal beleid te maken/implementeren is er imo niks mis met een totale Democratische meerderheid.

Hoe het met de VS zit kan ik niet beoordelen. Als het om nederland gaat dan hebben de meeste PVV en FVD stemmers geen voordeel bij deze partijen. Helaas heeft lang niet iedereen kennis van wat er speelt binnen de politiek en stemmen met hun onderbuik. Een voorbeeldje in Nederland. door het beleid van o.a de verhuurdersheffing zijn er veel te weinig sociale huurwoningen en is er zelfs een afname terwijl de vraag enorm gestegen is. Dan is het heel makkelijk om statushouders de schuld te geven en daar doet behalve de PVV en FVD ook de VVD aan mee. Met de onderbuik wordt er dan geropen/ "Zie je wel, alles gaat naar de buitenlanders" Terwijl als je je er verder in gaat verdiepen dan zie je waar de werkelijke knelpunten liggen. Ik kan met het gevoel van woede wel indenken al weet ik dat het niet klopt om de schuld bij andere mensen te leggen die het ook zwaar hebben.

Sorry dat ik een Nederlands voorbeeld aan haal maar dat komt omdat ik niet op de hoogte ben met alles wat er in de VS exact speelt. Al snap ik de frustratie wel van fabrieken die gesloten zijn en dat mensen daardoor zonder werk zitten.

Sorry

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:16

@Mavelle: Zou kunnen :j Maar ik heb het gevoel (wat ik atm even niet hard kan maken) dat sommige mensen werkelijk denken dat Obama niks heeft bereikt (democratisch al dan niet republikeins georienteerd).

Kwam deze trouwens tegen, ook interessant! Kan je de routes zien die beide kanditaten kunnen 'bewandelen' om te winnen.
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... enu_recirc

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:19

secricible schreef:

Klopt. Als ik las wat er over Obama werd gezegd dat hij te weinig had gedaan etc. terwijl het moeilijk was omdat bij Obama de Democraten ook in de minderheid waren bij het Senaat.. kijk ook maar naar strengere regelgeving omtrent wapens. Dat kreeg hij er mooi niet door en dat vind ook zo krom aan dit systeem. Hoe kan je als Democraat (of andersom natuurlijk) beloftes doen als je weet dat en 1. De meerderheid mogelijk in het senaat niet behaald worden en 2. Dat de beloftes die je hebt niet matchen met die van de wederpartij..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:19

heidy_wilco schreef:
_/-\o_

Hahaha, als ie maar niet naar Nederland komt dan XD
Misschien is een onbewoond eiland voor hem geschikt, kan ie daar de baas blijven spelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:22

Amyyy schreef:
heidy_wilco schreef:
_/-\o_

In Georgia moeten nog 25.000 stemmen geteld worden, maar ze hebben sinds gisterenavond/geen nieuwe aantallen meer doorgeven. Staatssecretaris heeft aangegeven voor 12.00u locale tijd (=18.00 uur nl tijd) de uitslag bekend te willen maken.

Is dat zo ja, dat er nog maar 25.000 stemmen geteld moeten worden?
Dan zal de kans wel heel klein zijn dat Biden nog over Trump heen komt daar.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:25

Er is in ieder geval steun voor de Amerikanen..
Afbeelding

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:26

pmarena schreef:
Amyyy schreef:

Dat weet je niet; de rest is wel geteld maar nog niet bekend gemaakt :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:27

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:30

Volgens mij moet iemand nu gewoon Trumps telefoon afpakken en in het diepste meer bij het Witte Huis gooien, om hem te behoeden voor de, steeds dommere, dingen die er uit zn duimen komen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:35

Haha Rinske :')

Ik probeer wat werk gedaan te krijgen maar ik kan het echt niet laten om toch keer op keer even naar een nieuwssite te gaan.. Spannend hoor!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:36

8nnemiek schreef:
Haha Rinske :')

Ik probeer wat werk gedaan te krijgen maar ik kan het echt niet laten om toch keer op keer even naar een nieuwssite te gaan.. Spannend hoor!

Same _O-
Samen met twee collega's hebben we het er echt constant over

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:40

Nu op CNN een republiekeinse senator die niet achter Trump staat met wat hij nu doet.. Er is nog hoop dat niet alle republikeinen Trump steunen misschien?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:45

Mariska_28 schreef:
Nu op CNN een republiekeinse senator die niet achter Trump staat met wat hij nu doet.. Er is nog hoop dat niet alle republikeinen Trump steunen misschien?

Er was genoeg commentaar , vanuit Fox en vanuit eigen partij en dat werkt alleen in het voordeel van Biden straks, misschien is het compleet aso gedrag van Trump wel een aanzet een vruchtbare samenwerking tussen de partijen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:47

Iriscope schreef:
Volgens mij moet iemand nu gewoon Trumps telefoon afpakken en in het diepste meer bij het Witte Huis gooien, om hem te behoeden voor de, steeds dommere, dingen die er uit zn duimen komen...

Het is toch onvoorstelbaar dat iemand die begeleiding nodig heeft voor social media opnieuw in de running is om een land als Amerika te runnen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:49

Iriscope schreef:

Alleen zijn telefoon O:) ?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:55

pmarena schreef:
Amyyy schreef:

Er moeten nog 50.000 stemmen geteld worden in Georgia.