Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:26

Salsa schreef:
Als ik Zweden was had ik Trump om financiële hulp gevraagd na wat er gebeurd is ;)

Ik vond het nog wel erg te lezen dat zelfs mensen hier in Nederland toch nog graag erin meegaan en er in willen geloven. Met de media van tegenwoordig houdt je zoiets echt niet achter. Irritant vind dat soort lui.

Zelfs in Turkije waar ze social media platgooien op het moment van een aanslag of groot protest weet iedereen wat er gaande is.. Er zijn altijd wel kanalen te vinden om dit te delen. Bovendien schrijven de lokale Turkse media er ook over, alleen dan wel het door de overheid goedgekeurde verhaal. (Want anders eindig je nog eens in de bak :+).

Je kunt een grote aanslag gewoonweg niet geheim houden, snap niet dat mensen dat willen geloven :=.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:57

Aroha schreef:
Salsa schreef:
Als ik Zweden was had ik Trump om financiële hulp gevraagd na wat er gebeurd is ;)

Ik vond het nog wel erg te lezen dat zelfs mensen hier in Nederland toch nog graag erin meegaan en er in willen geloven. Met de media van tegenwoordig houdt je zoiets echt niet achter. Irritant vind dat soort lui.

Zelfs in Turkije waar ze social media platgooien op het moment van een aanslag of groot protest weet iedereen wat er gaande is.. Er zijn altijd wel kanalen te vinden om dit te delen. Bovendien schrijven de lokale Turkse media er ook over, alleen dan wel het door de overheid goedgekeurde verhaal. (Want anders eindig je nog eens in de bak :+).

Je kunt een grote aanslag gewoonweg niet geheim houden, snap niet dat mensen dat willen geloven :=.

Amerikanen zien vaak maar weinig internationaal nieuws, er moet of iets gigantisch gebeuren wat op cnn/fox/etc. komt of je zoekt er zelf al naar. Bedenk je wel dat het land ongeveer even groot is als ons hele continent, nieuws van over de grenzen is dan lang niet zo relevant als wat er in de volgende staat gebeurt. Met een andere regering op 200-500km afstand is dat hier een heel stuk relevanter.

Shadow0

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:59

Maar een deel van de achterban wil het ook gewoon echt graag geloven. Daar is waarheid of juistheid helemaal niet zo belangrijk.

(Dat ze weinig met buitenlands nieuws - of uberhaupt fatsoenlijk nieuws - geconfronteerd worden is van invloed, maar is zeker niet het hele verhaal.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:19

Vandaag een debat in het Britse Lagerhuis over de uitnodiging aan djt voor een staatsbezoek.
Mogelijk gaat dat begin juli worden.

Vanavond is er alvast een demonstratie en er gaan stemmen op om hem in Birmingham te ontvangen, de regio die het nadrukkelijkst voor de Brexit was.

En over "wat er gisteravond in Zweden gebeurde" - een tekstlezer merkte op, dat de datum niet correct was, maar het stadje in Pakistan dat een bloederige aanslag meemaakte heet :o (ik ben de naam ook alweer vergeten) zoiets als Sawdah.
Dus waarschijnlijk is djt netjes geïnformeerd "nare aanslag, waarschijnlijk taliban, in Sawdah, Pakistan" - en het enige wat is blijven hangen (tussen het twitteren door?) is 'aanslag in Zweden'.

Ik citeer Trouw : een deel van het lekken van de medewerkers zou verklaard kunnen worden uit "professionele afkeer, dat iemand die zulke belangrijke beslissingen moet nemen, zo weinig weet en zo weinig interesse toont".

...lang leve deze professionals en lang leve de lekken!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:19

tamary schreef:
Aroha schreef:

Amerikanen zien vaak maar weinig internationaal nieuws, er moet of iets gigantisch gebeuren wat op cnn/fox/etc. komt of je zoekt er zelf al naar. Bedenk je wel dat het land ongeveer even groot is als ons hele continent, nieuws van over de grenzen is dan lang niet zo relevant als wat er in de volgende staat gebeurt. Met een andere regering op 200-500km afstand is dat hier een heel stuk relevanter.

Ik geef hier alleen maar mee aan dat dat wat Trump zegt niet klopt. Dat de USA kleinere incidenten uit de EU niet meekrijgt is niet zo gek, dat is andersom ook. Wij krijgen ook niet alles mee uit Azië, Afrika of (Zuid) Amerika. Maar hij wekt de suggestie dat er grotere dingen gebeuren die zowel binnen de EU als hierbuiten geheim worden gehouden. Ik noem Turkije even als voorbeeld omdat dit een land is die wel degelijk zoveel mogelijk stil probeert te houden, maar zelfs daar is te zien dat dit gewoonweg niet lukt.

Edit: daarom vind ik het ook zorgwekkend dat er zelfs mensen zijn binnen de EU die Trump hierin verdedigen of de uitspraken geloven.. Wat hij zegt is gewoon niet waar en de geschiedenis zie je hoe groot de gevolgen van dit soort leugens kunnen zijn. Het is vooral verraderlijk doordat hij het in een reeks met echt gebeurde incidenten opnoemt.

En dan bedoel ik variërend van het recente nepnieuws over 'pizzagate' waarbij er serieus iemand in het restaurant is gaan schieten omdat die het nepnieuws geloofde tot in Rwanda waar via de radio zoveel haat werd omgeroepen tegen de Tutsi's en de Hutu's dat dit uiteindelijk de bevolking heeft aangezet tot hierna handelen.. Je kan ditzelfde effect terug zien in de Grieks orthodoxe gemeenschap binnen Istanbul (in de jaren 50 door een foutief nieuwsbericht belaagd door een woedende menigte).

Een politiek leider zou dus beter moeten weten en zijn feiten moeten kennen..

Hetzelfde geld trouwens voor hoe hij over journalisten praat. In Turkije kun je beter niet zeggen dat je journalist bent omdat een groot deel van de bevolking op je neerkijkt en je niet vertrouwt (persoonlijk mogen meemaken) dat is het gevolg van jarenlang journalisten denigreren en zwart maken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:50

Dan moet je voor de gein eens comments lezen van (een aantal) Trump-supporters op bijvoorbeeld YouTube. Trump had het volgens hen niet of een specifieke aanslag in Zweden, maar over de dagelijkse verkrachtingen die daar gebeuren door de immigranten. Dat dat niet algemeen bekend is, komt omdat de (fake!) media dit allemaal in de doofpot stopt en hier niet over bericht. Maar gelukkig hebben we Trump die de waarheid spreekt.

Ik vind het eng worden dat er zo'n (grote?) groep is die zo blind achter iemand aanloopt, ongeacht wat ie roept.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:49

Ja, brrr....

Inmiddels ben ik 1 krant verder.

Ipv een excuus aan Zweden voor de blunder heeft hij een vaag verhaal opgehangen 'dat hij op fox news een documentaire zou hebben gezien over hoe rot het nu wel niet was in Zweden met al die immigranten'.
Zweden is een keurig land en tolereert dit soort laster niet.
Via de officiële diplomatieke weg wordt de regering van de VS "om uitleg gevraagd".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:24

Zweden had ook voordat er een grote vluchtelingenstroom kwam erg veel problemen met seksueel geweld. Ik heb er meerdere verklaringen van gelezen waar voornamelijk uit voort kwam dat het komt door het illegaliseren van prostitutie.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het in de doofpot gestopt moet worden of dat er niet meer aandacht aan besteed moet worden. Het is belangrijk dat hier juist over gepraat wordt en dat daders ook gewoon aangepakt worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:53

Emmaa_ schreef:
Zweden had ook voordat er een grote vluchtelingenstroom kwam erg veel problemen met seksueel geweld. Ik heb er meerdere verklaringen van gelezen waar voornamelijk uit voort kwam dat het komt door het illegaliseren van prostitutie.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het in de doofpot gestopt moet worden of dat er niet meer aandacht aan besteed moet worden. Het is belangrijk dat hier juist over gepraat wordt en dat daders ook gewoon aangepakt worden.

He, daar is ie weer....waarom heeft Zweden (met Lesotho) de hoogste verkrachtingscijfers ter wereld?

Sinds 2005 wordt in Zweden elk verkrachtingsgeval als separaat geval bekeken en behandeld. Voor die tijd niet: als bijvoorbeeld een gehuwde man in een jaar tijd zijn vrouw 20x dwong tegen haar wil sex met hem te hebben dan werd kwam dat als 1 geval in een proces verbaal terecht. In NL en de rest van de wereld is dat nog steeds zo. Sinds 2005 wordt (in dit voorbeeld) in Zweden van elk geval een proces verbaal opgemaakt en mag de man in dit voorbeeld zich voor 20 verkrachtingen verantwoorden ipv voor 1 verkrachting.

Om een soortgelijke reden is Australie met Canada het land met de meeste kidnappings ter wereld: als daar een kind van gescheiden ouders te laat terug komt van het bezoek bij ouder 1 en ouder 2 belt de politie hierover dan beschouwt de politie die het wettelijk gezien onmiddellijk als een geval van kidnapping.

Twee gevalletjes van: het lijkt meer omdat de meetmethodieken verschillen. Apples and Oranges. Uiteraard zijn dit soort nuances niet besteed aan hen die het niet willen snappen en/of hen die het aan intellectuele vermogens ontbreekt om het te snappen. Ik heb de link nog voor wie het wel wil snappen:
http://www.bbc.com/news/magazine-19592372

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:09

Cowboy55 schreef:
Twee gevalletjes van: het lijkt meer omdat de meetmethodieken verschillen. Apples and Oranges. Uiteraard zijn dit soort nuances niet besteed aan hen die het niet willen snappen en/of hen die het aan intellectuele vermogens ontbreekt om het te snappen. Ik heb de link nog voor wie het wel wil snappen:
http://www.bbc.com/news/magazine-19592372

Niet iedereen heeft de wetten en methodieken van elk land in zijn hoofd zitten. En zeker met een EU die alles zo aan het homogeniseren is, is het niet gek dat veel mensen niet meteen er aan denken dat de verschillen zo groot zijn door hoe er gerekend wordt ipv het totale aantal slachtoffers. Dat er tussen West-Europeese landen die elkaar qua wetten etc. toch flink beïnvloed hebben zulke verschillen bestaan was voor mij ook nieuws. Dat er soms flinke cultuur verschillen zijn is bekend, verschillen door geografie klimaat en bevolkingsdichtheid idem. juridisch dacht ik dat de boel een stukje dichter bij elkaar lag.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:21

Zou Trump Zweden kunnen aanwijzen op een kaart van Europa? :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:27

tamary schreef:
Niet iedereen heeft de wetten en methodieken van elk land in zijn hoofd zitten. En zeker met een EU die alles zo aan het homogeniseren is, is het niet gek dat veel mensen niet meteen er aan denken dat de verschillen zo groot zijn door hoe er gerekend wordt ipv het totale aantal slachtoffers. Dat er tussen West-Europeese landen die elkaar qua wetten etc. toch flink beïnvloed hebben zulke verschillen bestaan was voor mij ook nieuws. Dat er soms flinke cultuur verschillen zijn is bekend, verschillen door geografie klimaat en bevolkingsdichtheid idem. juridisch dacht ik dat de boel een stukje dichter bij elkaar lag.

Uiteraard heeft niet iedereen de wetten en methodieken van elk land in zijn hoofd zitten, maar vertrouw op je instinct.

Als je tegen mij zegt dat in Zweden de meeste verkrachtingen ter wereld voor komen en in Australie de meeste kidnappings dan is mijn primaire reactie: kan niet. Je hebt een beeld bij een land als Zweden en Australie en dit sluit op geen enkele manier aan bij dat beeld. Nou kan het beeld natuurlijk verkeerd zijn, maar in dit soort gevallen wil ik het toch 200% zeker weten...gewoon omdat het niet aansluit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:50

Ter aanvulling mbt de zedelijkheidswetten in Zweden : ik ben Julian Assange nog niet vergeten.
Hij had naar volle wederzijdse instemming en tevredenheid sex met een vrouw. Het condoom begaf het.
...ik snap dat dat niet de bedoeling is en dat er dan sprake is van *een bepaalde ongewenste indringing*, nl van zaad.
Ook dit geldt in Zweden als verkrachting.
Net zoals een ongewenste tongzoen in Nederland.

Ik ben er niet tegen, dat dit soort dingen worden meegerekend - maar het drijft de cijfers wel op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:54

Janneke2 schreef:
Ter aanvulling mbt de zedelijkheidswetten in Zweden : ik ben Julian Assange nog niet vergeten.
Hij had naar volle wederzijdse instemming en tevredenheid sex met een vrouw. Het condoom begaf het.
...ik snap dat dat niet de bedoeling is en dat er dan sprake is van *een bepaalde ongewenste indringing*, nl van zaad.
Ook dit geldt in Zweden als verkrachting.
Net zoals een ongewenste tongzoen in Nederland.

Ik ben er niet tegen, dat dit soort dingen worden meegerekend - maar het drijft de cijfers wel op.

Van wat ik herinner ging het er om dat meneer express een gaatje in het condoom maakte? Dan begrijp ik het strafbare verhaal wel weer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:50

Janneke2 schreef:
Ja, brrr....

Inmiddels ben ik 1 krant verder.

Ipv een excuus aan Zweden voor de blunder heeft hij een vaag verhaal opgehangen 'dat hij op fox news een documentaire zou hebben gezien over hoe rot het nu wel niet was in Zweden met al die immigranten'.
Zweden is een keurig land en tolereert dit soort laster niet.
Via de officiële diplomatieke weg wordt de regering van de VS "om uitleg gevraagd".

Mijn familie in Zweden zeggen dat het aantal aanrandingen daar door immigranten momenteel de spuigaten uitloopt.
Zal FOX News dus niet helemaal een onzin docu over uitgezonden hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:36

Ik heb uiteraard geen mening over je familie in Zweden, maar het FOX filmpje....mwah......

Ik was eigenlijk al klaar na 16 seconden, toen Zweden werd gepresenteerd als 'Rape Capital of Europe'. Je ziet het BBC artikel uit 2012 dat gebruikt werd om uit te leggen waarom dat alleen maar zo LIJKT. Maar de camera zoemt natuurlijk net op tijd uit.

En hier de correcties, gemaakt door de lokale Zweedse pers.....

http://www.thelocal.se/20170220/sweden- ... itz-claims

Dit is de filmmaker: https://en.wikipedia.org/wiki/Ami_Horowitz
en dit is de mevrouw die geinterviewd wordt: https://en.wikipedia.org/wiki/Annika_Hernroth-Rothstein

Het is wel een beetje alsof je een Hamas filmmaker een film laat maken over Israel en Gretta Duisenberg haar verhaal laat doen......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:57

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:40

Citaat:
Mijn familie in Zweden zeggen dat het aantal aanrandingen daar door immigranten momenteel de spuigaten uitloopt.
Zal FOX News dus niet helemaal een onzin docu over uitgezonden hebben.

Hm, ik zal net niet zeggen dat er in Nederland nul problemen zijn geweest, maar van een echte golf is hier ter lande geen sprake.
....wel zijn er mensen die hier bang voor zijn of noem het hele verhaal maar op.

Dus ach, fox news zal best 1, 2 of 3 incidenten hebben uitgelicht- en mogelijk opgeblazen.
(Ik vind zelf dat ik geen wegkijker ben, ik kom met mijn kerk met enige regelmaat in het plaatselijke azc en weet wat er speelt.)
(En ik ken fox langer dan vandaag - een rabiaat rechtse zender, 'waar de telegraaf braaf bij is'. Geen echt betrouwbare bron, dus.)

En los van wat er verkondigd werd door fox: een president die 'vandaag' een documentaire ziet op teevee en diezelfde avond plappert over "wat er toch zojuist gebeurd is...!" neem je niet serieus.
(Of wel, maar dan stuur je de ambassadeur die om uitleg komt vragen.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:42

volgens mij is er wel degelijk iets aan de hand in Zweden....ook in Parijs.Daar hoor je ook niets over zo net voor de verkiezingen.

Grappig dat rechtse informatie altijd opgeblazen en niet waar word gevonden en linkse info als waar word aangezien.
Laatst bijgewerkt door geerke op 20-02-17 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:43

Over Parijs wordt wel degelijk bericht in de media. Daar is namelijk een zwarte man verkracht met een wapenstok door een politieagent, waarbij vervolgens in het onderzoek beschreven is dat het 'per ongeluk' is gebeurd. Daar zijn mensen in wijken rondom Parijs begrijpelijk genoeg erg boos over, wat ook gewoon uitvoerig te lezen is, zelfs op de NOS. In Zweden is er niks aan de hand, dat zegt zelfs de premier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:44

Emmaa_ schreef:
Over Parijs wordt wel degelijk bericht in de media. Daar is namelijk een zwarte man verkracht met een wapenstok door een politieagent, waarbij vervolgens in het onderzoek beschreven is dat het 'per ongeluk' is gebeurd. Daar zijn mensen in wijken rondom Parijs begrijpelijk genoeg erg boos over, wat ook gewoon uitvoerig te lezen is, zelfs op de NOS. In Zweden is er niks aan de hand, dat zegt zelfs de premier.

dat was twee weken geleden,nu hoor je niets meer over Parijs,terwijl het daar een aardige zooi is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:45

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

dat was twee weken geleden,nu hoor je niets meer over Parijs,terwijl het daar een aardige zooi is

Er was letterlijk zaterdag nog een item over in het NOS journaal?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:15

En vanochtend op Radio 1.....maar Radio 1 dus 'fake news'?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:28

We kunnen het nu wel over Parijs hebben, maar Trump maakte die opmerking over Zweden. Is gewoon dom, hij moet sowieso een Twitter verbod krijgen, zou al een hoop onzin schelen :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:34

Electra63 schreef:
We kunnen het nu wel over Parijs hebben, maar Trump maakte die opmerking over Zweden. Is gewoon dom, hij moet sowieso een Twitter verbod krijgen, zou al een hoop onzin schelen :D
Ik vermoed dat Trump dat ook over dit topic vindt