Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:20

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:50

aslo schreef:
Lees dit nieuwsbericht bij de Gelderlander:

"'Ze sleurden vrouwen met geweld naar de club'"

http://www.gelderlander.nl/algemeen/bui ... -1.5613571

En dit tuig verpest het voor de echte vluchtelingen.
Dat zeiden de echte vluchtelingen ook al,dat ze vrouwen zeker wel respecteren en dat ze dankzij dat tuig scheef aan gekeken worden.

Popstra

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:18

Emmaa, get real!!! Heb je ooit eerder in EU aanranding in deze proporties op 1 avond mee gemaakt??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:37

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:40

Ze hebben het nog steeds over aanranding gen, maar volgens de wet is het wel degelijk verkrachting.
Volgens de wet is iemand dwingen tot het ondergaan van handelingen die mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam doormiddel van geweld of bedreiging (dwang)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:43

rapido schreef:
Emmaa, get real!!! Heb je ooit eerder in EU aanranding in deze proporties op 1 avond mee gemaakt??

Niet met zo veel mensen tegelijkertijd nee, maar het gebeurt minstens net zo veel.. Ben je wel eens uit geweest in Almere? Als vrouw word je daar ook minstens door 5 mensen aangerand in de gemiddelde club

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:46

Als dat al gebeurd moet er direct actie ondernomen worden. Dus of er wordt gruwelijk overdreven of de vrouwen zien het zelf niet als aanranding. Of de politie doet er niks mee en dat zou al zeer kwalijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:48

Sammie schreef:
Als dat al gebeurd moet er direct actie ondernomen worden. Dus of er wordt gruwelijk overdreven of de vrouwen zien het zelf niet als aanranding. Of de politie doet er niks mee en dat zou al zeer kwalijk zijn.

En dat is juist het hele punt van de discussie. Vrouwen zien het wel als aanranding of op zijn minst seksuele intimidatie, maar probeer daar maar eens aangifte van te doen. Ten eerste krijg je twee weken bedenktijd mee als je aangifte wilt doen van seksueel geweld en het wordt je behoorlijk afgeraden vanuit het politieapparaat. Het is gewoon een heel groot probleem in Nederland, niet alleen sinds de vluchtelingen hier in hogere mate aanwezig zijn. In dit artikel wordt dat vrij duidelijk geillustreerd. In Duitsland werkt het ongeveer hetzelfde als in Nederland.
http://www.vice.com/nl/read/duitsland-h ... ijd-al-293

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:48

Wat???
Sorry hoor, maar dat kan echt geen vergelijking zijn.
Dan gaat er geen vrouw meer uit hoor.
Nog nooit meegemaakt en ben toch in vele clubs geweest in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:53

sneeuwpop schreef:
Wat???

Als zestienjarig meisje heb ik het zo ongelofelijk vaak meegemaakt dat mannen die minstens dubbel zo oud waren als ik met hun handen tussen mijn benen gingen. En daar ben ik echt niet alleen in, aanranding tijdens het uitgaan (van billen knijpen tot een stapje verder) is een heel groot probleem. Dat jij dat nooit hebt meegemaakt is heel erg fijn voor je, en ik ben blij dat er ook mensen zijn die het niet als een probleem zien omdat ze zelf niet weten hoe het is, maar dat betekent niet dat het geen probleem is. En waarom is het geen vergelijking? De hand van een vluchteling tussen je benen voelt niet anders dan de hand van een autochtoon tussen je benen hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:55

Strikt genomen is een hand op je bil leggen al een vorm van aanranding. Zeker als de vrouw dat niet wil. En dan krijg je dus een 'grijze' lijn van wanneer is iets een onschuldige, onhandige flirtpoging (wordt ook in het artikel aangehaald zie ik) en wanneer is iets aanranding.

En bon.. ik denk niet dat je die afbakening aan mannen over moet laten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:57

Sammie schreef:
Strikt genomen is een hand op je bil leggen al een vorm van aanranding. Zeker als de vrouw dat niet wil. En dan krijg je dus een 'grijze' lijn van wanneer is iets een onschuldige, onhandige flirtpoging (wordt ook in het artikel aangehaald zie ik) en wanneer is iets aanranding.

Precies. En hoe je die hand op je bil interpreteert is een kwestie van hoe je er zelf naar kijkt. Als het van een leeftijdsgenoot kwam die daarna een gesprek met me voerde voelde ik me niet zo snel geintimideerd nee, maar ik denk dat we allemaal wel kunnen beamen dat mannen een bepaalde gezichtsuitdrukking kunnen krijgen wanneer ze dit doen, en dat je je dan lang niet altijd even prettig voelt. Ik heb me zeker meer dan eens onveilig gevoeld tijdens het uitgaan om dit soort dingen, en het is ook de rede dat ik na een tijdje niet meer uit ging zonder dat er jongens in mijn groepje waren die mee gingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:03

Zoals ik al eerder heb aangehaald probeer ik niks goed te praten. Seksueel geweld is altijd ongelofelijk akelig, maar het lijkt alsof sommige mensen hier nogal kun kop in het zand steken als het gaat om seksueel geweld door autochtonen. Het is niet één bepaalde demografische groep die vrouwen verkracht en aanrand, dat is al jarenlang een ongelofelijk groot probleem over de hele wereld, ook in westerse landen. Ik kan jullie echt eindeloos veel literatuur geven over dit onderwerp, maar ik heb het idee dat het niet gelezen wordt, ofwel dat mensen over de feiten heen lezen en hun eigen mening er toch maar weer doorheen drukken.

Ik probeer niks goed te praten, ik probeer alleen nuance aan te brengen. Het is niet zwart-wit, het is zelfs niet 50 shades of grey. Het is misschien wel een miljoen shades of grey. Niet alle vluchtelingen zijn hetzelfde, niet alle islamitische mensen zijn hetzelfde, net zoals niet alle blanke mensen hetzelfde zijn.

Ik ben het ermee eens dat het een enorm probleem is en we moeten kijken naar hoe zoiets kan gebeuren in verschillende Duitse steden in zulke grote groepen. Maar ik vind het niet eerlijk dat het nou wordt neergezet als een gebeurtenis die normaal is, en dat we alle vluchtelingen er maar op moeten afrekenen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:05

Emmaa_ schreef:
sneeuwpop schreef:
Wat???

Als zestienjarig meisje heb ik het zo ongelofelijk vaak meegemaakt dat mannen die minstens dubbel zo oud waren als ik met hun handen tussen mijn benen gingen. En daar ben ik echt niet alleen in, aanranding tijdens het uitgaan (van billen knijpen tot een stapje verder) is een heel groot probleem. Dat jij dat nooit hebt meegemaakt is heel erg fijn voor je, en ik ben blij dat er ook mensen zijn die het niet als een probleem zien omdat ze zelf niet weten hoe het is, maar dat betekent niet dat het geen probleem is. En waarom is het geen vergelijking? De hand van een vluchteling tussen je benen voelt niet anders dan de hand van een autochtoon tussen je benen hoor.

Echt heel rot.
Weet zeker dat de persoon door mij en mijn vrienden klappen zou hebben gehad.

Maar de massa "aanranding" is volgens mij wel wat anders waarbij partners etc weg werden geduwd en en vingers naar binnen werden gebracht door meerdere mannen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:06

aslo schreef:

Vreselijk.
En daar sta je dan.
Met je miljoen 'nieuwe inwoners' ( culturele verschillen en integratie).
Harde dobber voor mevr Merkel.
Eerst heel gastvrij zijn en dan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:07

sneeuwpop schreef:
Emmaa_ schreef:

Echt heel rot.
Weet zeker dat de persoon door mij en mijn vrienden klappen zou hebben gehad.

Maar de massa "aanranding" is volgens mij wel wat anders waarbij partners etc weg werden geduwd en en vingers naar binnen werden gebracht door meerdere mannen.

Het is ook ongelofelijk naar, en ik kan me echt moeilijk voorstellen hoe onveilig die vrouwen zich gevoeld moeten hebben. Maar dat neemt niet weg dat dit soort dingen ook door autochtonen worden gedaan met uitgaan. Ik ben ontelbare keren in steegjes tegen de muur geduwd terwijl ik dat niet wou, en dat is niet iets wat alleen islamtische mensen doen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:09

Emmaa_ schreef:
Zoals ik al eerder heb aangehaald probeer ik niks goed te praten. Seksueel geweld is altijd ongelofelijk akelig, maar het lijkt alsof sommige mensen hier nogal kun kop in het zand steken als het gaat om seksueel geweld door autochtonen. Het is niet één bepaalde demografische groep die vrouwen verkracht en aanrand, dat is al jarenlang een ongelofelijk groot probleem over de hele wereld, ook in westerse landen. Ik kan jullie echt eindeloos veel literatuur geven over dit onderwerp, maar ik heb het idee dat het niet gelezen wordt, ofwel dat mensen over de feiten heen lezen en hun eigen mening er toch maar weer doorheen drukken.

Ik probeer niks goed te praten, ik probeer alleen nuance aan te brengen. Het is niet zwart-wit, het is zelfs niet 50 shades of grey. Het is misschien wel een miljoen shades of grey. Niet alle vluchtelingen zijn hetzelfde, niet alle islamitische mensen zijn hetzelfde, net zoals niet alle blanke mensen hetzelfde zijn.

Ik ben het ermee eens dat het een enorm probleem is en we moeten kijken naar hoe zoiets kan gebeuren in verschillende Duitse steden in zulke grote groepen. Maar ik vind het niet eerlijk dat het nou wordt neergezet als een gebeurtenis die normaal is, en dat we alle vluchtelingen er maar op moeten afrekenen.

Nee, maar het is wel een feit dat het nu aan de gang is in Europa.
En dat het nauwelijks onder controle te houden is.

( Over je kop in het zand steken gesproken :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:09

ravellie schreef:
Emmaa_ schreef:

Nee, maar het is wel een feit dat het nu aan de gang is in Europa.
En dat het nauwelijks onder controle te houden is.

( Over je kop in het zand steken gesproken :roll:

Lieverd, het is al sinds het begin van de mensheid aan de gang in Europa. Wat ik doe is juist niet mijn kop in het zand steken. Heb je even een begrijpend lezen cursus nodig of kom je er zelf wel uit?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:12

Ik ben je lieverd niet om te beginnen.

En ten tweede is het aan de gang door mensen die hier veiligheid kregen aangeboden in Europa.
Omdat men op de vlucht is voor de oorlog.
Blijkt nu wel even dat het gros alleen reizende mannen zijn.
En nu krijgen we dus te maken met culturele verschillen en met welke beweegreden zij naar Europa afreizen....

Ik mag hopen dat Merkel eindelijk wakker wordt en er sancties komen op dit gedrag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:35

aslo schreef:

Als ik zo'n bericht lees, dan kan ik gewoon niet anders denken dan hersenloze beesten.
Zoals die tekeer gaan met zo'n grote groep en zo massaal dat de politie zich nog moet terugtrekken.
Lijkt wel een scene uit een Zombiefilm.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:57

http://nos.nl/artikel/2079818-vluchteli ... herpt.html

Vooral dit stukje uit de tekst verbaast mij.

Citaat:
Als klap op een vuurpijl bleek bovendien dat de man met zeven aliassen op verschillende momenten een asielaanvraag heeft gedaan. "Wat blijkt nou: er worden wel vingerafdrukken gecheckt van mensen die zich als asielzoeker melden in Duitsland, maar dat gebeurt alleen per opvangplek", zegt Wollaars. "Die systemen zijn niet gekoppeld, laat staan dat ze zijn gekoppeld aan de systemen in Frankrijk waar hij ook al eerder illegaal heeft gewoond. Dat willen de Duitsers nu gaan veranderen."

Hoe is dit mogelijk in een tijdperk van verregaande automatisering.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:58

Emma, ik vind het echt geen vergelijk dat er ook Nederlandse mannen zijn die vrouwen aanranden en een georganiseerde aanranding/verkrachting.

Imo is het een terroristische aanval maar dan zonder kogels en bommen.
Angst zaaien en "zij" hebben bewust gekozen voor deze groep Europese vrouwen!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:00

Loretta schreef:
http://nos.nl/artikel/2079818-vluchteli ... herpt.html

Vooral dit stukje uit de tekst verbaast mij.

Citaat:
Als klap op een vuurpijl bleek bovendien dat de man met zeven aliassen op verschillende momenten een asielaanvraag heeft gedaan. "Wat blijkt nou: er worden wel vingerafdrukken gecheckt van mensen die zich als asielzoeker melden in Duitsland, maak dat gebeurt alleen per opvangplek", zegt Wollaars. "Die systemen zijn niet gekoppeld, laat staan dat ze zijn gekoppeld aan de systemen in Frankrijk waar hij ook al eerder illegaal heeft gewoond. Dat willen de Duitsers nu gaan veranderen."

Hoe is dit mogelijk in een tijdperk van verregaande automatisering.

nou idd en bij de belastingdienst kunnen ze je wel vinden als je ergens een klein foutje hebt gemaakt. Maar potentieel (ja ze zitten er tussen)gevaarlijke terreur verdachten worden niet tot nauwelijks gecontroleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:02

sneeuwpop schreef:
[naam], ik vind het echt geen vergelijk dat er ook Nederlandse mannen zijn die vrouwen aanranden en een georganiseerde aanranding/verkrachting.

Imo is het een terroristische aanval maar dan zonder kogels en bommen.
Angst zaaien en "zij" hebben bewust gekozen voor deze groep Europese vrouwen!

Maar waarom is het een terroristische aanslag als het door allochtonen gedaan wordt, en 'deel van onze cultuur' en 'geen vergelijk' als het door Nederlanders gedaan wordt?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:06

Emmaa_ schreef:

Ik ook Emma,heb dit vroeger als 16 jarige ook veel mee gemaakt.
Mijn probleem was,dat ik geen Nee durfde te zeggen.Daarbij was dit voor mij eigenlijk wel normaal,vanwege een trauma toen ik nog héél jong was.Dit hoorde je gewoon te doen om jongens/mannen tevreden te stellen.
Ik vond het later dus ook me eigen schuld,de misbruik en verkrachtingen. Nu niet meer!
Had ik toen maar me mond open getrokken!
Weet niet of jij erg verlegen was Emma,of dat jij duidelijk Nee zei tegen ze.
Maar het klopt wel,ook bij autochtonen lopen veel viezerikken tussen.