Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aslo schreef:Lees dit nieuwsbericht bij de Gelderlander:
"'Ze sleurden vrouwen met geweld naar de club'"
http://www.gelderlander.nl/algemeen/bui ... -1.5613571
rapido schreef:Emmaa, get real!!! Heb je ooit eerder in EU aanranding in deze proporties op 1 avond mee gemaakt??
Sammie schreef:Als dat al gebeurd moet er direct actie ondernomen worden. Dus of er wordt gruwelijk overdreven of de vrouwen zien het zelf niet als aanranding. Of de politie doet er niks mee en dat zou al zeer kwalijk zijn.
sneeuwpop schreef:Wat???
Sorry hoor, maar dat kan echt geen vergelijking zijn.
Dan gaat er geen vrouw meer uit hoor.
Nog nooit meegemaakt en ben toch in vele clubs geweest in Nederland.
Sammie schreef:Strikt genomen is een hand op je bil leggen al een vorm van aanranding. Zeker als de vrouw dat niet wil. En dan krijg je dus een 'grijze' lijn van wanneer is iets een onschuldige, onhandige flirtpoging (wordt ook in het artikel aangehaald zie ik) en wanneer is iets aanranding.
Emmaa_ schreef:sneeuwpop schreef:Wat???
Sorry hoor, maar dat kan echt geen vergelijking zijn.
Dan gaat er geen vrouw meer uit hoor.
Nog nooit meegemaakt en ben toch in vele clubs geweest in Nederland.
Als zestienjarig meisje heb ik het zo ongelofelijk vaak meegemaakt dat mannen die minstens dubbel zo oud waren als ik met hun handen tussen mijn benen gingen. En daar ben ik echt niet alleen in, aanranding tijdens het uitgaan (van billen knijpen tot een stapje verder) is een heel groot probleem. Dat jij dat nooit hebt meegemaakt is heel erg fijn voor je, en ik ben blij dat er ook mensen zijn die het niet als een probleem zien omdat ze zelf niet weten hoe het is, maar dat betekent niet dat het geen probleem is. En waarom is het geen vergelijking? De hand van een vluchteling tussen je benen voelt niet anders dan de hand van een autochtoon tussen je benen hoor.
sneeuwpop schreef:Emmaa_ schreef:Als zestienjarig meisje heb ik het zo ongelofelijk vaak meegemaakt dat mannen die minstens dubbel zo oud waren als ik met hun handen tussen mijn benen gingen. En daar ben ik echt niet alleen in, aanranding tijdens het uitgaan (van billen knijpen tot een stapje verder) is een heel groot probleem. Dat jij dat nooit hebt meegemaakt is heel erg fijn voor je, en ik ben blij dat er ook mensen zijn die het niet als een probleem zien omdat ze zelf niet weten hoe het is, maar dat betekent niet dat het geen probleem is. En waarom is het geen vergelijking? De hand van een vluchteling tussen je benen voelt niet anders dan de hand van een autochtoon tussen je benen hoor.
Echt heel rot.
Weet zeker dat de persoon door mij en mijn vrienden klappen zou hebben gehad.
Maar de massa "aanranding" is volgens mij wel wat anders waarbij partners etc weg werden geduwd en en vingers naar binnen werden gebracht door meerdere mannen.
Emmaa_ schreef:Zoals ik al eerder heb aangehaald probeer ik niks goed te praten. Seksueel geweld is altijd ongelofelijk akelig, maar het lijkt alsof sommige mensen hier nogal kun kop in het zand steken als het gaat om seksueel geweld door autochtonen. Het is niet één bepaalde demografische groep die vrouwen verkracht en aanrand, dat is al jarenlang een ongelofelijk groot probleem over de hele wereld, ook in westerse landen. Ik kan jullie echt eindeloos veel literatuur geven over dit onderwerp, maar ik heb het idee dat het niet gelezen wordt, ofwel dat mensen over de feiten heen lezen en hun eigen mening er toch maar weer doorheen drukken.
Ik probeer niks goed te praten, ik probeer alleen nuance aan te brengen. Het is niet zwart-wit, het is zelfs niet 50 shades of grey. Het is misschien wel een miljoen shades of grey. Niet alle vluchtelingen zijn hetzelfde, niet alle islamitische mensen zijn hetzelfde, net zoals niet alle blanke mensen hetzelfde zijn.
Ik ben het ermee eens dat het een enorm probleem is en we moeten kijken naar hoe zoiets kan gebeuren in verschillende Duitse steden in zulke grote groepen. Maar ik vind het niet eerlijk dat het nou wordt neergezet als een gebeurtenis die normaal is, en dat we alle vluchtelingen er maar op moeten afrekenen.
ravellie schreef:Emmaa_ schreef:Zoals ik al eerder heb aangehaald probeer ik niks goed te praten. Seksueel geweld is altijd ongelofelijk akelig, maar het lijkt alsof sommige mensen hier nogal kun kop in het zand steken als het gaat om seksueel geweld door autochtonen. Het is niet één bepaalde demografische groep die vrouwen verkracht en aanrand, dat is al jarenlang een ongelofelijk groot probleem over de hele wereld, ook in westerse landen. Ik kan jullie echt eindeloos veel literatuur geven over dit onderwerp, maar ik heb het idee dat het niet gelezen wordt, ofwel dat mensen over de feiten heen lezen en hun eigen mening er toch maar weer doorheen drukken.
Ik probeer niks goed te praten, ik probeer alleen nuance aan te brengen. Het is niet zwart-wit, het is zelfs niet 50 shades of grey. Het is misschien wel een miljoen shades of grey. Niet alle vluchtelingen zijn hetzelfde, niet alle islamitische mensen zijn hetzelfde, net zoals niet alle blanke mensen hetzelfde zijn.
Ik ben het ermee eens dat het een enorm probleem is en we moeten kijken naar hoe zoiets kan gebeuren in verschillende Duitse steden in zulke grote groepen. Maar ik vind het niet eerlijk dat het nou wordt neergezet als een gebeurtenis die normaal is, en dat we alle vluchtelingen er maar op moeten afrekenen.
Nee, maar het is wel een feit dat het nu aan de gang is in Europa.
En dat het nauwelijks onder controle te houden is.
( Over je kop in het zand steken gesproken
Citaat:Als klap op een vuurpijl bleek bovendien dat de man met zeven aliassen op verschillende momenten een asielaanvraag heeft gedaan. "Wat blijkt nou: er worden wel vingerafdrukken gecheckt van mensen die zich als asielzoeker melden in Duitsland, maar dat gebeurt alleen per opvangplek", zegt Wollaars. "Die systemen zijn niet gekoppeld, laat staan dat ze zijn gekoppeld aan de systemen in Frankrijk waar hij ook al eerder illegaal heeft gewoond. Dat willen de Duitsers nu gaan veranderen."
Loretta schreef:http://nos.nl/artikel/2079818-vluchteli ... herpt.html
Vooral dit stukje uit de tekst verbaast mij.Citaat:Als klap op een vuurpijl bleek bovendien dat de man met zeven aliassen op verschillende momenten een asielaanvraag heeft gedaan. "Wat blijkt nou: er worden wel vingerafdrukken gecheckt van mensen die zich als asielzoeker melden in Duitsland, maak dat gebeurt alleen per opvangplek", zegt Wollaars. "Die systemen zijn niet gekoppeld, laat staan dat ze zijn gekoppeld aan de systemen in Frankrijk waar hij ook al eerder illegaal heeft gewoond. Dat willen de Duitsers nu gaan veranderen."
Hoe is dit mogelijk in een tijdperk van verregaande automatisering.
sneeuwpop schreef:[naam], ik vind het echt geen vergelijk dat er ook Nederlandse mannen zijn die vrouwen aanranden en een georganiseerde aanranding/verkrachting.
Imo is het een terroristische aanval maar dan zonder kogels en bommen.
Angst zaaien en "zij" hebben bewust gekozen voor deze groep Europese vrouwen!
Emmaa_ schreef:Als zestienjarig meisje heb ik het zo ongelofelijk vaak meegemaakt dat mannen die minstens dubbel zo oud waren als ik met hun handen tussen mijn benen gingen. En daar ben ik echt niet alleen in, aanranding tijdens het uitgaan (van billen knijpen tot een stapje verder) is een heel groot probleem. Dat jij dat nooit hebt meegemaakt is heel erg fijn voor je, en ik ben blij dat er ook mensen zijn die het niet als een probleem zien omdat ze zelf niet weten hoe het is, maar dat betekent niet dat het geen probleem is. En waarom is het geen vergelijking? De hand van een vluchteling tussen je benen voelt niet anders dan de hand van een autochtoon tussen je benen hoor.