Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:42

Nils_010 schreef:
anneliesdj schreef:
Enige wat ik wel vreemd vind en wat mij ook meteen al was opgevallen, dat schijnbaar alle paspoorten die gevonden worden helemaal intact zijn. Dat er ponsgaten in zitten is evenwel ook vreemd.

Papieren worden wel vaker uit de toestellen gezogen bij een crash. Zijn losse spullen al dan niet in kleine tasjes die vaak niet eens in de opslag boven je hoofd wordt geplaatst. Papieren waaien vaak verder weg dan zwaardere spullen en zullen minder snel bij de brand terrecht komen.

Wat betreft de ponsgaten is niets geks aan. Ik heb ook 2 paspoorten waarvan 1 met gaten. Hierin zit mijn, nog geldige, amerikaanse visum. Dit visum is namelijk 5 jaar geldig, ook als deze geplakt wordt in een paspoort dat nog maar 1 jaar geldig is. Vandaar dat het kan dat je een niet geldig paspoort mee op reis neemt met een geldig visum.

kleine edit: dit is geen persoonlijke aanval op jou, maar er is over dat paspoort met ponsgaten inmiddels genoeg gezegd (ook op bokt)

Dat is natuurlijk zo, paspoorten zitten in handtasjes of losse tasjes of in zijvakjes om snel bij te kunnen ..

purny

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:55

Ik mis op tijden als deze echt een respect knopje op FB...

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:59

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:02

Er komen echt complottheorieën voorbij. Dat is met elke ramp zo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:05

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:07

Wat een ongelooflijke onzin is dat bericht hierboven..

gohya

N0a

BootsScoot schreef:

Citaat:
Onderzoekers van het eerste uur spreken van een doordringende lijklucht en het totaal ontbreken van bloed. Alsof reeds overleden passagiers zijn “gedraind” van hun bloed. Het boed was niet gestold maar veel eerder al afgetapt. Men spreekt van tientallen lijken en er wordt direct vanuit gegaan, dat die lijken als “cargo” het toestel zijn binnen gesmokkeld. Ook werden tientallen containers met bloed gevonden, waarbij we ervan uit moeten gaan dat die ook illegaal de cargoruimte zijn binnengesmokkeld. Bovendien is de vraag of dat bloed eveneens besmet was met een dodelijk virus en of dat bestemd was voor een vaccinatie campagne.

Wie gelooft deze onzin nou? Dit kun je toch niet serieus nemen...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:09

Amaryllis schreef:
Ik vind Timmersmans echt een hele representatieve minister van BuZa. Hij spreekt ook vloeiend Frans, wat hij ook heeft gestudeerd.

Maar dat ter zijde: de hele wereld is te spreken over zijn speech van gisteren in New York. Laten we hopen dat deze woorden ook aanzetten tot de hoognodige daden..

Hij spreekt zelfs russisch!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:13

R12312 schreef:
Amaryllis schreef:
Ik vind Timmersmans echt een hele representatieve minister van BuZa. Hij spreekt ook vloeiend Frans, wat hij ook heeft gestudeerd.

Maar dat ter zijde: de hele wereld is te spreken over zijn speech van gisteren in New York. Laten we hopen dat deze woorden ook aanzetten tot de hoognodige daden..

En italiaans. Niet de meest makkelijke talen om te leren.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:14

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:14

Een defensie-analist bekijkt wrakresten van MH17. Oordeel: raketaanval.
http://www.nytimes.com/interactive/2014 ... .html?_r=1

Kan er met de zwarte doos geknoeid worden?
Amerikaanse luchtvaartdeskundige Peter Goelz: "Je kan niet met de data knoeien. Dit is solide en veilige apparatuur. Als er ook maar iets mee geprobeerd is, hebben onderzoekers dat meteen door."
http://nos.nl/op3/artikel/677924/

Vanaf ongeveer 15.30 uur persconferentie van EU-buitenlandchef Ashton. De persconferentie wordt live uitgezonden op NPO Nieuws.
Laatst bijgewerkt door Blanket op 22-07-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:17

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:18

Blanket schreef:

Vanaf ongeveer 15.30 uur persconferentie van EU-buitenlandchef Ashton. De persconferentie wordt live uitgezonden op NPO Nieuws.

Er was eerder ook al een andere foto te zien met deze sporen, die bij iedereen met een beetje verstand van raketten/wapens heel erg doen denken aan shrapnel sporen.

Maar wat ik me dan afvraag, de seperatisten werden beschuldigd dat het allemaal zo lang duurde voor ze mensen toelieten zodat ze eventueel bewijs konden verdoezelen. Als dat zo was hadden ze deze overduidelijk beschadigde stukken toch ook wel weggehaald???

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:20

Pearlx schreef:
Blanket schreef:

Er was eerder ook al een andere foto te zien met deze sporen, die bij iedereen met een beetje verstand van raketten/wapens heel erg doen denken aan shrapnel sporen.

Maar wat ik me dan afvraag, de seperatisten werden beschuldigd dat het allemaal zo lang duurde voor ze mensen toelieten zodat ze eventueel bewijs konden verdoezelen. Als dat zo was hadden ze deze overduidelijk beschadigde stukken toch ook wel weggehaald???

Daar zal ongetwijfeld angst voor zijn. Het verdoezelen van bewijsstukken. Daarom zijn in dit geval de foto's zo ontzettend belangrijk. Hoe luguber of respectloos dan ook. Onderzoekers hebben daar baat bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:21

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:21

Nils_010 schreef:
anneliesdj schreef:
Enige wat ik wel vreemd vind en wat mij ook meteen al was opgevallen, dat schijnbaar alle paspoorten die gevonden worden helemaal intact zijn. Dat er ponsgaten in zitten is evenwel ook vreemd.

Papieren worden wel vaker uit de toestellen gezogen bij een crash. Zijn losse spullen al dan niet in kleine tasjes die vaak niet eens in de opslag boven je hoofd wordt geplaatst. Papieren waaien vaak verder weg dan zwaardere spullen en zullen minder snel bij de brand terrecht komen.

Wat betreft de ponsgaten is niets geks aan. Ik heb ook 2 paspoorten waarvan 1 met gaten. Hierin zit mijn, nog geldige, amerikaanse visum. Dit visum is namelijk 5 jaar geldig, ook als deze geplakt wordt in een paspoort dat nog maar 1 jaar geldig is. Vandaar dat het kan dat je een niet geldig paspoort mee op reis neemt met een geldig visum.

kleine edit: dit is geen persoonlijke aanval op jou, maar er is over dat paspoort met ponsgaten inmiddels genoeg gezegd (ook op bokt)

Zolang lees ik nog niet mee ;)

Maar wat je zegt zou idd wel kunnen kloppen, hoewel je dan nog geen perfecte paspoorten zou verwachten. Mijn paspoort ligt altijd maar in dezelfde la en ziet er al slordiger uit dan de paspoorten die ze daar laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:24

R12312 schreef:
Amaryllis schreef:

Volgens mij heb ik ook eens begrepen dat hij diplomaat in oa Rusland is geweest en ook uit een diplomaten gezin komt. Dat verklaart wel waarom hij zijn talen zo mooi en vloeiend spreekt :)

Dat verhaal over het ontbreken van bloed...... Ik heb anders hele bloederige foto's voorbij zien komen :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:33

Jans schreef:
Tel daarbij op dat er bewijs is dat er in de nacht van donderdag op vrijdag een BUKraket mét een missend projectiel de grens over gegaan is richting Rusland.

Welk bewijs? Een foto..... Wie zegt dat die foto toen gemaakt is? En waar die gemaakt is?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:34

Tjah 'bewijs' vergeet vooral niet dat er eigenlijk geen onafhankelijke partijen zijn en dat de betrokkenen alles uit de kast halen om de schuld maar naar de ander te kunnen schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:38

anneliesdj schreef:
Maar wat je zegt zou idd wel kunnen kloppen, hoewel je dan nog geen perfecte paspoorten zou verwachten. Mijn paspoort ligt altijd maar in dezelfde la en ziet er al slordiger uit dan de paspoorten die ze daar laten zien.

Kan best dat het voor veel mensen de eerste verre reis was. Ik ben in januari naar Dubai gegaan en heb daarvoor ook een paspoort moeten aanvragen omdat een ID-bewijs niet genoeg was. Deze was dan ook kort vóór de reis klaar en daarom erg nieuw/mooi.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:43

Mijn paspoort verloopt binnen een paar maanden, en ziet er nog hagelnieuw uit. Ding zit meestal los in m'n tas, dus zuinig ben ik er niet op.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:45

LadyMadonna schreef:
Jans schreef:
Tel daarbij op dat er bewijs is dat er in de nacht van donderdag op vrijdag een BUKraket mét een missend projectiel de grens over gegaan is richting Rusland.

Welk bewijs? Een foto..... Wie zegt dat die foto toen gemaakt is? En waar die gemaakt is?

er is toch ook nog steeds niet bevestigd dat Rusland uberhaubt die wapens aan de seperatisten heeft gegeven? Rusland ontkent, de VS zegt satellietbeelden te hebben. Die zijn nog niet vrijgegeven (misschien dat wereldleiders ze wel gezien hebben?), maar zolang is er niet eens bewijs dat ze BUKraketten hadden.

Over die complottheorie website, het meeste is onzin, maar het is wel vreemd dat ze van de koers zijn afgeweken. Of is dat eigenlijk normaal?

Ik hoop dat ze uit de zwarte dozen meer info kunnen halen over dat Oekraïens gevechtsvliegtuig. Daar moeten ze toch contact mee hebben gehad als die zo dichtbij was?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:46

Mijne heb ik altijd bij me, los in mijn (zeer rommelige!) tas, verloopt over 1 jaar geloof ik. Ziet er nog super goed uit, nagelnieuw zou ik niet zeggen :+

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:57

PocoGaucha schreef:
Over die complottheorie website, het meeste is onzin, maar het is wel vreemd dat ze van de koers zijn afgeweken. Of is dat eigenlijk normaal?

Dat is normaal. Afhankelijk van weersomstandigheden vliegen ze net iets anders hun route.