2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:41

Ik heb een nacht niet geslapen..
Ik denk de hele dag en nacht aan die kinderen, ik krijg het niet uit mijn hoofd.
Door wat een hel moet die moeder (en vrienden/familie) dan gaan. Verschrikkenlijk ;(

Ook sterkte voor de familie van de vader, dit zal ook een moeilijke tijd voor hun zijn.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:25

Vreselijk, sterkte aan alle betrokkenen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:39

Deze vrouw gaat door een hel, wat er ook voorgevallen is in het verleden, het doet er toch niet meer toe? Bij ons in België sprak een psychiater op het nieuws die het had over de dunne scheidslijn tussen haat en liefde en ik ben van mening dat dit klopt. Het is zeer uitzonderlijk dat een vader voor deze uitweg kiest, gelukkig wel.

Niet alleen de moeder gaat door een vreselijke hel, ook alle familieleden inclusief de familie van de vader.

Vandaag waren we op wedstrijd met onze dochter en dan zie je al die ouders met hun kinderen. Het is door mijn hoofd gegaan dat Iris nooit meer met haar kinderen naar een voetbalwedstrijd kan. Zij maakt nu het ergste door wat een moeder kan meemaken. Kritische kanttekeningen lijken mij hier niet op zijn plaats.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 06:28

Vreselijk. Ik ben nu op vakantie naar ben het toch blijven volgen. Het laat niet los.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:54

Toch even reageren nu het netjes gaat.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed mits er niet moedwillig mensen mee worden gekwetst.
Het houd mij nog steeds bezig net zoals vele anderen en dat is goed heel menselijk.
Iedereen vraagt zich af het waarom.
Deze vraag zal in dit geval nooit helemaal beantwoord kunnen worden.
Het verstand kan rare dingen met je doen als je maar genoeg tegenslagen krijgt dan kan het heel raar gaan lopen.
Mensen die geen licht meer zien en vast gaan zitten in het negatieve hoeft helemaal geen haat te zijn kunnen zichzelf iets aan doen.
het kan best zijn dat deze man uit liefde voor zijn kinderen heeft besloten dat ze beter af zijn uit deze wereld te verdwijnen.
Deze kant van het verhaal denken weinig mensen aan gewoon omdat het niet is te bevatten.
Mensen zijn altijd op zoek naar antwoorden maar in dit geval zullen we het nooit zeker weten.
De gedachte alleen al is te vreselijk voor woorden vooral omdat het om onschuldige kinderen gaat.
Het gebeurt vaker daar hoor je niet zoveel over maar omdat in dit geval iedereen het verloop heeft kunnen volgen maakt het des te meer heel veel indruk.
Ik leef intens mee zoals zovelen met de moeder familie en vrienden en vraag me af hoe ze hier ooit overheen zullen komen.
Wie er ook schuld heeft en wie er ook steken heeft laten vallen dit is nu niet meer van belang de jongens komen nooit meer thuis.
Ik hoop dat dit nooit meer zal gebeuren maar weet dat dat een illusie is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:03

Mooi gezegd Lady62!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:05

Inderdaad!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:07

Mooie woorden!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:19

Het laat mij ook totaal niet los. Ben er hele weekend mee bezig geweest en vraag me af, wat er wel niet voor die kinderen aan vooraf is gegaan. Ouders met ruzie, na een scheiding al enorme klap opgelopen...

Maar dan dat Facebook bericht van de moeder: Jeroen, je hebt gewonnen! Hoe kan ze zoiets neerzetten als er in deze zaak alleen maar verliezers zijn?! Ging het om winnen, is die strijd altij zo gevoerd? Of is er ook nog naar de kinderen gekeken? Zijn ook hun computers wel nagekeken op correspondentie? Of is alleen de familie van Jeroen Denis ondersteboven gehaald?

Het erge vind ik; zij zijn hun zoon én kleinkinderen verloren. Hun partner. Maar pas sinds de ontknoping wordt daar een beetje over gesproken. De afscheidsbrief was aan zijn huidige vriendin gericht; met woorden van liefde en spijt. Hij was ook een geliefde... En over hem wordt gezegd dat hij laf is etc, maar waarschijnlijk heeft hij het gewoon niet kunnen verkroppen dat schandelijk over hem gesproken werd en dat zijn kinderen hem afgenomen werden.

Voor mij veel vraagtekens en ik hoop dat ze deze zaak tot aan de bodem gaan uitzoeken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:22

Hadden wij het thuis ook nog over Ceasar..in dit drama zijn er niets anders dan alleen maar verliezers..en er zit ook een heel andere kant aan het verhaal, (uiteraard geen reden om kids van hun leven te beroven) en er is nog een familie en vrienden wat erg veel verdriet hebben.
Triest, in en in triest..

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:26

Precies, het is en blijft dieptriest, voor beide families en vrienden.
Maar zo'n opmerking van de moeder geeft wel aan dat het tussen hun een diepe strijd was. Wat zou ze op haar FB hebben gezet als hij de kinderen helemaal niet meer had mogen zien? Jeroen, ik heb gewonnen?
Ik moet hier nog eens even goed over nadenken, wat ik vind eigenlijk dat zo'n opmerking die zij maakt ook niet kan.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:26

Ik denk dat deze reactie van de moeder een logische is.
Vergeet niet dat deze vrouw verdrinkt in haar verdriet en heel emotioneel en boos is.
Mag je haar niet echt kwalijk nemen.
Zoals ik al eerder heb gezegd de geest kan rare dingen doen met een mens.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:32

Ik snap je wel Lady, maar dat is een opmerking die kant noch wal slaat in deze situatie. Dat bedoel ik ermee te zeggen. De vader wordt in deze compleet zwart afgeschilderd (ook logisch gezien hetgeen wat hij gedaan heeft) maar hij ziet het niet als winnen. Hij ziet het als: ik niet, jij niet.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:33

Dat weet ik, maar haar opmerkingen geven wel heel goed de verhoudingen aan. Maar dan nog....
En dat de geest dan rare en vooral onbegrijpelijke dingen kan doen, is bekend.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:34

En elke opmerking zit een kern van waarheid...
Wat je ook opschrijft...Dit vloeit vaak voort uit een stukje waarheid..

Ik vind zo'n opmerking niet kunnen, maar dr kan wel meer niet....En het is geschreven uit emotie...

Als ik boos ben brul ik ook dingen.. dingen waar ik spijt van krijg..
Dat krijgt zij hier ook nog wel van... Dit is wel dé man die van haar kids heeft gehouden, van haar, samen hebben gewerkt om de kids groot te brengen..
Ook zij gaat nog wel nadenken hoe dit allemaal tot stand is gekomen....
Die tijd komt nog wel voor haar.... En daarna zal het verdriet een plek krijgen... slijten... gedachten worden...
Iedereen gaat verder... Zo gaat het in dit leven...

Waar 2 kwaden zijn... Hebben 2 schuld...
Meer zeg ik daar niet over.

En fijn dat ze fiks aan het uitpakken zijn naar jeugdzorg en de kinderbescherming...
Want dit is al het zoveelste geval waarbij hulp niet op tijd komt!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:34

Zit op de foon, dus even zo een edit.
Niemand kent het volledig verhaal, er zijn hier alleen maar dikke verliezers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:39

Caesar schreef:
Het laat mij ook totaal niet los. Ben er hele weekend mee bezig geweest en vraag me af, wat er wel niet voor die kinderen aan vooraf is gegaan. Ouders met ruzie, na een scheiding al enorme klap opgelopen...

Maar dan dat Facebook bericht van de moeder: Jeroen, je hebt gewonnen! Hoe kan ze zoiets neerzetten als er in deze zaak alleen maar verliezers zijn?! Ging het om winnen, is die strijd altij zo gevoerd? Of is er ook nog naar de kinderen gekeken? Zijn ook hun computers wel nagekeken op correspondentie? Of is alleen de familie van Jeroen Denis ondersteboven gehaald?

Het erge vind ik; zij zijn hun zoon én kleinkinderen verloren. Hun partner. Maar pas sinds de ontknoping wordt daar een beetje over gesproken. De afscheidsbrief was aan zijn huidige vriendin gericht; met woorden van liefde en spijt. Hij was ook een geliefde... En over hem wordt gezegd dat hij laf is etc, maar waarschijnlijk heeft hij het gewoon niet kunnen verkroppen dat schandelijk over hem gesproken werd en dat zijn kinderen hem afgenomen werden.

Voor mij veel vraagtekens en ik hoop dat ze deze zaak tot aan de bodem gaan uitzoeken.

Voorop gesteld zijn er inderdaad alleen maar verliezers.
Deze reactie van de moeder op facebook doet haar geen goed vind ik. Het kom op mij over dat ze om (media) aandacht blijft vragen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:42

Caesar schreef:
Ik snap je wel Lady, maar dat is een opmerking die kant noch wal slaat in deze situatie. Dat bedoel ik ermee te zeggen. De vader wordt in deze compleet zwart afgeschilderd (ook logisch gezien hetgeen wat hij gedaan heeft) maar hij ziet het niet als winnen. Hij ziet het als: ik niet, jij niet.

Dat weet niemand.
En als je zo veel verdriet hebt en boos bent dan zeg je dingen die je voelt en denkt daar verder niet over na.
Ik zou in zo'n situatie ook best zo kunnen reageren denk ik zou het hem ook nooit kunnen vergeven.
Het is allemaal nog zo vers.
Nee ik oordeel niet op deze reactie van de moeder.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:48

Ik denk dat de moeder dat heeft neer gezet uit onmacht gevoelens, wie weet hoe wij in zo'n situatie zullen reageren? Hoewel ik dit niemand maar dan ook niemand toewenst!
Wie weet heeft hij altijd wel geroepen dat hij de zaak etc van haar ging winnen, maar dat speculeren wat ik liever niet doe.

Het is gewon in en in triest!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:12

En juist omdat niemand van ons de ins en outs weet, weten we dus ook ik waarom deze moeder dit neergezet heeft.
Maar IK vind het een reactie die ik niet erg gepast vind.
En wat er net geschreven is, er zijn alleen maar hele hele dikke verliezers.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:09

Ik vind het verbijsterend dat iemand in staat is uitspraken van de moeder op een dergelijke manier zoals de reactie's hierboven te becommentariëren. Ik weet dat jullie het netjes formuleren, maar wat jullie zeggen is ongelooflijk hard.
Volgens mij heeft de moeder van de jongens veel kracht en hoop geput uit de overweldigende publieke steun en interesse. Misschien denkt ze er gewoon niet bij na, dat er nu nog steeds zoveel mensen haar facebook en al haar doen analyseren. Ze moet nu totaal kapot van binnen zijn, haar leven is wég, en dan wordt elke uitspraak nog even door jan en alleman onder de loep gelegd, of het wel "gepast" is of niet. Echt, ik ben geschokt.

En wel proberen de daad van de vader te begrijpen. Nou, ik begrijp dat niet, nooit. Zelfmoord is zijn keuze. Moorden in een verstandsverbijstering of uit wanhoop, kan ik ook nog begrijpen. Je eigen kinderen vermoorden omdat je in zo'n psychische staat verkeerd dat je dat het beste lijkt, dat kan waarschijnlijk. Maar de lichamen van je bloedeigen kindjes ergens verstoppen, gedumpt als vuilnis om weg te rotten, terwijl je jezelf op een plaats ontzielt om gauw gevonden te worden (en zelf dus wel een respectvolle uitvaart kan krijgen), NEE!! BAH! Dat is niet uit liefde, dat is uit pure haat voor je ex en totaal respectloos naar de kinderen, walgelijk. Sorry.
Laatst bijgewerkt door Nouska op 21-05-13 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:10

ik zie die reactie van de moeder niet staan? kan zijn dat ik verkeerd kijk...maar ben het wel eens met
kiki1976 we weten niet wat er heeft afgespeeld, en ik zou me niet kunnen voorstellen hoe die moeder zich voelt.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:11

Nouska schreef:
Ik vind het verbijsterend dat iemand in staat is uitspraken van de moeder op een dergelijke manier zoals de reactie's hierboven te becommentariëren. Ik weet dat jullie het netjes formuleren, maar wat jullie zeggen is ongelooflijk hard.
Volgens mij heeft de moeder van de jongens veel kracht en hoop geput uit de overweldigende publieke steun en interesse. Misschien denkt ze er gewoon niet bij na, dat er nu nog steeds zoveel mensen haar facebook en al haar doen analyseren. Ze moet nu totaal kapot van binnen zijn, haar leven is wég, en dan wordt elke uitspraak nog even door jan en alleman onder de loep gelegd, of het wel "gepast" is of niet. Echt, ik ben geschokt.

En wel proberen de daad van de vader te begrijpen. Nou, ik begrijp dat niet, nooit. Zelfmoord is zijn keuze. Moorden in een verstandsverbijstering of uit wanhoop, kan ik ook nog begrijpen. Je eigen kinderen vermoorden omdat je in zo'n psychische staat verkeerd, dat je dat het beste lijkt, dat kan. Maar de lichamen van je bloedeigen kindjes ergens verstoppen, gedumpt als vuilnis om weg te rotten, terwijl je jezelf ergens positioneert om gauw gevonden te worden (en wel een respectvolle uitvaart te kunnen krijgen), NEE!! BAH! Dat is niet uit liefde, dat is uit pure haat voor je ex en totaal respectloos naar de kinderen, walgelijk. Sorry.

mee eens... :(

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:14

Vind ook die reactie van die moeder niet echt gepast hoor :n
Hoe denkje dat dat voelt voor die familie van die man....
Ik zie ook alleen maar verliezers.

lady62 schreef:
Toch even reageren nu het netjes gaat.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed mits er niet moedwillig mensen mee worden gekwetst.
Het houd mij nog steeds bezig net zoals vele anderen en dat is goed heel menselijk.
Iedereen vraagt zich af het waarom.
Deze vraag zal in dit geval nooit helemaal beantwoord kunnen worden.
Het verstand kan rare dingen met je doen als je maar genoeg tegenslagen krijgt dan kan het heel raar gaan lopen.
Mensen die geen licht meer zien en vast gaan zitten in het negatieve hoeft helemaal geen haat te zijn kunnen zichzelf iets aan doen.
het kan best zijn dat deze man uit liefde voor zijn kinderen heeft besloten dat ze beter af zijn uit deze wereld te verdwijnen.
Deze kant van het verhaal denken weinig mensen aan gewoon omdat het niet is te bevatten.
Mensen zijn altijd op zoek naar antwoorden maar in dit geval zullen we het nooit zeker weten.
De gedachte alleen al is te vreselijk voor woorden vooral omdat het om onschuldige kinderen gaat.
Het gebeurt vaker daar hoor je niet zoveel over maar omdat in dit geval iedereen het verloop heeft kunnen volgen maakt het des te meer heel veel indruk.
Ik leef intens mee zoals zovelen met de moeder familie en vrienden en vraag me af hoe ze hier ooit overheen zullen komen.
Wie er ook schuld heeft en wie er ook steken heeft laten vallen dit is nu niet meer van belang de jongens komen nooit meer thuis.
Ik hoop dat dit nooit meer zal gebeuren maar weet dat dat een illusie is.

Mooi gezegt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:21

Nouska schreef:
En wel proberen de daad van de vader te begrijpen. Nou, ik begrijp dat niet, nooit. Zelfmoord is zijn keuze. Moorden in een verstandsverbijstering of uit wanhoop, kan ik ook nog begrijpen. Je eigen kinderen vermoorden omdat je in zo'n psychische staat verkeerd dat je dat het beste lijkt, dat kan waarschijnlijk. Maar de lichamen van je bloedeigen kindjes ergens verstoppen, gedumpt als vuilnis om weg te rotten, terwijl je jezelf op een plaats ontzielt om gauw gevonden te worden (en zelf dus wel een respectvolle uitvaart kan krijgen), NEE!! BAH! Dat is niet uit liefde, dat is uit pure haat voor je ex en totaal respectloos naar de kinderen, walgelijk. Sorry.

En jij weet dat dit zo gebeurd is wat je beschrijft? jij weet dat het uit pure haat is gedaan?
Dit heet vooroordelen.
Ik kom niet op voor de vader,maar ik veroordeel hem ook niet,puur omdat ik de waarheid niet weet.Wat hij heeft gedaan is idd. héél erg!
Er zijn dingen die een mens tot waanzin drijft die wij buitenstaanders niet of nooit zullen begrijpen.

R.I.P. Julian en Ruben.