Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:36

Waves schreef:
Oh, nou ga maar vast op de barricaden staan dan Jan! Het is al láng bekend dat 1 op de 3 Polen helemaal niet terug gaat maar hier gewoon blijft wonen.

Dat je daar nog niks van gemerkt hebt? Misschien als Wilders het roept dat het dan ineens opvalt? :Z

In 2007 al: http://static.rnw.nl/migratie/www.werel ... redirected

2009: op het journaal: http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

2010: ze overspoelen zelfs je geliefde Amsterdam Jan! http://amsterdam.nl/@52131/pagina/

En oooh guttogutogut: ze zijn nog crimineel ook! http://www.depers.nl/binnenland/211136/ ... bende.html

Nee, ik denk dat de Wildersfans zelf maar moeten verhuizen als ze nog een rustig leven willen leiden. Denemarken is misschien wel een mooi land voor ze. :+

Ze gaan toch echt gewoon naar huis als er geen werk is.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3224 ... html?p=3,1

Polen zijn familiemensen, ze hebben daar vaak mooie, vrijstaande huizen (buiten de stad om), daarbij is Polen tegenwoordig niet onwelvarend (op zich geen slecht idee om er zelf heen te emigreren) en ze komen hier alleen om te werken, tenzij te trouwen.

randalinpony schreef:
Er werken 117.000 Polen in Nederland nu:
http://ondernemen.blog.nl/ondernemersni ... -nederland
Dat zijn 117.000 banen die niet door Henk en Ingrid kunnen worden vervuld dus. Of door Achmed natuurlijk.

Maar we willen ze zelf:
http://www.vkbanen.nl/actueel/765922/Vr ... nomen.html

Ene Henk, maar ook Achmed wil dit werk niet doen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:49

Tja we hebben achmed hier ook heengehaald voor werk dat dat Henk niet wilde doen (hoewel ik laatst een docu over de schoonmakers zat te kijken, ging over die stakingen, en daar was Henk gewoon naast Achmed bezig om treinen schoon te maken.)

En wie zijn 'ze' eigenlijk? Werkgevers die hun personeel niet naar behoren willen betalen?
Tegelijk met de groei van het aantal arbeidsmigranten komen er steeds meer meldingen over misstanden in de uitzendsector. De SNCU, de cao-politie van uitzendwerkgevers en vakbonden, constateert dat in de eerste helft van 2010 vele uitzendkrachten te weinig betaald hebben gekregen. In 2009 kreeg de organisatie een recordaantal van 1.600 meldingen te verwerken. ‘In dat jaar hebben we een meldpunt ingesteld met Pools sprekende medewerkers. Toen kregen we 700 procent meer meldingen’, aldus SNCU-directeur Peter Loef. Als na onderzoek blijkt dat bedrijven de cao-regels aan hun laars lappen worden ze door de SNCU verplicht om hun werknemers na te betalen

Het is echt niet zo gunstig om dit allemaal te laten gebeuren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:53

En als je dan bedenkt hoeveel werkloze jonge allochtonen er zijn:

Het aantal allochtone werklozen is gestegen van 67 duizend in 2008 tot 82 duizend in 2009.

Het werkloosheidspercentage steeg hiermee van 9% naar 11%. De werkloosheid onder autochtonen is met 4% veel lager. Dit blijkt uit de vierde FORUM Monitor: Allochtonen op de arbeidsmarkt 2009.

FORUM volgt sinds begin 2009 nauwgezet de gevolgen van de economische crisis voor de allochtone bevolking. Daarvoor analyseert het kennisinstituut de kwartaalcijfers van het CBS. In deze vierde monitor wordt de werkloosheid in geheel 2009 vergeleken met de cijfers over geheel 2008, aldus forum.nl.

Bron:http://www.nieuws.marokko.nl

En dit zijn alleen nog maar de JONGE allochtonen, kun je nagaan als je de rest er ook nog bijtelt. Dan kunnen we met de werkloze allochtonen die we hebben al alle banen vullen die de Polen nu hebben.

De huidige bijstanduitkering voor iemand tussen 21 en 65 is ongeveer € 641,93 per maand. Dat is exclusief alle toeslagen die nog ontvangen kunnen worden bij de gemeente.

Kun je nagaan wat we als staat besparen per maand als deze werklozen de Poolse baantjes zouden doen.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 24-08-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:56

randalinpony schreef:
Tja we hebben achmed hier ook heengehaald voor werk dat dat Henk niet wilde doen (hoewel ik laatst een docu over de schoonmakers zat te kijken, ging over die stakingen, en daar was Henk gewoon naast Achmed bezig om treinen schoon te maken.)

Ja met dit verschil:

Citaat:
Groot verschil
Volgens Jeroen Doomernik, onderzoeker aan de Universiteit in Amsterdam, is er echter een groot verschil tussen de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders en de nieuwe Oost-Europese immigranten. "Voor Turken en Marokkanen betekende werken in Nederland ook toegang tot de verzorgingsstaat. Voor Oost-Europeanen geldt dat niet, zij hebben daar al toegang toe omdat ze tot de Europese Unie behoren.

(uit een hierboven ergens geplaatste link)

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:27

Waves schreef:
Oh, nou ga maar vast op de barricaden staan dan Jan! Het is al láng bekend dat 1 op de 3 Polen helemaal niet terug gaat maar hier gewoon blijft wonen.
Dat je daar nog niks van gemerkt hebt? Misschien als Wilders het roept dat het dan ineens opvalt? :Z

Ik had Wilders niet nodig om te zien wat er aan het gebeuren was. De Pvv was alleen de eerste partij waar ik op kon stemmen die het probleem ook echt hard benoemde. Feit: Sinds de PVV bestaat is het probleem een onderwerp van gesprek. Voor die tijd wilde de politiek er niet aan.
Waves schreef:
2010: ze overspoelen zelfs je geliefde Amsterdam Jan! http://amsterdam.nl/@52131/pagina/

Zolang ze nog geen straatcoaches nodig hebben, buurten onveilig maken en geen uitzonderingen eisen, heb ik geen last van ze.
[/quote]
Waves schreef:
Nee, ik denk dat de Wildersfans zelf maar moeten verhuizen als ze nog een rustig leven willen leiden. Denemarken is misschien wel een mooi land voor ze. :+

Dat denk ik niet. Zolang de PVV meeschrijft aan het beleid en op 20+ zetels staat, heb ik er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.

Cowboy55 schreef:
Mooie online reactie op dit artikel op dezelfde site:

Ik kan me toch niet onttrekken aan het gevoel dat deze topic alleen is geplaatst om het vuur aan te wakkeren tussen PVV voor en tegenstanders. Ik vindt dit eigenlijk een non artikel en een krant onwaardig om zelf opruiende artikelen te plaatsen.

Dat verbaast me helemaal niets! In Duitsland wilde een van de ministers ook dat dit soort berichten niet meer geplaatst zouden worden in de media. Staatscensuur is pas de eerste echte stap op weg naar een dictatuur. Hirsch Balin is ook al aardig op weg met zijn voorstellen. Gelukkig is die binnenkort ook vertrokken en kan hij als demissionair er weinig door krijgen in de kamer.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:39

Ik weet zeker dat er op een gegeven moment een aversie tegen polen ontstaat. Zo gaat dat. Eerst waren het de mollukkers. Surinamers.. Turken en Marokkanen.. Uiteindelijk zijn de Poolse mensen de 'sjaak'. Polen werken hier vaak in onze buurt op de tuinen. En langzamerhand begint er heus ook wel overlast te ontstaan. Maar dat is hetzelfde verhaal. Waarom ontstaat er overlast? Niet omdat er problemen zijn in de cultuur. Maar omdat de polen die hiernaar toe trekken om te werken in sommige gevallen geisloleerd zijn, laagopgeleid, armer en daarom veroorzaken ze overlast. Net als achterstandsgroepen in Amsterdam. Hooligans. Heeft niets te maken met moslim zijn. En vraagt niet om een oplossing van het probleem, ofterwijl symptoombestreiding, maar om het wegnemen van de factoren die aanzetten tot het voor overlast zorgen.

De discussie in over journalistiek hebben we pas gehad met de 'vuilnisbakkenjournalistiek'. De privacy van Rouvoet en Pechtold die ernstig geschonden werd. Heb ik toen een topic over geplaats maar was geen interesse in. De conclusie van Pechtold vond ik erg interessant en passend. We leven inderdaad in een land met persvrijheid en niemand wil daar in de weg van staan. Alles mag dus geplaatst worden. Het is echter wel de verantwoordelijkheid van journalisten, redacteuren e.d. om het niveau in hun eigen vakgebied hoog te houden. En soms kan je de vraag stellen als redacteur wat de waarde en gevolgen zijn van het te plaatsen stuk.. Misschien kan er dan overwogen worden stukken niet te plaatsen. Maar dit is echter nooit aan de overheid om te bepalen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:25

Volledig met je eens Krips +:)+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:11

Krips schreef:
. De privacy van Rouvoet en Pechtold die ernstig geschonden werd. Heb ik toen een topic over geplaats maar was geen interesse in.

Pechtold schendt de privacy van Wilders net zo hard.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:34

Op welke manier?
Ik heb het nu over de overhoop gehaalde prullenbakken voor dat blad. Ik heb het nu helemaal niet over Wilders.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:39

Nicolletje schreef:
randalinpony schreef:

Ja met dit verschil:

Citaat:
Groot verschil
Volgens Jeroen Doomernik, onderzoeker aan de Universiteit in Amsterdam, is er echter een groot verschil tussen de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders en de nieuwe Oost-Europese immigranten. "Voor Turken en Marokkanen betekende werken in Nederland ook toegang tot de verzorgingsstaat. Voor Oost-Europeanen geldt dat niet, zij hebben daar al toegang toe omdat ze tot de Europese Unie behoren.

(uit een hierboven ergens geplaatste link)

Ik begrijp alleen je punt niet?
Intussen vervullen die Polen laaggeschoolde banen die ook door werkeloze Nederlanders kunnen worden ingevuld die nu een uitkering krijgen?
Daarbij, twee jaar terug werden hier de bermen gemaaid door Poolse arbeiders. Lekker handig als je ze dan wilt uitleggen dat ze niet door je bossen moeten rijden, krijg je de vraag of je het niet in het Pools kan uitleggen!
Het is echt wel mogelijk om een Nederlander uit de regio dat werk te laten doen alleen was het werk gegund aan een Brabants bedrijf met Polen en dat zal vast onder de prijs gezeten hebben. ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:44

Of het andere bedrijf was te duur. Die bermen worden wel van jouw en mijn geld betaald en overal moet de broek een gaatje strakker.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:49

Dus je betaalt een groep mensen een uitkering en je huurt voor werk buitenlanders in die net iets goedkoper zijn dan die mensen met die uitkering + een beetje.

Waar zit de winst dan :?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:57

Weet niet waar de winst zat, want nu doen de regionale bedrijven de bermen weer. Dat brabantse bedrijf dook een periode veel op in onze provincie bij allerlei werk maar nu zien we ze minder vaak.

Persoonlijk heb ik liever dat ze de regionale bedrijven het werk gunnen, dat lijkt me uiteindelijk gunstiger voor de regio als geheel. Die bedrijven moeten ook rondkomen en hebben mensen van hier in dienst. Van mij mogen ze die best in dienst houden en voor werk betaald krijgen op zon manier dat ze dat ook kunnen.
Want sturen ze jongens naar huis, dan wordt dat ook van ons geld betaalt zoals Sarabande al zegt.

Winst zit hem niet altijd in de goedkoopste aannemen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 00:00

Dom en niets bijgeleerd!

Het lijkt er op dat links zich drukker maakt om het hoe zich af te zetten tegen Wilders en de PVV, dan dat zij oplossingen aandragen om de problemen die Nederlanders dagelijks ondervinden met criminele jongeren van Antilliaanse en Marokkaanse afkomst, het hoofd te bieden.

Ondertussen groeit de frustratie bij steeds meer Nederlanders en spint Wilders met zijn PVV hier garen bij en wordt groter. Wat dat betreft hebben ze niets geleerd van de opmars van Pim Fortuyn destijds.

Wat o.a. aangedragen wordt is dat Wilders geen oplossingen heeft voor de problemen. Welke van de partijen die geregeerd hebben de laatste 20 jaar hebben dan wel oplossingen aangedragen? Niets verloren dus als het Wilders ook niet zou lukken, want dat zijn we wel gewend inmiddels.
Dit argument is dan ook op z'n minst lachwekkend.

Een ander argument is dat hij angst zaait. Volgens mij zegt hij niets dat de gemiddelde inwoner van een van de grote steden al niet lang weet. Niet het feit stoort de linkse elite, maar klaarblijkelijk alleen het benoemen ervan.
Voor de mensen die deze straatterreur dagelijks ondervinden is de boodschap glashelder. Van de gevestigde orde hoeven we geen hulp te verwachten!

Ach, zeggen de politiek correcte politici, het is maar een kleine groep die onze straten en buurten onveilig maken, onze vrouwen lastig vallen en de homo's en Joden terroriseren en bespuwen. Reden te meer om PVV te stemmen, want als het echt zo is dat het maar een kleine groep is, dan zijn de gevestigde politici wel een stelletje niksnutten die niet eens capabel zijn om een kleine groep jongetjes onder controle te krijgen. Wat moet dat als er dan eens echt grote problemen ontstaan? Die kunnen ze dan helemaal niet aan.

Of dat de getallen, cijfers en feiten die Wilders benoemt niet kloppen. Pim Fortuyn wist het al, de grenzen moeten dicht anders is het dweilen met de kraan open. Hij werd er om aangevallen door de linkse elite, maar enkele jaren later, toen Fortuyn al dood was, zei integratieminister Van der Laan dat de importbruiden aan banden moesten worden gelegd, omdat het probleem de spuigaten begon uit te lopen.

De mooiste is nog wel dat Wilders zijn kiezers beloftes doet die hij niet waar zou kunnen maken. En dat zijn dan partijen die beloftes deden als een onderzoek naar de inval in Irak, de belasting op de AOW premies, beter bekend als de Bos-belasting, de gratis kinderopvang, een nieuw referendum over het Lissabonverdrag. Dit zijn er nog maar een paar, maar als ik wat meer zou googelen, weet ik zeker dat het rijtje loze, niet nagekomen beloftes, een heel hoofdstuk apart in zou nemen.
Het getuigt allemaal van een hypocrisie en domheid die zijn weerga niet kent.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:22

Het zou je ontzettend staan als je wat minder termen direct overneemt van Geert Wilders. Je betoog zou iets meer staan als je de termen linkse elite e.d. buiten beschouwing laat. Door links continue zo te bespugen verliest je betoog al snel zijn waarde voor mij. Wat is je bedoeling met deze kleinerende en bespottende termen en razernij?

Nogmaals. Links is nog nooit verantwoordelijk geweest voor het beleid. Ze hebben immers nooit een coalitie gevormd zonder rechts tegengas.

Oplossingen voor een ontzettend complex probleem komen niet zo maar uit de lucht vallen. Deze hele gecompliceerde problemen zijn ook niet zomaar in één regeringsperiode. Er worden wel degelijk oplossingen aangedragen. Maar niet de oplossingen die voor jou positief in de oren klinken. Ik heb mijn betoog nu onderhand honderd keer gehouden. De oplossingen van Wilders zijn symptoom bestrijding. Ik pleit voor een aanpak die de oorzaak van de problematiek aanpakt. Een positieve bekrachtiging.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:46

Tja ik heb het niet verzonnen om Polen hier in dienst te nemen, blijkbaar is er vraag naar, ik zeg alleen dat ze vaak naar huis gaan als ze klaar zijn in plaats van hier een uitkering trekken.
Of ze werken hier helemaal op een soort ZZP-basis, dan sluit je elk risico uit, ook voor werkgevers.

randalinpony schreef:
Persoonlijk heb ik liever dat ze de regionale bedrijven het werk gunnen, dat lijkt me uiteindelijk gunstiger voor de regio als geheel.

Dat heeft niet alléén met Polen te maken. Hotels rondom Schiphol zitten doordeweeks vól met werknemers uit de Achterhoek o.i.d. als er bijvoorbeeld verbouwd moet worden. Hotels hier in de Randstad zitten sowieso doordeweeks vol met werkmensen van buiten de Randstad.
Is blijkbaar altijd nog goedkoper.
De meeste kleinere bedrijven in kleinere dorpen gunnen elkaar het werk wel (en zitten vaak samen in de handelsvereniging e.d.) maar de grote jongens willen het wel graag goedkoop en snel.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 00:54

Maar de PVDA zat wel in de regering toen de massaimmigratie hoogtij vierde (1973-1977). Voor alle kabinetten die daarna kwamen was het bijna onmogelijk om dit nog om te draaien. Daarna zat de PVDA nog in diverse regeringen. (1981-1982, 1989-1994, 1994-1998, 1998-2002, 2007-2010)

Het is dus een fabeltje dat links zelden in de regering zat.
De afgelopen 37 jaar, hebben ze 21 jaar in de regering gezeten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:59

Krips schreef:
De oplossingen van Wilders zijn symptoom bestrijding. Ik pleit voor een aanpak die de oorzaak van de problematiek aanpakt. Een positieve bekrachtiging.

Waar het om gaat [denk ik] is dat op dit moment zoveel gezeur is tegen de PVV. Je mag er wel voor uitkomen dat je helemaal vertrouwen hebt in de vriendelijke aanpak van Cohen of Groen Links fantastisch vindt, vooral als het gaat tegen automoblisten ofzo vóór beter OV ofzo.
Maar als je vertelt dat je PVV helemaal te gek vindt, dan krijg je een tsunami van commentaar over je heen.

Men is inderdaad zo druk bezig met anti-PVV manifesten en dergelijke dat ze (de tegenstanders van PVV dus) blijkbaar steeds maar niet lijken te zien dat ze door deze negatieve anti-PVV-houding hetzelfde doen als de PVV volgens diezelfde tegenstanders met moslims.
Je kweekt echt alles behalve begrip als je 'de PVV'er' maar als relschopper, domme tokkie of xenofobe Limburger blijft neerzetten. Je kweekt echt geen begrip als je de PVV net zo lang gaat tegenwerken totdat ze weg zijn uit die onderhandelingen.
Blijkbaar zijn er toch best veel Nederlanders niet helemaal anti-PVV maar ze worden op deze manier vanzelf wel pro-PVV. Je maakt het zo alleen maar groter, deze partij.

Ik ben dat ani-PVV gezeur ook zat, ik ben geen fan van Cohen, maar ik ga toch ook geen anti-Cohen manifest opstarten?

De tegenstanders zeggen zelf dat het wettelijk onmogelijk is om moslims te gaan deporteren naar moslimlanden, dus wat is precies het probleem?
De PVV gaat vanzelf wel weer uit de regering als het niet werkt. Balkenende is uiteindelijk ook weggestemd.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:16

Ik wordt er daarintegen een beetje gek van dat iedereen die zich tegen de pvv keert meteen wordt weggezet. Daarvan wordt meteen gezegd dat ze weet ik veel wat doen en de kiezers van weet ik veel wat. Zo wordt dat opgevat maar zo is dat helemaal niet. Ik ben het ook met veel punten van de VVD oneens, net als met de SP. In discussies zou ik me net zo goed 'tegen hen keren'.

Het enige verschil is dat de PVV met veel opmerkingen mensen echt tegen de borst stoten. Dat probeer ik ook uit te leggen en te onderbouwen. Van mij geen opmerkingen dat kiezers xenofoob of dom zouden zijn. Je kunt alleen ook niet verwachten dat Wilders zulke beladen opmerkingen kan maken zonder tegenstand.

Ik hoop dat ik me niet schuldig maak aan wat jij beschrijft Nicolletje. Ik probeer alleen onderbouwd mijn mening te geven. Ik heb respect voor iedereen die wel overwogen voor een partij kiest. Of dit nou dezelfde partij is als waar ik voor kies of voor de PVV. Ik hou mezelf alleen bevoorrecht om daar in een discussie mijn mening over te geven en te hebben.

En als je groenlinks stemt krijg je ook genoeg reacties hoor.

@Jantergouw:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... reldoorlog
Links is nooit alleen verantwoordelijk geweest. CDA en VVD zijn ook vaak genoeg 'aan de macht' geweest.
Ik heb niet gezegd dat links zelden in de regering zat. Ik heb gezegd dat links nooit alleen verantwoordelijk is geweest maar altijd rechts tegengas gehad heeft.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 01:35

@Nicolletje Volgens mij kan dat alleen maar betekenen dat ze wel roepen dat het allemaal onmogelijk is wat de PVV wil, maar zelf niet zo veel geloof te hebben in hun woorden. Ik zou me tenminste geen enkele zorg maken als iemand iets zou zeggen waarvan ik zeker wist dat die het toch niet uit kon voeren.
Maar het ligt veel dieper. Het is de frustratie van de macht kwijtraken. Dat is waar het allemaal over gaat. Roepen dat men tegen etnische registratie is, terwijl de PVDA dit zelf al uitvoert in Rotterdam, en tot volle tevredenheid. Zeggen dat ze niet willen dat er gediscrimineerd wordt, terwijl ze het zelf faciliteren en aanmoedigen. Bagatelliseren dat het maar een klein groepje is dat alle ellende veroorzaakt. Waarom heb ze die paar snotjochies dan niet aangepakt afgelopen regeringsperiode? Dat had Wilders pas echt de wind uit de zeilen genomen!
Klagen over de plannen om criminele Marokkanen en Turken terug te sturen, terwijl ze zelf voor het terugsturen van Antillianen waren.

@Krips
Het is juist andersom. Rechts wil al sinds de jaren '70 een wijziging in het immigratiebeleid, maar altijd heeft de PVDA dwars gelegen. Voor de rest is er ook geen rechts kabinet geweest. Tot Fortuyn kwam, was de VVD zelfs de enige rechtse partij in de Nederlandse politiek.
Het CDA is geen rechtse partij maar een middenpartij, net als D66 een middenpartij is. D66 is de laatste tijd links van het midden, en CDA rechts van het midden geworden.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 25-08-10 01:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:38

Nicolletje schreef:
De tegenstanders zeggen zelf dat het wettelijk onmogelijk is om moslims te gaan deporteren naar moslimlanden, dus wat is precies het probleem?
De PVV gaat vanzelf wel weer uit de regering als het niet werkt. Balkenende is uiteindelijk ook weggestemd.

Het probleem is nou juist dat de PVV die wetten wil veranderen. Het gaat om het principe dat er blijkbaar een politicus is en een hele grote groep kiezers die hiermee zonder na te denken over de consequenties de rechtsstaat zouden ondermijnen als ze de kans kregen.

En het gaat erom dat de mogelijke consequenties hiervan volledig gebagatelliseerd worden of worden weggezet als 'pesterijen' van de tegenstanders van Wilders als die ze daarop wijzen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:42

jantergouw schreef:
[

Ach, zeggen de politiek correcte politici, het is maar een kleine groep die onze straten en buurten onveilig maken, onze vrouwen lastig vallen en de homo's en Joden terroriseren en bespuwen.

We zijn niet jullie vrouwen. Dit is geen strijd van mannen ofzo die hun 'zwakkeren in de samenleving' moeten beschermen. Dat kunnen mensen prima zelf als ze daar behoefte aan hebben. Je hebt zo'n hekel aan het protectionistische gedrag van 'links', doet de PVV dat zelf ook niet op deze manier?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:45

Krips schreef:
Ik hoop dat ik me niet schuldig maak aan wat jij beschrijft Nicolletje.

Nee volgens mij niet hoor.
Je (men) kan best onderbouwd discussieren maar het is en blijft moeilijk want iedereen heeft toch zijn of haar eigen referentiekader.
Er zijn er maar weinig die écht een stappie terug kunnen doen in een discussie en beide kanten te bekijken.
Men heeft het ook nodig, of je wil of niet, om in hokjes te denken om te concluderen dat jij:
- niet of wel bij dat hokje wil horen
- of juist tot je grote schrik erachter komt dat jij hetzelfde gedrag vertoont als jouw verafschuwde hokje

.... of helemaal niets.

Ik denk nog steeds dat Wilders nooit zo groot had kunnen worden, juist vanwege zijn taal. Anti-reclame (tegenstand) is ook reclame.
Juist, misschien wel. Iedereen praat er nu over.

Ikzelf had liever iemand anders gezien (Fortuyn) maar dat kan ik nu makkelijk zeggen, maar een jaartje of... wat is het? acht? geleden kon dat niet hoor, zeggen dat ik 'm eigenlijk wel een goed prater vond en het wel had zien zitten als hij Den Haag op stelten zou zetten op de manier waarop hij dat deed (met humor en een scherpe tong, vond ik)

Misschien denken wij over 10 jaar wel 'hadden we nou Wilders nog maar'.

Ikzelf sta min of meer 'open' voor de PVV omdat ik niet weet wat ik niet weet (wat dit op gaat leveren) ik weet alleen wat ik weet: en dat is dat ik het de afgelopen jaren een zooitje vond.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 01:47

@Waves
Met 'onze' vrouwen wordt de Nederlandse vrouwen bedoeld. De vrouwen 'van' Nederland. Net als 'onze' koningin, 'onze' voetbalploeg. -:)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:56

Onze koningin en onze voetbalploeg vertegenwoordigen officieel Nederland. Nederlandse vrouwen (en Joden etc.) niet. Zij zijn allemaal individuen die misschien liever niet door een PVVer als slachtoffer weggezet willen worden ter propaganda van anti-moslim sentimenten. Ik in ieder geval niet.

Ik vind het uitermate betuttelend en haaks staan op de anti-betuttelingpolitiek die de PVV zou aanhangen.