Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 11:27

En voor het geld hoef je het niet te laten. 120,-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:27

tienus63 schreef:
Subsidiepot € 95.000,- provincie Zeeland voor wolfwerende maatregelen is op dit moment leeg. Er wordt gekeken of er een nieuw potje gevuld kan worden.

Bron omroepzeeland
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/169 ... Uw_Jqz7pRQ

Nou al heel goed dat ze een potje hebben! Daar zit nog niks gevestigd toch?
Hier is het ,als ik het goed begrepen heb, pas mogelijk om subsidie te krijgen als hij in je gemeente gevestigd zit 8)7

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:29

Ik snap helemaal dat jullie naar mogelijkheden zoeken, maar houd er rekening mee dat je in de problemen kan komen. Het is niet voor niets dat provincie vergunning moest aanvragen om met paintball kogels te schieten - en die vergunning is niet gegeven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:40

Handig ding met die rubber balletjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:44

@swartbeessie: Het is iets anders als een jager specifiek op pad wordt gestuurd om een wolf te schieten of dat je als mens aangevallen wordt en jezelf probeert te beschermen zéker als dit niet in een natuurgebied gebeurt maar bijvoorbeeld op je eigen erf!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:45

Ik zou er zeker geen paintball in doen.
Want dan is het zichtbaar wat er gedaan is.
Rubber balletje niet.

Maar vraag me af of mikken wel gaat met eventueel een hond aan de lijn.
Maar god proberen kan uiteraard

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:46

DubbelFun schreef:
@swartbeessie: Het is iets anders als een jager specifiek op pad wordt gestuurd om een wolf te schieten of dat je als mens aangevallen wordt en jezelf probeert te beschermen zéker als dit niet in een natuurgebied gebeurt maar bijvoorbeeld op je eigen erf!!

Nou precies dat ja, je mag jezelf toch beschermen mag ik hopen? En nu hopen dat je een goede stok kan vinden ofzo is ook maar een gok.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:56

Just saying, je mag er niet mee over straat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 12:15

Ik had helemaal niet in de gaten dat er een filmpje bin het bericht over de los gebroken koeien in Westervoort zit.
Wat hebben de automobilisten en ook de koeien mazzel gehad dat het zo is afgelopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:21

Buiten het feit dat het niet mag... ik wil jullie niet ontmoedigen, maar jullie gaan er allemaal van uit dat je kunt schieten. Als in: je beheerst het. Als je nog nooit geschoten hebt en je gaat voor het eerst in een stress situatie je wapen moeten trekken, richten en raakschieten geef ik je op een briefje dat je mis zal schieten. En dan ben je nog verder van huis; je dacht dat je redelijk veilig was, maar dat ben je niet.
Als je al gaat schieten moet je serieus gaan oefenen. Trekken - richten - afdrukken. Dan datzelfde herhalen onder stress, met een hond naast je, op je paard, noem maar op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 12:31

Dat realiseer ik me terdege!
Ik heb me er vanochtend in verdiept, maar een hooivork, veedrijversstok, nordic walking stokken , luchthoorn is imo het werkbaarst in de praktijk. En dan inderdaad maar hopen dat je een aanval of bedreigende situatie aan ziet komen.

Het filmpje van vorig jaar waarin een fietser met hond wordt benaderd door een wolf op de Utrechtse Heuvelrug, laat heel goed zien dat bukken om iets op te rapen geen strak plan is.
Op dat filmpje doet de wolf op dat moment een halfslachtige aanvalspoging.
Dankzij naderde fietser is het allemaal met een sisser afgelopen.

Zorg maar voor wat keitjes in je jaszak.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:32

Ik kan schieten maar zal zeker weer even gaan oefenen als ik zo’n ding zou aanschaffen. Voor mij is dat logisch vandaar dat ik zoiets ook niet noem. Zo is mijn hond ook gedesensibiliseerd voor het persoonlijk alarm wat ik bij me draag. Goede voorbereiding zodat je in een paniek situatie ook zo goed mogelijk kunt handelen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 12:33

Citaat:
Voor de praatjesmakers die niet geloven dat runderen en paarden uit angst en paniek uitbreken bij zien of ruiken van de wolf! Hier een document van BIJ12, Stichting ARK Rewilding Nederland en Van Bommel Faunawerk uit 2015!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron Van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/jrWx73 ... tid=WC7FNe

Wat een farce is het.

In de documenten van Ark wordt gewoon gezegd dat wolven overdag aanvallen, zie gevallen Drenthe en Groningen mei 2015

Dat bekend is dat wolven geen angst voor bebouwing en kernen hebben, dat ze groot vee aanvallen.
Ze wisten dit allang van de Duitse ervaringen.

Het schrijven van Ark /van Bommel Faunabeheer is van 30 oktober 2015!!
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 30-10-24 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:41

tienus63 schreef:
Dat realiseer ik me terdege!
Ik heb me er vanochtend in verdiept, maar een hooivork, veedrijversstok, nordic walking stokken , luchthoorn is imo het werkbaarst in de praktijk. En dan inderdaad maar hopen dat je een aanval of bedreigende situatie aan ziet komen.

Het filmpje van vorig jaar waarin een fietser met hond wordt benaderd door een wolf op de Utrechtse Heuvelrug, laat heel goed zien dat bukken om iets op te rapen geen strak plan is.
Op dat filmpje doet de wolf op dat moment een halfslachtige aanvalspoging.
Dankzij naderde fietser is het allemaal met een sisser afgelopen.

Zorg maar voor wat keitjes in je jaszak.

Een (zeer) lange dressuurzweep of menzweep lijkt me ook wel iets.
Geen longeerzweep. Dat zwiept niet snel en makkelijk genoeg.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 12:43

@wintu, de woo documenten hier boven zijn interessant voor jou vanwege je damherten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:44

rien10 schreef:
Een (zeer) lange dressuurzweep of menzweep lijkt me ook wel iets.
Geen longeerzweep. Dat zwiept niet snel en makkelijk genoeg.

Deze, is goed mee te nemen. groot maar door de lus je handen vrij tot je hem nodig hebt
DuoPenotti schreef:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:58

Wat paintbal, pepperspray en weet ik veel nog meer geld als verboden, heb er eens lekker bout aan joh!!
Niet zo heilig doen. Er mag zo veel niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:02

Maar in de praktijk hoe zien jullie dat voor je dan? Doe je geen stap meer buiten de deur zonder "bescherming"?

Met je wapen (welke dan ook maar, legaal of illegaal) en je paard op buitenrit?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:04

Popstra schreef:
Wat paintbal, pepperspray en weet ik veel nog meer geld als verboden, heb er eens lekker bout aan joh!!

En als je betrapt wordt? Wat dan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:05

Sanet schreef:
Maar in de praktijk hoe zien jullie dat voor je dan? Doe je geen stap meer buiten de deur zonder "bescherming"?

Met je wapen (welke dan ook maar, legaal of illegaal) en je paard op buitenrit?

Nu heb ik altijd mijn alarm bij me. Als er hier straks roedels rondrennen zoals van de week in Hulshorst dan ga ik inderdaad een wapen bij me dragen. Op mijn eigen erf staat genoeg wat ik kan pakken maar als ik met de hond op pad ga wil ik wat bij me hebben om haar te beschermen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:08

rien10 schreef:
Popstra schreef:

Door wie? Handhaving? De boswachter? Die mogen niet zomaar fouilleren dus moeten me dan op heterdaad betrappen terwijl ik het gebruik tegen een wolf. Nou dat is wat mij betreft dan wel een risico wat ik aan wil gaan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:09

rien10 schreef:
Popstra schreef:

Ik denk dat de kans groter is dat je een wolf tegen het lijf loopt dan een politieagent die dan ook nog random je tas of jaszakken gaat doorzoeken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:09

Benzz schreef:
Anne_GTI schreef:
Ik zit nu de rijdende rechter te kijken en ik krijg echt jeuk van die vrouw van animal rights.

Ik niet, waarom kippen vermoorden als je ze kunt opvangen. Ze is trouwens niet van animatie rights.

Heeft iemand een link naar die aflevering?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:13

rien10 schreef:
Buiten het feit dat het niet mag... ik wil jullie niet ontmoedigen, maar jullie gaan er allemaal van uit dat je kunt schieten. Als in: je beheerst het. Als je nog nooit geschoten hebt en je gaat voor het eerst in een stress situatie je wapen moeten trekken, richten en raakschieten geef ik je op een briefje dat je mis zal schieten. En dan ben je nog verder van huis; je dacht dat je redelijk veilig was, maar dat ben je niet.
Als je al gaat schieten moet je serieus gaan oefenen. Trekken - richten - afdrukken. Dan datzelfde herhalen onder stress, met een hond naast je, op je paard, noem maar op.

Precies. Ik kan schieten, ook op grote afstand, maar alleen met een buks op ratten. Die schiet ik met nachtkijker op 15 meter afstand door de kop. Maar een wolf heeft niets van een buks en de keren dat ik een jachtgeweer hebben mogen schieten, viel niet mee.
Kruisboog en pijl en boog ben ik wel goed in, maar ja, om daar nou mee rond te lopen als je je hond uitlaat?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:27

Rivendell schreef:
rien10 schreef:

Precies. Ik kan schieten, ook op grote afstand, maar alleen met een buks op ratten. Die schiet ik met nachtkijker op 15 meter afstand door de kop. Maar een wolf heeft niets van een buks en de keren dat ik een jachtgeweer hebben mogen schieten, viel niet mee.
Kruisboog en pijl en boog ben ik wel goed in, maar ja, om daar nou mee rond te lopen als je je hond uitlaat?

Scheelt wel dat je een groter raakvlak bij een wolf hebt dan bij een rat :P