Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:07

Sizzle schreef:
Grappig ook dat veel mensen er vanuit gaan dat je nog wel met de auto weg komt. Dat is echt totaal niet vanzelfsprekend (benzine, wegblokkades etc)

Daar verbaas ik mij ook over ja, dat mensen denken dat je dan nog vrolijk in de auto naar Zweden oid kan stappen waarbij je ook nog over een brug moet of met een boot waarvan het heel reeel is dat je inderdaad niet eens wegkomt met de auto en dat je ook daar niet meer langs kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:08

_San87_ schreef:
Ik lees dat de Britten en Amerikanen bezig zijn een reddingsmissie op te zetten om Zelenski te kunnen evacueren.

Ik ben benieuwd of hij dat accepteert en zo ja, wat dat voor het verzet in Oekraïne betekent.

Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/6879829 ... enski-voor

Heel typisch... Ik ben zeer benieuwd...

Vind het wel heel erg Amerikaans 'Kijk ons eens een held/saviour zijn!"

Maar wat heeft Zelensky/Oekraïne (indien positief ontvangen) er aan dat dit nieuws out in the open is? :+ Wordt een eventuele missie toch alleen maar moeilijker van?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:08

Daks schreef:
Zojuist bevestigd

Dennis Kiyev is inderdaad om het leven gekomen. Krijg 2 verhalen binnen of hij is geëxecuteerd van afstand of hij is omgekomen bij een arrestatie. Dat laat ik dan in het midden.

Op dit moment is Erdogan aan de telefoon met Poetin om te bemiddelen. Ben benieuwd

Heftig vind ik dit!! Dank je Daks voor het checken. Ik kon het bericht nl vanochtend ook niet terug vinden. We zullen hier wel meer van gaan horen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-03-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:09

Spenk schreef:
Sizzle schreef:
Grappig ook dat veel mensen er vanuit gaan dat je nog wel met de auto weg komt. Dat is echt totaal niet vanzelfsprekend (benzine, wegblokkades etc)

Daar verbaas ik mij ook over ja, dat mensen denken dat je dan nog vrolijk in de auto naar Zweden oid kan stappen waarbij je ook nog over een brug moet of met een boot waarvan het heel reeel is dat je inderdaad niet eens wegkomt met de auto en dat je ook daar niet meer langs kan.

Of hoe het gedeeld wordt.. IK heb in ieder geval the perfect getaway...
Good for you... :roll:
Waar van akte...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:10

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:
Ik lees dat de Britten en Amerikanen bezig zijn een reddingsmissie op te zetten om Zelenski te kunnen evacueren.

Ik ben benieuwd of hij dat accepteert en zo ja, wat dat voor het verzet in Oekraïne betekent.

Maar wat heeft Zelensky/Oekraïne (indien positief ontvangen) er aan dat dit nieuws out in the open is? :+ Wordt een eventuele missie toch alleen maar moeilijker van?

De Russen zijn al vanaf het begin aan het proberen om de bevolking van de Ukraïne voor te houden dat Zelensky gevlucht is en dus een lafaard die zijn volk in de steek laat. Ik kan me voorstellen dat in het kader van dit hij zo lag mogelijk in Ukraïne blijft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:12

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Ja, ik denk ook eigenlijk niet dat Zelenski er gebruik van gaat maken, die gaat vechtend ten onder. Martelaarschap is 'nuttiger' dan vluchten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:14

Spenk schreef:
Sizzle schreef:

Of mensen die denken ik vlucht naar Amerika wordt beetje lastig zonder vliegtuig en of boot. En die vliegen en varen dan al echt niet meer.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:19

Ik denk dat iedereen nu op dit moment bedenkt wat goed voor diegene voelt en daar dan op hoopt en vertrouwd. Niemand uit dit topic is volgens mij oorlogsvluchteling en niemand weet dus wat diegene gaat doen of kan doen.

En daarom denk ik dat we ieder idee maar gewoon moeten accepteren zelfs als je zelfs denkt dat het niet werkt. Als soepblik nog denkt naar Zweden te kunnen gaan is dat haar goed recht en zeg ik enkel lof dat je eventueel een goed plan hebt uitgewerkt

kiki1976

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:25

Met alle aanvallen die ze hebben tot op heden hebben kunnen voorkomen, zou ik het niet raar vinden als hij van het aanbod gebruik zou maken.
Dit hoeft niet buiten de Oekraïne te zijn natuurlijk.
Maar wellicht naar een wat veiligere plek.

Ik hoop dat het evacueren vandaag wel lukt zonder dat ze weer beschoten worden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:28

kiki1976 schreef:
Met alle aanvallen die ze hebben tot op heden hebben kunnen voorkomen, zou ik het niet raar vinden als hij van het aanbod gebruik zou maken.
Dit hoeft niet buiten de Oekraïne te zijn natuurlijk.
Maar wellicht naar een wat veiligere plek.

Ik hoop dat het evacueren vandaag wel lukt zonder dat ze weer beschoten worden

Er wordt gezegd op de NOS liveblog dat er al 300 mensen zijn geëvacueerd...
Maar dat zijn berichten van de Pro Russische rebellen...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:38

Dit was 2 uur geleden

❗️#Russian troops opened fire on civilians as they attempted to evacuate the city of #Irpin - @SvobodaRadio correspondent

https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... UOqlA&s=19

Verder heeft zelensky aangegeven dat Rusland zich aan het voorbereiden is om Odessa te bombarderen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:42

Volgens mij zijn ze bezig geweest om in Polen voorbereidingen te treffen om een regering in ballingschap mogelijk te maken wanneer Zelenski wel moet vluchten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:46

Het is kiezen uit twee kwaden.als je als president blijft en platgebombardeerd wordt ben je een held maar heeft niemand meer iets aan je. Als je vlucht ben je een lafaard maar vanuit ballingschap kun je wellicht nog aansturen. Zeg het maar...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:48

Ze zouden Zelensky misschien naar het westen van Oekraïne kunnen evacueren? Als Kiev daadwerkelijk wordt veroverd door de Russen kan hij vanuit daar ook niet veel meer doen voor zijn land.

Deze interessante TED talk van historicus en futurist Yuval Harari luisterde ik vanochtend.
https://www.ted.com/talks/yuval_noah_ha ... everything

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:10

_San87_ schreef:

klinkt als het plot voor de volgende James Bond film.... als ze dan in een moeite door Poetin laten verdwijnen en Navalny bevrijden.. klinkt mooi.

Ik ben benieuwd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:14

Als Rusland in elkaar klapt hebben we pas echt oorlog. Alle buren willen wel een stukje en intern zal er hier en daar ook wel ambitie voor eigen koninkrijkjes zitten.
Navalny is geen verbetering voor de gewone Rus (de mensen dus die altijd de hardste klappen krijgen in oorlogen, en economische problemen).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:17

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:21

tamary schreef:
Als Rusland in elkaar klapt hebben we pas echt oorlog. Alle buren willen wel een stukje en intern zal er hier en daar ook wel ambitie voor eigen koninkrijkjes zitten.
Navalny is geen verbetering voor de gewone Rus (de mensen dus die altijd de hardste klappen krijgen in oorlogen, en economische problemen).

Kan je dit verder onderbouwen? Wat zou het motief zijn van Letland, Estland, Belarus, Georgië om wat extra grond te krijgen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:21

Om het gas kan ik me dat wel voorstellen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:22

Daks schreef:
Zojuist bevestigd

Dennis Kiyev is inderdaad om het leven gekomen. Krijg 2 verhalen binnen of hij is geëxecuteerd van afstand of hij is omgekomen bij een arrestatie. Dat laat ik dan in het midden.

Op dit moment is Erdogan aan de telefoon met Poetin om te bemiddelen. Ben benieuwd

Wie is Dennis?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:25

_San87_ schreef:

Ik dacht dat die denkwijze aardig achterhaald was. Zeker na WOII is er een enorme wereldeconomie op gang gekomen. Kijk alleen eens naar het fruit en groente in de supermarkten...

Landsgrenzen zijn in mijn beleving al jaren alleen maar administratief en bureaucratisch.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:27

Hannanas schreef:
Daks schreef:
Zojuist bevestigd

Wie is Dennis?

Dat vroeg ik me ook af

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:29

Anna79 schreef:
[ [url=m/hcl3U6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bizar dit!

@Hannanas en Moonsparkle

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:30

Hij maakte onderdeel uit van het team dat overlegde met het team van Poetin.
Het hoe en waarom is nog onduidelijk. Daar wordt uiteenlopend over gespeculeerd, van verraad tot held die gestorven is voor zijn land. Hij hoorde bij de mensen rondom Zelensky.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:31

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Ik dacht dat die denkwijze aardig achterhaald was. Zeker na WOII is er een enorme wereldeconomie op gang gekomen. Kijk alleen eens naar het fruit en groente in de supermarkten...

Landsgrenzen zijn in mijn beleving al jaren alleen maar administratief en bureaucratisch.

Nog nooit de grens bij België overgestoken, zeker ;(.

Maar serieus, het is denk ik idd voornamelijk zoals jij zegt. Maar een stukje grond hebben waar je flink gas kunt pompen is natuurlijk heel wat waard. Ongeacht waar je dat gas heen brengt, het levert centen op voor het land waar het gas gepompt is.