Of je het nu wil of niet, 'fout' en 'over de grens' heeft wel gewoon gradaties en dat mag ook best benoemd worden.
Het maakt voor mij persoonlijk geen fluit uit om wie het precies gaat, als ik zie dat er op basis van allerlei vage verhalen de meest negatieve aannames over iemand gedaan worden terwijl het heel prima een heel stuk minder door en door slecht kan zijn geweest, dan vind ik het fair om voor iemand op te komen. Ook al is het een eikel, ook al heeft 'ie dingen gedaan die niet okee zijn. Maar dat is geen reden om niet alsnog met enige medemenselijkheid naar de situatie te blijven kijken en te blijven beseffen dat je op moet passen met je beeldvorming.
Met 'flink ontwikkelde jongedame' bedoel ik overigens gewoon een heel seksueel actief zijnde jongedame, die al precies weet waar Abraham de mosterd haalt, en ook open over haar seksleven praat. In tegenstelling tot een bleu klein kind dat daar helemaal niet mee bezig is. Daar zit imo echt verschil in wat die rare appjes betreft.
Het blijft voor mij heel raar en ongemakkelijk, maar praten over seks was niet bepaald nieuw / raar / ongemakkelijk voor haar als je de verhalen moet geloven. Dat vind ik wel verzachtend voor zijn beslissing om zo'n appje aan haar te sturen.