Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:MCE schreef:Karl, preventief denken en doen mag toch helemaal niet meer i.v.m. etnisch profileren
Daar heb je ook nog eens een heel goed punt.
Electra63 schreef:Popstra schreef:Ik pak mijn popcorn er bij....
En dat jullie mij rechts vinden of mij vinden discrimineren zal mij mn reet roesten. Ik doe netjes mee in de maatschappij. Draag een enorme bult belasting af en doe geen dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik heb een mening en so be it. Echter voelen hier op Bokt altijd een aantal mensen, (vaak dezelfde)de behoefte je dan voor racist uit te maken. Ga gerust jullie gang mensen in hokjes te plaatsen. Komt allemaal op hetzelfde neer namelijk.
Jouw berichten hebben vaak een racistische ondertoon, dat doe je zelf.
Mijn 2e-generatie man en mijn 3e- generatie kinderen (en ik) dragen ook een bult belasting af en doen geen dingen die niet door de beugel kunnen.
Maar ik begrijp van een aantal bokkers, dat ze vooral dankbaar moeten zijn, geen kritiek op Nederland of Nederlandse tradities en/of gewoontes mogen hebben. Als het ze hier niet bevalt, dan rotten ze maar op. En als ze ooit een (klein) misdrijf zouden begaan, dan gooien we ze het land uit.
Dat is mijn interpretatie van een aantal berichten![]()
Askja schreef:Ja, laten we het recht in eigen handen nemen en ze te lijf gaan met stalen pijpen, daar wordt het beter van.
Die rellen zijn niet goed te praten, en hard optreden is zeker aan de orde, maar dan wel door ordehandhavers, anders krijg je totale anarchie. En er mag ook best gekeken worden naar de onderliggende oorzaken. Zoals het feit dat er door corona geen pest te doen voor die gasten, die toch al overal uitgekotst worden. Daarbij willen juist dat er hard opgetreden wordt, dan kunnen ze daar lekker tegenin rellen, en als dat je enige antwoord is als gezag, dan geef je ze feitelijk hun zin.
[u]Hou het in de hand door stevig op te treden om de overlast zo te minimaliseren, laat de raddraaiers (of hun ouders) alle schade betalen, en ga daarnaast op zoek naar structurele oplossingen[/u]. En dat hoeft heus geen knuffelen-theedrinken-koetsiekoetsie aanpak te zijn, wat er door sommigen van gemaakt wordt.
_Penotti schreef:Die berichten in telegraaf kan ik allemaal niet lezen, Telegraaf heeft voortaan bijna alles premium.
_Penotti schreef:Die straatcoaches en weet ik wat komen niet aankloppen bij de gezinnen waar het allemaal goed loopt.
Maar bij die jochies die al op een plek zijn waar ze helemaal niet horen ronde bepaalde tijdstippen. Dingen uitspoken waar nette kinderen niet aan denken.
SinneJ schreef:Er is een verband tussen criminaliteit en armoede en omdat dat verband bestaat, is er ook een verband tussen etnische groeperingen en criminaliteit.
Maar de crux van dit verhaal is, zoals dat erg vaak voor verwarring zorgt, het verschil tussen correlatie en causaliteit.