Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:34

Wanneer ik mij vroeger verveelde en rotzooi schopte kreeg ik er van mijn ouders nog driedubbel op mijn donder bij. Niet leuk maar leer je wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:37

bigone schreef:
Wanneer ik mij vroeger verveelde en rotzooi schopte kreeg ik er van mijn ouders nog driedubbel op mijn donder bij. Niet leuk maar leer je wel van.

hier evenzo, pijnlijk soms je wist wel waar je aan toe was

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:38

_Penotti schreef:
MCE schreef:
Karl, preventief denken en doen mag toch helemaal niet meer i.v.m. etnisch profileren

Daar heb je ook nog eens een heel goed punt. :j

Sorry maar niet echt...

Men gaat nooit doen aan etnisch profileren. Dat is ook niet echt de bedoeling, dat is net wat jullie niet zien en waarom het dus weldegelijk racistische uitspraken zijn hierboven.

Dit gaat om het preventief inzetten op hulp voor kansarme gezinnen. En vaak is er een sterke correlatie tussen etnische groeperingen en armoede, maar dat is net waarom we die racistische ideeën moeten loslaten.

Er is een verband tussen criminaliteit en armoede en omdat dat verband bestaat, is er ook een verband tussen etnische groeperingen en criminaliteit.

Maar de crux van dit verhaal is, zoals dat erg vaak voor verwarring zorgt, het verschil tussen correlatie en causaliteit.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:46

Wat jij zegt klopt allemaal Sinne.
Maar als er 9 gezinnen met migratie achtergrond geholpen worden in dat soort wijken en maar 1 met Nederlandse roots word al direct de racismekaart getrokken. Dat is wat er word bedoeld.
Dat is wat nu ook steeds gebeurt, het beestje mag je niet bij de naam noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:49

Sinne,

Maar de crux van dit verhaal is, zoals dat erg vaak voor verwarring zorgt, het verschil tussen correlatie en causaliteit.[/quote]

dank voor uw reactie,
de crux daar draait het om, hoe krijg je het verschil tussen correlatie en causaliteit aan beide kanten bespreekbaar

het is al heel verschillend door de etnische achtergronden

zou prima gaan als alles één nationaliteit heeft
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-20 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:09

Electra63 schreef:
Popstra schreef:
Ik pak mijn popcorn er bij....

En dat jullie mij rechts vinden of mij vinden discrimineren zal mij mn reet roesten. Ik doe netjes mee in de maatschappij. Draag een enorme bult belasting af en doe geen dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik heb een mening en so be it. Echter voelen hier op Bokt altijd een aantal mensen, (vaak dezelfde)de behoefte je dan voor racist uit te maken. Ga gerust jullie gang mensen in hokjes te plaatsen. Komt allemaal op hetzelfde neer namelijk.

Jouw berichten hebben vaak een racistische ondertoon, dat doe je zelf.

Mijn 2e-generatie man en mijn 3e- generatie kinderen (en ik ;) ) dragen ook een bult belasting af en doen geen dingen die niet door de beugel kunnen.

Maar ik begrijp van een aantal bokkers, dat ze vooral dankbaar moeten zijn, geen kritiek op Nederland of Nederlandse tradities en/of gewoontes mogen hebben. Als het ze hier niet bevalt, dan rotten ze maar op. En als ze ooit een (klein) misdrijf zouden begaan, dan gooien we ze het land uit.

Dat is mijn interpretatie van een aantal berichten :D :D

Dat heb je in mijn geval dan verkeerd geïnterpreteerd!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:45

Tientallen arrestaties na onrust in Haagse Schilderswijk, ook rellen in Utrecht

https://www.ad.nl/binnenland/tientallen ... ~af22e633/

Alle hulptroepen , ook van binnen de allochtone gemeenschap zijn ingezet maar tevergeefs. Begint op de banlieues in Parijs te lijken en ik hoop toch met heel mijn hart dat ouders die hun zoon in een politieauto thuiskrijgen ook zelf maatregelen gaan treffen. Dit is geen verveling meer maar rellen om het rellen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:54

Ik zag een mooi filmpje hoe een persoon dat scootertuig met iets van een stalen pijp te lijf ging en ze de straat uit kreeg.
Ze wisten niet hoe snel ze rechtsomkeert moesten maken toen hij ze een paar keer goed raakte met die pijp. :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:42

Ja ja, zo doen we dat. Eigenrichting. Sla elkaar maar de hersens in. De ene groep 'brave' burgers met stalen pijpen tegen de andere groep raddraaiers.

Wie durft er nog over straat?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:43

Ja, laten we het recht in eigen handen nemen en ze te lijf gaan met stalen pijpen, daar wordt het beter van.

Die rellen zijn niet goed te praten, en hard optreden is zeker aan de orde, maar dan wel door ordehandhavers, anders krijg je totale anarchie. En er mag ook best gekeken worden naar de onderliggende oorzaken. Zoals het feit dat er door corona geen pest te doen voor die gasten, die toch al overal uitgekotst worden. Daarbij willen juist dat er hard opgetreden wordt, dan kunnen ze daar lekker tegenin rellen, en als dat je enige antwoord is als gezag, dan geef je ze feitelijk hun zin.
Hou het in de hand door stevig op te treden om de overlast zo te minimaliseren, laat de raddraaiers (of hun ouders) alle schade betalen, en ga daarnaast op zoek naar structurele oplossingen. En dat hoeft heus geen knuffelen-theedrinken-koetsiekoetsie aanpak te zijn, wat er door sommigen van gemaakt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:49

Askja schreef:
Ja, laten we het recht in eigen handen nemen en ze te lijf gaan met stalen pijpen, daar wordt het beter van.

Die rellen zijn niet goed te praten, en hard optreden is zeker aan de orde, maar dan wel door ordehandhavers, anders krijg je totale anarchie. En er mag ook best gekeken worden naar de onderliggende oorzaken. Zoals het feit dat er door corona geen pest te doen voor die gasten, die toch al overal uitgekotst worden. Daarbij willen juist dat er hard opgetreden wordt, dan kunnen ze daar lekker tegenin rellen, en als dat je enige antwoord is als gezag, dan geef je ze feitelijk hun zin.
[u]Hou het in de hand door stevig op te treden om de overlast zo te minimaliseren, laat de raddraaiers (of hun ouders) alle schade betalen, en ga daarnaast op zoek naar structurele oplossingen[/u]. En dat hoeft heus geen knuffelen-theedrinken-koetsiekoetsie aanpak te zijn, wat er door sommigen van gemaakt wordt.

vraag dat maar eens aan die relschopper

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1571336 ... wel-oorlog

er zal best wel een rijke ouder zijn die de onkosten kan vergoeden van kindjelief, maar de meeste kosten zijn meestal voor de belasting betaler of voor de eigenaar

los van het beroven van mijn vrijheid

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:58

Die berichten in telegraaf kan ik allemaal niet lezen, Telegraaf heeft voortaan bijna alles premium.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:59

MCE schreef:
?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:00

Askja schreef:
MCE schreef:
?

??!!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:05

MCE bedankt voor de link. Had wel al meer van die filmpjes en berichten gezien elders, maar wilde even aangeven dat zonder abo op de Telegraaf dat die links niet zijn te zien.
Niet dat het uitmaakt, 1 gezien en je weet genoeg.
En alle bewoners en ondernemers daar zeggen hetzelfde, aanpakken die hap.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:09

Jup, het is niet alleen maar in Den Haag feest.......

Iemand nog een kopje muntthee?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:55

Ik vraag me toch af waar iederewn vandaan haalt dat politieagenten thee gaan drinken met criminelen en verder niks doen. Het is erg irritant hoe daar steeds mee geschermd wordt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:07

Niet de politie.
Maar misschien ben je er nog te jong voor?
Maar Google eens op burgemeester cohen en thee drinken. Dat was volgens hem de manier van samenbrengen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:14

_Penotti schreef:
Die straatcoaches en weet ik wat komen niet aankloppen bij de gezinnen waar het allemaal goed loopt.
Maar bij die jochies die al op een plek zijn waar ze helemaal niet horen ronde bepaalde tijdstippen. Dingen uitspoken waar nette kinderen niet aan denken.

Alle normale pubers doen altijd braaf wat hun gezegd is en komen echt helemaal nooit op rare tijdstippen op rare plekken. Nooit!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:19

Nou die dingen die nu gebeurde haalde wij toch echt niet in ons hoofd. En niet omdat we bang waren voor de politie maar om wat thuis te wachten zou staan. En geen idee wat dat zou zijn nooit getest.

Dus doe maar of zulk gedrag normaal is. Prima. Mogen die ouders en pubers daar gerust van merken dat het niet oké is. En de andere die wel netjes zijn ook weer normaal over straat kunnen of op een strand liggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:24

Alles is simpel, er zijn gelukkig nooit tussenwegen, het is altijd eenvoudig, en een goede klets voor de harses zal ze wel leren dat geweld geen optie is, leve de politie, tenzij ze bekeuringen uitschrijven of brave burgers lastig te vallen, ipv tuig en boeven te pakken. En hup geweld, ook al is dat heel duur!

Voorts pleit ik voor een grondwettelijk verbod op muntthee. Ook zelf kopen is niet meer toegestaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:30

Ik ken geen nette kinderen. Die van mij waren het niet
En toch zijn het enorm aardige, slimme en verantwoordelijke jongvolwassenen geworden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:44

SinneJ schreef:
Er is een verband tussen criminaliteit en armoede en omdat dat verband bestaat, is er ook een verband tussen etnische groeperingen en criminaliteit.

Maar de crux van dit verhaal is, zoals dat erg vaak voor verwarring zorgt, het verschil tussen correlatie en causaliteit.

Toch is er ook echt een culturele component hoor, die maakt dat bepaalde typen criminaliteit in bepaalde groepen vaker voorkomt. Het is te kort door de bocht om dat allemaal af te doen als veroorzaakt door armoede.

Zo hoor je zelden iets over Chinezen die op straat mensen beroven, terwijl Marokkanen en Roemenen daarin oververtegenwoordigd zijn. Omgekeerd zijn Chinezen dan weer relatief vaak betrokken bij illegaal gokken, en schijnt er wat vaker huiselijk geweld voor te komen.
Marokkanen worden dan weer zelden met alcohol op achter het stuur betrapt, terwijl dat bij arme Oost-Europeanen waarschijnlijk wat vaker dan gemiddeld gebeurt.

Dat soort verschillen zijn echt niet alleen terug te voeren op armoede, en dus ook niet zonder meer op te lossen met 'kansen bieden'.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:51

Amen