Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:35

mysa schreef:
Buiten de randstad, op het 'platteland' woont inmiddels zoveel import, dat je eigenlijk niet meer kunt spreken van een scheiding tussen stedelingen en 'buitenlui'.

Toch kan ik je vertellen dat ik in mijn naaste omgeving behoorlijk veel onvrede, wantrouwen en regelrecht complotdenken tegenkom. Behoorlijk zorgwekkend. Zeker wanneer er door mensen met meer invloed steeds weer denigrerende sneren worden uitgedeeld. Voor een echt inclusieve samenleving moet je iedereen meekrijgen anders blijf je door rotzooien met populisme. We zijn uiteindelijk allemaal mensen en hebben allemaal dezelfde gevoelens.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:40

pien_2010 schreef:
Horsetime wat ik bijzonder vind is dat zoveel mensen zich LATEN hersenspoelen. Dat is iets dat ik niet kan begrijpen. Het is van alle tijden.

Mee eens. Dat vind ik ook. En dusdanig dat ze zo meegaan en niet inzien hoe debiel Trump is. Hoezo vooraf al aangeven dat je ergens gewonnen hebt. Ik ben ook best bang dat als Biden president wordt dat Trump aanhangers flink los kunnen/zullen gaan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:41

Dat zie ik ook, maar hoe doe je dat? Neem nou een kennis van mij, is anti-rutte, vind de coronamaatregelen onzin en loopt maar te klagen. Tegelijkertijd heeft ze een gesubsidieerde baan, een huis met 4 slaapkamers voor haar alleen, huursubsidie, een auto en door haar baan toegang tot allerlei heel goedkope spullen. Wat heb je dan te zeuren?

Rinske

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:43

Ik ga echt enorm stuk om alle memes :') .

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:48

O ja als iemand leuke memes heeft deel ze!

Ja ik snap sommige mensen ook niet. Neem idd het voorbeeld Corona. En de reacties op facebook. Dat ziekenhuizen liegen dat ze vol liggen en overuren draaien en dat ze lopen aan te stellen.. maar goed even onntopic weer :D. Las dat aan het eind van de middag mogelijk de uitslag uit Georgia kan worden verwacht?

Vond het wel heel typisch dat toen Biden gister toch wel goed voorstond opeens de wapenhandel op de beurs in het rood schoot :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:54

Rinske schreef:
Ik ga echt enorm stuk om alle memes :') .

[ [url=m/0fsPbf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij had het nog echt kunnen zeggen ook :')

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:55

hoe komt het eigenlijk dat er geen updates nog zijn? Iedereen gaan slapen ofzo?
Ik weet dat er veel onrust is maar dan publiceer je toch gewoon als iedereen veilig is

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:59

Als ik NOS mag geloven dat de verschillen in Georgia steeds kleiner worden?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:00

Tango1979 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik kom deze tegen net:
[ Afbeelding ].

Iemand enig idee of dit 'fake news' is? Ik ben al wat aan het spitten op de genoemde bronnen, maar ben er nog niet achter.

Die is eerder ook al genoemd. Ze vergelijken de 2018(of zelfs 2016) geregisteerde voters met de opkomst nu. Er hebben zich veel, erg veel, voters geregistreerd voor deze verkiezingen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/235524 ... ingen.html

Bedankt, ik was er inmiddels ook al achter dat er verouderde cijfers waren gebruikt.

Dit krijg je als je de meest recente cijfers van de geregistreerde stemmers gebruikt:
Afbeelding
Die cijfers zijn heel realistisch volgens mij
Even het oude lijstje ter vergelijking:
Afbeelding

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:06

pien_2010 schreef:
Horsetime wat ik bijzonder vind is dat zoveel mensen zich LATEN hersenspoelen. Dat is iets dat ik niet kan begrijpen. Het is van alle tijden.

Nouja, je groeit op met bepaalde ideëen, die je als klein kind al leert van je omgeving. In de stad heb je meer kans op verschillende invloeden, maar als je uit een dorpje komt dat zo republikeins is en waar je eigenlijk niets anders hoort dan goede dingen over de republikeinen en slechte dingen over de democraten, dan heb al een slechte start, want ook jij neemt dat denkbeeld over. Ook Fox helpt niet mee, het is op tv, het verteld nieuws die ongelofelijk biased zijn, maar het is op tv, op een nationale zender en het wordt gelooft. En als niemand je een alternatief kan geven, heb je vrij weinig kans om objectief te gaan denken. En normaal is het niet zo erg omdat ook de voormalige republikeinse presidenten, of ze slecht waren of niet, in ieder geval geen hele idiote dingen deden. Maar dan wordt ene meneer Trump als vertegenwoordiger gekozen, en vanaf dat punt is hij degene die de leiding eigenlijk heeft over een gehele partij. Er is al een behoorlijk aantal jaren onrust in de wereld, en de grote Trump verkondigd dat hij het wel even beter kan maken voor de Amerikanen. Hij jut mensen op en wijst zondebokken aan, kiest makkelijke doelwitten, en het wordt overal op het nieuws uitgezonden en over gepraat. Bij Fox wordt dat in het voordeel van de president gedaan. De Die-hard Trump-mensen nemen het voor waarheid aan. Als je ook interviews ziet op Trump-rallys, dan zijn er veel mensen die voor Trump zijn, maar eigenlijk niet staan voor bepaalde dingen die hij rondroept. Maar omdat niemand in de omgeving hem op zijn plaats zet en het allemaal als een leugen van de democraten wordt afgedaan, en niet iets wat hij zelf zegt, geloven ze niet dat hij dat heeft gezegd/gedaan.

En we doen ze wel af als domme mensen, maar het is eigenlijk in- en intriest dat er mensen, die beter horen te weten, misbruik maken van hun positie in de maatschappij, en ze geen objectief beeld geven. En ja, nieuws leunt altijd wel een kant op, dat is niet nieuws en zal altijd zo blijven, maar het is hier wel extreem. Die mensen hebben vrij weinig kans om weg te komen uit het systeem.

Vergeet niet dat voordat Hitler aan de macht kwam hij ook bezig was met hetzelfde traject. Maar door de propaganda(!) die nu ook gebruikt wordt, herkennen deze mensen het niet, want ze hebben geen ander voorbeeld en idee om tegen op te kijken.

Eigenlijk zou een van de eerste dingen die veranderd moet worden een nationale code voor het nieuws zijn daar. Dit om de feiten te waarborgen. En dan zal je nog steeds een beetje bias houden, maar is het in de grote, belangrijke lijnen wel correct.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:12

Mooie post Heidy, dit is precies zoals het volgens mij ook is. Nederland is zo klein, bijna iedereen komt met verschillende denkbeelden in aanraking. Bovendien gaat bijna iedereen hier in NL studeren, opleidingsniveau ligt hoog. Maar woon je in het platteland, in de VS, dan ga je daar naar een middelbare school en daarna aan het werk, hoe leer je dan zelfstandig nadenken?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:15

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:16

heidy_wilco schreef:
pien_2010 schreef:

Nouja, je groeit op met bepaalde ideëen, die je als klein kind al leert van je omgeving. In de stad heb je meer kans op verschillende invloeden, maar als je uit een dorpje komt dat zo republikeins is en waar je eigenlijk niets anders hoort dan goede dingen over de republikeinen en slechte dingen over de democraten, dan heb al een slechte start, want ook jij neemt dat denkbeeld over. Ook Fox helpt niet mee, het is op tv, het verteld nieuws die ongelofelijk biased zijn, maar het is op tv, op een nationale zender en het wordt gelooft. En als niemand je een alternatief kan geven, heb je vrij weinig kans om objectief te gaan denken. En normaal is het niet zo erg omdat ook de voormalige republikeinse presidenten, of ze slecht waren of niet, in ieder geval geen hele idiote dingen deden. Maar dan wordt ene meneer Trump als vertegenwoordiger gekozen, en vanaf dat punt is hij degene die de leiding eigenlijk heeft over een gehele partij. Er is al een behoorlijk aantal jaren onrust in de wereld, en de grote Trump verkondigd dat hij het wel even beter kan maken voor de Amerikanen. Hij jut mensen op en wijst zondebokken aan, kiest makkelijke doelwitten, en het wordt overal op het nieuws uitgezonden en over gepraat. Bij Fox wordt dat in het voordeel van de president gedaan. De Die-hard Trump-mensen nemen het voor waarheid aan. Als je ook interviews ziet op Trump-rallys, dan zijn er veel mensen die voor Trump zijn, maar eigenlijk niet staan voor bepaalde dingen die hij rondroept. Maar omdat niemand in de omgeving hem op zijn plaats zet en het allemaal als een leugen van de democraten wordt afgedaan, en niet iets wat hij zelf zegt, geloven ze niet dat hij dat heeft gezegd/gedaan.

En we doen ze wel af als domme mensen, maar het is eigenlijk in- en intriest dat er mensen, die beter horen te weten, misbruik maken van hun positie in de maatschappij, en ze geen objectief beeld geven. En ja, nieuws leunt altijd wel een kant op, dat is niet nieuws en zal altijd zo blijven, maar het is hier wel extreem. Die mensen hebben vrij weinig kans om weg te komen uit het systeem.

Vergeet niet dat voordat Hitler aan de macht kwam hij ook bezig was met hetzelfde traject. Maar door de propaganda(!) die nu ook gebruikt wordt, herkennen deze mensen het niet, want ze hebben geen ander voorbeeld en idee om tegen op te kijken.

Eigenlijk zou een van de eerste dingen die veranderd moet worden een nationale code voor het nieuws zijn daar. Dit om de feiten te waarborgen. En dan zal je nog steeds een beetje bias houden, maar is het in de grote, belangrijke lijnen wel correct.

Inderdaad, en dan heb je dus ook dat de rode staten slecht scoren qua onderwijs, zorg etc. En als je dan populisten daarvan andere mensen de schuld aan ziet geven, dan geloof je dat, vandaar dat McConnell bijvoorbeeld aan de macht blijft.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:17

HorseTimeXL schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:18

HorseTimeXL schreef:

:j nog een verschil van 18.000 en nog 100.000 stemmen te tellen, volgens the Guardian. Het wordt daar zó close. En dat er niet geteld/geüpdate wordt, het is in Georgia nu bijvoorbeeld 7.15. In andere Staten is het zelfs middag in de nacht

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:20

Afbeelding

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:21

Amyyy schreef:
HorseTimeXL schreef:

:j nog een verschil van 18.000 en nog 100.000 stemmen te tellen, volgens the Guardian. Het wordt daar zó close. En dat er niet geteld/geüpdate wordt, het is in Georgia nu bijvoorbeeld 7.15. In andere Staten is het zelfs middag in de nacht
oh, beter! Dat is dan hard gegaan sinds de laatste printscreen van mij.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:29

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:30

Afbeelding
:D

Swah

Love the memes! Man man wat een circus.

Magrathea

Ik denk ook dat de stembureaus/staten terughoudend zijn met resultaten posten omdat ze de onrust zoals in Arizona willen voorkomen, of geen red/blue mirage willen creëeren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:31

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:33

Ik zat net ook al even te rekenen met het verschil tussen de CNN en NOS aantallen, daar zie je dan dat in het verschil Trump er in Georgia 373 stemmen bij heeft gekregen en Biden 815 stemmen. Dus dat gaat lekker zo +:)+ Als het tellen zo doorgaat....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:34

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:35

Ik ben het er trouwens niet (helemaal) mee eens dat een Republikeinse meerderheid in de Senaat goed zou zijn voor het platteland. Het enige waar senaatsleden van de Republikeinen constant over opscheppen is wat ze allemaal hebben geblokkeerd. Help je daar het land mee verder? Ik denk het niet.

De traditioneel rode staten in het midden van de VS hebben ook gewoon allemaal hun eigen lokale overheden en gouverneur. Zolang de verschillende staten nog voldoende vrijheid hebben om gepast lokaal beleid te maken/implementeren is er imo niks mis met een totale Democratische meerderheid.