steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:50

suffie schreef:
De rechter heeft FDF verboden om acties te houden tot 18 januari 2020, alleen is FDF maar een naam en is iedereen vrij om actie te houden, zolang de naam FDF er maar niet aan gekoppeld wordt.

Ik vind het fantastisch, die saamhorigheid. Volgende maand komt het onderwijs weer in actie, ook dat is de toekomst van misschien wel jullie kinderen. Wij MOETEN ook steeds meer, waardoor hetgeen waar het eigenlijk om draait, de kinderen!!,steeds meer naar de achtergrond verdwijnt.

Dus omdat FDF niet letterlijk erbij staat te blokkeren mogen boeren dan maar wel alles blokkeren?
Vind het een beetje kromme redenering eerlijk gezegd -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:54

IMANDRA schreef:
suffie schreef:
De rechter heeft FDF verboden om acties te houden tot 18 januari 2020, alleen is FDF maar een naam en is iedereen vrij om actie te houden, zolang de naam FDF er maar niet aan gekoppeld wordt.

Ik vind het fantastisch, die saamhorigheid. Volgende maand komt het onderwijs weer in actie, ook dat is de toekomst van misschien wel jullie kinderen. Wij MOETEN ook steeds meer, waardoor hetgeen waar het eigenlijk om draait, de kinderen!!,steeds meer naar de achtergrond verdwijnt.

Dus omdat FDF niet letterlijk erbij staat te blokkeren mogen boeren dan maar wel alles blokkeren?
Vind het een beetje kromme redenering eerlijk gezegd -O-

Vrij om actie te voeren is wat anders dan blokkeren. Je bent ook vrij om actie te voeren, maar niet om een stal te bezetten.

Dus ben heel benieuwd of dit gevolgen heeft.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:56

Gezien het akkoord met LTO etc en het feit dat de spoedwet is aangenomen denk ik dat de acties nog weinig zullen bijdragen.
Misschien wel voor het "wij-gevoel" onder de boeren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:04

8nnemiek schreef:
Het is ook echt niet zo dat die grote bedrijven gewoon op dezelfde voet verder mogen gaan. Ook die krijgen met de klimaatwet te maken. Is dat niet nu, dan wel binnen een aantal jaren. Ik denk niet dat ze daar onderuit komen.

Als ik op Tata steel zoek vind ik bv dit:
Citaat:
Naast de reorganisatie vreest het bedrijf de gevolgen van het strengere Nederlandse klimaatbeleid. De invoering van een nationale CO2-heffing bovenop het Europese emissiehandelsysteem zou volgens directievoorzitter Theo Henrar van Tata Steel Nederland duizenden banen op de tocht zetten.

Ik ga er dus vanuit dat ook die bedrijven zullen gaan onderzoeken wat er mogelijk is om de CO2 uitstoot te verminderen, omdat het hun anders veel geld gaat kosten.

Inderdaad :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:11

Deze tweet -O-

Op een parkeerplaats bij het Malieveld in Den Haag staan tien tot twintig bouwers. Ze zijn erg schimmig over wat de plannen zijn. Er komen nog meer bouwers en boeren, maar hoeveel willen ze niet zeggen. “Het grote doel? Rutte weg en Nexit.”

Nexit zal wel een deel van het stikstofprobleem oplossen en saneren in alle sectoren.

Je zit zou een heleboel onderhandelen betekenen om gelijkwaardige handelsverdragen te krijgen.
Wie moet de onderhandelingen doen? De politiek leiders waarin geen vertrouwen is?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:13

HA, over ondemocratisch gesproken. De overgrote meerderheid van zowel politiek als burger wil geen Nexit. Een beetje als 'als we maar lang genoeg drammen dwingen we het af'?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:13

8nnemiek schreef:
Het is ook echt niet zo dat die grote bedrijven gewoon op dezelfde voet verder mogen gaan. Ook die krijgen met de klimaatwet te maken. Is dat niet nu, dan wel binnen een aantal jaren. Ik denk niet dat ze daar onderuit komen.

Als ik op Tata steel zoek vind ik bv dit:
Citaat:
Naast de reorganisatie vreest het bedrijf de gevolgen van het strengere Nederlandse klimaatbeleid. De invoering van een nationale CO2-heffing bovenop het Europese emissiehandelsysteem zou volgens directievoorzitter Theo Henrar van Tata Steel Nederland duizenden banen op de tocht zetten.

Ik ga er dus vanuit dat ook die bedrijven zullen gaan onderzoeken wat er mogelijk is om de CO2 uitstoot te verminderen, omdat het hun anders veel geld gaat kosten.

Natuurlijk doen ze dat.

Daarom snap ik dat gekots over FC ook niet, die volgen de markt ook nauwlettend en proberen leidend te zijn. Dat moet soms eerst kosten voordat het oplevert. Overigens zijn de eisen van de boeren grotendeels ingewilligd.

Ik snap de frustratie bij de boeren, maar dat domme gewouwel hier met betrekking tot Nexit en klimaatontkenning totaal niet. :n Gelukkig komen die ook niet echt in het nieuws, dan ben je de burger snel kwijt.

Er zijn trouwens ook boeren die het prima doen, misschien zijn ook niet alle boeren geschikt om te ondernemen. Vervelend, maar dat kan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:19

Ik vind de huidige acties op zich niet strafbaar of verwerpelijk mits het protest binnen de lijntjes blijft.
Zodra er echter hulpdienstvoertuigen als ambulances gehinderd worden, wat hier en daar blijkbaar gebeurd is, dan direct aanpakken die handel, en flinke boetes uitdelen. Idem als er sprake is van ernstige overlast en/of het veroorzaken van gevaarlijke situaties.

De acties van vandaag lijken te wijzen op tweespalt binnen de boerengeledingen. Enerzijds zijn er de partijen die een voorlopig akkoord hebben gesloten, anderzijds de protesterende boeren vandaag, met hun Nexit en Weg met Rutte.

Bij de weg, als ik even heel flauw mag zijn: eerder in deze discussie werd nogal afgegeven op klimaatactivisten die luie uitkeringstrekkers/spijbelaars zouden zijn die niets beters te doen hebben. Omdat ze tijd hadden om dagenlang actie te voeren.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor de actievoerende boeren; blijkbaar kunnen die ook dagenlang weg van hun bedrijf. Zijn dat dan ook luie uitvreters die niet willen werken? Nee toch?
Zullen we het er gewoon op houden dat actievoeren een groter doel dient en dat men daarvoor moeite doet om zich voor dat hogere doel vrij te maken van de dagelijkse verplichtingen?
En dat het misschien ook wel als een voorrecht gezien moet worden dat je kàn en màg demonstreren in dit land? Aangezien er hier woorden vallen als dictatuur.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:29

fransje23 schreef:
Gezien het akkoord met LTO etc en het feit dat de spoedwet is aangenomen denk ik dat de acties nog weinig zullen bijdragen.

Er is geen akkoord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:31

Ik heb het woord 'dictatuur' al teruggenomen, lijkt mij dus niet handig om dit terug te laten komen. Dit om een vertekend beeld te voorkomen.
We weten dat social media goed is in vertekende (vertekenende?) beelden te laten zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:32

riegje schreef:
fransje23 schreef:

Er is geen akkoord.

Dat is er wel, het moet alleen nog verder uitgewerkt worden en dat kost tijd.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:33

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:34

riegje schreef:
fransje23 schreef:

Er is geen akkoord.

Er is een principe akkoord.

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:39

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:41

riegje schreef:
https://nos.nl/artikel/2294024-oekraine ... 33uQLcHPmA

voorbeeldje waarom ik vandaag demonstreer! oneerlijkheid

"Oekraïne mag voortaan 50 miljoen kilo kip extra aan de Europese Unie verkopen, tegen de zin van Nederland."

"De verhoging van het quotum naar 70 miljoen kilo is een compensatie voor het dichten van de maas in de wet. De EU kon niet eenzijdig het associatieverdrag met Oekraïne wijzigen, maar hoopt dat met de verhoging de export van Oekraïens kippenvlees niet verder groeit."

"De Europese lidstaten stemden vandaag in met de maatregel, Nederland stemde op verzoek van de Tweede Kamer tegen. Het parlement heeft zorgen over het dierenwelzijn in de Oekraïense pluimveesector."

Dus... demonstreren tegen de NL regering heeft hier heel veel zin? Not. Verder lezen dan de kop is wel aan te raden.

@Cer: volgens mij is het LTO in principe akkoord alleen de FDF niet. Wat zijn de eisen van de FDF nu verder dan?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:43

er is geen akkoord.

verder zie ik dat askja zich zorgen maakt om de bedrijven die nu kennelijk verlaten zijn omdat de boeren actievoeren.. wees gerust! er is altijd een achterban die voor de dieren zal zorgen (en in de gaten moet houden dat er geen dierenactivisten van de gelegenheid gebruik willen maken).

Ik steun uiteraard de acties, alhoewel het nu vrij chaotisch lijkt. De meeste blokkades worden op dit moment door de politie veroorzaakt, niet door de boeren.

Ik ga nu mijn dochter van het vliegveld in eindhoven ophalen... hoop dat ik er door kan.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:45

Er is geen akkoord, dit word bewust zo de wereld in geslingerd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:46

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:47

IMANDRA schreef:
riegje schreef:
https://nos.nl/artikel/2294024-oekraine ... 33uQLcHPmA

voorbeeldje waarom ik vandaag demonstreer! oneerlijkheid

"Oekraïne mag voortaan 50 miljoen kilo kip extra aan de Europese Unie verkopen, tegen de zin van Nederland."

"De verhoging van het quotum naar 70 miljoen kilo is een compensatie voor het dichten van de maas in de wet. De EU kon niet eenzijdig het associatieverdrag met Oekraïne wijzigen, maar hoopt dat met de verhoging de export van Oekraïens kippenvlees niet verder groeit."

"De Europese lidstaten stemden vandaag in met de maatregel, Nederland stemde op verzoek van de Tweede Kamer tegen. Het parlement heeft zorgen over het dierenwelzijn in de Oekraïense pluimveesector."

Dus... demonstreren tegen de NL regering heeft hier heel veel zin? Not. Verder lezen dan de kop is wel aan te raden.

@Cer: volgens mij is het LTO in principe akkoord alleen de FDF niet. Wat zijn de eisen van de FDF nu verder dan?

Wie zegt dat ik niet verder lees, dan de kop! tis toch uberhaupt te zot voor woorden dat moet gebeuren! Die mega stallen worden gebouwd met EU subsidies. hier moeten we oprotten en daar kan en mag alles wel. hier vechten we voor bestaansrecht!!!!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:50

Geen principe akkoord? Het Landbouw Collectief zit dus ook al in het complot?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:52

Ja ik weet het niet.. ik vind het heel lastig te lezen..
Ik snap ook niet hoe het kan dat de ene meent dat er wel een akkoord is (of principe akkoord) en de ander meent dat het er niet is. Het is er toch wel of niet? Ik vind dat zo lastig aan sommige berichtgeving.. :|

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:54

riegje schreef:
Wie zegt dat ik niet verder lees, dan de kop! tis toch uberhaupt te zot voor woorden dat moet gebeuren! Die mega stallen worden gebouwd met EU subsidies. hier moeten we oprotten en daar kan en mag alles wel. hier vechten we voor bestaansrecht!!!!!

Het gaat erom dat Nederland sowieso al niet eens was hiermee, dus klagen bij de regering hierom heeft geen zin want die zijn het met je eens. Daarbij lees ik in dit artikel dat de EU niet zomaar een verdrag kon wijzigen en moesten ze dus iets aan Oekraïne bieden om deze maas in de wet te dichten zodat er niet nog meer vlees geïmporteerd kan worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:02

De boeren eisen in Hilversum zendtijd bij NOS? Lastig dit. Als er iemand op nationale televisie wil gaan vertellen dat het allemaal wel meevalt met de klimaatverandering enzo dan mogen ze die van mij vriendelijk doch dringend de deur wijzen :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:04

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:09

Jessix schreef:
Vrij om actie te voeren is wat anders dan blokkeren. Je bent ook vrij om actie te voeren, maar niet om een stal te bezetten.

Nou, mag best hoor, kost je ongeveer 300 euro, en dan heb je waar voor je geld gekregen, ben je toch wel 10 uur in zo'n stal geweest :+

Probleem is dat de grootste oproerkraaiers en schreeuwers gehoord worden, ook in de FB groep van FDF, al dat geblaat over Nexit, buitenlanders etc.etc...... niet mijn club